10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice

10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice

10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice

(به قلم حسن نصرالهی)

بازی Sekiro: Shadows Die Twice یکی از بهترین عناوین نسل هشتم می‌باشد. این بازی همانند دیگر آثار فرام سافتور بسیار غنی از کار درآمده است. در همین راستا ممکن است بسیاری از نکات دیده نشوند.

البته باید یادآور شد که داستان سکیرو بسیار ساده‌تر از عناوین قبلی فرام سافتور می‌باشد. زیرا بار اصلی روایت بر عهده‌ی دیالوگ‌های درون بازی است. این موضوع کاملاً در تضاد با عنوانی مانند دارک سولز می‌باشد. در بازی دارک سولز، داستان به نوعی مبهم می‌باشد و آیتم‌های درون بازی، بار روایی توصیف گونه‌ی آن را بر دوش می‌کشند.

با این حال همه چیز در سکیرو به طور کامل آشکار نیست. همین هم باعث شده به راحتی بسیاری از نکات داستانی از دست بروند. در واقع اگر در بازی به سرعت پیشروی کنید، ممکن است خیلی از نکات جالب توجه این بازی را از دست بدهید. سکیرو جزئیات داستانی ریز و درشتی دارد که برای دانستن آن‌ها بایستی با حوصله بازی را پیش ببرید. ما در این مقاله می‌خواهیم به 10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice بپردازیم که احتمالاً بسیاری از بازی‌بازها از آن‌ها اطلاعی نداشته‌اند.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Sekiro: Shadows Die Twice؛ سایه‌ها 2بار می‌میرند

10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice دوره‌ی سنگوکو سکیرو

هشدار: احتمال افشای جزئیات داستانی

دوره‌ی سنگوکو

برخلاف دارک سولز، سکیرو تا حد زیادی از دنیای واقعی و زمان خاصی در تاریخ الهام گرفته است. نام ژاپن نیز به طور خاص در بازی ذکر شده است. در حقیقت خالقان دوره‌ی سنگوکوی ژاپن را نشانه رفته‌اند. دوره‌ای آشفته و بی ثبات از نظر سیاسی که به خاطر آشوب‌های اجتماعی و درگیری‌های نظامی مشهور است. از این دوره به عنوان عصر دولت‌های متخاصم نیز یاد می‌شود. دوره‌ای که به طور تقریبی بین سال‌های 1467 تا 1615 میلادی قرار دارد.

10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice سکیرو Shura

شورا (Shura)

در مورد Shura توضیحات زیادی داده نمی‌شود. اما نقش مهمی در یکی از پایان‌های بازی دارد. در جهان سکیرو، کسانی که اعتیاد به خونریزی و کشتن دارند در نهایت به “شورا” تبدیل می‌شوند. به گفته‌ی ایشین، آن‌ها فقط برای تفریح کشتن را انتخاب کرده‌اند. این رویکرد بر اساس یک تصور بودایی واقعی می‌باشد.

در حقیقت کلمه‌ی “شورا” از “آسورا” گرفته شده است. در بودائیسم، آسورا قبیله‌ای شیطانی می‌باشد که همواره با دیواها (Devas) که از آن‌ها خیرخواه‌تر هستند در تقابل و درگیری قرار گرفته‌اند. آسورا تجسم جنگ، خشونت و اعتیاد به خون و خونریزی است. افرادی که در سکیرو تبدیل به شورا می‌شوند دقیقاً دارای صفات ذکر شده هستند. با چنین توضیحاتی بدیهی است که یکی از پایان‌های بازی که “شورا” نامگذاری شده، بدترین پایان ممکن در بین پایان‌های چندگانه‌ی بازی باشد!

10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice سکیرو Kingfisher And The Guardian Ape

شاه ماهی (Kingfisher) و میمون نگهبان (The Guardian Ape)

میمون نگهبان یک حیوان فنا ناپذیر می‌باشد که توسط هزارپا آلوده شده است. برای همین او پس از آنکه توسط سکیرو سرش بریده می‌شود، باز هم می‌تواند به نبرد ادامه دهد! این احتمال وجود دارد که میمون نگهبان یکی از اجداد شما را کشته باشد، یک شینوبی زن به نام Kingfisher. با انگشت ظریف موجود در شکم The Guardian Ape و داستانی که مجسمه ساز آن را برای شما شرح می‌دهد، می‌توان به این نتیجه رسید.

البته برای آنکه بخواهید داستان مربوطه را از مجسمه ساز بشنوید باید آیتم Monkey Booze را به او بدهید. در حقیقت مجسمه ساز و Kingfisher در دره‌ی میمون‌ها آموزش دیده‌اند. این احتمال وجود دارد که میمون نگهبان، Kingfisher را به قتل رسانده و انگشت او را خورده باشد!

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice سکیرو Headless

بی سر (Headless)

بی سر (Headless) دقیقا کیست؟ هیچ کس واقعاً نمی‌داند! اما احتمال دارد به آکو ربط داشته باشد. پس از شکست دادن Headless، شما آیتم Ako’s Spiritfall را هدیه می‌گیرید. اما توضیحات این آیتم بدین شکل است: “روح سقوط کرده و بی سر آکو” و بی سر نیز شمایل تباه شده‌ی قهرمانان فاسد است”.

آیا این امکان وجود دارد که Headless گونه‌ی جسمانی و فاسد شده‌ی آکو باشد؟ Headless نیز برخی از ویژگی‌های مشترک را با موجودات فولکلوریک ژاپنی به نام kappa دارد. هم Headless و هم Kappa در زیر آب زندگی می‌کنند. و هر دو این توانایی را دارند که روح اشخاص را از بدن خارج کنند.

10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice سکیرو قصر سرچشمه The Fountainhead Palace

قصر سرچشمه (Fountainhead Palace)

به جرأت می‌توان گفت که قصر سرچشمه زیباترین منطقه‌ی بازی است. در حقیقت قصر سرچشمه محل مراسم عروسی بوده است. سکیرو نیز پس از زانو زدن در کجاوه‌ی عروسی به قصر منتقل می‌شود. همچنین این مکان محل بازدید و سکونت زنان مبارز اوکامی هم بوده است. در توصیف آیتم Dancing Dragon Mask نیز چنین ذکر شده است: “زنان مبارز اوکامی این لباس را در قصر سرچشمه به تن می‌کردند. در آنجا آن‌ها با رقص خود باعث خوشحالی اژدها می‌شدند. این مراسم به طرز اسرار آمیزی آن‌ها را سرشار از قدرت می‌کرد”.

10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice سکیرو The Palace Nobles

نجیب زادگان قصر

 هنگامی که وارد قصر می‌شوید، با موجوداتی شبیه به ماهی مرکب برخورد می‌کنید که فلوت می‌زنند و لباس آبی پوشیده‌اند. آن‌ها نجیب زادگان قصر هستند. در واقع نجیب زادگان قصر در ژاپن اوکامی نامیده می‌شوند که از اژدهای الهی ژاپنی به نام Kuraokami شکل گرفته‌اند. بنابراین منطقی است که نجیب زادگان قصر از اژدهای الهی (The Divine Dragon) محافظت کنند. این نجیب زادگان همچنین آب قصر را به تازه عروس‌ها هدیه می‌دهند. در بازی چنین شرح داده می‌شود: “هنگامی که جمعی از عروس‌ها به قصر سرچشمه می‌رسند، با این نوشیدنی از آن‌ها استقبال می‌شود”. به گفته‌ی خودشان این شربتی از جانب نجیب زادگان است.

نوشتار مرتبط: چرا بازی‌های Souls-like طراحی بدی دارند؟

10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice سکیرو The Divine Dragon

اژدهای الهی (The Divine Dragon)

اطلاعات زیادی در مورد اژدهای الهی وجود ندارد. اما نکته‌ی جالبی در مورد دست چپ آن به چشم می‌خورد. شاید متوجه شده باشید که اژدهای الهی دست چپ خود را از دست داده است. این فقدان قابل تأمل می‌باشد. اما وقتی نام دیگر او که “خدای باستانی همیشه بهار” است را در نظر بگیریم، بیشتر هم کنجکاو می‌شویم. اگر به خاطر بیاورید، شاخه‌ی معطر شاخه‌ای است که Owl (مربی و پدرخوانده‌ی سکیرو) آن را از درخت همیشه بهار قطع کرده است. این امکان وجود دارد که هنگام شکستن شاخه از درخت همیشه بهار، Owl به طور غیر مستقیم عضوی از “اژدهای همیشه بهار” را قطع کرده باشد!

10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice سکیرو Lady Tomoe

بانو Tomoe

بانو Tomoe نقش مهمی در داستان بازی ایفا می‌کند، حتی اگر هرگز دیده نشده باشد. Tomoe شریک ارباب تاکرو، وارث الهی بود. او همچنین Genichiro را راهنمایی کرد و رعد و برق Tomoe را به او آموخت. جالب است که این رعد و برق در آشینا به گونه‌ای یک آیین نو تلقی می‌شود. آیا ممکن است که Tomoe اهل قلمرو‌ی الهی باشد؟ جایی که رعد و برق نیز بسیار شایع است. همچنین Emma اشاره می‌کند که Dragonrot (نوعی بیماری که در جهان سکیرو شایع است) در گذشته اتفاق افتاده است. این احتمال وجود دارد که Lady Tomoe در زمان تطهیر ارباب خود تاکرو، باعث شیوع بیماری شده است.

10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice سکیرو Dragon's Blood Droplet

آیتم Dragon’s Blood Droplet (قطره ی خون اژدها)

آیتم “قطره‌ی خون اژدها” تنها آیتمی است که می‌تواند بیماری Dragonrot را درمان کند. در واقع این بیماری از مرگ بی امان سکیرو در بازی ناشی می‌شود. رنگ قطره نیز صورتی می‌باشد. و صورتی در دنیای سکیرو با سلامتی و نشاط همراه است. شکوفه‌های گیلاس، تجدید حیات و آیتم Mibu Balloon of Soul همگی با رنگ صورتی مزین شده‌اند. همچنین گفته می‌شود که مایع جوان کننده‌ای از خون اژدها می‌ریزد. از آنجا که این آیتم، قطره‌ی خون اژدها نامیده می‌شود، با اطمینان می‌توان گفت که هیچ چیزی جز قدرت الهی نمی‌تواند در درمان طاعون Dragonrot مفید باشد.

نوشتار مرتبط: آخرین تصاویر و اطلاعات از بازی مورد انتظار Elden Ring

10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice سکیرو Isshin, The Sword Saint

ایشین، شمشیر مقدس

به راستی چه اتفاقی رخ می‌دهد که ایشین آشینا از پیکر نوه ‌ش ظهور می‌کند؟ پاسخ را می توانید در آیتم Black Scroll پیدا کنید. این آیتم را می‌توان در خارج از برج ایشین یافت. آیتمی که از شمشیر فانی مشهور (Black Mortal Blade) سخن می‌گوید. البته این شمشیر در ژاپن به “Open Gate” هم شهرت دارد. به هر حال با شمشیر فانی می‌توان دروازه‌ای به دنیای مردگان گشود. از طریق این قدرت است که فرصت زندگی دوباره فراهم می‌شود. کاملاً محتمل است که Genichiro شمشیر فانی را روی خود استفاده کرده است. او با قربانی کردن جسم خود اجازه داده تا پدربزرگ جوان‌اش از دنیای مردگان بازگردد و برای Ashina مبارزه کند.

کدام یک از 10 نکته‌ی داستانی جالب توجه در مورد Sekiro: Shadows Die Twice را می‌دانستید؟ نکته‌ی دیگری هست که به آن اضافه کنید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

Avatar for حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها