30 بازی داستان‌محور PS4 که باید تجربه کنید؛ قسمت دوم

30 بازی داستان‌محور PS4 که باید تجربه کنید

(به قلم رضا چشمی)

در بخش اول مقاله رتبه‌های ۲۱ الی ۳۰ برترین عناوین داستان‌محور PS4 را بررسی کردیم. حال با ما همراه باشید تا به بررسی رتبه‌های ۱۱ الی ۲۰ برترین بازی‌های داستان محور کنسول نسل هشتمی پلی استیشن بپردازیم.

 

30 بازی داستان‌محور PS4 که باید تجربه کنید مرد عنکبوتی

۲۰. Marvel’s Spider-Man

ناشر: Sony Interactive Entertainment / توسعه دهنده: Insomniac Games/سال انتشار:۲۰۱۸

علاوه بر تجربه‌ی بسیار شگفت‌انگیز گشت و گذار در دنیای آزاد منهتن و گیم پلی فوق‌العاده بازی به خصوص در بخش مبارزات، Spider-Man داستانی شگفت‌آور و قوی نیز دارد. داستان بازی بر روی مخاطرات ابر قهرمانانه یک جوان بیست ساله به نام پیتر پارکر متمرکز شده است. زیرا وظایفی که او بر عهده گرفته منجر به خارج شدن زندگی او از روند طبیعی شده است. از طرفی حضور شخصیت‌های شرور و ادغام آن‌ها در زندگی شخصی پیتر، بازی را به یک بلاک‌باستر ابرقهرمانی بدل کرده است. داستان پر پیچ و تاب Spider-Man این بازی را به یکی از بهترین بازی‌های داستان محور بدل کرده که قطعاً رضایت هواداران را به دنبال خواهد داشت. بازی Marvel’s Spider-Man رتبه‌ی بیستم از برترین عناوین داستان‌محور PS4 را از آن خود کرده است.

 

30 بازی داستان‌محور PS4 که باید تجربه کنید دیتروییت

۱۹. Detroit: Become Human

ناشر: Sony Interactive Entertainment / توسعه دهنده: Quantic Dream /سال انتشار:۲۰۱۸

گر چه داستان این بازی به طور کلی تکراری به نظر می‌رسد(رجوع شود به فیلم هوش مصنوعی و من ربات هستم). اما بزرگ‌ترین حسن درام‌های تعاملی نظیر Detroit: Become Human این است که نحوه‌ی روایت داستان و نوع اتمام آن‌ را بازی‌بازان تعیین می‌کنند. در این بازی شاهد انقلاب ربات‌ها به رهبری رباتی به نام مارکوس هستیم. و بازی‌بازان می‌توانند تعیین‌کننده‌ی سرنوشت ربات‌ها در شهر دیترویت باشند. پذیرش یا عدم پذیرش حقوق شهروندی ربات‌ها توسط انسان‌ها همه به تصمیمات بازی‌باز بستگی خواهد داشت. جدیدترین ساخته‌ی دیوید کیج توانسته رتبه‌ی نوزدهم را برترین عناوین داستان‌محور PS4 به دست آورد.

 

۱۸. Gone Home

ناشر: Midnight City / توسعه دهنده: Fullbright /سال انتشار:۲۰۱۶

Gone Home دارای داستانی تعاملی است که درون‌مایه‌ی ترسناکی نیز دارد. و ماجرای جوانی به نام Kaitlin را روایت می‌کند. کیتلین از کالجی واقع در اروپا به خانه بر می‌گردد. اما در خانه کسی حضور ندارد. و معلوم نیست چه بر سر اهالی آن آمده است. بازی در دهه‌ی ۹۰ میلادی روایت می‌شود. و بازی‌باز موظف است با بررسی نشانه‌ها، سرنخی از اعضای خانواده پیدا کند. این بازی رتبه‌ی هجدهم برترین عناوین داستان‌محور PS4 را کسب کرده است.

 

30 بازی داستان‌محور PS4 که باید تجربه کنید پرسونا

۱۷. Persona 5

ناشر: Atlus / توسعه دهنده: Atlus Persona Team/سال انتشار:۲۰۱۷

بازی Persona 5 عنوانی است که به مشکلات و درگیری‌های داخلی و خارجی گروه جوانی که زندگی دوگانه‌ای دارند، می‌پردازد. آن‌ها در روز زندگی عادی را دنبال می‌کنند. و همانند دیگر شهروندان شهر توکیو به مدرسه می‌روند. و پس از آن کارهای پاره وقت خود را انجام می‌دهند. اما آن‌ها علاوه بر چنین فعالیت‌هایی، درگیر ماجراجویی‌ها و قدرت‌های فرابشری و شگفت‌انگیزی نیز می‌شوند. این قدرت‌ها از Persona سرچشمه می‌گیرند. قهرمانان این بازی متوجه می‌شوند که جامعه مردم عادی را مجبور می‌کند تا ماسک بر چهره بزنند. تا ضعف‌های داخلی خود را پوشش دهند. و بازیکنان می‌توانند با برداشتن این ماسک‌ها، قدرت‌های داخلی خود را آزاد کرده و از آن‌ها در جهت کمک به مردم و کسانی که محتاج کمک هستند، استفاده کنند. پرسونا در جایگاه هفدهم برترین عناوین داستان‌محور PS4 قرار گرفته است.

 

۱۶. Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

ناشر: Square Enix / توسعه دهنده: Square Enix /سال انتشار:۲۰۱۷

Dragon Quest XI دارای یکی از بهترین داستان‌های روایت شده در نقش‌آفرینی‌های ژاپنی است. داستانی که شامل شخصیت‌های جذابی نیز می‌باشد. در این بازی کنترل دختری به نام Luminary را در دست خواهید گرفت. و در راه مبارزه با تاریکی با ماجراجویی‌های مختلفی همراه خواهید شد. این شاهکار رتبه‌ی شانزدهم از برترین عناوین داستان‌محور PS4 را از آن خود کرده است.

 

30 بازی داستان‌محور PS4 که باید تجربه کنید INSIDE

۱۵. Inside

ناشر: Playdead / توسعه دهنده: Playdead /سال انتشار:۲۰۱۷

تئوری‌های زیادی وجود دارد که تلاش می کنند داستان Inside را توصیف کنند. اما واقعیت این است که این بازی داستانی عجیب و متفاوت دارد. نه ابتدای بازی مشخص است نه اتنهای آن. اما با تمام این تفاسیر یکی از بهترین‌ها در زمینه‌ی داستانی به شمار می‌رود. ماجرای بازی در مورد پسر نوجوانی است که به علل نامعلوم از دست افرادی در حال فرار کردن است. و در ادامه برای زنده ماندن با معماهای فراوانی مواجه می‌شود. این بازی ارزشمند جایگاه پانزدهم از برترین عناوین داستان‌محور PS4 را کسب کرده است.

 

۱۴. What Remains of Edith Finch

ناشر: Annapurna Interactive/ توسعه دهنده: Giant Sparrow/سال انتشار:۲۰۱۷

داستان بازی در خصوص مکاشفات دختر جوانی به نام ایدیث فینچ است. شخصی که می‌بایست به دنبال کشف حقایقی در خصوص خاندان خود باشد. و در این بین با ورود به عمارت فینچ‌ها به دنیایی از راز و رمزها قدم می‌گذارد. و با پیشروری در مراحل بازی لحظه به لحظه با سرگذشت اجداد خود آشنا می‌شود. نوع روایت داستان در این بازی به شکل اسرارآمیزی شما را با وقایع گذشته آشنا می‌سازد. این بازی رتبه‌ی چهاردهم از برترین عناوین داستان‌محور PS4 را کسب کرده است.

 

30 بازی داستان‌محور PS4 که باید تجربه کنید HORIZON

۱۳. Horizon: Zero Dawn

ناشر: Sony Computer Entertainment/ توسعه دهنده: Guerrilla Games/سال انتشار:۲۰۱۷

Horizon: Zero Dawn همانند ریل راه‌آهن تلاقی دو نقطه‌ی تاریخی است که هیچوقت به یکدیگر نمی‌رسند. اما در این بازی عملاً به یکدیگر رسیده‌اند. ابتدا و انتهای خلقت. طبق یک نظریه تاریخ هر ۱۰ هزار سال از بین می‌رود و تاریخ جدید جایگزین آن می‌شود. این بازی داستان زندگی دختر جوانی به نام ایلوی است که پس از آخرالزمان به دنیا آمده است. ولی به دلیل وقایع آخرالزمانی در نزد قبایل به علت نامشخص بودن پدر و مادرش به عنوان یک فرد طرد شده شناخته می‌شود. غافل از اینکه او در آینده و قیام ربات‌ها، رهبری انسان‌ها را بر علیه این قیام بر عهده خواهد گرفت. هورایزون رتبه‌ی سیزدهم از برترین عناوین داستان‌محور PS4 را به دست آورده است.

 

30 بازی داستان‌محور PS4 که باید تجربه کنید THE LAST GUARDIAN

۱۲.The Last Guardian

ناشر: Sony Computer Entertainment/ توسعه دهنده:Team Ico/سال انتشار:۲۰۱۶

وقتی نام کارگرانی همچون فامیتو اوئدا بر روی یک بازی نقش می‌بندد بایست‌ی آن‌ را مترادف با عشق دانست. ایکو و سایه‌ی کلوسوس‌ها دو اثر تاریخی اوئدا هستند. و آخرین نگهبان نیز اثری با همان شکل و شمایل است. اینجا شاهد در بند کشیده شدن دو موجود متفاوت هستیم. اولی پسر بچه‌ای کوچک و دومی موجودی عجیب‌الخلقه با شمایل گربه و عقاب به نام تریکو. علیرغم تندخوئی‌های تریکو در شروع بازی، در ادامه شاهد روابط احساسی بین این دو و از همه مهم‌تر احساس همکاری جهت رهائی از بند در هر دو هستیم. این شاهکار هنر-صنعت بازی‌ها را از دست ندهید. رتبه‌ی دوازدهم جایگاه این بازی در فهرست برترین عناوین داستان‌محور PS4 می‌باشد.

 

۱۱. Judgment

ناشر: سگا / توسعه دهنده:Ryu Ga Gotoku Studio /سال انتشار: 2018

تاکایوکی یاگامی که پیش از این وکیل بوده شغل خود را عوض می‌کند. و به عنوان یک کارآگاه خصوصی مشغول به کار می‌شود. در ادامه او با گروه‌های مختلف گنگستری و یاکوزا در مناطق خطرناک توکیو مواجه می‌شود. و بدین ترتیب بازی‌باز را وارد معرکه‌ای جدید می‌کند. این بازی قطعا‌ً یکی از بهترین بازی‌های پلیسی است که تا کنون برای PS4 منتشر شده است. جایگاه یازدهم از برترین عناوین داستان‌محور PS4 مختص این اثر است.

به زودی با قسمت جدید مقاله بازخواهیم گشت. شما کدامیک از این عناوین را تجربه کرده‌اید؟

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا چشمیمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا چشمی

Mia San Mia

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها