کریس آولون Chris Avellone برنده دادگاه اعاده حیثیت شد

کریس آولون Chris Avellone برنده دادگاه اعاده حیثیت شد کریس آولون و آبسیدین

سال 2020 بود که 2 تن از کارمندان زن سطح پایین یکی از شرکت‌های بازیسازی به واسطه چند ادعای واهی و بی پایه و اساس نویسنده بازی Star Wars Jedi: Fallen Order را متهم به آزار و اذیت جنسی کردند و مدیران شرکت بدین واسطه به صورت یکطرفه و پیش از حکم دادگاه با وی قطع همکاری کردند. حال کریس آولون Chris Avellone برنده دادگاه اعاده حیثیت شد و روسیاهی به ذغال ماند.

سرانجام پس از گذشت 3 سال، Chris Avellone، نویسنده فعال بازی‌های ویدیویی برنده دادگاه اعاده حیثیت شد و آن دو زنی که وی را متهم به سوءرفتار جنسی در محیط کار کرده بودند تمام ادعاهای خود را پس گرفتند. در این بین کریس آولون یک پاداش هفت رقمی نیز دریافت کرد.

نوشتار مرتبط:  ماجرای برکناری Chris Avellone | پای یک حسادت زنانه در میان است! 

کریس آولون chris avellone نویسنده بازی دایینگ لایت 2 dying light 2

نویسنده مطرح بازی‌هایی همچون جنگ ستارگان محفل سرنگون در سال 2020 توسط دو زن متهم به آزار و اذیت و سوءاستفاده جنسی شد. این ادعاهای واهی در قالب چند توییت مطرح شدند و خیلی زود موجی را ایجاد کردند که به واسطه آن Chris Avellone توسط شرکت‌های بازیسازی طرد شد. از جمله آن‌ها می‌شود به Techland اشاره کرد که کریس آولون در آن‌جا وظیفه نویسندگی Dying Light 2 را بر عهده داشت.

یک سال پس از این ماجرا کریس اعلام کرد که از این دو زن به جرم دروغ‌پردازی و نشر اکاذیب شکایت خواهد کرد. حال سرانجام نتیجه دادگاه اعلام شد. Chris Avellone اعلام کرد که برنده دادگاه اعاده حیثیت شده است و غرامت هفت رقمی دریافت خواهد کرد که شامل حق‌الزحمه وکیل نیز می‌شود.

دو زن دروغگو و شیاد یعنی کاریسا باروز Karissa Barrows و کلی رائه بریستول Kelly Rae Bristol نیز در همین راستا یک بیانیه مشترک منتشر کردند و با وقاحت تمام اعلام کردند که از توییت‌های آن‌ها برداشت غلطی صورت گرفته است.

«آقای Chris Avellone هیچ کدام از ما را مورد آزار و اذیت جنسی قرار نداده است. ما مدرکی دال بر این‌که ایشان زن دیگری را مورد آزار قرار داده یا از موقعیت خود سوءاستفاده کرده است را در دست نداریم. هر چه را که پیش از این درباره ایشان گفته‌ایم را رد می‌کنیم، هدف ما تخریب ایشان نبوده است. ما می‌خواستیم با این کار از حقوق زنان دفاع کنیم. ما باور داریم که آقای Chris Avellone نیز همین ارزش‌ها را دنبال می‌کنند و به همین خاطر از بازگشت ایشان به صنعت حمایت می‌کنیم.»

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Star Wars Jedi: Fallen Order 

آقای Chris Avellone نیز در بیانیه‌ای جداگانه فرمودند:

«از همکاری خانم‌ها Karissa Barrows و Kelly Rae Bristol متشکرم. البته هنوز راه زیادی برای اعاده حیثیت و ترمیم چهره بنده باقی مانده است. این موضوع باری دیگر به ما ثابت کرد که باید پیش از قضاوت کردن همه جوانب را در نظر بگیریم. تا دیگر شاهد چنین بی عدالتی‌هایی نباشیم.»

این بار نخستی نیست که اعتبار فردی را به دلیل ادعاهای واهی و بی پایه و اساس خدشه‌دار می‌کنند. مشابه این اتفاق برای جانی دپ افتاده بود که پس از دوندگی فراوان اعاده حیثیت شد. صداپیشه سابق بایونتا نیز همین اواخر با صحنه‌سازی و دروغ‌پردازی سعی داشت به استودیو سازنده بازی ضربه بزند که خوشبختانه دروغ وی خیلی زود برملا شد. حال نیز پس از 3 سال کریس آولون Chris Avellone به حق خود رسید. اما این اعتبار خدشه‌دار شده و قراردادهای از دست رفته را چه کسی جبران می‌کند؟ آیا این درست است که با طرح یک ادعای کذایی با آبرو و اعتبار افراد بازی شود؟ آیا این درست که شرکت‌های عامل بدون بررسی ابعاد ادعا و پیش از صدور حکم دادگاه با قطع هرگونه همکاری هنرمندان را بی حیثیت کنند؟

اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها