مایکروسافت می‌بایست Prototype را احیا کند

مایکروسافت می‌بایست Prototype را احیا کند

سال 2009 استودیوی Radical Entertainment عنوان اکشن جهان‌باز جذابی تحت عنوان Prototype را ساخت و اکتیویژن آن را نشر داد. Alex Mercer شخصیت اصلی بازی بود و قابلیت‌های ویژه‌ای داشت که می‌بایست با آن‌ها جلوی پیشروی یک بیماری خطرناک به نام Blacklight را در منهتن بگیرد. 3 سال بعد ما شاهد عرضه‌ی دنباله‌ی بازی یعنی Prototype 2 بودیم که فروش خوبی هم داشت. ولی نه آنقدر خوب که ناشران را راضی کند. و ما شاهد محدود شدن Radical Entertainment بودیم.

از سال 2012 تا کنون اکتیویژن این آی‌پی را به خواب زمستانی برده است و جز یک بازعرضه برای PS4 و Xbox One هیچ خبر دیگری در خصوص این آی‌پی نبود. حال که مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را خرید و بازار عناوین ابرقهرمانی به لطف سونی داغ شده است، بهترین فرصت برای عرضه‌ی Prototype 3 می‌باشد. چرا که مایکروسافت در این زمینه (بازی‌های ابرقهرمانی) کمبود شدیدی دارد.

نوشتار مرتبط:  10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران 

مایکروسافت می‌بایست Prototype را احیا کند بهترین بازی‌های ابرقهرمانی

قیام ابرقهرمانان

از سال 2008 تا کنون توجهات و علاقه به عناوین ابرقهرمانی رو به افزایش است. به لطف جهان سینمایی مارول و تلاش‌های DC برای کسب موفقیت مشابه، تنور این عناوین داغ شده است. در زمینه‌ی هنرصنعت نیز بازار بازی‌های ابرقهرمانی حسابی داغ بوده است و شاهد عناوین بی‌شماری در سال‌های اخیر بوده‌ایم. جدیدترین آن‌ها را می‌شود Marvel’s Guardians of the Galaxy و Batman: Arkham Knight قلمداد کرد که موفقیت خوبی را کسب کرده‌اند. در حال حاضر 5 بازی مبتنی بر جهان مارول و 6 بازی مبتنی بر قهرمانان DC در حال توسعه هستند. این‌ها سوای انبوه عناوین معرفی نشده می‌باشند. و این موضوع نشان می‌دهد که بازی‌های ابرقهرمانی در سال‌های طلایی خود به سر می‌برند.

با این‌که Prototype هیچ ارتباطی به جهان مارول و DC ندارد، ولی با فضای آن‌ها بیگانه نیست. ما در این بازی کنترل یک شخص با قدرت‌های فرابشری را خواهیم داشت که در تلاش برای نجات بشریت است. شماره‌ی نخست بازی قدرت‌های فراوانی را در اختیار بازی‌باز می‌گذاشت و دنباله‌ی آن بر تعداد آن‌ها افزود. اکنون به لطف فناوری‌های جدید سازندگان می‌توانند یک تجربه‌ی بکر و شگفت‌انگیز را ارائه دهند که پیش از این ممکن نبوده است.

نوشتار مرتبط:  پروژه‌ی اسپارتاکوس و آوازه‌ی استودیوهای سونی 

بازی مرد عنکبوتی انتقام جویان

تمرکز سونی و ضعف مایکروسافت در زمینه‌ی بازی‌های اکشن-ماجراجویی

در حال حاضر تمرکز استودیوهای داخلی مایکروسافت روی بازی‌های اکشن-ماجراجویی نیست. ردموندی‌ها تعداد زیادی بازی چندنفره، شوتر سوم شخص، شوتر اول شخص، نقش‌آفرینی‌های جهان‌باز و بازی‌های مسابقه‌ای را ارائه می‌دهند. البته آن‌ها تلاش‌هایی را از طریق نینجا تئوری انجام داده‌اند ولی تمرکز اصلی آن‌ها روی این سبک نیست. با این حال اگر ردموندی‌ها به ساخت Prototype 3 چراغ سبز نشان دهند، خلأ مایکروسافت در این زمینه برطرف خواهد شد. و طرفداران بازی‌های ابرقهرمانی توجه ویژه‌ای به اکوسیستم ایکس باکس خواهند داشت.

مایکروسافت در ارائه‌ی بازی‌های شوتر اول شخص و سوم شخص استاد است. به عنوان مثال نگاهی به هیلو و گیرز بیاندازید. حال که اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کرده‌اند، کالاف دیوتی را هم باید به فهرست بازی‌های شاخص اول شخص آن‌ها اضافه کنیم. اما این بدان معنا نیست که ردموندی‌ها باید سایر سبک‌ها را فراموش کنند. بازی‌بازان سلایق گوناگونی دارند، هیلو و گیرز شاهکارند ولی افرادی هم هستند که شیفته‌ی عناوینی در سبک Horizon Zero Dawn و Assassin’s Creed Valhalla باشند. مایکروسافت با تنوع بخشیدن به بازی‌های خود بر جامعه‌ی طرفداران ایکس باکس خواهد افزود.

بازی هورایزون فوربیدن وست horizon forbidden west

سونی در نقطه مقابل مایکروسافت قرار دارد. آن‌ها بازی‌های اکشن-ماجراجویی را به حد اعلای خود رسانده‌اند و استاد این سبک شده‌اند. فقط کافی است نگاهی به بازی‌های جدید و آینده‌ی آن‌ها بیاندازیم: God of War: Ragnarök, Horizon: Forbidden West, Marvel’s Spider-Man 2 و Marvel’s Wolverine به علاوه‌ی پروژه‌های آینده‌ی ناتی داگ و ساکرپانچ. از قضا سونی نیز یک آی‌پی مشابه در چنته دارد و آن Infamous است که Prototype را غالباً با آن مقایسه می‌کنند. حقیقتاً سونی در اکشن-ماجراجویی به نهایت پیشرفت رسیده است و برای همین طرفداران این سبک بازی‌ها به پلی استیشن کوچ کرده‌اند.

البته درست است که استراتژی مایکروسافت با سونی فرق می‌کند. ولی اگر ردموندی‌ها بخواهند دستی به یکی از آی‌پی‌های خاک خورده‌ی خود بیاندازند و مثلاََ Prototype 3 را عرضه کنند، می‌توانند تعدادی از طرفداران عناوین اکشن-ماجراجویی را به سمت خود بکشانند. با توجه به داغ بودن بازار عناوین ابرقهرمانی و محبوبیت روز افزون بازی‌های اکشن-ماجراجویی، وقت آن رسیده است که مایکروسافت آی‌پی Prototype را احیا کرده و دنباله‌ی مورد انتظار طرفداران را به آن‌ها هدیه دهد. و خوشبختانه فناوری جدید می‌تواند منجر به خلق سرگرم کننده‌ترین بازی در این سبک شود.

مایکروسافت می‌بایست Prototype را احیا کند بازی پروتوتایپ

هم‌اکنون Prototype: Biohazard Bundle برای PS4 و Xbox One در دسترس است. اگر پس از خواندن این مقاله مشتاق شده‌اید که بیش‌تر با مجموعه‌ی Prototype آشنا شوید، این باندل ارزشمند را از دست ندهید.

شما چه نظری دارید دوستان؟ بازی Prototype را تجربه کرده‌اید؟ علاقه‌ای به تجربه‌ی Prototype 3 دارید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها