بررسی بازی Dead Space Remake

بررسی بازی Dead Space Remake آیزاک کلارک دد اسپیس ریمیک فضای مرده

فرنچایز محبوب دد اسپیس برای سال‌ها کنار گذاشته شده بود و الکترونیک آرتز اهمیتی به خواست طرفداران نمی‌داد. پس از رونق گرفتن دوباره بازی‌های وحشت بقا و موفقیت رزیدنت اویل 2 ریمیک دیگر شرکت‌ها نیز ترغیب شدند تا شانش دیگری به بازی‌های ترسناک بدهند. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی بازی Dead Space Remake بپردازیم.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز دد اسپیس ریمیک 

قهرمان سه شماره اصلی، مهندس مکانیک آیزاک کلارک که یکی از نمادهای فرنچایز به شمار می‌رود، دوباره بازگشته تا ماجراجویی تاریک و اسرارآمیز خود را با رفتن به کشتی USG Ishimura آغاز کند. وظیفه او این است که با یک خدمه به آنجا می‌رود تا کار تعمیر سیستم ارتباطی ایستگاه را انجام دهد و همچنین ملاقاتی هم با نیکول، نامزدش داشته باشد.

همانطور که شما و خدمه USG Kelion برای تعمیر کشتی فضایی عظیم Ishimura به مأموریت می‌روید، متوجه خواهید شد که یک قتل عام در داخل ایستگاه فضایی رخ داده است. اکثر خدمه این کشتی کشته شده‌اند، نیکول در جایی از کشتی گم شده است و شما طی مسیر با تعداد معدودی از بازماندگان ملاقات خواهید کرد.

شما به تنهایی و مسلح به ابزار و مهارت‌های مهندسی خود عازم خواهید شد تا نیکول را بیابید، جایی که ماجرای مرموز و وحشتناکی که در کشتی رخ داده است، وقایع هولناکی که به دلیل «مارکر» حاصل شده و شما می‌بایست اوضاع را سامان دهید. در همین حین توسط گروهی از موجودات متخاصم تحت عنوان نکرومورف محاصره می‌شوید و برای بقا درگیر نبردی خونین با این موجودات خواهید شد.

ایستگاه فضایی usg ishimura دد اسپیس بررسی بازی Dead Space Remake

طبق داستان بازی دد اسپیس، «مارکر» علت پدید آمدن موجودات نکرومورف است، هیولاهایی که در اصل انسان بوده‌اند، اما امواج الکترومغناطیسی باعث توهم و هذیان آن‌ها شده و در عین حال مرده‌ها را زنده می‌کند تا تبدیل به هیولا شوند. هیولاهایی که باید برای غلبه بر آن‌ها دست به سلاح شوید. 

محققان درون داستان کشف کرده‌اند که میدان‌های الکترومغناطیسی ارسال شده توسط مارکر باعث دیوانه شدن و توهم انسان‌های زنده می‌شود و همچنین باعث می‌شود که مردگان به عنوان موجوداتی به نام نکرومورف زنده شوند. حال کشتی عظیم فضایی درگیر این موجودات شده و شما باید با مراجعه به بخش‌های مختلف جان خودتان و نیکول را نجات دهید.

از آنجایی که بازی اصلی چندین سال پیش منتشر شده است و بسیاری از بازیکنان از محتوای داستان و رویدادهای اصلی بازی و همچنین گیم پلی آن کاملاً آگاه هستند و دد اسپیس ریمیک صرفاً با ارائه تغییرات و اضافات جزئی که در آن ایجاد شده است تجربه‌ای بهتر از بازی قبلی ارائه می‌دهد، در ادامه این بررسی تنها به مهمترین نقاط مثبت و منفی بازسازی فضای مرده خواهیم پرداخت.

رد مارکر دد اسپیس

نقاط مثبت

  • داستانی کلاسیک که از بسیاری جهات عمیق‌تر از نسخه اصلی شده و تیم سازنده در کارگردانی آن بسیار موفق بوده است
  • پازل‌ها و مأموریت‌های سرگرم کننده و هیجان‌انگیزی که در داخل ایستگاه Ishimura با آن‌ها مواجه خواهید شد و چندان پیچیده نیستند
  • گرافیک بازی فوق العاده و چشم‌نواز است. به خصوص سیستم ذرات و نورپردازی که قدرت نسل جدید موتور بازیسازی فراست بایت را به رخ می‌کشد
  • طراحی کلی محیط با افزودن جزئیات درجه یک بی‌نهایت متمایز شده است. به قدری که «خراش» روی دیوارها و نوشته‌های تصادفی افراد را می‌توانید به وضوح بخوانید
  • تنوع بالای مأموریت‌های اصلی، همچنین یکی از راه‌های کشتن باس‌ها بسیار خاص بود
  • بر خلاف قسمت اصلی، دیالوگ‌های زیادی درون بازی وجود دارد و صداپیشگی قهرمان داستان برای من بسیار راضی کننده بود. بله، آیزاک کلارک زبان در آورده است!
  • صحنه‌های سینمایی جذاب و دیالوگ‌های جدید که در این نسخه اضافه شده‌اند
  • صداگذاری برای شخصیت‌های دیگر بسیار خوب است
  • جلوه‌های سه بعدی و صداهای اطراف شما بسیار تقویت شده‌اند تا حس عمیق‌تری از ترس، اضطراب، انتظار و فضای علمی تخیلی ایجاد کنند
  • مبارزات و تیراندازی کاملاً پیچیده هستند

نقاط منفی

  • باگ و مشکلات فنی جزئی
  • تکراری شدن دشمنان در اواخر بازی آزاردهنده می‌شود
  • مأموریت‌های جانبی بسیار ساده هستند و تأثیری بر روند وقایع ندارند
  • تغییرات غیرضروری در شخصیت‌های بازی که جای تأمل دارند!

نوشتار مرتبط:  چرا دد اسپیس 2 یکی از بهترین بازی‌های ترسناک است 

بررسی بازی Dead Space Remake والپیپر دد اسپیس

ما در حال حاضر بهترین سال بازی‌های ترسناک را پشت سر می‌گذاریم. سالی که میزبان بازی‌های زیادی در این سبک بوده است و Dead Space Remake در چنین موقعیتی توانست درخشش خوبی داشته باشد. بازی گرافیک فوق العاده و گیم پلی لذت بخش را ارائه می‌دهد، شخصیت اصلی بازی، آیزاک کلارک برای دد اسپیس ریمیک کاملاً صداگذاری شده است و این موضوع ارزش تجربه بازی را بيشتر می‌کند و همچنین بر اهمیت داستان می‌افزاید. در کل با یک بازسازی وفادار طرف هستیم که امیدها برای احیای فرنچایز Dead Space را در قلب طرفداران زنده کرده است.

امتیاز ساویس‌گیم: 8 از 10

بازبینی تصویری

مقایسه گرافیک دد اسپیس با دد اسپیس ریمیک

گرافیک بازی بهبود فوق العاده‌ای داشته است

 

چهره آیزاک کلارک

آیزاک زبان باز کرده!

 

گیم پلی بازی دد اسپیس ریمیک شلیک با پلاسما کاتر به نکرومورف

گیم پلی مثل قبل لذت بخش است

FINAL VERDICT

We’re having the best year yet for horror games. A year that has hosted many games in this genre and Dead Space Remake was able to shine well in such a situation. The game offers great graphics and enjoyable gameplay, the main character of the game, Isaac Clarke, is fully voiced for Dead Space Remake, which adds value to the game experience and also adds to the importance of the story. All in all, we have a faithful remake that has raised hopes for the revival of the Dead Space franchise in the hearts of fans

:Pros

  • The graphics of the game are wonderful and eye-catching
  • High variety of main missions
  • Isaac Clarke fully voiced

:Cons

  • Bugs and minor technical issues
  • Repetition of enemies becomes annoying towards the end of the game
  • !Unnecessary changes in the characters of the game that are raised a question

 

SavisGame Score: 8 out of 10

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها