مشکل نویز در مانیتور ناشی از چیست؟ و راهکار آن چه می‌باشد؟

مشکل نویز در مانیتور ناشی از چیست؟ و راهکار آن چه می‌باشد؟

نویز ثابت و استاتیک یا تکرار شونده در مانیتور متصل شده به رابط شما اغلب ناشی از یک گراند لوپ می‌باشد. یک گراند لوپ زمانی رخ می‌دهد که مسیرهای چندگانه بین دو یا چند قطعه تجهیزات وجود داشته باشد. این مسیرها یک حلقه یا به اصطلاح لوپ ایجاد می‌کنند که باعث تداخل الکتریکی در شکل یک جریان ناخواسته از طریق هادی می‌شود. این اغلب به دلیل سیم کشی ضعیف در سوکت‌های برق یا کابل‌های توسعه می‌باشد.

با اینکه گراند لوپ به خودی خود خطرناک نیست ولی می‌تواند خودش را از طریق صدای وز وز کردن از طریق تجهیزات صوتی شما نشان بدهد و یا حتی از دست دادن صدا که اغلب با حرکت ماوس یا فعالیت هارد دیسک همراه است، آشکار می‌شود.

مشکل نویز در مانیتور ناشی از چیست؟ و راهکار آن چه می‌باشد؟

برای عیب یابی گراند لوپ، سیستم خود را با رابط و کابل‌های مختلف در یک مکان دیگر تست کنید. اگر این مسئله ناشی از سیم‌کشی ضعیف در سوکت برق باشد، پس باید هنگام آزمایش در مکان دیگر مشاهده کنید که این نویز متوقف می‌شود. همچنین، اگر از یک لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که زمانی که کابل برق لپ‌تاپ قطع می‌شود نویز نیز متوقف می‌شود.

به طور معمول، مشکل گراند لوپ را می‌توان با استفاده از کابل‌های متعادل که به کابل‌های بالانس معروف هستند، حل کرد. به همین دلیل است که شما بعید به نظر می‌رسد که از طریق هدفون‌های خود، نویز گراند لوپ را بشنوید، اما اگر از کابل‌های نامتعادل و غیر بالانس استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را از طریق اسپیکر مانیتور خود بشنوید.

تمام جک‌های 1/4 “خروجی خطی از نوع رابط‌های فوکوس هستند، و خروجی‌های متعادل دارند، به این معنی که شما می‌توانید از کابل های جک متعادل (TRS) برای اتصال مانیتورهای خود به رابط استفاده کنید. در بیشتر موارد، این باید از گراند لوپ جلوگیری کند.

مشکل نویز در مانیتور ناشی از چیست؟ و راهکار آن چه می‌باشد؟

اگر شما چندین دستگاه و وسیله‌ی مختلف در سیستم خود دارید، یکی از این قطعات می‌تواند یک گراند لوپ دوم را ایجاد کند که باعث ایجاد نویز می‌شود. برای محدود کردن و پی بردن به اینکه کدام قطعه باعث این مشکل می‌شود، سیستم خود را راه‌اندازی کنید و در حال اجرا یکی یکی قطعات را جدا کنید تا وقتی که صدای نویز متوقف شود.

اگر گراند لوپ در هدفون شما ظاهر شد، به این معنی است که مشکل با استفاده از کابل‌های متعادل (بالانس) به طور کامل در مانیتور شما برطرف نشده است و شما نتوانسته‌اید منبع لوپ دوم را به زمین در سیستم خودتان پیدا کنید. برای آخرین راه چاره می‌توانید از دستگاه‌هایی مانند گراند لوپ ایزولیتور استفاده کنید، مانند ART Cleanbox II که برای جلوگیری از مشکل گراند لوپ شنیداری کاربرد دارد و شما را از شر نویز خلاص خواهد کرد.

در پایان لطفاً هر گونه انتقاد و پیشنهادی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها