طرفداران از بازآفرینی Splinter Cell چه می‌خواهند؟

طرفداران از بازآفرینی Splinter Cell چه می‌خواهند؟

چندی پیش یوبیسافت بالأخره به انتظار طرفداران پایان داد و خبر در دست ساخت بودن Splinter Cell را علنی کرد. البته قرار نیست شاهد دنباله‌ی Splinter Cell Blacklist باشیم، بلکه به نوعی با بازسازی یا بازآفرینی شماره‌ی نخست طرف خواهیم بود. در ادامه به انتظارات طرفداران در خصوص این بازی خواهیم پرداخت. طرفداران از بازآفرینی Splinter Cell چه می‌خواهند؟

نوشتار مرتبط:  استاد مخفی‌کاری: رتبه‌بندی عناوین مجموعه‌ی Splinter Cell 

طرفداران از بازآفرینی Splinter Cell چه می‌خواهند؟

بازگرداندن Michael Ironside

این موضوع کاملاََ بدیهی است و همین اول کار تکلیفمان را با یوبیسافت مشخص می‌کنیم. صداپیشه‌ی اصلی سری باید برای ایفای نقش بازگردد، چه با یک بازسازی طرف باشیم چه نباشیم. صدای نیشدار مایکل است که به سم فیشر هویت داده و جزئی از آن شده.

البته صداپیشه‌های حرفه‌ای دیگری نیز هستند که در خلال سری حضور پررنگی داشته‌اند از جمله Don Jordan و Claudia Besso. بدون شک حضور این عزیزان نیز خالی از لطف نخواهد بود.

نوشتار مرتبط:  یوبیسافت سیاست‌های NFT محور و مبتنی بر بلاک‌چین را ادامه خواهد داد 

طرفداران از بازآفرینی Splinter Cell چه می‌خواهند؟ اسپلینتر سل

مکانیک‌های جدید را نادیده نگرفتن

مجموعه‌ی Splinter Cell حدوداً 20 سال پیش آغاز به کار کرد و شماره‌های نخست گیم پلی مخفی کاری صرف را ارائه می‌دادند. طبیعتاً این گیم پلی و مکانیک‌ها در 2022 نیز قابل پیاده‌سازی شدن هستند ولی چه بهتر که به‌روز و مدرن شوند.

به عنوان مثال در Splinter Cell هنگامی که آژیر به صدا در می‌آمد تقریباً کار تمام بود و بازی سیستم سفت و سختی داشت. ولی این موضوع در Chaos Theory تغییر کرد. در آن بازی اگر آژیر به صدا در می‌آمد با دشمنان سرسخت‌تر طرف می‌شدیم و سربازان زره به تن می‌کردند.

آیا این بدین معنی است که سازندگان باید کلاََ بازی را تغییر دهند؟ خیر اصلاً چنین نیست. به عنوان مثال نیازی نیست که حتماً مکانیک‌های جدیدی همچون Mark & Execute در Splinter Cell Remake پیاده‌سازی شوند. ولی دیگر مکانیک‌ها همچون کاورگیری و هدف‌گیری سیال می‌توانند تجربه‌ی بازی را دلچسب‌تر کنند.

نوشتار مرتبط:  مهاجرت دسته جمعی بازی‌سازان از یوبیسافت 

اسپلینترسل

به‌کارگیری مکانیک هک کردن و بازگشایی قفل

مکانیک هک کردن در عناوین کلاسیک به کار رفته بود و در عناوین اخیر جای خالی آن حس می‌شد. مکانیک مذکور خیلی ساده بود و شامل انتخاب از چند خط کد سبز رنگ و ماتریکس وار می‌شد. با این حال در عین سادگی حس خوبی به بازی‌باز منتقل می‌کرد و هنگامی که موفق به هک کردن و شکستن قفل درها یا سایر وسائل می‌شدید، احساس باهوش بودن می‌کردید.

نوشتار مرتبط:  تاریخچه‌ی ناشر بزرگ فرانسوی؛ یوبیسافت 

طرفداران از بازآفرینی Splinter Cell چه می‌خواهند؟ اسپلینترسل ریمیک

Spies vs. Mercs

بخش چندنفره‌ و رقابتی جایی در شماره‌ی نخست Splinter Cell نداشت. ولی امروزه Spies vs. Mercs بخش لاینفک سری شده است و فقط Conviction فاقد این بخش بود. در این بخش مزدوران تا دندان مسلح با جاسوسان زیرک که مجهز به وسائل مخفی کاری هستند مبارزه می‌کنند. اگر یوبیسافت قصد جذب مخاطب جدید برای Splinter Cell دارد، می‌بایست این بخش جذاب را قرار داده و روی آن مانور بدهد. مهم‌ترین چیز حفظ تعادل در پیاده‌سازی این بخش است.

نوشتار مرتبط:  هجوم رسانه‌ها به یوبیسافت؛ ماجرای Assassin’s Creed Sisterhood چیست؟ 

یوبیسافت NFT

لطفاََ در مراحل آخر ساخت بازی را یوبیسافتیزه نکنید!

با توجه به این‌که سازندگان اعلام کردند قرار نیست Splinter Cell جهان‌باز شود، تا حدودی خیالمان راحت می‌شود که خبری از طراحی مرحله‌ی تکراری و کسل کننده‌ی یوبیسافت نخواهد بود. البته نکته‌ای که می‌ماند این است که یوبیسافت آن شرکت 20 سال پیش نیست. اکنون خریدهای درون برنامه‌ای پای ثابت همه‌ی عناوین آن‌ها شده‌اند و کار روی NFT را نیز شروع کرده‌اند. یوبیسافت توجه کند که طرفداران NVG (عینک دید در شب) می‌خواهند نه NFT.

به کار بردن NFT در بازی‌ها تجربه‌ی کاربر را خراب می‌کند و این حس به شما منتقل می‌شود که سازندگان قرار نیست مهارت شما را به چالش بکشند بلکه با ایجاد بن بست‌های مصنوعی در بازی‌ها شما را به پرداخت پول اضافه سوق می‌دهند. برچسب 70 دلاری بهتر از این است که با NFT تجربه‌ای جهنمی برای بازی‌باز رقم زد.

خب دوستان نظرتان چیست؟ فکر می‌کنید طرفداران از بازآفرینی Splinter Cell چه می‌خواهند؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها