جذابیت جاودانه Devil May Cry 5 | نبردی که هیچگاه کهنه نمی‌شود

جذابیت جاودانه Devil May Cry 5 | نبردی که هیچگاه کهنه نمی‌شود مبارزه دانته با ورجیل زیر نور ماه

Devil May Cry 5: فراتر از مبارزات حماسی، تجربه‌ای به‌یادماندنی

نکات برجسته:

  • سیستم مبارزه فراتر از حد انتظار: دویل می کرای 5 Devil May Cry 5 با طراحی خارق‌العاده‌ی مبارزات در سبک «اکشن شخصیت‌محور»، استاندارد تازه‌ای را برای این ژانر تعریف می‌کند. نرو، دانته و وی هرکدام با کمبوهای قدرتمند و راضی‌کننده، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای بازیکن رقم می‌زنند.
  • جزئیات خیره‌کننده: توجه فوق‌العاده سازندگان به جزئیات در طراحی شخصیت‌ها و محیط‌ها، به عمق بازی اضافه کرده و تجربه‌ی کلی مبارزات را ارتقا می‌دهد.
  • موسیقی‌ای که هیجان را دوچندان می‌کند: موسیقی متن بازی شیطان هم می‌گرید 5 به گونه‌ای طراحی شده که هر نبرد را هیجان‌انگیز و مهیج می‌کند.

پنج سال پس از انتشار، Devil May Cry 5 با کیفیت فوق‌العاده‌اش همچنان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و استانداردی بالا را برای آینده‌ی این سری محبوب، تعریف می‌کند.

پنج سال از عرضه‌ی Devil May Cry 5 می‌گذرد، اما این عنوان هیچ نشانه‌ای از فرسودگی نشان نمی‌دهد. DMC5 با احیای فرانچایز محبوب DMC و تبدیل شدن به یکی از پرفروش‌ترین آثار Capcom، قدرت خود را به رخ کشید. توجه فوق‌العاده به جزئیات در این پنجمین قسمت اصلی از سری بازی‌ها، راز موفقیت آن بود و همچنان به درخشش خود ادامه می‌دهد. سیستم مبارزه‌ی قدرتمند در کنار سایر جنبه‌های طراحی، DMC5 را به الگویی مثال‌زدنی در طراحی بازی تبدیل کرده است؛ الگویی که حتی پس از پنج سال، شایسته‌ی تحسین است.

سری بازی‌های DMC مترادف با طراحی فوق‌العاده‌ی مبارزات شده‌اند و بسیاری، Devil May Cry 5 را تعیین‌کننده‌ی استاندارد در سبک «اکشن شخصیت‌محور» می‌دانند. این بازی با ارائه‌ی سه شخصیت با حرکات منحصر به فرد (نرو، دانته و وی) و سیستم کمبوی فوق‌العاده قدرتمند، یک ضیافت مبارزه‌ای را برای بازیکنان رقم زده است. فرقی نمی‌کند تازه‌کار باشید یا حرفه‌ای، درجه سختی‌های متنوع باعث می‌شود تا ارزش تکرار بازی بسیار بالا برود، مخصوصا با در نظر گرفتن بسته‌ی الحاقی Vergil که بعدها منتشر شد. با وجود کیفیت خیره‌کننده‌ی مبارزات، Devil May Cry 5 که در هشتم مارس 2019 عرضه شد و امروز پنج سالگی‌اش را جشن می‌گیرد، در بخش‌های دیگر طراحی بازی نیز درخشان ظاهر شده است.

آمار بازی دویل می کرای 5 شخصیت نرو سوار بر موشک جذابیت جاودانه Devil May Cry 5 | نبردی که هیچگاه کهنه نمی‌شود

Devil May Cry 5: طوفانی که پس از پنج سال همچنان می‌وزد – رمز موفقیت در جزئیات طراحی

موسیقی که به نبرد جان می‌دهد:

علاوه بر سیستم مبارزه‌ی تحسین‌شده، موسیقی متن Devil May Cry 5 نیز طی پنج سال گذشته به عنوان یکی از نقاط قوت بازی شناخته شده است. موسیقی باکلام و بدون کلام بازی به گونه‌ای طراحی شده که تجربه‌ی گیم‌پلی را به طرز چشمگیری ارتقا می‌دهد. موسیقی متن بازی با تغییر فضای بازی از محیط‌های تاریک و ساکت به صحنه‌های اکشن پرشور، به خوبی با فضا هماهنگ می‌شود. لحظات آرامش‌بخش بازی، تجربه‌ی شنیداری عجیب اما زیبایی را رقم می‌زنند، مانند تم مجسمه‌ی الهی که با حالتی وهم‌آلود، فضایی فراطبیعی را به تصویر می‌کشد.

در نقطه مقابل، صدای برخورد پرقدرت رد کوئین (اسلحه‌ی نرو) با تم قدرتمند Devil Trigger او، به خوبی شخصیتش را به تصویر می‌کشد و با ماهیت پویای مبارزات Devil May Cry 5 همخوانی دارد. اثر کیسی ادواردز (آهنگساز) روی تم نرو، گواهی بر قدرت او در ساخت موسیقی متن بازی و چگونگی پیوند ظریف آن با لحظات کلیدی داستان Devil May Cry 5 است.

استفاده از قطعه‌ی Silver Bullet در نبرد نرو و ورجیل، نمایانگر رشد نرو در طول داستان است و در عین حال، با افزایش توانایی‌های جدید DT او، هیجان نبرد را به خوبی بالا می‌برد. همین موضوع در مورد قطعه‌ی Bury the Light، اثر ده دقیقه‌ای ادواردز برای بسته‌ی الحاقی Vergil نیز صادق است. این قطعه که بیش از صد میلیون بار به صورت آنلاین پخش شده، انگیزه‌ای فوق‌العاده برای بازیکنان است تا ریزه‌کاری‌های مبارزه‌ی ورجیل را بیاموزند. اجرای کمبوها و بالا بردن سطح استایل، باعث می‌شود تا صدای خواننده به گوش برسد و درخشش واقعی قطعه را نمایان کند.

نرو از بازی شیطان هم می‌گرید 5 در حال مبارزه با دشمنان

Devil May Cry 5: طراحی شخصیت و محیط، راز درخشش مبارزات پس از پنج سال

جذابیت در جزئیات:

علاوه بر موسیقی متن، توجه فوق‌العاده سازندگان Devil May Cry 5 به طراحی شخصیت و محیط نیز به ارزش و لذت مبارزات بازی می‌افزاید. هر یک از شخصیت‌های نرو، دانته و وی، از ابتدا با شخصیت‌پردازی قوی خلق شده‌اند که ظاهری کاملاً منحصر به فرد به آن‌ها بخشیده است. فراتر از واقع‌گرایی چهره‌ و لباس‌های شیک آن‌ها (که حتی باعث فروش کلکسیونی گران‌قیمت لباس‌های آن‌ها برای طرفداران شده است!) نحوه‌ی معرفی آن‌ها در داستان، نشانه‌ای جذاب از جایگاه‌شان در دنیای بازی است. مجموعه‌ی عظیم حرکات و سلاح‌های قدرتمند دانته، جایگاه او را به عنوان یک شکارچی قهار شیاطین تثبیت می‌کند، در حالی که تسلط تدریجی نرو بر بریکرهای شیطانی نشان از رشد او دارد، هرچند قدرت او فراتر از این ابزارهاست.

توجه به شخصیت‌پردازی نه تنها در توانایی‌های مبارزه، بلکه در حرکات تحریک‌آمیز آن‌ها نیز مشهود است. برخی از این حرکات، مانند بالا زدن کلاه کاپشن نرو، علاوه بر سرگرم‌کننده بودن، با طراحی لباس‌های بازی که جنبه‌ی سرگرمی را نیز در نظر گرفته، همخوانی دارد. از آنجایی که بازی دارای تعداد شخصیت نسبتاً کمی است، همین توجه به شخصیت‌های فرعی نیز اعمال شده است. برای مثال، دود سیگار نیکو در کنار خالکوبی‌های خیره‌کننده و بریکرهای شیطانی متنوع او، به خوبی با شخصیت او به عنوان یک مخترع که به نرو در طول سفرش کمک می‌کند، مطابقت دارد.

دانته در حال شلیک به هیولاها

Devil May Cry 5: پنج سال گذشت، همچنان اوج هیجان!

خیابان‌های رد گریو:

صحنه‌های نبرد Devil May Cry 5 حتی پس از گذشت سال‌ها همچنان نفس‌گیر هستند و درخشش واقعی سیستم مبارزات بازی را به نمایش می‌گذارند. عرصه‌های مبارزه با غول‌های بازی، با الهام گرفتن از ویرانه‌های معماری اروپایی، هم خیره‌کننده و هم وهم‌آلود هستند و به دشمنان بازی حس قدرت و عظمت می‌بخشند. برای مثال، گولیاث ساختمانی که روی آن ایستاده را برای گسترش فضای مبارزه تخریب می‌کند، با فروریختن قطعات سنگ بر سر راه نرو، ناخواسته جاخالی دادن از حملات او را برای بازیکن آسان‌تر می‌کند. در نبرد با آرتمیس، نور تابیده شده بر ستون‌های کتابخانه‌ی گنبدی‌شکل، توجه بازیکن را به بالا جلب می‌کند. این پس‌زمینه، برای یک دیو چابک که با سرعت در هوا حرکت می‌کند، بسیار مناسب است.

عبور از خیابان‌های رد گریو و بعداً، کلیفوث تسخیرشده‌ی شیاطین، تجربه‌ای به‌یادماندنی و دلهره‌آور است. شهری در ویرانی، انگیزه‌ی بیشتری برای نجات آن ایجاد می‌کند. با قوی‌تر و فراوان‌تر شدن دشمنان، توانایی‌های نرو، دانته و وی با شدت محیط همخوانی پیدا می‌کنند. در حالی که بازیکن با مکانیزم‌های مبارزه‌ی Devil May Cry 5 آشنا شده و مهارت پیدا می‌کند، از باقی‌مانده‌ی تمدن شهر رد گریو دور شده و به قلب خطر فرستاده می‌شود. این ترفندی هوشمندانه برای بالا بردن اهمیت نبرد و مشخص کردن هدف نهایی است، زیرا نبرد با اوریزن از همان ابتدا قابل‌پیروزی نیست (مگر اینکه، به راز پایان مخفی Devil May Cry 5 دست پیدا کنید).

ورجیل مشغول سلاخی 2 هیولا جذابیت جاودانه Devil May Cry 5 | نبردی که هیچگاه کهنه نمی‌شود

گذر زمان، گواهی بر کیفیت بی‌نظیر:

در سال 2024، شایستگی‌های Devil May Cry 5 همچنان پابرجا هستند و موفقیت بازی را تثبیت می‌کنند. با اینکه مبارزات بازی، ویژگی برجسته‌ی آن محسوب می‌شوند، اما نحوه‌ی همبستگی سایر بخش‌های DMC5 با گیم‌پلی، باعث می‌شود تا سیستم مبارزه جذاب‌تر باشد. سطح کیفیت و پرداخت نهایی‌ای که در زمان عرضه‌ی بازی مشهود بود، همچنان استانداردی بالا را برای آینده‌ی سری تعیین می‌کند و هر مسیری را که Devil May Cry 6 در پیش بگیرد، نباید فراموش کند که درس‌های ارزشمندی از این عنوان موفق بیاموزد. مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

مطالب زیر را از دست ندهید:

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها