بهترین موسیقی بازی‌ها در طول تاریخ؛ یک مقاله‌ی بحث‌برانگیز

بهترین موسیقی بازی‌ها در طول تاریخ؛ یک مقاله‌ی بحث‌برانگیز

وقتی در خصوص بازی‌های ویدئویی مطلب می‌خوانید بیش‌تر اوقات با مطالب بی‌شماری در خصوص گیم پلی، داستان، روایت و حتی سلاح‌ها برخورد می‌کنید. و پای ثابت نقد و بررسی‌ها هم معمولاََ این جمله‌ی پایانی است که “موسیقی بازی فوق‌العاده بود”. خب این موجب شرمساری است، چرا که موسیقی می‌تواند یک بازی را از این رو به آن رو کند. با این‌که بازی‌های زیادی هستند که از نعمت موسیقی خوب برخوردارند، اما انگشت شمارند نواهایی که تا ابد در خاطر می‌مانند.

بهترین موسیقی بازی‌ها در طول تاریخ

 

بهترین موسیقی بازی‌ها در طول تاریخ؛ یک مقاله‌ی بحث‌برانگیز

Octopath Traveler

اسکایریم و Octopath Traveler رقابت نزدیکی با هم داشتند اما در نهایت رتبه‌ی اول به این بازی رسید. موسیقی این اثر کار Yasunori Nishiki می‌باشد و به نظر من فوق‌العاده ماندگار است. Octopath Traveler یک نقش‌آفرینی نوبتی است که شما در قالب گروهی 8 نفره گرد جهان می‌روید و مأموریت‌های مختلف را به سرانجام می‌رسانید. گیم پلی فوق‌العاده و طراحی زیبا بدون این نوای شاهکار یک چیزی کم داشت. موسیقی این بازی را می‌توانید جداگانه تهیه کنید و برای مطالعه یا نوشتن تمرکز کنید.

 

The Elder Scrolls: Skyrim

اسکایریم یک نقش‌آفرینی فانتزی است که از زمان عرضه در یک دهه‌ی پیش تا کنون محبوبیت خود را حفظ کرده است. شخصیت خود را طراحی کنید و  در جهان بزرگ اسکایریم به دلخواه کاوش کنید و مأموریت انجام دهید. اسکایریم از معدود عناوینی است که بخاطر موسیقی گوش‌نواز شناخته می‌شود و مورد ستایش قرار می‌گیرد. نوای این بازی را Jeremy Soule نواخته است. پیانونوازی گوش‌نواز بازی در کنار کیفیت بصری آن ترکیب فوق‌العاده‌ای را خلق کرده‌اند.

 

بهترین موسیقی بازی‌ها در طول تاریخ؛ یک مقاله‌ی بحث‌برانگیز

The Legend Of Dragoon

برخلافِ اسکایریم و Octopath Traveler این موسیقی را زیبا نمی‌دانم. چرا که نواهای عجیبی دارد و بسته به قطعه‌ی در حال پخش حس عجیبی دارد. برخی قطعات آرامش‌بخش هستند و برخی حس دیگری دارند. دلیل این‌که در این فهرست قرار گرفته است همین منحصر به فرد بودن و عجیب بودن آن است که مشابهی برای آن نیافته‌ام. موسیقی The Legend Of Dragoon کار Dennis Martin و Takeo Miratsu می‌باشد. این بازی یک نقش‌آفرینی ژاپنی نوبتی است که شما در آن حول یک قلمروی جادویی می‌چرخید تا جهان را نجات دهید. نکته‌ی جالب آن هم مبارزات فیزیکی و جادویی آن است.

 

Legend of Zelda: Ocarina Of Time

گذشته سال‌ها از زیبایی این نوا نکاسته است. موسیقی این بازی اکشن-نقش‌آفرینی را جناب Koji Kondo نواخته است. وظيفه‌ی شما در این بازی این است که شاهزاده زلدا را از چنگ Ganondorf نجات دهید. سلاح‌های شما هم شمشیر، جادو، بمب و سپر است که در این راه طولانی یاور شما باشند. گوش سپردن به نوای این بازی به معنای واقعی کلمه روح‌نواز است و ملودی‌های زیبای آن تا مدت‌ها از خاطرتان نخواهند رفت.

 

بهترین موسیقی بازی‌ها در طول تاریخ؛ یک مقاله‌ی بحث‌برانگیز

Halo 3

داستان Halo 3 ادامه دهنده‌ی ماجرای شماره‌ی قبل و پایان بخش سه‌گانه‌ی مستر چیف بود. عجیب نیست که برای این بازی سنگ تمام گذاشته‌اند و موسیقی خاطره‌انگیزی را تدارک دیده‌اند. در خلال مبارزه با Covenantها نباید از موزیک شگفت‌انگیز بازی غافل شوید. قطعه‌ی One Final Effort” به نظر محبوبیت بالایی بین طرفداران دارد اما سایر قطعاتی که Martin O’Donnell و Michael Salvatori آماده کرده‌اند نیز شنیدنی هستند.

 

بهترین موسیقی بازی‌ها در طول تاریخ؛ یک مقاله‌ی بحث‌برانگیز

Final Fantasy VIII

درست است که فاینال فانتزی 8 در هیچ نظرسنجی جزو بهترین‌ها قرار نمی‌گیرد و افراد کمی درباره‌ی آن سخن می‌گویند، اما موسیقی آن اگر نگوییم از همه‌ی شماره‌ها، لااقل از اکثر آن‌ها برتر است. موسیقی Final Fantasy VIII را Nobuo Uematsu نواخته است. انواع و اقسام قطعات در این بازی نواخته می‌شود ولی هیچکدامشان کیفیت پائینی ندارند. شاید اگر سازندگان داستان و گیم پلی بهتری را برای این بازی تدارک می‌دیدند و به تکرار مکررات اکتفا نمی‌کردند، نوای این بازی به حق خود رسیده بود و افراد بیش‌تری از شنیدن آن لذت می‌بردند.

نظر شما چیست؟ موسيقی مورد نظر شما مربوط به کدام بازی است؟

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها