بررسی بازی Prince of Persia: The Lost Crown

بررسی بازی Prince of Persia: The Lost Crown شخصیت اصلی بازی شاهزاده ایرانی تاج گمشده

پس از سال‌ها انتظار، بالأخره زمان بازگشت سری شاهزاده ایرانی، تحت عنوان شاهزاده ایرانی: تاج گمشده، فرا رسیده است. سازنده قول داده است که یک تجربه بازی پیشرفته و خلاقانه را ارائه دهد، موضوعی که امیدها و اشتیاق ما را افزایش داد. در ادامه با بررسی بازی Prince of Persia: The Lost Crown همراه ما شوید تا ببینیم آیا این انتظار طولانی ارزشش را داشته یا خیر.

مطلب مرتبط:  رتبه بندی بازی های شاهزاده ایرانی 

تریلر بازی prince of persia گیم پلی Prince of persia

در این بررسی، نگاهی جامع به بازی جدید شاهزاده پارسی، از داستان، گیم پلی و طراحی دنیای آن خواهیم داشت. اجازه دهید بیش از این شما را منتظر نگذاریم و بیایید با هم مرور کنیم که چه چیزی شاهزاده ایرانی: تاج گمشده را قبل از عرضه رسمی در چند روز دیگر در کانون توجه گیمرها و منتقدان قرار داده است.

وقایع بازی پرنس اف پرشیا لاست کراون همانطور که می‌دانیم در دنیای افسانه‌ای و تخیلی ایران باستان رخ می‌دهد و این بار برخلاف قسمت‌های قبلی در نقش شاهزاده‌ای که می‌خواهد پادشاهی خود را نجات دهد بازی نخواهید کرد. داستان جنگجوی جوانی به نام «سارگون» یا «سیمرغ» در اساطیر ایرانی را مرور خواهد کرد و مأموریت شما نجات شاهزاده غسان است که توسط فردی ربوده شده است که هرگز انتظارش را ندارید.

داستان شاهزاده پارسی تاج گمشده به طرز شگفت‌انگیزی اساطیر ایرانی را چه در سطح داستان، چه در شیوه روایت و حتی نام شخصیت‌ها اقتباس کرده است و از افسانه‌های هزار و یک شب الهام گرفته، جایی که کوه افسانه‌ای ققنوس قاف خانه جن‌های حیله‌گر و پنهان به شمار می‌رود.

سارگون آویزان بین زمین و هوا

بازی Prince of Persia: The Lost Crown بر اساس مکانیک بازی‌های Metroidvania ساخته شده است که در سال‌های اخیر در بین بازیکنان بسیار محبوب شده‌اند و با حجم عظیمی از رویدادها، جزئیات، پیچ و خم‌ها، پازل‌ها و جستجوی گنج و آیتم‌های مفید ترکیب شده‌اند.

واضح است که توسعه‌دهنده فرانسوی به وضوح از الهاماتی که از بازی‌های موفقی مانند Hollow Knight، Bloodstained و Blasphemous گرفته شده، بهره برده و طراحی دنیای سه بعدی خیره‌کننده با لمسی مدرن را به آن اضافه کرده است که می‌توان آن را در روشی که به دقت فکر شده است، در حالی که آزادی کامل را برای بازیکنان برای حرکت و تصمیم گیری باقی می‌گذارد، تجربه کرد.

شما در بازی شاهزاده ایرانی تاج گمشده انواع حملات سریع را در اختیار دارید که دائما در حال تکامل هستند و حملات ویژه‌ای با پشتیبانی از توانایی‌های رزمی که باعث افزایش آسیب می‌شوند، با توانایی مقابله با اکثر حملات در لحظه مناسب، علاوه بر عناصر مهم مانند تیرها، طلسم‌ها و بسیاری موارد دیگر. بنابراین کاوش در دنیای بازی، پازل‌ها و عبور از موانع لذت‌بخش‌تر از هميشه خواهد بود.

سارگون در حال مبارزه نزدیک آسیاب بررسی بازی Prince of Persia: The Lost Crown

نبردهای دو بعدی عمدتاً به هویت بازی‌های قبلی شاهزاده متکی هستند و با همان قدرت و عمق مکانیکی شناخته می‌شوند. اما ایراد جزئی آن نیاز به دقت بیشتر در هنگام ضربه زدن به دشمنان است. البته گهگداری احساس می‌کنید با گروهی از عروسک‌ها می‌جنگید و نه با جنگجویان.

سری شاهزاده ایرانی همیشه سفر در زمان و دستکاری زمان را به عنوان یکی از عناصر تعیین کننده خود، از تیک تاک ساعت در نسخه اصلی ۱۹۸۹ تا مکانیسم بازگشت زمان در شن‌های زمان و جنگجوی درون، به نمایش گذاشته است.

در مورد قسمت کلاسیک جدید، The Lost Crown، توانست در قالب توانایی‌های مربوط به شخصیت سارگون، رنگ جدیدی به این مفهوم اضافه کند. این توانایی‌ها قهرمان را قادر می‌سازند زمان و مکان را دستکاری کند. این یکی از مکانیک‌هایی است که طرفداران سری از آن بیشتر لذت خواهند برد.

سارگون در حال پرش از دیوار خاردار

دنیای باز چند لایه به سبک بازی کلاسیک به بازیکنان این آزادی را می‌دهد تا به روش‌های مختلف آن را کشف کنند. بازیکنان می‌توانند جهان را به هر ترتیبی که می‌خواهند کاوش کنند، اسرار پنهانی را در مکان‌هایی که هرگز تصور نمی‌کردید کشف کنید، و یک نقشه قابل ارتقاء که بسیار شبیه به مکانیک نقشه Hollow Knights است.

اساطیر ایرانی در دنیای بازی در ابعادی عمیق ارائه شده‌اند، و فضاسازی تنها به طراحی بصری وقایع و نامگذاری شخصیت‌ها و قهرمانان محدود نمی‌شود. بلکه این میراث غنی در دنیایی پر جنب و جوش که از طریق ملودی موسیقی و صداهای موزون آشکار می‌شود، تجسم یافته است و محیط و پس زمینه‌های آن، ویژگی درخشان و منحصر به فرد میراث و اساطیر ایران باستان، مانند ساختمان‌ها، کاخ‌ها، افسانه‌ها و کوه قاف.

نکته ویژه‌ای که عامل مهمی در کمک به کاوش در بازی شاهزاده فارسی تاج گمشده بود و آن امکان گرفتن «اسکرین شات» و ذخیره آن در داخل نقشه است تا بتوانید به یاد داشته باشید که برای باز کردن گنج باید به کجا برگردید.

سارگون در حال دویدن به سمت چراغ

علیرغم تغییرات ظاهری بازی Prince of Persia: The Lost Crown در مقایسه با نسخه‌های قبلی، با رویکرد جدیدی که ترکیبی از خلاقیت و احترام به سنت‌های سری است و در عین حال انتظارات بازیکنان وفادار را برآورده می‌کند، متمایز است. The Lost Crown یک سفر خلاقانه نوآورانه است که ریشه‌های کلاسیک سری را با روح مدرن نوآوری ترکیب می‌کند، زیرا Ubisoft موفق شده است تجربه بازیکنان را به شیوه‌ای استادانه غنی کند و بازیکنان جدید و گیمرهای قدیمی طرفدار سری را راضی کند.

نقاط مثبت

  • داستانی کلاسیک با روایت ساده، به راحتی قابل درک و مناسب برای بازیکنان جدید بدون خستگی ذهنی.
  • گرافیک خوب برای یک بازی کلاسیک و آنچه بر زیبایی آن می‌افزاید، رنگ‌های خیره کننده در بسیاری از مراحل است.
  • محیط سه بعدی دلنشین و ترکیب آن با سبک مبارزه دو بعدی و مکانیک‌های بازی‌های مترویدوانیا
  • یک سیستم مبارزه متنوع و غنی که به شدت به سرعت، چابکی و رفلکس‌ها متکی است.
  • توانایی‌های جدید کنترل زمان، به بازیکنان حق انتخاب بیشتری در نحوه بازی خود می‌دهد.
  • دنیایی وسیع و چند لایه که آزادی کاوش در آن را به روش‌های مختلف ارائه می‌دهد.
  • موسیقی بازی اسطوره‌های ایران باستان را با عمق و ظرافت تجسم می‌بخشد و به طرز ماهرانه‌ای سازهای سنتی و صداهای مدرن را در هم می‌آمیزد تا یک تجربه صوتی منحصربه‌فرد ایجاد کند
  • دوبله فارسی

نقاط منفی

  • مبارزه با دشمنان و درگیری با آن‌ها نیاز به اصلاحات بیشتری دارد
  • مشکلات فنی در هوش مصنوعی دشمنان

امتیاز ساویس‌گیم: 9 از 10

بازبینی تصویری

پرنس اف پرشیا در اسکله بررسی بازی Prince of Persia: The Lost Crown

گرافیک هنری بازی فراتر از انتظار است

 

مبارزه شاهزاده ایرانی در جنگل

گیم پلی جذابیت و درگیر کنندگی خاص خود را دارد

 

شخصیت سارگون بازی شاهزاده ایرانی بررسی بازی Prince of Persia: The Lost Crown

طراحی شخصیت اصلی با تاریخ و فرهنگ ایران باستان همخوانی زیادی ندارد

FINAL VERDICT

Despite the visual changes of Prince of Persia: The Lost Crown compared to previous versions, it stands out with a new approach that combines creativity and respect for the traditions of the series while meeting the expectations of loyal fans. The Lost Crown is an innovative creative journey that combines the classic roots of the series with a modern spirit of innovation, as Ubisoft manages to enrich the player experience in a masterful way, satisfying new players and long-time fans of the series

:Pros

  • A classic story with a simple narrative
  • Pleasant 3D environment and its combination with 2D fighting style and metroidvania game mechanics
  • persian dub

:Cons

  • Fighting with enemies needs more improvements
  • Technical problems in the enemies ai

SavisGame Score: 9 out of 10

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها