درخواست بایکوت کردن Bayonetta 3 توسط صداپیشه سابق

درخواست بایکوت کردن Bayonetta 3 توسط صداپیشه سابق هلنا تیلور

هلنا تیلور، صداپیشه سابق شخصیت بایونتا در حالی که کم‌تر از ۲ هفته به عرضه Bayonetta 3 باقی مانده است از طرفداران درخواست بایکوت کردن بازی را دارد.

صداپیشه سابق بایونتا با انتشار یک پیام ویدیویی علت عدم حضور خود در بازی سوم را پیشنهاد حقوق توهین آمیز توسط پلاتینیوم گیمز عنوان کرده است. به گفته ایشان حقوق پیشنهادی برای ایفای نقش بایونتا در بازی سوم تنها ۴۰۰۰ دلار بوده است. هلنا پلاتینیوم گیمز و نینتندو را به خاطر این پیشنهاد توهین آمیز نقد می‌کند.

پلاتینیوم گیمز در خصوص صداپیشه شخصیت اصلی تا همین چند وقت پیش سکوت اختیار کرده بود. تا این‌که بالأخره اعلام شد خانم تیلور در بازی سوم به دلیل مشغله کاری حضور ندارند و به جای ایشان جنیفر هال، صداپیشه کارکشته و با سابقه نقش بایونتا را ایفا خواهند کرد.

هلنا تیلور که مورد علاقه طرفداران مجموعه است و خیلی‌ها معتقدند هنر و صدای ایشان در هویت یافتن و محبوب شدن شخصیت بایونتا تأثیر گذار بوده است، در ادامه صحبت‌های خود مدعی است کنار گذاشته شدن از پروژه منجر به افسردگی، نگرانی و افکار مشوق خودکشی در ایشان شده است.

هلنا می‌گوید پس از دريافت این پیشنهاد به قول خودشان توهین آمیز نامه‌ای به استاد هیدکی کامیا خالق بایونتا نوشته‌اند و از ایشان درخواست حمایت کرده‌اند. استاد کامیا نیز در پاسخ ضمن عذرخواهی از شرایط پیش آمده عنوان کرده‌اند که هلنا تیلور در تبلور شخصیت بایونتا اثرگذار بوده است. اما با این حال پلاتینیوم گیمز در نهایت همان پیشنهاد ۴۰۰۰ دلاری را برای ایفای نقش به ایشان داده است. هلنا می‌گوید با توجه به فروش بالای ۴۵۰ میلیون دلاری مجموعه بایونتا، این پیشنهاد خیلی غیرمنصفانه و توهین آمیز است.

نکته‌ای که وجود دارد این است که چرا ایشان موضوع را دقیقاً در نزدیکی عرضه بازی Bayonetta 3 رسانه‌ای کرده است! شایعه تغییر صداپیشه بازی از سال ۲۰۲۱ به گوش می‌رسید و خانم تیلور هم تلویحاً آن را تأیید کرده بود، بنابراین چه شده که دقیقاً ۱۳ روز پیش از عرضه بازی و در حالی که ایشان تحت قرارداد NDA (عدم فاش‌سازی اطلاعات، محرمانگی اطلاعات) بوده‌اند همه چیز را زیر پا گذاشته‌اند؟

تا بدین لحظه پلاتینیوم گیمز در این زمینه اظهارنظری نکرده است و تنها استاد کامیا در یک پیام غیرمستقیم اعلام کردند که اظهارات خلاف واقع و زیر پا گذاشتن قوانین خاطرشان را ناراحت و مکدر کرده است.

در حال حاضر اطلاعات رسمی در دسترس نیست و خانم تیلور نیز مدرکی را برای اثبات گفته‌های خود در اختیار رسانه‌ها نگذاشته است. از طرفی درخواست بایکوت کردن بازی درست در نزدیکی عرضه و به راه انداختن جریان منفی علیه بازی اوضاع را کمی پیچیده کرده است. البته که در صورت واقعی بودن اظهارات صداپیشه سابق بایونتا، رفتار پلاتینیوم گیمز و نینتندو ناشایست و توهین آمیز بوده است. اما آیا بایکوت کردن Bayonetta 3 کار درستی است؟ پس زحمات سایر افراد و دست اندرکاران چه می‌شود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها