رتبه بندی تمام نسخه‌های Vergil در Devil May Cry | کدام ورجیل، پادشاه تاریکی خواهد بود؟

رتبه بندی تمام نسخه‌های Vergil در Devil May Cry | کدام ورجیل، پادشاه تاریکی خواهد بود؟ بهترین نسخه ورژیل ویرجیل vergil

در دنیای پر از رمز و راز Devil May Cry، شخصیت‌های به یاد ماندنی و نبردهای نفس‌گیر، هیچ‌کدام به پای ورجیل (Vergil ورژیل)، برادر مرموز و قدرتمند دانته، نمی‌رسند. اما در طول حضور ویرجیل در این سری بازی‌ها، شاهد نسخه‌های مختلفی از او بوده‌ایم که هر کدام ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند. در این مقاله، به بررسی و رتبه‌بندی تمام نسخه‌های ورجیل می‌پردازیم و با در نظر گرفتن شخصیت‌پردازی، انگیزه‌ها و سبک مبارزه‌اش، به دنبال بهترین ورجیل خواهیم گشت. مقاله رتبه بندی تمام نسخه‌های Vergil در Devil May Cry | کدام ورجیل، پادشاه تاریکی خواهد بود؟ را از دست ندهید.

پس آماده‌اید تا ببینید کدام ورجیل، لقب «پادشاه تاریکی» را تصاحب خواهد کرد؟

نکات کلیدی:

  • حضورهای متعدد ورجیل در بازی‌های Devil May Cry، تفاسیر مختلف اما همواره جذاب و گیرایی از شخصیت او ارائه داده‌اند، که عمق و پیچیدگی این شخصیت را به نمایش می‌گذارد.
  • از حضور کوتاه اما تاثیرگذار او در اولین بازی، تا شخصیت بی‌رحم و استراتژیکش در ریبوت، شخصیت ورجیل به شیوه‌های مختلفی تغییر و توسعه یافته است، اما همچنان رقابت نمادین او با دانته را حفظ می‌کند.
  • در Devil May Cry 5، شخصیت ورژیل آرام‌تر اما همچنان کاریزماتیک است و روابط او، به خصوص با پسرش نرو، عمق و گستردگی بیشتری به شخصیتش می‌بخشد.

پیدا کردن طرفدار قدیمی Devil May Cry که عاشق برادر شمشیرزن و مغرور دانته، ورجیل نباشد، کار سختی است. با اینکه این دو برادر هستند و رقابتی بسیار شدید با هم دارند، اما شخصیت‌هایشان کاملاً متضاد است. شخصیت سرد و حسابگر ورجیل با رفتار گستاخ و خودخواهانه‌ی دانته کاملاً متفاوت است. با این حال، در حالی که معمولاً بیشتر توجه‌ها در بازی‌ها به سمت دانته است، ورجیل شخصیتی به شدت خوب پرداخته شده است که در اکثر بازی‌هایی که حضور داشته، عمق و جذابیت زیادی داشته.

شهرت بازی‌های Devil May Cry در سختی آن‌هاست، اما برخی از آن‌ها بی‌رحمانه‌تر و طاقت‌فرساتر از بقیه هستند.

بااین‌حال، شخصیت ورجیل در طول حضورش در این سری بازی‌ها کاملاً ثابت و یکدست باقی نمانده است. سازندگان بازی با هر بار حضور ورجیل، بخش‌های کوچکی از شخصیت او را تغییر می‌دهند تا او را به شکل کمی متفاوت‌تری به نمایش بگذارند. خوشبختانه، هیچ‌کدام از این تغییرات از نظر طرفداران کاملاً بد تلقی نمی‌شوند، اما برخی از نسخه‌های ورجیل به دلایل متعدد بسیار برجسته‌تر از بقیه هستند.

ورجیل با ظاهر رباتی و چشمان قرمز در دویل می کرای 1

Devil May Cry .5

  • نام بازی: Devil May Cry
  • تاریخ انتشار: ۱۶ اکتبر ۲۰۰۱ 
  • سازنده: Capcom Production Studio 4
  • سبک بازی: هک اند اسلش

اگرچه به صورت فنی، ورجیل در اولین بازی Devil May Cry حضور دارد، اما او تنها به عنوان یک شخصیت بسیار گذرا با نام Nelo Angelo که توسط پادشاه اهریمنی Mundus فاسد شده، ظاهر می‌شود. او به جز چند ناله و فریاد، حرف زیادی نمی‌زند، اما همچنان طراحی ظاهری او خیره کننده است و مبارزه سختی را رقم می‌زند که به طور ظریفی، باس فایت‌های بسیار دشوارتر او را در برخی از بازی‌های بعدی پیش‌‌آگاهی می‌دهد.

هنگامی که او را شکست می‌دهید، Vergil همچنین یک گردنبند ویژه به جا می‌گذارد که به نظر می‌رسد حاوی خاطره‌ای از دو برادر در کودکی آنهاست، زیرا صدای هر دوی آنها را در حال مشاجره بر سر یک کیک شکلاتی در زمان جوانی پخش می‌کند. در حالی که این شخصیت‌پردازی، هاله‌ای از رمز و راز به دور ورژیل بخشیده و او را به عنوان یک شخصیت فوق‌العاده جذاب معرفی می‌کند، اما زمان حضور او در بازی بسیار کوتاه است که باعث می‌شود نسبت به سایر حضورهایش، به یاد ماندنی‌تر نباشد.

دانته و ورجیل در حال بحث

DmC: Devil May Cry .4: بازآفرینی بی‌رحمانه با جاه‌طلبی شیطانی

DmC: Devil May Cry در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۳ منتشر شد. این بازی توسط استودیوی Ninja Theory ساخته شده است.

این نسخه، ریبوت ( بازسازی‌شده: reboot) سری Devil May Cry است و سازندگان بازی با حفظ ویژگی‌های اصلی و المان‌های شناخته‌شده‌ی این مجموعه، دست به دگرگونی‌هایی در داستان و شخصیت‌ها زده‌اند تا تجربه‌ای تازه برای مخاطبان رقم بزنند. در این نسخه، شخصیت دانته Dante دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است، اما ورجیل نیز با تغییراتی روبرو شده است.

در این نسخه، اگرچه او همچنان از یاماتو (Yamato – شمشیر نمادین این شخصیت) استفاده می‌کند و در مواقع لزوم از به‌کارگیری آن ابایی ندارد، اما شخصیت ورجیل بیشتر به یک استراتژیست و برنامه‌ریز شباهت دارد. او اغلب در موقعیت‌های دشوار، راهنمای دانته Dante و کت (Kat – شخصیت دیگر بازی) می‌شود.

اما به تدریج، هدف بسیار شوم‌تر ورجیل آشکار می‌شود؛ او قصد دارد بر کل بشریت که به نظر او از قدرت کافی برای محافظت از خود برخوردار نیستند، حکومت کند. در حالی که ورجیل در نسخه‌های اصلی بازی شخصیتی بسیار باوقار اما همچنان خطرناک بود، این شخصیت در این نسخه بسیار بی‌رحم‌تر است و برای رسیدن به اهدافش از هیچ کاری، حتی شلیک گلوله به یک زن باردار با تفنگ تک‌تیرانداز در انتهای بازی، دریغ نمی‌کند.

این رویکرد جالب به شخصیت ورجیل، شاید به اندازه‌ی نسخه‌های دیگر عمیق و پرداخته‌شده نباشد، اما رقابت تند و آتشین او با دانته Dante همچنان وجود دارد و در بسته‌ی الحاقی فوق‌العاده‌ی «سقوط ورجیل» (Vergil’s Downfall) نیز شاهد پیشرفت بیشتری در شخصیت او هستیم.

ورجیل کاتانا به دست رتبه بندی تمام نسخه‌های Vergil در Devil May Cry | کدام ورجیل، پادشاه تاریکی خواهد بود؟

3. Devil May Cry 4: Special Edition

Vergil در نسخه‌ی ویژه‌ی بازی Devil May Cry 4 قابل بازی بود، عنوانی که در ۵ فوریه ۲۰۰۸ با سبک (Hack and Slash) منتشر شد.

اگرچه ورجیل در بازی اصلی حضور فیزیکی ندارد، اما در نسخه‌ی ویژه پس از شک کردن به فرقه شمشیر (Order of the Sword) و اینکه چرا آن‌ها تصمیم به پرستش اسپاردا (Sparda – پدر دانته و ورجیل) گرفته‌اند، به شهر فرچون (Fortuna) سفر می‌کند.

با اینکه سفر ورجیل در سراسر فرچون نسبتاً کوتاه است، اما صحنه‌های پراکنده‌ای در بازی وجود دارد که قدرت خارق‌العاده‌ی او را به نمایش می‌گذارد؛ او گروه‌هایی از اهریمنان را بدون کوچک‌ترین زحمتی تکه‌تکه می‌کند.

همچنین، بدبینی او نسبت به وسواس فرقه به اسپاردا، نشان‌دهنده‌ی احساسات واقعی ورجیل در مورد پدرش است و اینکه او در تردید است که آیا کسی مثل او، که در هر صورت یک اهریمن است، واقعاً لایق ستایش یا حتی به یاد ماندن هست یا نه.

حضور او در بازی زیاد طولانی نیست، اما ورجیل با کاریزمای بی‌پایان و سبک مبارزه‌ی فوق‌العاده خیره‌کننده‌اش، باز هم موفق می‌شود تمام صحنه‌های مربوط به خودش را در Devil May Cry 4 ماندگار سازد.

ورجیل با شمشیر در دویل می کرای 5

2. Devil May Cry 5

در این نسخه که ورجیل در اواخر بازی ظاهر می‌شود، شخصیت ورژیل بسیار فروتن‌تر از قبل به نظر می‌رسد و خصومت کمتری نسبت به دانته نشان می‌دهد، حتی از آخرین مبارزاتشان با هم لذت می‌برد. با این حال، این به معنای کم‌کاری او نیست، زیرا ورجیل ثابت می‌کند که همچنان چند قدم از برادر بی‌فکرش جلوتر است و در نهایت فاش می‌کند که او همان کسی بوده که در تمام این مدت نقش شخصیت‌های V و یوریزن (Urizen) را بازی می‌کرده است. او همچنین دانته را در طول رویارویی‌شان به چالش می‌کشد.

Vergil همچنین در این بازی، به ویژه در رابطه با نرو که پسر اوست، از نظر روابط شخصیت‌پردازی خوبی داشته است. بی‌توجهی او به پسرش ثابت می‌کند که قوی‌تر شدن همچنان تنها دغدغه‌ی ورجیل بوده است، اما به نظر می‌رسد در پایان بازی پنجم، او نه تنها قدرت نرو، بلکه وجود او را نیز می‌پذیرد.

کپکام (Capcom – سازنده‌ی بازی) به راحتی می‌توانست ورجیل را فقط به عنوان یک مبارزه‌ی نهایی برای خوشحال کردن طرفداران قدیمی مجموعه، در بازی قرار دهد، اما آن‌ها با توسعه‌ی شخصیت او از جهات مختلف، فراتر از انتظار عمل کردند.

ورجیل در دویل می کرای 3 رتبه بندی تمام نسخه‌های Vergil در Devil May Cry | کدام ورجیل، پادشاه تاریکی خواهد بود؟

1. Devil May Cry 3

در ابتدای Devil May Cry 3، ورجیل به عنوان یک شخصیت شرور معرفی می‌شود که به نظر می‌رسد در نهایت به یک رهبر دیوانه تبدیل خواهد شد. با این حال، با پیشرفت داستان، شخصیت او عمق و پیچیدگی بیشتری پیدا می‌کند.

عشق دیوانه وار ورجیل نسبت به قدرت و توانایی، ناشی از آسیب روحی ناشی از از دست دادن مادرش در سن کم است و همچنین خشم او را نسبت به دانته که در طول بازی بارها با او روبرو می‌شود، تغذیه می‌کند.

با وجود این، اگرچه وسواس ورجیل برای قوی‌تر شدن او را به مسیری بسیار تاریک و شیطانی سوق می‌دهد، او همچنان فردی باوقار است و به ویژه در مبارزه، همیشه به قواعد اخلاقی خود پایبند خواهد بود. ورجیل هرگز از سلاح گرم استفاده نمی‌کند و هرگز بازی کثیف را انتخاب نمی‌کند، زیرا اینها را برای یک «جنگجوی واقعی» مانند خودش بی‌ارزش می‌داند.

با وجود اینکه یک شخصیت کاملاً منفی است، ورجیل شخصیتی واقعاً جذاب و حتی قابل همدردی است که رابطه‌اش با دانته واقعی و باورپذیر به نظر می‌رسد. همچنین باس فایت وحشیانه‌ی او، امتیاز ویژه‌ای برای او محسوب می‌شود، زیرا به طور کامل نشان می‌دهد که ورجیل از طریق گیم‌پلی واقعی چقدر شگفت انگیز و قوی است. مقالات بازی ساویس‌گیم را از دست ندهید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها