چرا Halo Infinite یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 خواهد بود؟

چرا Halo Infinite یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 خواهد بود؟

جدیدترین اثر 343Industries بالأخره در 17 آذرماه عرضه خواهد شد. اما چرا Halo Infinite یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 خواهد بود؟ این پرسشی است که پاسخ آن را در ادامه‌ی این مقاله دریافت خواهید کرد. با ساویس‌گیم همراه شوید.

هیلو از دیرباز فرانچایز شاخص مایکروسافت و نماد ایکس باکس قلمداد شده است. طرفداران برای تجربه‌ی ماجراجویی جدید مستر چیف سر از پا نمی‌شناسند. هر زمان که به تاریخ عرضه‌ی نسخه‌ی جدید هیلو می‌رسیم طرفداران بی‌شمار این فرانچایز برای تهیه‌ی آن صف می‌کشند و هیلو تا ماه‌ها تیتر یک رسانه‌ها و ترند اول شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

طبیعتاً Halo Infinite نیز از این قاعده مستثنی نیست و انتظارات برای آن به شدت بالاست. صرف‌نظر از کیفیت و عملکرد نهایی بازی، هستند طرفدارانی که برای تهیه‌ی نسخه‌ی جدید هیلو شب را جلوی درب مغازه‌های فروش بازی سحر کنند.

چرا Halo Infinite یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 خواهد بود؟ مستر چیف و کورتانا

شایعات زیادی پیرامون هیلو اینفینیت وجود دارند. از جمله‌ی آن‌ها می‌شود به بودجه‌ی ساخت 500 میلیون دلاری اشاره کرد. البته این موضوع تأیید رسمی نشده است ولی با توجه به تمکن مالی مایکروسافت، هیچ بعید نیست که 343Industries یک چک سفید امضاء برای ساخت نسخه‌ی جدید هیلو دریافت کرده باشد.

برای این‌که دید درستی از بزرگی این بودجه به دست آوریم، لازم به ذکر است که بازی Star Citizen با بودجه‌ی تقریبی 350 میلیون دلار در حال حاضر پرخرج‌ترین عنوان هنرصنعت است. بازی Grand Theft Auto V حدود 265 میلیون دلار خرج برداشته است و هیلو 2 نیز 120 میلیون دلار صرف ساخت آن شده است. در نتیجه‌ اگر شایعه‌ی بودجه‌ی 500 میلیون دلاری Halo Infinite حقیقت داشته باشد، این بازی تاریخ‌ساز خواهد شد و پرخرج‌ترین بازی تمام دوران لقب خواهد گرفت.

نکته‌ی دیگری که در خصوص هیلو اینفینیتی بسیار حائز اهمیت است، فاصله‌ی زمانی بسیار نسبت به بازی قبلی است. و همچنین این‌که قرار است پایانی بر 3گانه‌ی 343Industries باشد.

چرا Halo Infinite یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 خواهد بود؟ کمپین هیلو

هیلو بی‌کران قرار بود یکی از عناوین هنگام عرضه‌ی ایکس باکس سری ایکس در 2020 باشد. ولی به دلیل نمایش فاجعه‌آمیز بازی و انتقادات شدید طرفداران این امر محقق نشد. در حقیقت این بازی قرار بود قدرت برتر سخت‌افزار سری ایکس را به تصویر بکشد ولی نمایش ناامید کننده‌ی بازی باعث شد تا مدت‌ها خوراک میم‌های فضای مجازی جور باشد.

مایکروسافت در ادامه تصمیم شجاعانه‌‌ای گرفت. آن‌ها Halo Infinite را تأخیر زدند و ایکس‌ باکس جدید بدون هیچ عنوان شاخصی عرضه شد. در حالی که رقیب آن‌ها پلی استیشن دست پر ظاهر شد.

درست است که اقدام مایکروسافت در تأخیر زدن بازی ضربه‌ی بزرگی به عرضه‌ی ایکس‌ باکس سری ایکس زد، ولی در نهایت به نفع برند ایکس باکس و فرانچایز بزرگ هیلو خواهد بود. آن‌ها از این تأخیر نهایت استفاده را برده‌اند و حال با یک سال تأخیر قرار است شاهد بهترین و بزرگ‌ترین کمپین هیلو باشیم. البته اگر سازندگان به قول خودشان عمل کنند و وعده‌های داده شده را تحقق بخشند.

چرا Halo Infinite یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 خواهد بود؟ بخش چندنفره‌ی هیلو

از بحث کمپین که بگذریم، بخش چندنفره‌ی هیلو همیشه زبانزد خاص و عام بوده است. Halo Infinite در این زمینه رویکرد کاملاً متفاوتی را به نسبت پیشینیان اتخاذ کرده است. بخش چندنفره‌ی نسخه‌ی جدید هیلو قرار است Free to Play باشد. به عبارتی شما می‌توانید چه روی کنسول‌های ایکس باکس و چه روی PC به رايگان بخش چندنفره‌ی بازی را تجربه کنید. 343Industries سیاست بازی‌های خدمات محور با به‌روزرسانی فصلی را برای بخش چندنفره‌ی هیلو اتخاذ کرده است. نیازی به گفتن نیست که این سیاست از کجا نشأت گرفته است.

همانطور که گفتیم برای تجربه‌ی بخش چندنفره‌ی هیلو بی‌کران نیازی به پرداخت هزینه نیست و از همه مهم‌تر این‌که کاربران گیم پس می‌توانند از روز اول به کل بازی دسترسی داشته باشند. به عبارتی اگر مشترک گیم پس باشید بدون پرداخت حتی یک ریال می‌توانید از بخش داستانی و بخش چندنفره‌ی این بازی جذاب لذت ببرید. البته که امکان خرید بازی به قیمت تنها 60 دلار نیز وجود دارد. مایکروسافت آزادی عمل فراوانی به کاربران خود داده است و در این زمینه کار آن‌ها واقعاً قابل تحسین است.

شکی در این نیست که هیلو موتور پیشران ایکس باکس بوده و هست. Halo Infinite نیز علیرغم روند توسعه‌ی پردردسر و جدا شدن افراد کلیدی از استودیو به نظر در شرایط خوبی قرار دارد. اگر همه‌چیز بر وفق مراد رقم بخورد، هیچ بعید نیست که تا چندی دیگر شاهد بزرگ‌ترین و بهترین هیلو در طول تاریخ باشیم.

چرا Halo Infinite یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 خواهد بود؟ هیلو بی کران

بازی Halo Infinite در تاریخ 17 آذرماه برای ایکس‌ باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و PC عرضه خواهد شد.

نظر شما در خصوص هیلو اینفینیت چیست؟ برای تجربه‌ی آن مشتاق هستید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها