بررسی بازی Steelrising

بررسی بازی Steelrising کاور بازی ربات زن با بادبزن و شمشیر

بازی Steelrising یکی از جدیدترین بازی‌های سولزلایک در بین انبوه عناوینی است که تلاش زیادی برای متمایز کردن خود می‌کنند. عنوانی که توسعه آن توسط استودیوی Spiders که بازی GreedFall را در کارنامه دارد و تحسین بازیکنان و منتقدان را به همراه داشته صورت گرفته است. در ادامه ما را همراهی کنید تا به بررسی بازی Steelrising بپردازیم.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز Steelrising 

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی، داستان الهام گرفته شده از وقایع تاریخی آن است که در تاریخ ۱۷۸۹ در پایتخت فرانسه، پاریس، مهد انقلاب فرانسه رخ می‌دهد. انقلابی که با سلاخی انقلابیون توسط شاه لویی شانزدهم سرکوب شد. داستان پیرامون ارتش ربات‌ها و ایگیس است، یک دختر رباتیک مرموز که توسط مهندس واکانسون طراحی شده و باید با ارتش پادشاه روبرو شود و محافظ ملکه ماری آنتوانت باشد.

وقایع بازی از داخل یکی از اقامتگاه‌های سلطنتی شروع می‌شود، جایی که ملکه آنتوانت با ایگیس ملاقات می‌کند تا از او کمک بخواهد و برای مقابله با پادشاه به پاریس برود. در این بین شهر می‌سوزد و غرق در خون می‌شود. جنون لویی شانزدهم و انبوهی از درویدهای سرکش او به ریختن خون فرانسوی‌ها منتهی می‌شود.

باس فایت استیل رایزینگ

سبک و گیم پلی ترکیبی از چندین بازی شناخته شده است. بازی‌های سولزلایک معمولاً یکنواخت هستند و تنوع چندانی ندارند، Steelrising نیز از این قاعده مستثنی نیست.

حملات تا حدودی محدود هستند، شما دکمه جاخالی، حمله معمولی و حمله شارژ شده را به علاوه یک حمله هوایی بیهوده در اختیار دارید و همچنین آیتم‌های قابل ارتقاء مانند بمب‌های مختلف که به کرات از آن‌ها استفاده خواهید کرد و به شما کمک می‌کنند تا در نبردها پیروز شوید. در هر منطقه یک باس وجود دارد که باید از نقاط ضعفش برای پیروزی در مبارزه استفاده کنید.

سبک گرافیک و طراحی هنری بازی مانند بازی‌های پیشین این استودیو خوش ذوق و دوست داشتنی منحصر به فرد است. البته رنگ بندی بی روح بازی شاید پس از چند ساعت خسته کننده شود، اما فضاسازی خوب آن‌ها این ضعف را جبران خواهد کرد.

برخلاف دیگر بازی‌های سولزبورن که علاقه زیادی به طراحی دشمنان، باس‌ها، تنوع و هوش مصنوعی بالا دارند، Spiders موفق به انجام این کار نشده و به همین دلیل شاهد طراحی‌های ضعیف برای ماشین‌ها بودیم و هوش مصنوعی به وضوح محدود و ناکارآمد است. البته درجه سختی که شاخصه بازی‌های سولزلایک است هیچ کم و کسری ندارد، اما هوش مصنوعی ضعیف عنصر هیجان انگیز بودن نبردها را کمرنگ کرده است.

مبارزه ربات ها در جنگل بازی استیل رایزینگ

شما می‌توانید از بین ۴ کلاس مختلف شخصیت که عبارتند از «بادیگارد – سرباز – رقصنده – شیمیدان» یکی را انتخاب کنید و هر کلاس دارای ویژگی‌ها و روش متفاوتی برای بازی است، به عنوان مثال بادیگارد توانایی بلند کردن سلاح‌های سنگین و قدرت زره بالا را دارد. در حالی که شیمیدان قابلیت حمل سلاح‌های سبک و استفاده از قابلیت‌های عنصری را به ارمغان می‌آورد.

بازی Steelrising دارای عناصر زیادی است که می‌توان آن‌ها را توسعه داد، چه برای شخصیت، آیتم‌ها و چه سلاح‌هایی که شما در اختیار دارید. چرا که شخصیت اصلی Aegis برای قابلیت‌های رزمی خود به سیستم خنک کننده کول داون متکی است و بنابراین باید هر چه زودتر محل ذخیره را پیدا کنید. دستگاه Vestal که پیشرفتتان را در بازی ذخیره می‌کند، شما را قادر می‌سازد در ازای امتیازاتی که به دست آورده‌اید، شخصیت خود را توسعه دهید و آیتم‌های لازم را در اختیارش قرار دهید.

در ابتدای بازی، گزینه‌ای برای فعال کردن ویژگی کمک قبل از شروع بازی جدید وجود خواهد داشت و برخی از ویژگی‌های اساسی را به منظور سهولت بازی برای مبتدیان اختصاص داده و کنترل می‌کند، مانند کاهش آسیب، شارژ مجدد استقامت، سرعت و گزینه‌های دیگری که تجربه بازی را برای افرادی که میانه خوبی با بازی‌های سولزلایک ندارند قابل تحمل می‌کند. هنگامی که گزینه کمک را فعال می‌کنید، باید برخی از جوایز یا غنائمی را که ممکن است برای بازی بدون استفاده از این گزینه به دست می‌آورید را قربانی کنید، بنابراین قبل از شروع استفاده از گزینه کمک باید به دقت فکر کنید.

بازی Steelrising یک نقش آفرینی خوب و دلچسب است که توانسته از یک رویداد تاریخی اقتباس بگیرد و داستان جدیدی تعريف کند. گرافیک بازی متوسط است و جا داشت از لحاظ فنی با عنوان بهتری طرف باشیم. با این حال طراحی هنری و فضاسازی بازی قابل قبول است. گیم پلی مانند سایر بازی‌های سولزلایک است و حرف زیادی برای گفتن ندارد. در نهایت تجربه این بازی را به دوستداران بازی‌های نقش آفرینی و سولزلایک توصیه می‌کنم.

نقاط مثبت

  • گزینه‌های کمکی در راستای آسان کردن بازی برای مبتدیان
  • داستانی جالب که از رویدادهای تاریخی الهام گرفته
  • تنوع بالای سلاح‌ها و حرکات ویژه آن‌ها

نقاط منفی

  • گرافیک متوسط و بهینه سازی ضعیف
  • سیستم مبارزه بازی محدود و یکنواخت است
  • طراحی بد دشمنان و هوش مصنوعی ضعیف آن‌ها

امتیاز ساویس‌گیم: 8 از 10

بازبینی تصویری

بازی استیل رایزینگ ربات ها در حال مبارزه

گیم پلی بازی قابل قبول است

 

فضاسازی بررسی بازی Steelrising

فضاسازی فوق العاده

 

گرافیک بازی ربات زن ایستاده در حیات عمارت بررسی بازی Steelrising

گرافیک متوسط

FINAL VERDICT

Steelrising is a good and hearty role-playing game that was able to adapt a historical event and define a new story. The graphics of the game are average and we should be on the side of a better game from a technical point of view. However, the art design and atmosphere of the game is acceptable. The gameplay is like other Soulslike games and there is not much to say. Finally, I recommend the experience of this game to the lovers of role-playing games and Soulslike

:Pros

  • Help options to make the game easier for beginners
  • An interesting story inspired by historical events
  • High variety of weapons and special moves

:Cons

  • mediocre graphics
  • The combat system of the game is lacking
  • Bad design of enemies and weak artificial intelligence

SavisGame Score: 8 out of 10

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها