بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora

بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora کاور بازی آواتار مرزهای پاندورا ناوی کمان به دست سوار بر پرنده غول آسا

بازی Avatar: Frontiers of Pandora یک افزودنی عالی به دنیای غنی جیمز کامرون است که به گیمرها این امکان را می‌دهد تا خود را در نقش ناوی غوطه‌ور سازند. بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora را در ساویس‌گیم بخوانید.

 

گیم پلی اول شخص با پارکور هیجان‌انگیز آمیخته می‌شود، اما مبارزات و حلقه‌های اصلی گیم پلی می‌توانند کمی آشنا به نظر برسند. پاندورا وسیع، زیبا و بلافاصله غوطه‌ور کننده است و به یکی از برجسته‌ترین تجربه‌ها در نسل فعلی تبدیل می‌شود. روایت به خودی خود خیلی خاطره‌انگیز نیست، اما فضاسازی و جهان شگرف پاندورا شما را به کاوش دعوت می‌کند.

فرنچایز آواتار مدت‌هاست که در صنعت سینما نقش پررنگی داشته است. با معرفی میلیون‌ها نفر به جلوه‌های بصری پیشگامانه و فناوری سه‌بعدی، در مدت کوتاهی به یک نام آشنا تبدیل شد. سال گذشته، جیمز کامرون آواتار: راه آب را به نمایش گذاشت و نشان داد که این فرنچایز به شکوه قبلی بازگشته است. علاوه بر این، Ubisoft و Massive Entertainment آواتار: مرزهای پاندورا را به عنوان اولین نسخه اصلی بازی AAA برای این فرنچایز به ارمغان می‌آورند و قول می‌دهند بازیکنان را در دنیای پاندورا غوطه‌ور سازند. به عنوان یک موجودیت جداگانه، آواتار: مرزهای پاندورا به طور یکسان از طرفداران جدید و آشنا به فرنچایز استقبال می‌کند. با این حال، آیا این انتخاب نتیجه می‌دهد؟ آیا بازی به وعده خود مبنی بر فانتزی نهایی آواتار عمل می‌کند؟

آواتار: مرزهای پاندورا پیچیده‌ترین یا ظریف‌ترین روایت را ندارد. ماجرا با یک مقدمه ساده آغاز می‌شود – پس زدن RDA و بازپس‌گیری پاندورا. بازی با یک پیش درآمد کوتاه شروع می‌شود که اعضای جوان ناوی را نشان می‌دهد که در برنامه سفیر ثبت نام کرده‌اند. این ناوی‌ها، در حالی که متعلق به طایفه سارنتو بودند، سال‌ها در اسارت بوده و نتوانستند مهارت‌های اجداد خود را بیاموزند. پس از یک سری رویدادها، بازیکنان می‌توانند از RDA فرار کنند و در نهایت به هم نوعان خود در پاندورا بپیوندند.

ناوی سوار بر موجود اسب مانند در دشت سرسبز بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora

از آنجایی که بازی بسیار بر تجربه بازیکن متمرکز شده است، Avatar: Frontiers of Pandora دارای شخصیت نسبتاً ابتدایی است. بازیکنان می‌توانند ویژگی‌های صورت و نوع بدن خود را سفارشی کنند و از میان چند گزینه صوتی انتخاب نمایند. اولین هدف در پاندورا، بازیکنان را در مسیری قرار می‌دهد تا خانه ناوی‌ها را از دست RDA آزاد کنند، در حالی که قبیله‌های مختلف این قاره را برای مقاومت جمع می‌کنند.

برخلاف فیلم‌ها، آواتار: مرزهای پاندورا مرزهای غربی را بررسی می‌کند و با این لوکیشن جدید، قبیله‌هایی می‌آیند که ارزش‌ها و سنت‌های فرهنگی خود را به تصویر می‌کشند. در حالی که شخصیت قابل بازی متعلق به قبیله تقریباً منقرض شده Sarentu است، قبیله‌های Aranahe، Zeswa و Kame’Tire ساکنان اصلی این منطقه هستند.

هر قبیله در قسمت متفاوتی از پاندورا زندگی می‌کند و کمک می‌کند تا شخصیت‌های زیادی را به عرصه بیاورند. به عنوان مثال، Aranahe را می‌توان در جنگل سرسبز Kinglar یافت و عمدتاً از Na’viهای منفعل تشکیل شده است. آن‌ها توسط زسوا، قبیله‌ای از جنگجویان پرشور و قوی که در نقطه مقابل آن‌ها قرار می‌گیرند متمایز می‌شوند. در طول نزدیک به ۲۰ ساعت کلنجار رفتن من با روایت اصلی، بازی این بومیان را با سرعت ثابتی معرفی کرد و کشف سبک‌های مختلف زندگی این نژاد را هیجان‌انگیز کرد.

ناوی در میان جانوران شگفت انگیز آواتار

یکی از قوی‌ترین بخش‌های آواتار: مرزهای پاندورا، دنیای باز آن است. پاندورا که از شاخ و برگ‌های انبوه، رنگ‌های پر جنب و جوش و زندگی متنوع پراکنده در سراسر نقشه تشکیل شده است، لذتی وصف ناشدنی و تجربه بکر برای کاوش است. بازی Massive Entertainment تلاش زیادی انجام داده تا تضمین کند که Pandora چیزی بیش از یک پس‌زمینه برای بازیکنان است، بهانه‌ای که از یک نقطه به نقطه دیگر می‌روند. بازیکنان می‌توانند از طریق انتخاب‌های عمدی مانند یک مینی گیم برای جمع آوری آیتم‌ها برای رسیدن به سطوح بالاتر با این دنیا تعامل داشته باشند.

از جنگل سرسبز Kinglar گرفته تا قبرستان مالیخولیایی Zakru، پاندورا همچنین دارای مکان‌های متعددی است که احساسات متفاوتی را برمی‌انگیزد. همه این‌ها توسط تصاویر بصری باورنکردنی نسل فعلی که توسط Snowdrop Engine طراحی شده است، گرد هم آمده است. مانند دیگر بازی‌های جهان باز، Avatar: Frontiers of Pandora پر از برخوردهای تصادفی با شخصیت‌ها است. این ناوی‌ها اغلب آیتم‌های مهمی را ارائه می‌دهند یا کاتالیزوری برای مأموریت‌های جانبی متعدد در سراسر پاندورا می‌شوند.

داستان بازی Avatar: Frontiers of Pandora درباره سرنگونی RDA به عنوان بخشی از The Resistance است. بنابراین، حلقه اصلی گیم پلی حول محور مبارزه، پارکور و جمع‌آوری آیتم‌ها می‌چرخد. اگر این به نظر شما شبیه آی پی معروف دیگر یوبی سافت است، شما را سرزنش نمی‌کنم. حتی قبل از انتشار، رسانه‌ها شروع به مقایسه این بازی با Far Cry کرده بودند و این قبلاً در پیش‌نمایش‌های اولیه بازی مطرح شده بود، اما بعداً در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

ناوی در حال مبارزه با ربات جنگی در دشت

قبل از انتشار، نگرانی‌هایی در مورد تصمیم Massive Entertainment برای به تصویر کشیدن جهان آواتار از منظر اول شخص وجود داشت. برای مجموعه‌ای از موجودات قد بلند که در محیط‌های پیچیده حرکت می‌کنند و در آسمان پرواز می‌کنند، بسیاری بر این باور بودند که دوربین سوم شخص مناسب‌تر است. با این حال، توسعه دهندگان مصر بودند که این انتخاب به غوطه‌ور شدن کمک می‌کند و من از نتیجه کار بسیار شگفت زده شده‌ام. همانطور که قبلاً ذکر شد، Pandora نقش اصلی آواتار و یکی از دلایل جذابیت آن در طول بازی، همین زاویه دید دوربین است.

گیم‌پلی اول شخص همچنین گزینه‌های پیمایش هیجان‌انگیزی را برای بازی باز می‌کند و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که از طراحی مرحله هوشمندانه برای حرکت سریع از یک مکان به مکان دیگر استفاده کنند. با ترکیب شاخه‌های با دقت چیده شده برای صعود و فرود، گیاهانی که ویژگی‌هایی مانند افزایش سرعت و جهش را ارائه می‌دهند و یک قابلیت ویژه که به Na’viها اجازه می‌دهد تا برای اجسامی که دور از دسترس هستند چاره‌ای بيانديشند، در کل سیستم پیمایش در بازی فوق‌العاده جذاب است.

مانند Far Cry، بازی Avatar: Frontiers of Pandora بر جمع‌آوری مواد، ساخت تجهیزات، آزادسازی پایگاه‌های دشمن و موارد دیگر تمرکز دارد. ساختار کلی بازی کاملاً از طراحی جهان باز Ubisoft پیروی می‌کند، بنابراین طرفداران Far Cry احساس غریبی نخواهند کرد. در سراسر پاندورا، RDA پایگاه‌هایی ایجاد کرده است. این‌ها می‌توانند از معادن گرفته تا گیاهان را استخراج کنند، اقداماتی که زیبایی طبیعی پاندورا را آلوده می‌سازند. برای طرفداران Far Cry، این قسمت از بازی فوراً آشنا خواهد بود. ساخت و ساز و جمع‌آوری منابع بخش مهمی از تجربه است.

ناوی در حال پخت غذا آواتار مرزهای پاندورا

غذا، به ویژه، برای گیم پلی کلی مهم است زیرا Avatar: Frontiers of Pandora علاوه بر نوار سلامت، دارای یک نشانگر انرژی است. این نوار را می‌توان با خوردن میوه یا گوشت پر کرد. در مورد گوشت، مانند Far Cry، شکار نقش مهمی در بازی ایفا می‌کند زیرا مواد خام مهمی را برای ساخت اقلام نفیس مانند وسایل جدید فراهم می‌کند. با این حال، توانایی‌های Na’vi به بازی کمک می‌کند تا خود را متمایز کند. زرادخانه رزمی از سلاح‌های سنتی ناوی مانند انواع مختلف کمان گرفته تا تسلیحات گوناگون و سلاح‌های RDA مانند SKEL M-69 AR و RPG را در بر می‌گیرد. بازیکنان همچنین می‌توانند رویکرد مخفی کاری را در پیش بگیرند زیرا شکست دادن همه دشمنان هدف تکمیل این پایگاه‌های RDA نیست.

جدا از این چالش‌های عظیم، آواتار: مرزهای پاندورا فعالیت‌های دیگری مانند Field Labs, Tarsyu Flowers و Memory Paintings را برای کشف و ماجراجویی ارائه می‌دهد. این زرادخانه گسترده منجر به یک سیستم رزمی چشمگیر می‌شود. در حالی که گیم پلی بازی هیچ کسی را که با شوترهای اول شخص آشنا است غافلگیر نمی‌کند، مبارزه و گان‌پلی به اندازه کافی ترغیب کننده است و ارائه خوبی دارد. استودیو Massive Entertainment همچنین قابلیت اجرای بازی به صورت 60 فریم را برای کنسول‌ها تایید کرده است، بنابراین بازی باید به خوبی روی همه پلتفرم‌ها اجرا شود. در حالی که همه این‌ها ممکن است بسیار شبیه بازی‌های گذشته Far Cry به نظر برسد، بازی به اندازه‌ای جذاب هست که بازیکنان را برای چندین ساعت درگیر نگه دارد.

همانطور که از یک عنوان نسل فعلی انتظار می‌رود، Avatar: Frontiers of Pandora در بخش بصری ناامیدتان نمی‌کند. از همان ابتدا، واضح است که بهینه‌سازی و وقت زیادی صرف طراحی جهان بازی انجام شده است و در نتیجه محیط‌های باشکوهی را شاهد خواهیم بود که بازیکنان را تشویق می‌کند تا مکث کنند و از مناظر این دنیای رنگارنگ دیدن نمایند. این کیفیت برای یک بازی نسل فعلی با جلوه‌های بصری غنی چندان تعجب‌آور نیست. با این حال، بخش‌هایی از بازی، مانند NPCهای کم‌اهمیت، می‌توانند کاملاً ناسازگار و معمولی به نظر برسند. در حالی که شخصیت‌های Na’vi دارای جزئیات خوبی هستند، مدل‌های شخصیت انسان در این بازی صرفاً استاندارد به نظر می‌رسند.

ناوی سوار بر پرنده غول اسا

بازی آواتار فرانتیرز اف پاندورا Avatar: Frontiers of Pandora دارای یک موسیقی متن هیجان‌انگیز و پر انرژی است که لحظات مختلف بازی را به خوبی ثبت می‌کند. بزرگترین لحظات توسط یک ارکستر بزرگ که بازیکنان را غرق در تجربه می‌کنند نمایان می‌شوند. از سوی دیگر، قطعات آرام‌تر از طریق مسیرهایی ارائه می‌شوند که به این لحظات بزرگ ختم می‌شوند. با توجه به تنوع حیات وحش و طبیعت بکر آواتار، صداگذاری نقش خاصی در بازی ایفا می‌کند. به طور کلی، Massive Entertainment موسیقی متن و طراحی صوتی شایسته‌ای را برای بازی ارائه داده است.

با توجه به این نقاط قوت، Avatar: Frontiers of Pandora نه تنها یک بازی عالی برای طرفداران فرنچایز است، بلکه به عنوان یک نقطه ورود عالی برای تازه واردان نیز عمل می‌کند. همکاری نزدیک با Lightstorm Entertainment به توسعه دهندگان این امکان را داده است تا دنیایی بسازند که برای جهان آواتار احساس اصالت داشته باشد و زندگی منحصر به فرد آن را به خوبی به تصویر بکشد. در حالی که تجربه گیم پلی ممکن است گاهی اوقات با احساس آشنایی طولانی مدت خدشه دار شود، Avatar: Frontiers of Pandora برای کسانی که شیفته گیم پلی و تریلرهای نمایش داده شده آن تاکنون هستند، ارزش تجربه را دارد. نیازی به گفتن نیست که طرفداران بازی‌های فارکرای و فرمول عناوین جهان‌باز یوبیسافت نیز از تجربه این بازی لذت خواهند برد.

نقاط مثبت

  • گیم پلی خوب و درگیر کننده
  • سیستم حرکتی و ناوبری جالب توجه
  • مبارزات هیجان‌انگیز، سریع و چالش برانگیز

نقاط منفی

  • طراحی جهان و ساختار آن همچنان کلیشه‌ای است
  • شباهت زیاد به Far Cry و نداشتن هویت مستقل قوی

امتیاز ساویس‌گیم: 8 از 10

بازبینی تصویری

ناوی کمان به دست در برابر حیوانات وحشی بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora

گرافیک بازی قدرت موتور بازیسازی یوبیسافت را به رخ می‌کشد

 

ناوی در حال مبارزه با ربات با اسلحه گرم بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora

گیم پلی شباهت زیادی به فارکرای دارد و این موضوع بسته به سلیقه شما می‌تواند یک نقطه ضعف یا قوت باشد

 

ناوی خیره به دوربین

داستان چیز زیادی برای ارائه ندارد

FINAL VERDICT

Avatar: Frontiers of Pandora is not only a great game for fans of the franchise, but also serves as a great entry point for newcomers. Working closely with Lightstorm Entertainment has allowed the developers to create a world that feels authentic to the Avatar universe and perfectly captures its unique life. While the gameplay experience can sometimes be marred by a lingering sense of familiarity, Avatar: Frontiers of Pandora is well worth the experience for those enamored with the gameplay and the trailers shown so far. Needless to say, fans of Far Cry games and Ubisoft’s open world formula titles will also enjoy the experience of this game

:Pros

  • Good and engaging gameplay
  • Interesting movement and navigation system
  • Exciting, fast and challenging fights

:Cons

  • The design of the world and its structure is still stereotyped
  • Too similar to Far Cry and not having a strong independent identity

SavisGame Score: 8 out of 10

 

5 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها