تغییرات شخصیت Link از Legend of Zelda در گذر زمان


لینک از نخستین حضور خود در فرانچایز با شکوه افسانه‌ی زلدا تغییرات زیادی به خود دیده است. از سال 1986 میلادی تا کنون هم ابعاد فیزیکی و هم ابعاد گیم پلی دگرگون شده‌اند. با ساویس‌گیم همراه شوید تا تغییرات شخصیت Link از Legend of Zelda در گذر زمان را بررسی کنیم.

بازی The Legend of Zelda نخست سال 1986 میلادی عرضه شد. یک بازی با دوربین بالا به پایین ساده در سبک ماجراجویی. عنوانی که پایه‌های فرانچایز محبوب زلدا را بنا نهاد. بازی جهانی گسترده با محیط‌های متنوع، دشمنان مختلف و قطعات موسیقی را در بر داشت. لینک نیز از آن نسخه تا کنون پای ثابت عناوین زلدا بوده است. نکته‌ای که باید همین ابتدا به آن اشاره کنم این است که برخلافِ تصور عموم، لینک شخصیتی ساده و سطحی نیست.

طراحی کلی لینک کاملاً قابل تشخيص است: یک پسر با موهای طلایی، گوش‌های اِلف مانند و لباسی سبز رنگ. این طراحی کلی در گذر زمان ثابت مانده است. ولی دیگر اعضا دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند. مکانیک‌ها و توانایی‌هایی لینک با هر نسخه ارتقاء یافته‌اند و با توجه به نمایش‌ها، Breath of the Wild 2 قرار است پیچیده‌ترین نسخه‌ی لینک را ارائه دهد.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های مشابه The Legend Of Zelda 

تغییرات شخصیت Link از Legend of Zelda در گذر زمان

تحول لینک در دوران عناوین دوربین بالا به پایین

افسانه‌ی زلدا هميشه در زمینه‌ی فنی شگفت‌انگیز بوده است. فرقی ندارد در چه عرصه و نسلی عرضه شود، این فرانچایز پر افتخار همیشه خلاقانه و مدهوش کننده ظاهر شده است. نخستین Legend of Zelda در مقایسه با استانداردهای امروزی ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد ولی در زمان خودش یعنی 1986 باورنکردنی بود. جهانی را ارائه می‌داد که مشابه‌اش را ندیده بودیم. لینک چندین ابراز در اختیار داشت که او را در امر کاوش یاری می‌کردند. از شمشیر و کمان گرفته تا بمب و چیزهای دیگر.

این سبک بازی زلدا برای مدتی ادامه پیدا کرد و ما شاهد آن در A Link to the Past, The Minish Cap و A Link Between Worlds بودیم. ولی هر عنوان ابعاد و عناصر فنی خود را به این فرمول برنده اضافه می‌کرد. به عنوان مثال Link to the Past به لینک قابلیت‌های حرکتی بیش‌تری اعطا می‌کرد و او قادر بود وارد بُعد تاریک شود. Minish Cap به لینک قابلیت کوچک شدن را می‌داد و او می‌توانست محیط‌های کوچک را کاوش کند. Link Between Worlds نیز ایده‌ی Link to the Past را توسعه داده بود و همچنین قابلیت ادغام شدن با دیوار را به لینک می‌داد. از همه‌ی این‌ها گذشته قابلیت‌ها و حرکت‌های لینک هم در بازی‌های گوناگون تغییر می‌کرد و گسترش می‌یافت.

نوشتار مرتبط:  هر آنچه که باید درباره‌ی The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild 2 بدانید 

تغییرات شخصیت Link از Legend of Zelda در گذر زمان

تغییرات لینک در بازی‌های 3 بعدی

همان‌طور که از افسانه‌ی زلدای اصلی به عنوان قالبی برای عناوین 2 بعدی آینده استفاده شد، شاهکار Ocarina of Time نیز الگویی برای همه‌ی عناوین 3 بعدی است. این شاهکار همه‌ی اجزای زلدای 2 بعدی را گرفت و به بهترین نحو آن‌ها را 3 بعدی کرد. تفاوت اصلی این بازی قابلیت تغییر فرم لینک بود. شما می‌توانستید بین لینک کودک و بزرگسال جابه‌جا شوید.

این ویژگی جذاب تغییر فرم در عناوین آینده‌ی افسانه‌ی زلدا به کمال رسید. شاهکار بی بدیل The Legend of Zelda: Majora’s Mask این قابلیت را به لینک می‌داد که ماسک‌های مختلف را بر چهره بگذارد و تغییر شکل دهد. این تغییر شکل به جنبه‌ی ظاهری محدود نشده بود، بلکه گیم پلی و قابلیت‌های شما تغییر می‌کردند. Twilight Princess نیز به لینک اجازه می‌داد هر زمان که بخواهد تبدیل به گرگ شود.

A Link Between Worlds

با این حال بازی‌های آینده‌ی فرانچایز ویژگی تغییر فرم را کنار گذاشتند. این روند در The Wind Waker و دنباله‌های معنوی آن Phantom Hourglass و Spirit Tracks ادامه یافت. این عناوین حرکات لینک را ساده‌سازی کردند و تمرکز را بر جهان‌سازی‌ و کاوش گذاشته بودند.

اما بیش‌ترین تغییرات لینک در بازی‌های سه بعدی را در Breath of the Wild شاهد بودیم. این بازی تقریباً همه‌ی مکانیک‌های کلاسیک افسانه‌ی زلدا را تغییر داد و عناصر بقا، تغییرات دمایی، ساخت و ساز، صخره‌نوردی، پاراگلایدر و کلی ابزار و قابلیت جدید را معرفی کرد. همچنین ما شاهد نوار استقامت بودیم که حرکت‌های لینک را محدود می‌کرد و شما باید این نوار را نیز مدیریت می‌کردید. البته این نوار استقامت در اصل نسخه‌ی بهبود یافته‌ی همین ویژگی در Skyward Sword بود.

از دیگر ویژگی‌های جدید لینک در Breath of the Wild می‌شود به Magnesis و Stasis اشاره کرد. Magnesis به لینک قابلیت کنترل و جابه‌جایی اشیاء فلزی را می‌داد و Stasis قابلیت منجمد کردن یا بی حرکت کردن هر چیزی را به لینک هدیه می‌داد. دنباله‌ی Breath of the Wild قرار است این قابلیت‌ها را گسترش دهد و توانایی‌های جدیدتری به لینک بدهد. به عنوان مثال ما قابلیت عبور از بین اشیاء را در تریلرهای بازی دیده‌ایم.

نوشتار مرتبط:  مقایسه‌ی گرافیکی بازی The Legend of Zelda: Skyward Sword HD 

تغییرات شخصیت Link از Legend of Zelda در گذر زمان

تغییرات ظاهری لینک در گذر زمان

لینک طی این سال‌ها از لحاظ فنی تغییرات زیادی به خود دیده است. ولی تغییرات ظاهری و فیزیکی او هم کم از تغییرات فنی نداشته‌اند. بازی‌های پیش از Ocarina of Time میزبان یک طراحی ثابت و مشخص از لینک بوده‌اند. البته اگر موهای صورتی لینک در A Link to the Past را ناديده بگیریم. این طرح ثابت و نمادین در عناوین نخست 3 بعدی همچون Ocarina of Time و Majora’s Mask نیز تکرار شد. با توجه به این‌که عناوین مذکور نخستین تجربه‌ی 3 بعدی فرانچایز را ارائه می‌دادند، نیازی به تغییرات ظاهری گسترده نبود.

سپس عصر GameCube فرا رسید. عصری که در آن طراحی تاریک و واقعگرایانه‌‌تر لینک مطرح شد. به دلیل این تغییرات بود که در ادامه طراحی هنری و کارتونی Wind Waker بحث‌برانگیز شده بود. Twilight Princess قول خود را عملی کرد و با ارائه‌ی یک زلدای تاریک و واقع‌گرایانه‌تر هنوز هم منحصر به فرد باقی مانده است. Skyward Sword واقع‌گرایی Twilight Princess را با رنگ‌بندی چشم‌نواز Wind Waker ترکیب کرد و در نهایت Breath of the Wild به این ترکیب جادویی زیبایی و ظرافت روح‌انگیز افزود.

Breath of the Wild

اما بازی Breath of the Wild در زمینه‌ی طراحی پا را فراتر گذاشت و به تغییر سبک هنری بازی بسنده نکرد. این شاهکار در کل طرح اصلی لینک را نیز تغییر داد. خبری از لباس سبز رنگ و کلاه در این بازی نیست و لینک یک لباس آبی رنگ به تن دارد. همچنین Breath of the Wild چندین زره مختلف نیز دارد که بازی‌باز می‌تواند به وسیله‌ی آن‌ها به دلخواه ظاهر لینک را شخصی‌سازی کند. دنباله‌ی Breath of the Wild نیز ظاهراً نگاه ویژه‌ای به ظاهر لینک کرده است. ما در نمایش‌ها لینک را با یک لباس تکه پاره که قسمتی از بدنش را نمایان می‌کنند و خالکوبی جدید او را عیان می‌سازند مشاهده کرده‌ایم.

فرانچایز بی همتای افسانه‌ی زلدا از سال 1986 تا کنون تغییرات زیادی به خود دیده است. لینک در هر نسخه متحول شده و این موضوع همه‌ی اجزا را در بر می‌گیرد. Breath of the Wild 2 نیز قرار است مثل همیشه انقلابی ظاهر شود و هنرصنعت را چند پله به جلو راند. تا زمان عرضه‌ی آن خودتان را با شاهکارهای گذشته مشغول کنید. عناوینی که گذر زمان بر آن‌ها اثر نگذاشته و گویی جاودانه‌اند. که البته هستند!

Breath of the Wild 2

دوستان و همراهان عزیز نظر شما در خصوص این فرانچایز پر فروغ چیست؟ تغییرات شخصیت Link از Legend of Zelda در گذر زمان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ کدام تغییرات را دوست داشته‌اید؟ با کدام تغییرات موافق نبوده‌اید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

1 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها