زیبارویان پدرخوانده؛ نگاهی به شخصیت‌های زن خلق شده توسط استاد شینجی میکامی

زیبارویان پدرخوانده؛ نگاهی به شخصیت‌های زن خلق شده توسط استاد شینجی میکامی

(به قلم دکتر بهزاد کریمی)

از شخصیت‌های ضعیف و ترسو خوشش نمی‌آید. از شخصیت‌های زنی که هیچ نقشی در داستان ندارند و صرفاً برای پرکردن صفحه نمایش و نشان دادن برجستگی‌های بدنشان خلق می‌شوند بی‌زار است. او از پرنسس‌های ضعیف و بی دفاع متنفر است. از شخصیت‌های زنی خوشش می‌آید که در داستان بازی نقش موثر دارند و قوی و با اراده هستند.

این جملات تفکر استاد شینجی میکامی در قبال شخصیت‌های زن است. میکامی یکی از معدود بازی‌سازانی است که به اندازه‌ی شخصیت‌های مرد، شخصیت زن قوی خلق کرده است. و برای آن‌ها پرداخت قوی و نقش موثر در داستان در نظر گرفته است.

در این مقاله قصد دارم تا تعدادی از بهترین شخصیت‌های زن خلق شده توسط پدرخوانده‌ی ژانر ترس و بقا را بررسی کنیم. و هنر استاد میکامی را در پرداخت شخصیت‌های زن ببینیم.

زیبارویان پدرخوانده؛ نگاهی به شخصیت‌های زن خلق شده توسط استاد شینجی میکامی

Jill Valentine

 ابر فرانچایز Resident Evil

بی شک یکی از بهترین شخصیت‌های زن تاریخ هنر هشتم جیل ولنتاین است. شخصیتی که به همراه کریس ردفیلد داستان زیبا و قدرتمند رزیدنت ایول با آن‌ها آغاز شد. او یکی از اعضای مهم گروه استارز بود. که به همراه کریس ردفیلد و بری برتون وظیفه‌ی بررسی اتفاقات وحشتناک راکون سیتی و نجات افرادی که قبل از آن‌ها به محل حادثه رفته بودند را داشتند.

جیل ولنتاین با ظاهری زیبا و هوشی بالا سایر اعضای گروه را در این مسیر همراهی کرد. و پا به پای آن‌ها برای متوقف کردن شرکت آمبرلا و نابودی آن گام برداشت. آخرین حضور جیل ولنتاین به عنوان شخصیت اصلی در عنوان رزیدنت ایول: مکاشفات بود. که در آن باز هم شخصیت اصلی داستان در کنار کریس ردفیلد بود. و بخش بزرگی از بازی را با او همراه بودیم. قطعاً طرفداران سری رزیدنت ایول راهنمایی او به کریس ردفیلد برای کشتن آلبرت وسکر در قسمت پنجم مجموعه را فراموش نخواهند کرد.

زیبارویان پدرخوانده؛ نگاهی به شخصیت‌های زن خلق شده توسط استاد شینجی میکامی

Ada wong

ابر فرانچایز Resident Evil

ایدا وانگ یک ضدقهرمان بی نظیر است. یک شخصیت مرموز و قوی که همواره در داستان مجموعه بازی رزیدنت ایول نقش موثر داشته است. ایدا وانگ در قسمت دوم رزیدنت برای به دست آوردن اطلاعات مهم از شرکت آمبرلا راهی راکون سیتی شد. تا با خبرنگاری به اسم بن برتولوچی دیدار کند. اما پس از اینکه شرکت آمبرلا با پخش ویروس، شهر راکون سیتی را به هم ریخت، او در اثر یک سری اتفاقات با لیان اسکات کندی همراه شد.

پس از اتفاقات قسمت دوم، او در قسمت چهارم مجموعه بازگشت و یک بار دیگر شاهد نقش موثر وی در داستان زیبا و به یاد ماندنی آن عنوان بودیم. آخرین حضور ایدا وانگ قسمت ششم مجموعه بود و علاقه‌مندان به مجموعه‌ی رزیدنت حتماً بخش ایدا وانگ را که چه از نظر گیم پلی و طراحی مراحل و چه از نظر داستان به شدت از سایر بخش‌ها قوی‌تر بود، به یاد دارند.

زیبارویان پدرخوانده؛ نگاهی به شخصیت‌های زن خلق شده توسط استاد شینجی میکامی

Regina

 Dino Crisis ‌مجموعه‌ی 

شاید رجینا به اندازه‌ی جیل ولنتاین و ایدا وانگ محبوب نباشد. اما بی شک به اندازه‌ی این دو پرداخت شخصیتی داشته است. و همانند آن‌ها از شخصیت‌های مهم داینو کرایسیس به حساب می‌آید. در حقیقت رجینا شخصیت کانونی داینو کرایسیس می‌باشد. باز هم میکامی برای روایت داستان پیچیده و جذاب داینو کرایسیس از یک شخصیت زن استفاده کرده است. و هیچ ترسی از این موضوع نداشته است. رجینا در این بازی یک وظیفه‌ی سخت و خطیر دارد. و آن دستگیری دکتر کرک است. کسی که ایده‌ی انرژی سوم (نسل سوم انرژی پس از انرژی سوخت فسیلی و اتمی) را به اجرا می‌گذارد. و باعث اتفاقات و حوادث مجموعه‌ی داینو کرایسیس است.

هر چند مدت زمان زیادی است که رجینا را ملاقات نکرده‌ایم؛ اما هیچ وقت او و ماجراجویی‌های بی نظیرش را در داستان زیبا و به یادماندنی داینو کرایسیس فراموش نخواهیم کرد.

Juli Kidman

مجموعه‌ی The Evil Within

جولی کیدمن را می‌توان بهترین شخصیت مجموعه‌ی ایول ویتین دانست. شخصیتی که به سوالات ما پیرامون داستان قدرتمند ایول ویتین در دو بسته‌ی الحاقی The Assignment و The Consequence پاسخ داد. و در قسمت دوم بازی همراه سباستین در داستان رستگاری این شخصیت خواهد بود.

میکامی قبل از انتشار عنوان ایول ویتین قول داده بود که شخصیت زن داستان (جولی کیدمن) یک شخصیت کلیدی در داستان بازی است. و ما شاهد یک شخصیت زن قوی و مهم در داستان ایول ویتین خواهیم بود.

جولی کیدمن شخصیت اصلی دو بسته‌ی الحاقی The Assignment و The Consequence نشان داد که میکامی یک بار دیگر بر اهمیت و پافشاری برای خلق یک شخصیت زن مهم، قوی و بازی کردن در نقش آن و پاسخ دادن به سوالات داستان، بر تفکر زیبایش در قبال شخصیت‌های زن پایبند است.

تفکر میکامی در قبال شخصیت‌های زن ستودنی است. امیدواریم بازی‌سازان جوان برای خلق شخصیت‌های زن از تفکر میکامی الهام بگیرند و راه وی را در پیش گیرند.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها