گرن توریسمو 7 نامه‌ی عاشقانه‌ای به ماشین‌بازها

گرن توریسمو 7 نامه‌ی عاشقانه‌ای به ماشین‌بازها

از بین تمام فرانچایزهای پلی استیشن، تعداد اندکی توانسته‌اند به شهرت و جایگاه گرن توریسمو برسند. خلق شده توسط کازونوری یامائوچی، این سری محبوب واقعگرایانه‌‌ترین تجربه‌ی رانندگی را در هنرصنعت ارائه می‌دهد. گرن توریسمو میزبان هزاران خودرو از دل تاریخ بوده است. و از اولین شماره در سال 1997 که روی پلی استیشن وان عرضه شد، تا کنون موفق به جذب میلیون‌ها بازی‌باز شده است. تا جایی که گرن توریسمو 5 روی پلی استیشن 3 بیش از 12 میلیون نسخه به فروش رساند.

جدیدترین نسخه‌ی این ابرفرانچایز تحت عنوان گرن توریسمو 7 قرار است در تاریخ 13 اسفند راهی پلی استیشن 5 و 4 شود. نمایش اخیر بازی قلب هر عاشق ماشینی را به تپش انداخت و علیرغم این‌که بازی برای همه جذاب خواهد بود ولی بدون شک ماشین‌بازها نهایت لذت را از آن خواهند برد.

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره‌ی Gran Turismo 7 بدانید 

گرن توریسمو 7 نامه‌ی عاشقانه‌ای به ماشین‌بازها کازونوری یامائوچی

یامائوچی شیفته‌ی ماشین‌هاست

کازونوری یامائوچی رهبر Polyphony Digital سازنده‌ی گرن توریسمو است. او شیفته‌ی ماشین است و عشق خودش را در هنرصنعت به تصویر کشیده. یامائوچی می‌گوید از 3 سالگی محو ماشین‌ها بوده است. وقتی 4 سالش شده همه‌ی ماشین‌هایی که دیده را به نام می‌شناخت. او به واسطه‌ی گرن توریسمو تبدیل به یک نماد در صنعت ماشین شده است.

یامائوچی مجموعه‌ی جذابی از خودروها دارد. از جمله‌ی آن‌ها می‌شود به Nissan GT-R, Porsche 911 GT3, و Mercedes-Benz SL55 AMG اشاره کرد. همچنین ایشان یک راننده‌ی حرفه‌ای می‌باشند. یامائوچی سال 2011 در مسابقه‌ی 24 ساعته‌ی Nürburgring مقام نخست را کسب کرده است و این مقام را در سال بعد یعنی 2012 هم تکرار کرد.

نوشتار مرتبط:  نقد و بررسی بازی Gran Turismo 6؛ کامل‌ترین نسخه تا به امروز 

گرن توریسمو 7 توجه ویژه‌ای به فرهنگ و تاریخ صنعت خودروسازی دارد

گرن توریسمو 7 به نظر جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ی Polyphony Digital باشد. سازندگان در این نسخه توجه ویژه‌ای به فرهنگ و تاریخ صنعت خودروسازی داشته‌اند. از جمله بخش‌های جذاب بازی، Gran Turismo Café می‌باشد که بازی‌بازان می‌توانند توضیحات سازندگان ماشین را بشنوند و با تاریخچه‌ی آن‌ها آشنا شوند. طبیعتاً این بخش‌ها طرفداران ماشین را ذوق زده خواهند کرد. همچنین اطلاعات جذابی درباره‌ی برندهای خودروسازی و ماشین‌های کلاسیک در بازی گنجانده شده است. و بازی‌بازان می‌توانند تجربه‌ی رانندگی با خودروهای کلاسیک را تجربه کنند.

به همه‌ی این‌ها این حقیقت را اضافه کنید که عاشقان ماشین می‌توانند با نهایت کیفیت بصری ممکن به تجربه‌ی این اثر بپردازند. از فناوری رهگیری پرتو و وضوح تصویر بالا گرفته تا طراحی خارق‌العاده‌ی ماشین‌ها که با نمونه‌ی واقعی مو نمی‌زنند. و صدای موتور هر ماشین به صورت اختصاصی شبیه‌سازی شده است. سازندگان حتی پا را فراتر گذاشته‌اند و برای باورپذیرتر کردن هر چه بیش‌تر بازی آب‌وهوای مسیرهای مسابقه را به وسیله‌ی اطلاعات ماهواره‌ای شبیه‌سازی کرده‌اند.

گرن توریسمو 7 gran turismo 7

گرن توریسمو همیشه نهایت استفاده را از سخت‌افزار پلی استیشن کرده است. در طول نسل‌ها این فرانچایز افسانه‌ای آینه‌ای بوده برای نمایش شگفتی‌های پلی استیشن و گرن توریسمو 7 این سنت را ادامه می‌دهد. چه شما یک عشق ماشین باشید و چه به دنبال یک بازی گرافیکی چشم‌نواز، گرن توریسمو 7 برای شما ساخته شده است. سلطان به جاده‌ها بازگشته است و تاج و تخت خود را طلب می‌کند. گرن توریسمو 7 را 13 اسفند روی PS5 و PS4 تجربه کنید.

نظر شما در خصوص این فرانچایز افسانه‌ای چیست؟ برای تجربه‌ی این بازی خیره‌کننده لحظه‌شماری می‌کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها