Nintendo Switch Lite جلوی پیشرفت نینتندو را گرفته است

Nintendo Switch Lite جلوی پیشرفت نینتندو را گرفته است

زمانی که Nintendo Switch Lite در سال 2019 عرضه شد، دستگاه جذابی به نظر می‌رسید که به کاربران غیرحرفه‌ای اجازه می‌داد با صرف هزینه‌ی کم‌تر از جهان نینتندو لذت ببرند. طراحی این کنسول با توجه به اهدافی که دنبال می‌کرد عالی بود. صفحه نمایش کوچک‌تر جابه‌جایی آن را راحت‌تر می‌کرد و Joy-Con تثبیت شده استحکام آن را افزایش داده بود. اما حال که نزدیک به 2 سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد به نظر Nintendo Switch Lite نینتندو و پروژه‌های آینده‌اش را عقب نگه داشته است.

علیرغم ظاهر مشتری مدارانه‌ی خود، نینتندو سوئیچ لایت مشکلات زیادی را باعث شده است که در زمان عرضه قابل تشخیص نبودند. مشکل Joy-Con drift در نسخه‌ی لایت هم وجود دارد. با این تفاوت که برخلافِ نینتندو سوئیچ اصلی جوی کان‌ها در این نسخه قابل جدا شدن و بازگشایی نیستند. در نتیجه اگر آنالوگ‌های شما دچار مشکل شوند کار تمام است. نکته‌ی دیگر این‌که Nintendo Switch Lite باعث عقب‌گرد بازی‌های نینتندو شده است.

نوشتار مرتبط: جنگی به قدمت تاریخ بازی‌های کامپیوتری؛ سگا در برابر نینتندو

Nintendo Switch Lite جلوی پیشرفت نینتندو را گرفته است

کم‌تر شدن استفاده از حسگرهای حرکتی

کنترل‌های حرکتی در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی نظرات ضد و نقیضی را دریافت کرده‌اند. از طرفی باعث می‌شوند که کنترل بازی‌های ویدئویی از حالت سنتی خارج شود و تنوعی ایجاد شود. از طرفی اگر درست پیاده‌سازی نشوند جذابيت خود را از دست می‌دهند. نینتندو توانسته بود در Nintendo Switch Lite تعادل مناسبی بین استفاده از کنترل حرکتی و سنتی ایجاد کند. اما از آن‌جایی که نینتندو سوئیچ لایت فاقد جوی کان‌های جدا شونده است، سازندگان مجبور هستند بازی را طوری طراحی کنند که با کنترل‌های سنتی نیز هماهنگ باشد. به عنوان مثال The Legend of Zelda: Skyward Sword HD Remaster را بنگرید که چه بلایی بر سرش آمد.

ناگفته نماند که به خودی خود دادن آزادی عمل به بازی‌باز تصمیم خوبی است. سازندگان اگر در طراحی کنترل بازی تعادل را برقرار کنند آن محصول برای افراد بیش‌تری در دسترس خواهد بود. اما به طور معمول سازندگان این زحمت را به خود نمی‌دهند که 2 نوع کنترل برای بازی طراحی کنند. در نتیجه برای صرفه‌جویی در زمان و بودجه معمولاً قید کنترل حرکتی را می‌زنند و این وسط خلاقیت است که فدا می‌شود.

نوشتار مرتبط: Monster Hunter Rise در برابر Monster Hunter World؛ کدامیک برتر است؟

Nintendo Switch Lite جلوی پیشرفت نینتندو را گرفته است

فاصله گرفتن نینتندو از طرح اصلی خود

مردم ایران رونمایی از نینتندو سوئیچ را یادتان می‌آید؟ (جمله شبیه مهمل گویی‌های یک بنده خدایی شد). اگر رونمایی از این کنسول دوست داشتنی را به خاطر داشته باشید حتماً قابلیت جدا شدن جوی کان‌ها و تبدیل هر کدام از آن‌ها به یک کنترلر مجزا چشمتان را گرفته است. این ویژگی باعث می‌شد خیلی راحت بتوانید با دوستان بازی کنید و نیازی به هزینه‌ی اضافه و خرید کنترلر دوم نباشد. به نظر می‌رسید نینتندو قصد احیای عصر بازی‌های co-op را دارد. شوربختانه با عرضه‌ی نینتندو سوئیچ لایت همه چیز خراب شد. غیر قابل جدا شدن جوی کان‌ها در این کنسول برخلافِ هویت نینتندو سوئیچ و آن طرح اصلی است.

متأسفانه Nintendo Switch Lite جلوی پیشرفت نینتندو را گرفته است و چشمه‌ی خلاقیت غول ژاپنی را کور کرده است. طراحی این کنسول برخلافِ هویت و طرح اصلی نینتندو سوئیچ است و باعث عقب‌گرد در بازی‌های نینتندو شده است. با وجود این کنسول ما شاهد عناوین خلاقانه‌ی نینتندو که هنرصنعت را متحول می‌کردند نخواهیم بود. چرا که ویژگی‌های شاخص سوئیچ در آن مرده است. به نظر می‌رسد که کلمه‌ی Switch معنای خود را در این کنسول از دست داده است. چرا که شما به وسیله‌ی آن نه توان اتصال کنسول به تلویزیون را دارید و نه جوی کان‌ها قابل جدا شدن هستند.

نظر شما چیست دوستان؟ شما به عناوین نینتندو علاقمند هستید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها