11 مرحله‌ی اعصاب خردکن در GTA؛ مراحلی که خشم بازی‌باز را شعله‌ور می‌کنند

11 مرحله‌ی اعصاب خردکن در GTA؛ مراحلی که خشم بازی‌باز را شعله‌ور می‌کنند

صحبت کردن از GTA بدون اشاره کردن به آینده‌ی فرانچایز کار سختی است. با این‌که همگان به GTA 6 فکر می‌کنند اما بد نیست نگاهی به گذشته داشته باشیم. در این مقاله قرار است به 11 مرحله‌ی اعصاب خردکن در GTA بپردازیم. لطفاً تا انتها با ساویس‌گیم همراه باشید.

 

11 مرحله‌ی اعصاب خردکن در GTA؛ مراحلی که خشم بازی‌باز را شعله‌ور می‌کنند

مرحله‌ی Demolition Man در GTA: Vice City

با کسب امتیاز متای 92، GTA: Vice City یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این فرانچایز است. اما طبیعتاً نه به خاطر وجود هلیکوپترها!

بازی GTA: Vice City نخستین عنوانی نبود که هدایت یک هواپیما را به بازی‌باز می‌سپرد. این افتخار متعلق به GTA 3 می‌باشد. یک هواپیمای غیر کاربردی که به “پخمه” معروف شده بود. از بس که کنترل بدی داشت. اما GTA: Vice City نخستین بازی‌ای بود که هدایت هلیکوپتر را به بازی‌باز می‌سپرد. 6 مدل منحصر به فرد نیز برای این وسیله‌ی نقلیه طراحی شده بود. در این مرحله بازی‌باز می‌بایست 5 بمب را توسط یک هلیکوپتر از راه دور به اهداف بزند. حال پس از گذشت دو دهه از عرضه‌ی بازی Demolition Man هنوز به عنوان بدترین مرحله در GTA شناخته می‌شود. کنترل هلیکوپتر در این بازی افتضاح بود.

 

11 مرحله‌ی اعصاب خردکن در GTA؛ مراحلی که خشم بازی‌باز را شعله‌ور می‌کنند

مرحله‌ی Paramedic در GTA: Vice City

تقریباً همه‌ی نسخه‌های جی تی ای از این مراحل داشتند که شما یک نفر را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر منتقل کنید. که غالباً این مراحل تحت عنوان مسافرکشی پیاده‌سازی شده بود. حال این مرحله نیز بی شباهت به آن فرمول نبود. شما یک آمبولانس را به سرقت می‌برید و به رساندن بیماران می‌پردازید. نکته‌ی اعصاب خردکن در اينجا به جز بخش محدودیت زمانی این بود که هر گونه ضربه‌ی کوچکی جان بیمار را به شدت کاهش می‌داد. حتی یک ضربه‌ی بسیار کوچک هنگام رانندگی ممکن بود به مرگ بیمار بیانجامد. از این رو بسیاری از کاربران این مرحله را ارزشمند نمی‌دانند.

 

11 مرحله‌ی اعصاب خردکن در GTA؛ مراحلی که خشم بازی‌باز را شعله‌ور می‌کنند

مرحله‌ی Pilot School در جی تی ای سن آندریاس

بازی محبوب جی تی ای سن آندریاس که به جی تی ای 5 معروف است مراحل خوب زیادی داشت. اما بدون شک مرحله‌ی آموزش خلبانی یکی از آن‌ها نبود. این مرحله پیچیدگی چندانی نداشت. باید هواپیما را بلند می‌کردید و چند حرکت ساده انجام می‌دادید. اما از نظر خیلی‌ها کنترل بد و کند این بخش عذاب‌آور بود. و این مشکلات باعث می‌شد که این مرحله‌ی فرعی چندان جذاب به نظر نرسد. خیلی‌ها این مرحله را بدترین مرحله‌ی GTA: San Andreas می‌دانند.

 

11 مرحله‌ی اعصاب خردکن در GTA؛ مراحلی که خشم بازی‌باز را شعله‌ور می‌کنند

مرحله‌ی معروف Wrong Side of the Tracks در GTA: San Andreas

در نگاه نخست مرحله‌ی مذکور خیلی ساده به نظر می‌رسد. یک تعقیب و گریز ساده. تنها کاری که باید می‌کردید این بود که آن قطار لعنتی را دنبال کنید! اما مشکل اینجاست که بیگ اسموک هدفگیری افتضاحی دارد. شما باید ضمن دنبال کردن قطار مراقب موانع نیز باشید. یک برخورد ساده مساوی است با به پرواز در آمدن CJ و بیگ اسموک. و در نهایت پس از هر شکست بازی شما را با این جمله مسخره می‌کرد: تنها کاری که باید می‌کردی این بود که اون قطار لعنتی رو دنبال کنی CJ. پس از سال‌ها این جمله حال به یک میم تبدیل شده است.

 

مرحله‌ی Robbing Uncle Sam در جی تی ای سن آندریاس

در طول فرانچایز جی تی ای راکستار کنترل وسایل نقلیه‌ی مختلفی را به بازی‌باز سپرده است. از زیر دریایی و هاورکرفت گرفته تا انواع و اقسام هواپیما و تانک. اما در یک زمینه بهتر بود که آن‌ها تجدید نظر کنند.

در این مرحله شما باید به یک مکان نظامی نفوذ می‌کردید. و توسط یک لیفتراک بشکه‌های سلاح را به ماشین منتقل می‌کردید. در حالی که سیل دشمنان به شما تیراندازی می‌کردند. بدتر از همه این‌که پاداش اتمام این مرحله چندان جذاب و دندان‌گیر نبود.

 

مرحله‌ی Supply Lines در GTA: San Andreas

در این مرحله شما باید یک هواپیمای کنترل شونده را هدایت می‌کردید. و پنج کامیون را منهدم می‌کردید. یکی از دلایلی که این مرحله را اعصاب خردکن می‌کرد این بود که این هواپیما خیلی شکننده بود. با چند شلیک از بین می‌رفت. از طرفی ممکن بود وسط مرحله سوخت تمام کند و منجر به باخت شما شود. از این رو Supply Lines مرحله‌ی محبوبی نیست.

 

11 مرحله‌ی اعصاب خردکن در GTA؛ مراحلی که خشم بازی‌باز را شعله‌ور می‌کنند

گرفتن تروفی یا اچیومنت Endangered Species در GTA: IV

همه‌ی بازی‌ها یک سری آیتم برای جمع‌آوری در خود جای داده‌اند. در Red Dead Redemption 2 شما کارت‌های به خصوصی را جمع می‌کردید. اما در این بازی شما چیزی را جمع نمی‌کردید. بلکه باید 200 کبوتر را در محیط بازی شکار می‌کردید. پیدا کردن 200 کبوتر در محیط بزرگ GTA IV کار دشواری بود. از طرفی هنگام شلیک به آن‌ها ممکن بود پلیس نیز به دنبال شما بیفتد. در صورتی که این مرحله را انجام می‌دادید یک هلیکوپتر جدید هدیه می‌گرفتید. ولی مهم‌ترین پاداش همان تروفی بود.

 

11 مرحله‌ی اعصاب خردکن در GTA؛ مراحلی که خشم بازی‌باز را شعله‌ور می‌کنند

دریافت تروفی یا اچیومنت Kifflom! در GTA: V

پس از گذشت چندین سال هنوز هم سخت است که فریادهای مایکل در گفتن کیفلام را فراموش کنید. جی تی ای 5 در سال 2013 نخست برای پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 عرضه شد. و یکی از ماندگارترین مراحل همین مرحله‌ی فرعی بود. شما باید برای کسب این تروفی بخش قابل توجهی از پول خود را به این فرقه می‌دادید. پس از دریافت لباس مخصوص نیز باید 10 روز متوالی آن را می‌پوشیدید. و از همه بدتر 5 مایل بدون توقف در صحرا می‌دویدید. خیلی از طرفداران این مرحله را حوصله سربرترین مرحله‌ی جی تی ای 5 می‌دانند.

 

مرحله‌ی ورزش‌های سه‌گانه قسمت سوم در GTA: V

بازی جی تی ای 5 مینی گیم‌های زیادی داشت. مینی گیم‌های جذاب و متنوع که یکی از آن‌ها ورزش‌های 3گانه بود. این مرحله‌ی فرعی سه قسمت داشت. قسمت اول و دوم ساده بودند و حدود 5 دقیقه زمان می‌بردند. اما قسمت نهایی تقریباً به اندازه‌ی یک ماراتون واقعی زمان‌بر بود. اتمام این قسمت بین 20 تا 30 دقیقه زمان می‌برد! یعنی نیم ساعت شنا کردن، رکاب زدن و دویدن متوالی. جدای از مدت زمان زیاد سختی ناعادلانه‌ای هم داشت. در بخش شنا کردن همه‌ی حریفان از شما جلو می‌افتند و اگر هم از آنان پیشی گیرید خیلی سریع به شما می‌رسند. تقریباً امکان اول شدن در این بخش را ندارید. در بخش رکاب زدن یا دوچرخه سواری هم پس از پشت سر گذاشتن حریف، او به شکل اتوماتیک سرعت می‌گیرد و به شما می‌رسد. این مشکلات موجب رنجش بازی‌بازان شده بود.

 

دریافت تروفی Criminal Mastermind در GTA Online

بخش آنلاین جی تی ای امکان تجربه‌ی بخش‌های جذاب heists با دوستان و یاران را به شما می‌داد. اما تروفی Criminal Mastermind واقعاً مهارت‌های شما را به چالش می‌کشید. پیش‌نیازهای گرفتن این تروفی این بود که اولاً هر چهار بازیکن همه‌ی چالش‌ها را روی بالاترین درجه‌ی سختی انجام دهند. آن هم بدون حتی یک بار مردن. خوشبختانه اتمام این چالش بزرگ جایزه‌ی ویژه‌ای به همراه داشت. 10 میلیون دلار پاداش اتمام این چالش است. اما به عقیده‌ی خیلی‌ها این پاداش نیز کافی نیست و به دردسرش نمی‌ارزد.

 

مرحله‌ی ‘Diamond Casino Heist’ Silent & Sneaky approach در جی تی ای آنلاین

فرانچایز جی تی ای در سبک مخفی‌کاری قرار ندارد. اما با این وجود چندین مرحله‌ی این چنینی در شماره‌های مختلف وجود دارد. برخی از این مراحل استقبال می‌کنند و برخی به شدت از آن‌ها بی‌زار هستند. خیلی از بازی‌بازان از سیستم مخفی‌کاری جی تی ای ناراضی هستند. نگهبانان به راحتی بازی‌باز را شناسایی می‌کنند و اجساد توسط دوربین‌های نامرئی شناسایی می‌شوند! خیلی‌ها این مرحله را مشکل‌دار می‌دانند. به محض شناسایی شدن بازی‌باز توسط نگهبانان تقریباً کار تمام است. و نگهبانان به راحتی شما را شناسایی می‌کنند.

این هم از 11 مرحله‌ی اعصاب خردکن در GTA، نظر شما چیست دوستان؟ مرحله‌ی دیگری به ذهنتان می‌رسد؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها