بررسی بازی Devil May Cry: Peak of Combat

بررسی بازی Devil May Cry: Peak of Combat بازی دویل می کرای موبایل

نسخه موبایلی دویل می کرای که هیچکس خواهان آن نبود، هم‌اکنون در دسترس است. در این مقاله به بررسی بازی Devil May Cry: Peak of Combat می‌پردازیم و جنبه‌های مختلف آن را ارزیابی خواهیم کرد.

فرنچایز Devil May Cry، از زمان نخستین عرضه خود در سال 2001 روی پلی استیشن 2، یکی از محبوب‌ترین مجموعه بازی‌ها بوده است.

گیم پلی سری که تلفیقی از اکشن سریع و مبارزات هیجان‌انگیز بوده است، میلیون‌ها طرفدار را در طی بیش از 2 دهه به سری Capcom جذب کرده است.

آخرین بازی Devil May Cry، در سال 2019 روانه بازار شد و حال عنوان جدیدی تحت عنوان Devil May Cry: Peak of Combat را در اختیار داریم.

 

گیم پلی بازی دویل می کرای موبایل دانته در حال مبارزه بررسی بازی Devil May Cry: Peak of Combat

کنترل و مبارزات بازی خوب هستند

صرفاً به این دلیل که Devil May Cry: Peak of Combat یک بازی رایگان و Free to Play است، به این معنا نیست که همه جنبه‌های آن بد هستند؛ بسیاری از بخش‌های آن قابل قبول پیاده‌سازی شده‌اند. من فکر می‌کنم که NebulaJoy، سازنده بازی، مبارزات Devil May Cry: Peak of Combat را خیلی خوب پیاده‌سازی کرده است، پورت کردن یک بازی مبارزه‌ای هک اند اسلش کنسولی روی موبایل کار سختی است.

کنترل‌های بازی استاندارد هستند، دکمه‌های حرکت d-pad در پایین سمت چپ تعبیه شده‌اند و دکمه‌های اصلی پایین سمت راست. هر شخصیت یک دکمه مخصوص برای حمله اصلی و حمله ویژه دارد، همچنین دکمه‌ای برای جهش و پرش نیز تعبیه شده است. به‌علاوه شما 2 شخصیت رزرو نیز دارید که می‌توانید بین آن‌ها جابه‌جا شوید و دکمه آن‌ها بالای دکمه‌ی پرش است.

شاکله اصلی مجموعه Devil May Cry، مبارزات و چندضرب‌های بدون نقص آن هستند، کمبوهایی که می‌توانید بدون دریافت آسیب روی دشمنان پیاده کنید و Devil May Cry: Peak of Combat نیز از این قاعده مستثنی نیست. عادت کردن به سیستم مبارزات و کنترل بازی چند دقیقه‌ای طول می‌کشد، مخصوصاً اگر صفحه نمایش شما کوچک باشد. نکته اصلی در اجرای بدون نقص کمبوها، جابه‌جایی بین شخصیت‌ها در لحظه مناسب است؛ بنابراین تسلط روی این قضیه خیلی مهم است.

خوشبختانه بازی Peak of Combat از کنترلر و اتصال دسته بازی پشتیبانی می‌کند، اما همه بخش‌های آن با کنترلر هماهنگ نیستند، به عنوان مثال مینی گیم‌ها. با این حال، استفاده از کنترلر هنوز هم پیشنهاد می‌شود، به‌خصوص برای افرادی که راحتی و سرعت عمل بالا را می‌طلبند.

 

صفحه لول آپ بازی دویل می کرای موبایل

تیم خود را Level up کنید

من می‌دانم که این سلیقه همه نیست، اما شخصاً از Level up و ارتقاء شخصیت در بازی‌های موبایلی لذت می‌برم. می‌دانم که این مکانیک اصلی اکثر بازی‌های گاچا (gacha) و collectible RPG است که معمولاً از آن سوءاستفاده می‌شود، اما از آن خوشم می‌آید.

هر شخصیت 4 درخت مهارت دارد که می‌توانید با آیتم‌های متعدد و گیج کننده‌ای آن‌ها را ارتقاء دهید. با بالا رفتن رنک شما، HP افزایش می‌یابد و حرکات جدیدی بازگشایی می‌شوند. با Upgrade یا Rank Up کردن سلاح‌ها، می‌توانید میزان آسیب وارده و دفاع خود را بالا ببرید.

همچنین شما 4 اسلات کارت دارید که HP شما را بالا می‌برند یا حملات قدرتمندتری به شما اعطا می‌کنند. کارت‌های شما نیز قابل ارتقاء هستند و توانایی آن‌ها افزایش خواهد یافت. کارت‌ها به صورت رندوم با پیش‌روی در بازی به دست می‌آیند، همچنین می‌توانید آن‌ها را از Slot of Slaughter که یک مینی گیم slot machine است به دست آورید.

در نهایت، شما می‌توانید حملات خود را نیز Level up کنید، هر لول آپ میزان آسیب وارده را اندکی افزایش می‌دهد، اما قابلیت یا حرکت جدیدی اضافه نمی‌کند، یا حداقل من ندیدم.

بازی Devil May Cry: Peak of Combat نواقص زیادی دارد

به‌ازای تمام بخش‌های مثبت بازی Peak of Combat، نقاط ضعف و نواقص بیشتری وجود دارد. با وجود این‌که سیستم مبارزه برای یک بازی موبایلی خوب است، اما به سرعت تکراری می‌شود. تنوع دشمنان و انیمیشن‌های حملات تغییر می‌کند، اما ضرباهنگ مبارزه تقریباً یکسان است.

گیم پلی بازی محیط‌های سه‌بعدی را ارائه می‌دهد، اما پتانسیل این طراحی هدر رفته است. شما از صحنه‌های سه‌بعدی جذاب گذر می‌کنید و از یک کات سین به کات سین دیگر می‌روید و در این بین شاهد جهان خالی و مبارزات تکراری هستید. بازی در صورت کاوش در محیط به شما پاداش می‌دهد، اما طراحی خطی مراحل توی ذوق می‌زند.

 

دانته با کت چرمی قرمز بازی دویل می کرای موبایل

سودآوری بی شرمانه

بازی Devil May Cry: Peak of Combat، بيشتر از این‌که یک بازی مبارزه‌ای خوش ساخت باشد، یک حرکت بی شرمانه برای خالی کردن جیب طرفداران این فرنچایز کلاسیک است.

شما برای هر کاری نیاز به آیتم‌های مصرف شدنی دارید، برای ارتقاء شخصیت، ارتقاء سلاح و غیره. بدون ارتقاء نمی‌توانید پیش‌روی کنید و بازی شما را مجبور به خرج پول واقعی برای دریافت Devil Gems می‌کند. Devil Gems را می‌توانید به آیتم‌های مختلف تبدیل کنید که آن آیتم‌ها خود به آیتم‌های دیگری تبدیل می‌شوند و برای ارتقاء سلاح به کار می‌روند، سلاح‌هایی که خود برای ارتقاء سلاح‌های دیگر به‌کار می‌روند و الی آخر، این چرخه معیوب همین‌طور ادامه دارد و تنها هدف آن گیج کردن و تیغ زدن شما است.

متأسفانه Devil May Cry: Peak of Combat هم از علاقه‌ی طرفداران برای بازی کردن در نقش شخصیت Vergil سوءاستفاده می‌کند و این شخصیت را پولی کرده است. البته وقتی در بازی‌های اصلی نیز شاهد چنین حرکتی هستیم، از یک بازی موبایلی چه انتظاری داریم. تنها راه باز کردن ویرجیل، از طریق مکانیک گاچا است. سازندگان باز کردن ورجیل را پس از 90 سامون (summon) تضمین کرده‌اند! طبیعتاً شانس دریافت سلاح و آیتم در این بین خیلی بیشتر است. نکته منفی بعدی این است که در زمان نگارش این بررسی، تنها 4 شخصیت قابل بازی وجود دارد: دانته، لیدی، نرو و ویرجیل! همچنین شما می‌توانید نسخه ارتقاء یافته این شخصیت‌ها را summon کنید تا کلکسیون مکانیک‌های گاچای بازی تکمیل باشد!

بازی Devil May Cry: Peak of Combat چیز جدیدی برای عرضه ندارد، موضوعی که با توجه به گذشت 5 سال از عرضه آخرین بازی، ناراحت کننده است. مکانیک‌های free-to-play بازی همان‌هایی هستند که در انبوه بازی‌های F2P مشاهده می‌کنیم و با این‌که کنترل و مبارزات بازی طراحی خوبی دارند، اما باز هم حرف جدیدی برای گفتن ندارند. اگر با تمام این تفاسیر شما باز هم قصد تجربه این بازی رايگان را داربد، ما بازی‌های دیگری را پیشنهاد می‌کنیم؛ به عنوان مثال eFootball 2024 mobile یا Nier Reincarnation که به لطف نزدیک شدن به تعطیلی سرورهای بازی، کاملاً رایگان شده است.

نظر شما درباره Devil May Cry: Peak of Combat چیست؟ این بازی را تجربه کرده‌اید؟ با سر زدن به بخش بررسی بازی در ساویس‌گیم، با بازی‌های شگفت انگیز آشنا شوید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

مطالب زیر را از دست ندهید:

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها