بررسی بازی سایبرپانک 2077 فانتوم لیبرتی

بررسی بازی سایبرپانک 2077 فانتوم لیبرتی کاور بازی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

دی ال سی داستانی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty پرتو امیدی برای CD Projekt Red بود تا بازی Cyberpunk 2077 را از سیاه‌چاله‌ای که ماه‌ها در آن حضور داشت خارج کند. بررسی بازی سایبرپانک 2077 فانتوم لیبرتی را در ساویس‌گیم بخوانید.

نوشتار مرتبط:  سایبرپانک 2099 | از VIGILANCE 2099 چه می‌دانیم؟ 

داستان Cyberpunk 2077: Phantom Liberty به جنبه متفاوتی از زندگی V می‌پردازد، قهرمانی که از زمان وقایع بازی اصلی از تشنج رنج می‌برد، حملاتی که اکنون بدتر شده و او را در برابر مرگ زودهنگام آسیب پذیرتر می‌کند. یک «اپراتور شبکه» به نام «Songbird» ظاهر می‌شود و به او می‌گوید که مغز وی مانند یک بمب ساعتی است که به آرامی او را می‌کشد و تنها راه حل در گرو کمک به غیرمنتظره‌ترین شخص، یعنی رئیس جمهور ایالات متحده است.

داستان به شکل منحصربه‌فردی به مأموریت‌های مرتبط با موضوعات سیاسی و با تمرکز بر تصمیم‌گیری‌های کلان می‌پردازد. وقایع روی مقاماتی متمرکز است که به طور مخفیانه تجارت شهر را مدیریت می‌کنند. به عنوان مثال شهردار داگ تاون، «کورت هانسن» که مسئول وقایع اصلی است. شهرک داگ تاون در نایت سیتی واقع شده است، منطقه‌ای که از درگیری‌های سیاسی در امان نمانده و در واقع به همین دلیل اوضاع در آن بدتر است، کاوش در منطقه جدید سایبرپانک 2077 واقعاً لذت‌بخش است و حس می‌کنید مشغول تجربه یک بازی جدید هستید.

متأسفانه به مانند بازی اصلی، دی ال سی داستانی جدید نیز فعالیت‌های جانبی زیادی ندارد. امیدوار بودم که شاهد فعالیت‌های بیش‌تری باشم و این همان چیزی است که بازی اصلی نیز از آن رنج می‌برد. البته تغییرات عمده‌ای در بازی Cyberpunk 2077 ایجاد شده است. با به روزرسانی ۲.۰ که ارزش بازی را افزایش داده است، شاهد مهارت‌های جدیدی هستیم. روش ارتقاء به طور کلی سرگرم کننده و تشویق کننده‌تر شده است.

تیراندازی از روی موتور بررسی بازی سایبرپانک 2077 فانتوم لیبرتی

به محض رانندگی در سایبرپانک 2077 متوجه حضور ایستگاه‌های رادیویی جدید خواهید شد. چیزی که در مورد ایستگاه‌های رادیویی متمایز است این است که تعدادی از قطعات موسیقی توسط استریمرها خلق شده‌اند. ایستگاه ۸۹.۷ Growl FM شامل ۱۵ آهنگ ارسال شده توسط طرفداران است و ایستگاه رادیویی مستقل در شهر شب توسط دی جی ASH میزبانی می‌شود.

از آنجایی که به‌روزرسانی ۲.۰ برای همه دارندگان نسخه نسل جدید منتشر شده است، همه مأموریت‌های جانبی جدیدی برای لذت بردن خواهند داشت. در واقع کوئست‌های جانبی کیفیت بسیار بالایی دارند و داستان‌های شاخه‌ای مربوط به شهر ناهموار Dogtown حسابی شما را سرگرم خواهند کرد. سلاح‌های جدید که تعداد آن‌ها به ۱۰۰ هم می‌رسد، تجربه کلی را به چیزی تبدیل کرده که ارزش بازی کردن را داشته باشد.

اما مهم‌ترین نکته در آپدیت جدید از نظر گیم پلی که تجربه رانندگی در شهر شب را به کلی تغییر داده، قابلیت شلیک از وسایل نقلیه است، چرا که داستان Phantom Liberty اغلب از این ویژگی بهره می‌برد تا حس و حال بیشتری را القا کند.

تیراندازی از روی موتور به ربات غول پیکر

رک و پوست کنده سیستم مبارزه بازی پیشرفت خوبی داشته است، چه گان‌پلی و چه مبارزات نزدیک و مخفی‌کاری همگی دارای عمق هستند. انجام مأموریت‌ها به صورت مخفیانه و مبارزه با دشمنان لذت خاص خود را دارند، اما شما باید به خاطر داشته باشید که به سطح هوش V در درخت مهارت توجه نمایید تا بتوانید مخفیانه هر دستگاهی را هک و پیشروی کنید.

متأسفانه احساس کردم که امکان انتخاب و آزادی عمل در همه مأموریت‌ها وجود ندارد. مأموریت‌هایی وجود دارند که ترجیحاً باید به صورت مخفیانه انجام شوند، زیرا دشمنان به دلیل تعداد زیادشان ناگزیر شما را خواهند کشت. 

از زمان انتشار بازی در سال ۲۰۲۰، نورپردازی در شهر شب با رنگ‌های نئونی به سایبرپانک 2077 هویت خاصی بخشیده است. شخصاً علاوه بر بالا رفتن کیفیت بافت گرافیکی متوجه پیشرفت‌های زیادی در سیستم نورپردازی شدم. همچنین عملکرد فنی در اکثر مواقع پایدار بود، البته در لحظاتی افت نرخ فریم به چشم می‌خورد که به صورت لحظه‌ای در شرایط بسیار پرتنش اتفاق می‌افتاد.

پایگاه سری Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

در خصوص هوش مصنوعی دشمنان، اختلاف زیادی وجود دارد، برخی از آن‌ها خوب و برخی هیچ پیشرفتی نداشته‌اند، بلکه بیشتر شبیه احمق‌های متحرکی بودند که ما را بسیار ناامید کردند. البته این مشکل با بالا بردن درجه سختی به سرعت حل شد و من فکر می‌کنم که فقط با یک به روزرسانی جزئی، این اختلاف عجیب در عملکرد هوش مصنوعی که اتفاقاً روی باس‌ها تأثیری نداشت، از بین می‌رود.

بازی Cyberpunk 2077 به لطف هنرنمایی کیانو ریوز در نقش جانی سیلورهند حسابی خوش درخشید و حال ادریس البا را نیز به این ترکیب اضافه کنید. هر دو بازیگر عملکرد فوق‌العاده‌ای در فانتوم لیبرتی داشته‌اند. دی ال سی داستانی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty کیفیتی را ارائه می‌دهد که برخی از بازی‌های کامل امسال قادر به ارائه آن نبوده و نیستند و به طور کامل بازی را از یک عنوان معمولی به شاهکاری با کیفیت تبدیل کرده است، چیزی که ما از استودیو CDPR انتظار داریم.

سایبرپانک 2077 فانتوم لیبرتی به شما این حس را منتقل می‌کند که این نسخه‌ای است که قرار بود ۳ سال پیش منتشر شود، اکنون می‌توانیم بدون تردید بگوییم که این بازی پتانسیل‌های شناخته شده سازنده را آشکار کرده است. Cyberpunk 2077 Phantom Liberty آماده است تا شما را به ماجراجویی‌های فراموش نشدنی در دنیای شهر شب ببرد.

نقاط مثبت

  • داستان عالی و درگیر کننده
  • گرافیک فوق‌العاده و چشم‌نواز
  • مأموریت‌های جانبی جدید با کیفیت بالا
  • تعداد زیادی سلاح به همراه مکانیک‌های جنگی جدید به بازی اصلی اضافه شده است
  • مبارزه با وسایل نقلیه سبک رانندگی را کاملاً متفاوت می‌کند

نقاط منفی‌

  • عدم تنوع در فعالیت‌ها، صرف نظر از کیفیت بالای آن‌ها
  • هوش مصنوعی عملکرد رضایت‌بخشی ندارد

امتیاز ساویس‌گیم: 8.5 از 10

بازبینی تصویری

ادریس البا با چهره غمگین بررسی بازی سایبرپانک 2077 فانتوم لیبرتی

داستان درگیر کننده و جذاب که از CD PROJEKT RED انتظار داریم

نوشتار مرتبط:  جزئیات جذاب از بازی سایبرپانک 2077 Cyberpunk 2077 که باید بدانید 

ساختمان هرمی نئونی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

گرافیک خوب و نسل جدید

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی سایبرپانک 2077 

گیم پلی مبارزات بررسی بازی سایبرپانک 2077 فانتوم لیبرتی

هوش مصنوعی باز هم جای پیشرفت دارد

FINAL VERDICT

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty story DLC offers a quality that some of the full games this year have not been able to deliver and completely transforms the game from an ordinary title to the quality masterpiece that is expected from CDPR

:Pros

  • Great and engaging story
  • Excellent and eye-catching graphics
  • New high quality side missions

:Cons

  • Lack of diversity in activities, regardless of their high quality
  • Artificial intelligence does not perform satisfactorily

SavisGame Score: 8.5 out of 10

 

5 6 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها