بررسی بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک

بررسی بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک لیان نگاه به دوربین resident evil 4 remake review

پس از سال‌ها انتظار و درخواست‌های مکرر طرفداران مبنی بر بازسازی رزیدنت اویل 4، سرانجام کپکام Resident Evil 4 Remake را روانه بازار کرد تا طرفداران وحشت و بقا دلی از عزا درآورند. اما آیا این همه انتظار ارزشش را داشت؟ بررسی بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک توسط ساویس‌گیم را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  گیمرها برخلاف منتقدان از رزیدنت اویل 4 راضی نیستند 

بازی رزیدنت اویل 4 با کارگردانی اسطوره بازیسازی، شینجی میکامی، توانست استانداردهای جدیدی برای بازی‌های اکشن و وحشت و بقا ترسیم کند. دوربین روی شانه که امروزه پای ثابت بازی‌های اکشن سوم شخص است تنها یکی از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های پدر وحشت است.

تغییراتی که استاد میکامی در آن زمان اعمال کردند شاید به نوعی فرنچایز بزرگ رزیدنت اویل را از شکست نجات داد، فرنچایزی که داشت به تکرار می‌افتاد و مکانیک‌های قدیمی دل طرفداران را زده بودند. شینجی میکامی با هوشمندی اکشن کار را بیشتر کرد و با تغییر دوربین بازی تجربه‌ای نوین را به طرفداران بخشید.

بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک نیز به واسطه بازسازی بودن کاملاََ به نسخه اصلی وفادار است و تنها تغییرات اندکی به خود دیده تا تجربه برای کاربران جدید و قدیمی جذاب باشد.

لویس سرا رزیدنت اویل 4 ریمیک

در زمینه کلیات داستان خوشبختانه هیچ تغییر بزرگ و قابل توجهی را شاهد نیستیم. البته روایت تا حدودی تغییر کرده و زنجیره اتفاقات و رویدادها اندکی دستکاری شده که چندان بر تجربه نهایی تأثیرگذار نیست.

چیزی که می‌توانیم تایید کنیم این است که کپکام برای بهبود داستان سرایی و اضافه کردن برخی تغییرات به بسیاری از رویدادهای بازی کار کرده است، شوربختانه تعداد زیادی از دیالوگ‌ها تغییر کرده و خوشبختانه صحنه‌های سینمایی جدیدی اضافه شده است. چرا شوربختانه؟ چون به هر حال با این دیالوگ‌ها خاطره داریم و بسیاری از طرفداران روی تغییرات اینچنینی حساسیت دارند.

6 سال پس از وقایع رزیدنت اویل 2، لیان، یکی از بازماندگان حادثه راکون سیتی، به یک دهکده اروپایی دورافتاده فرستاده می‌شود تا ناپدید شدن اشلی را بررسی کند. دختر رئیس جمهور ایالات متحده که سابقاً دست و پا چلفتی و بی عرضه بود، اکنون برای خودش دلیر شده و دیگر خبر چندانی از فریادهای وقت و بی وقت «لیااااان هلپ می» نیست!

گرافیک رزیدنت اویل 4

اولین چیزی که در بازی متوجه خواهید شد گرافیک فوق العاده و جزئیات شگفت‌انگیزی است که همه را متحیر خواهد کرد.

لیان این بار می‌تواند با محیط اطراف خود تعامل بیشتری داشته باشد، این همه ماجرا نیست، فیزیک بازی به طور قابل توجهی بهتر از قسمت‌های بازسازی شده قبلی است، صداهای محیطی غنی و کیفیت بالایی دارند و شما را عمیقاً در دنیای بازی غرق می‌کنند. به عنوان مثال صدای پرندگان، کلاغ‌ها و صدای خش خش بادی که از میان شاخه‌های درختان و خانه‌های روستایی می‌گذرد. صداهای شلیک اسلحه‌ها و افکت‌های صوتی نیز بهبود چشمگیری داشته‌اند، صدای شخصیت‌ها و حرکت لب‌ها هم بهتر شده است.

شرکت Capcom در توسعه بازی از موتور بازیسازی RE استفاده کرده است که در بسیاری از عناوین موفق این شرکت از جمله رزیدنت اویل 2 ریمیک، دویل می کرای 5 و استریت فایتر 6 خودنمایی کرده و در حال حاضر بهترین کیفیت گرافیکی در بین عناوین نسل فعلی را ارائه می‌دهد.

لیان شلیک به زامبی سر هیولایی

همانطور که در بالا ذکر کردیم، بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک تفاوت زیادی در سبک و مکانیک‌های گیم پلی با قسمت اصلی ندارد. نسخه بازسازی جهت گیری کلی اولیه خود را حفظ کرده و با استفاده از دوربین نمادین و کنترل بهبود یافته، تجربه‌ای دلچسب را ارائه می‌دهد.

سازندگان سعی کرده‌اند با اضافه کردن مسیرها و مناطق بیشتر و همچنین بزرگ‌تر کردن دهکده، دنیای بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک را بزرگ‌تر کند.

لیان چاقو در سر زامبی بررسی بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک

بارزترین مواردی که کپکام به مکانیزم‌های گیم پلی Resident Evil 4 Remake معرفی کرد، عناصر مخفی کاری، حرکات تمام کننده و آزادی در پیشبرد نبردها و رویارویی‌ها است. علاوه بر تنوع ظاهری در گیم پلی، از نظر انجام حملات و جابه‌جایی نیز تغییراتی را شاهد هستیم. 

بازی Resident Evil 4 Remake تجربه‌ای شاهکار را در اختیار مخاطبان پلتفرم‌های جدید قرار می‌دهد. این بازی با ارائه داستان وفادار و تغییرات جزئی در روایت توانسته است نظر مخاطبان جدید و قدیمی را جلب کند. گرافیک بازی فوق العاده است و نورپردازی درجه یک را شاهد هستیم. گیم پلی مدرن شده است و مکانیک‌های منسوخ شده کنار رفته‌اند. در کل تجربه رزیدنت اویل 4 ریمیک برای طرفداران بازی‌های وحشت و بقا توصیه می‌شود و بی صبرانه منتظر محتوای جدید بازی هستیم.

نوشتار مرتبط:  sjw سرطان بازی‌های ویدیویی 

نقاط مثبت

  • بازطراحی مناطق نمادین از جمله دهکده و دریاچه
  • گرافیک فوق العاده و چشم‌نواز
  • محدود شدن QTE 
  • تنوع و هوش مصنوعی خوب دشمنان
  • مکانیک‌های جدید و جذاب گیم پلی

نقاط منفی

  • باگ‌های جزئی
  • تغییرات طراحی اشلی
  • حذف و سانسور برخی از صحنه‌ها
  • حذف دیالوگ‌های نمادین رزیدنت اویل 4

امتیاز ساویس‌گیم: 9 از 10

نوشتار مرتبط:  ترفند و رازهای جذاب رزیدنت اویل 4 ریمیک resident evil 4 remake 

بازبینی تصویری

لیان تیراندازی به روستاییان بررسی بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک

گیم پلی بازی تغییرات جذابی داشته و عمیق‌تر شده است

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز رزیدنت اویل 4 Resident Evil 4 Remake 

لیان ورود به دهکده بررسی بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک

گرافیک بازی فوق العاده است

نوشتار مرتبط:  7 کاری که باید پس از اتمام رزیدنت اویل 4 ریمیک انجام دهیم 

اشلی اسلحه به دست صورت آلوده بررسی بازی رزیدنت اویل 4 ریمیک

اشلی شجاع شده!

نوشتار مرتبط:  10 نکته و ترفند برای مبتدیان در رزیدنت اویل 4 ریمیک resident evil 4 remake 

FINAL VERDICT

Resident Evil 4 Remake is a masterpiece and the best choice for the gamers on the new platforms. This game has been able to attract new and old audiences by presenting a faithful story and slight changes in the narrative. The graphics of the game are fantastic and the gameplay has been modernized and outdated mechanics have been removed. Overall, the experience of Resident Evil 4 Remake is recommended for fans of survival horror games, and we can’t wait for the new content of the game

:Pros

  • Redesign of iconic areas including the village and the lake
  • Excellent and eye-catching graphics
  • less QTE
  • Variety and good artificial intelligence of enemies
  • New and interesting gameplay mechanics

:Cons

  • Minor bugs
  • Ashley design changes
  • Removal and censorship of some scenes
  • Removing the memorable dialogues of Resident Evil 4

SavisGame Score: 9 out of 10

نوشتار مرتبط:  8 تغییر مثبت رزیدنت اویل 4 ریمیک resident evil 4 remake 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها