7 روش برای اسکرین‌شات‌ گرفتن در ویندوز 10 و 11

7 روش برای اسکرین‌شات‌ گرفتن در ویندوز 10 و 11

چه هنوز به ویندوز 10 وفادار مانده باشید و چه این‌که ویندوز 11 را نصب کرده باشید، روش‌های آسان و راحتی برای اسکرین شات گرفتن از صفحه وجود دارند. شما می‌توانید به راحتی تمام یا بخشی از صفحه را ذخیره کنید. شاید برای در اختیار داشتن یک رسید خرید آنلاین و یا ضبط صحنه‌ای جذاب از بازی مورد علاقه‌تان تا آن را به دوستانتان نشان دهید. در این مقاله به 7 روش برای اسکرین‌شات‌ گرفتن در ویندوز 10 و 11 خواهیم پرداخت. با ساویس‌گیم همراه باشید.

نوشتار مرتبط:  گلکسی A73 قدرت را در کنار قیمت مناسب ارائه می‌دهد 

7 روش برای اسکرین‌شات‌ گرفتن در ویندوز 10 و 11 Snip & Sketch

Snip & Sketch

اسکرین‌شات گرفتن با Snip & Sketch خیلی راحت‌تر از Snipping Tool قدیمی است. اکنون خیلی راحت می‌توانید با این ابزار از صفحه نمایش ویندوز عکس بگیرید. آسان‌ترین روش برای اسکرین شات گرفتن با Snip & Sketch فشار دادن کلیدهای ترکیبی Windows key + Shift + S می‌باشد. البته راه دیگر هم این است که ابزار مربوطه را در فهرست برنامه‌های ویندوز تحت عنوان Screen snip پیدا کنید. و یا اینکه نامش را در ویندوز جستجو کنید. اگر زیاد اقدام به گرفتن اسکرین شات می‌کنید، پیشنهاد ما این است که ابزار Snip & Sketch را سنجاق (پین) کنید.

پس از فشار دادن دکمه‌های میان‌بر منوی کوچکی بالای صفحه ظاهر خواهد شد که گزینه‌های مختلف اسکرین شات را در اختیار شما می‌گذارد. گزینه‌هایی از جمله rectangular, free-form, window و full-screen. هر کدام را که خواستید انتخاب کنید تا اسکرین شات گرفته شود. در ادامه نوتیفیکیشنی در پائین سمت چپ ظاهر خواهد شد که باید روی آن کلیک کنید. اگر نوتیفیکیشن را از دست دادید نگران نباشید، کافی است نوتیفیکیشن پنل را باز کنید تا آن را پیدا نمایید. پس از کلیک روی نوتیفیکیشن گزینه‌های save و share در اختیارتان قرار خواهند گرفت.

اگر Snip & Sketch را از طریق منوی استارت یا جستجو باز کرده باشید، به جوی یک منوی مختصر در بالای صفحه نمایش، یک پنجره باز خواهد شد. که شما باید گزینه‌ی New را انتخاب کنید. این امر به نوعی اضافه‌کاری است ولی خب امکان اسکرین شات گرفتن تأخیری را به شما خواهد داد. فلش رو به پائین را انتخاب کنید تا گزینه‌ی تأخیر 3 و 10 ثانیه‌ای برای شما عیان شود.

نوشتار مرتبط:  آموزش تنظیم DNS روی موبایل 

Snipping tool

Snipping tool

این ابزار قدیمی از زمان ویندوز ویستا معرفی شد و هنوز پابرجاست، حتی در ویندوز 11. البته Snipping tool از فهرست برنامه‌ها حذف شده ولی به راحتی از طریق نوار جستجو قابل دسترس است.

پس از اجرای برنامه گزینه‌ی New را انتخاب کنید تا روند اسکرین شات آغاز شود. مثل روش قبلی گزینه‌های rectangular, free-form, window و full-screen را در اختیار خواهید داشت.

نکته‌ی مهم این است که Snipping tool به صورت خودکار اسکرین شات‌های شما را ذخیره نمی‌کند. و باید حتماً قبل از خروج از برنامه آن‌ها را به صورت دستی ذخیره کنید.

نوشتار مرتبط:  شرکت متا توهین و خشونت علیه روس‌ها را ترویج می‌دهد 

Print Screen

Print Screen

برای ذخیره‌ی تمام صفحه می‌توانید از کلید Print Screen (یا PrtScn در برخی کیبوردها) استفاده کنید. نکته: اسکرین شات شما به صورت فایل ذخیره نخواهد شد و فقط در clipboard کپی می‌شود. برای ذخیره‌ی آن نیاز به نرم‌افزار ویرایش عکس (مثلاً Microsoft Paint) دارید. اسکرین شات را در editor به اصطلاح paste کنید و فایل را از آنجا ذخیره نمایید.

همچنین می‌توانید کلید PrtScn را طوری برنامه‌ریزی کنید که به هنگام فشردن Snip & Sketch برای شما باز شود. برای این کار به Settings > Ease of Access > Keyboar بروید و Use the PrtScn button to open screen snipping را در بخش Print Screen Shortcut فعال کنید.

نوشتار مرتبط:  کاربرد NFT و بلاک‌چین در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی چیست؟ 

Windows key + Print Screen

Windows key + Print Screen

برای این‌که تمام صفحه را به آسانی و با یک حرکت ذخیره کنید، فقط کافی است Windows key + Print Screen را بزنید. نمایشگر اندکی چشمک خواهد زد تا نشان دهد اسکرین شات گرفته شده است. فایل در Pictures > Screenshots ذخیره خواهد شد و به راحتی قابل دسترس است.

نوشتار مرتبط:  علت کمبود رم‌های DDR5 چیست و تا چه زمان ادامه‌دار خواهد بود؟ 

7 روش برای اسکرین‌شات‌ گرفتن در ویندوز 10 و 11 v

Alt + Print Screen

برای اسکرین شات سریع از پنجره‌ی فعال در ویندوز می‌بایست Alt + Print Screen را فشار دهید. این امر پنجره‌ی فعلی شما را در clipboard ذخیره خواهد کرد. و برای تبدیل آن به فایل می‌بایست به نرم‌افزار ویرایش تصویر مراجعه کنید.

نوشتار مرتبط:  علت کاهش سرعت اینترنت در روزهای اخیر چیست؟ 

Game bar

Game bar

شما می‌توانید از Game bar برای اسکرین شات گرفتن استفاده کنید، چه وسط بازی باشید و چه کارهای دیگر. Windows key + G را فشار دهید. منوی Game bar برای شما باز خواهد شد و از آن‌جا می‌توانید گزینه‌ی اسکرین شات را انتخاب کنید. و یا این‌که از کلیدهای ترکيبی Windows key + Alt + PrtScn استفاده نمایید. همچنین می‌توانید کلیدهای میانبر خود را در بخش Settings > Gaming > Game bar تغییر دهید. البته به شرطی که قبلش گزینه‌ی Record game clips, screenshots and broadcasts using Game bar را فعال کرده باشید.

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 

7 روش برای اسکرین‌شات‌ گرفتن در ویندوز 10 و 11 تبلت‌های ترکیبی مایکروسافت سورفیس

Windows Logo + Volume Down

اگر از تبلت‌های ترکیبی مایکروسافت سورفیس استفاده می‌کنید، این امکان را خواهید داشت که مثل سایر گوشی‌ها از کلیدهای میانبر مخصوص اسکرین شات استفاده کنید. برای این کار لوگوی ویندوز را هم‌زمان با کلید کم کردن صدا نگه دارید. اسکرین شات شما در بخش تصاویر و پوشه‌ی اسکرین شات ذخیره خواهد شد.

خب دوستان امیدوارم مقاله‌ی 7 روش برای اسکرین‌شات‌ گرفتن در ویندوز 10 و 11 به کارتان آمده باشد. روش دیگری را برای اسکرین شات گرفتن در ویندوز سراغ دارید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها