تأخیر Starfield به نفع Forspoken خواهد بود

تأخیر Starfield به نفع Forspoken خواهد بود

حال که Starfield تأخیر خورده است، Forspoken فرصت و فضای بیش‌تری برای درخشش و پیشرفت دارد. این موقعیت می‌تواند به نفع Square Enix تمام شود تا یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود را روانه‌ی بازار کند. با ساویس‌گیم همراه شوید تا با ارائه‌ی توضیحات بیش‌تر ثابت کنیم که چرا تأخیر Starfield به نفع Forspoken خواهد بود.

تأخیر خوردن Forspoken چندان عجیب نبود. چرا که Square Enix معمولاً در خصوص آی‌پی‌های جدید خود محتاطانه عمل می‌کند. آن‌ها سعی می‌کنند تا جای ممکن یک بازی بی عیب و نقص را روانه‌ی بازار کنند. از طرفی تأخیر خوردن بازی‌ها امروزه خیلی عادی شده است.

با این حال تأخیر Starfield خیلی عجیب و دور از انتظار بود. نقش‌آفرینی جدید Bethesda سال‌هاست که در دست ساخت قرار دارد و طرفداران ایکس باکس بی صبرانه منتظر عرضه‌ی آن در اواخر سال ۲۰۲۲ بودند. این تأخیر بدون شک خیلی نا امید کننده و خجالت آور بود. نارضایتی زیادی را نیز به همراه داشت.

عاشقان بازی‌های نقش‌آفرینی مدت‌ها بود که انتظار استارفیلد را می‌کشیدند، حال که این بازی تأخیر خورده است، توجهات به سمت Forspoken جلب شده‌اند. این بازی اکنون هیچ رقیب حائز اهمیتی ندارد و فضا برای درخشش آن کاملاً باز شده است.

نوشتار مرتبط:  تاریخ عرضه‌ی بازی‌های PS5, Xbox Series X, PC, Switch و سایر کنسول‌ها 

تأخیر Starfield به نفع Forspoken خواهد بود شخصیت اصلی بازی فوراسپوکن

فرصت Forspoken برای شکوفایی

بدون شک تفاوت‌های زیادی بین Starfield و Forspoken وجود دارند. بازی نخست حال و هوای فضایی و علمی-تخیلی دارد و قرار است برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه شود؛ Forspoken نیز یک اکشن-نقش‌آفرینی فانتزی است که پلی استیشن 5 را هدف قرار داده. با این حال از آن‌جایی که هر دو بازی در زیرسبک نقش‌آفرینی قرار دارند، خواه ناخواه با یکدیگر مقایسه می‌شوند و رقیب هم به حساب می‌آیند. مخصوصاً اگر این مهم را در نظر بگیریم که هر دو بازی قرار است عناصر نقش‌آفرینی را متحول کنند. Starfield با بازطراحی دیالوگ‌های NPCها و شخصیت‌های همراه قرار است به این مهم دست پیدا کند و Forspoken نیز با یک سیستم مبارزه‌ی انقلابی مبتنی بر جادو.

قرار بود این بازی‌ها با فاصله‌ی یک ماه نسبت به هم‌دیگر عرضه شوند. در صورتی که Starfield تأخیر نمی‌خورد، شاهد مبارزه‌ی تبلیغاتی گسترده‌ای بین این بازی‌ها می‌بودیم، و هر کدام سعی می‌کردند درصد بیش‌تری از بازار و طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی را جذب کنند. حال که Starfield تا ۲۰۲۳ تأخیر خورده است، Forspoken جایگاه ویژه‌ی آخر سال را به دست آورده و بی رقیب است. شاید Bethesda قصد تبلیغ استارفیلد را در اواخر سال میلادی جاری داشته باشد، ولی اهمیتی نخواهد داشت. خیال Forspoken و Square Enix راحت است. آن‌ها بازار نقش‌آفرینی را به دست آورد‌ه‌اند و به راحتی فروش بالاتری خواهند داشت. همان‌طور که Elden Ring در اوایل ۲۰۲۲ عرضه شد و در بازار بدون رقیب یکه‌تازی کرد. این در حالی است که الدن رینگ یک سولزلایک بود که طرفداران اندکی دارد، اما Forspoken همه پسند است و قطعاََ سر و صدای بیش‌تری به پا خواهد کرد.

نوشتار مرتبط:  مقایسه: PS5 در برابر Xbox Series X؛ کدام را بخرم؟ 

Gotham Knights و Forspoken

رقبای احتمالی Forspoken

درست است که رقیب اصلی بازی تأخیر خورده است، ولی این بدان معنا نیست که Forspoken فروش راحتی در تعطیلات آخر سال میلادی داشته باشد. Gotham Knights با این‌که سبک متفاوتی دارد ولی تقریباً هم‌زمان با این بازی عرضه می‌شود و ممکن است به یک‌باره بازار را قبضه کند. همچنین ما Pokemon Scarlet and Violet را داریم که یک نقش‌آفرینی مورد انتظار است. البته بازی‌های نینتندو بازار هدف خاص خود را دارند، ولی به هر حال نباید آن‌ها را از قلم انداخت.

اما احتمال اصلی این است که مایکروسافت یک نقش‌آفرینی دیگر را جایگزین Starfield کند تا تعطیلات سال میلادی را دست پر باشد. ردموندی‌ها می‌توانند Fable و یا Avowed را جایگزین بازی Bethesda کنند. ۲۲ خرداد ماه قرار است شاهد مراسم جدید ایکس باکس باشیم. احتمال دارد در آن مراسم تاریخ عرضه‌ی این بازی‌های به شدت مورد انتظار مشخص شود.

کاربران PS5 منتظر Starfield نباشید؛ ختم کلام

صرف‌نظر از رقبای احتمالی اما، تأخیر Starfield خیال Square Enix را راحت کرده است. Bethesda و Square Enix هر دو ناشران و توسعه دهندگان بزرگ نقش‌آفرینی هستند که طرفداران بی شماری نیز دارند، فرصت پیش آمده اجازه‌ی نفس کشیدن به رقیب را می‌دهد. اگر Forspoken دیگر تأخیر نخورد، که البته خیلی بعید است، Square Enix برنده‌ی بلامنازع بازار آخر سال خواهد بود. سازندگان در Luminous Productions هنوز چندین ماه تا موعد عرضه‌ی بازی فرصت دارند تا Forspoken را به یک نقش‌آفرینی درجه یک تبدیل کنند.

بازی Forspoken برای عرضه در تاریخ ۱۹ مهر ماه برنامه‌ریزی شده است. پلتفرم‌های مقصد بازی PC و PS5 می‌باشند.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ تأخیر Starfield به نفع Forspoken خواهد بود؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها