سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin’s Creed

سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin's Creed

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

آیا دوست دارید بدانید که بهترین بازی در سری Assassin’s Creed، کدام نسخه می‌باشد؟ پاسخ این پرسش را در این مقاله خواهید یافت. البته 9 عنوان دیگر را نیز از بدترین به بهترین، معرفی خواهیم کرد. در ادامه بدون هیچ توضیح بیشتری به سراغ 10 بازی برتر سری Assassin’s Creed خواهیم رفت.

لیست بازی‌هایی که در ادامه‌ی مقاله ذکر می‌شوند از منابع مختلفی مانند The Gamer، Polygon و Digital Spy گردآوری شده‌اند.

 

سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin's Creed

10. Assassin’s Creed Unity

رتبه دهم این مجموعه، Assassin’s Creed Unity می‌باشد. این عنوان هشتمین قسمت اصلی از سری Assassin’s Creed Unity است که در نوامبر 2014 برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد. این بار داستان در پاریس، فرانسه و در جریان انقلاب فرانسه اتفاق می‌افتد.

داستان بخش تک نفره در مورد شخصیت Arno Victor Dorian است که در تلاش است تا حقیقت پشت پرده‌ی انقلاب فرانسه و علت و قدرتی که پشت آن است را افشا کند. یونیتی به ریشه‌های فرانچایز وفادار است و دوربین سوم شخص و جهان باز خود را حفظ کرده است. در بخش چند نفره تا حداکثر 40 نفر می‌توانند با هم مشغول به بازی شوند.

در پایان سال 2014 یوبیسافت اعلام کرد که بیش از 10 میلیون نسخه از بازی را به فروش رسانده است و در مجموع نیز این عنوان با نظرات مثبت منتقدان روبرو بوده است.

نوشتار مرتبط: هجوم رسانه‌ها به یوبیسافت؛ ماجرای Assassin’s Creed Sisterhood چیست؟

سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin's Creed

9. Assassin’s Creed Syndicate

Assassin’s Creed Syndicate نهمین بازی برتر از سری اساسینز کرید است. این بازی ویدیویی اکشن ماجرایی در 23 اکتبر 2015 برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و کمی بعد نیز راهی کامپیوترهای شخصی شد. اساسینز کرید: سندیکا توسط Ubisoft Quebec ساخته و توسط یوبیسافت منتشر شده است.

داستان بازی در لندن دوران ویکتوریا در جریان است و ماجراهای دو اساسین به نام‌های Jacob و Evie Frye را دنبال می‌کند. که از قضا دو قلو هستند و بازی‌باز کنترل هر دو را بر عهده دارد. آن‌ها تلاش می‌کنند تا شهر را از چنگال تمپلارها برهانند. اما در این راه با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند. همچنین اینکه اساسین کرید سیندیکیت نیز دارای دوربین سوم شخص و جهان باز است.

Assassin’s Creed Syndicate در هنگام انتشار، در رتبه اول جدول فروش بازی‌های انگلستان قرار گرفت. و نظرات متفاوتی از منتقدان سراسر جهان دریافت کرد.

 

سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin's Creed

8. Assassin’s Creed

هشتمین عنوان این لیست، اولین نسخه از این سری بازی می‌باشد؛ اساسین کرید. این بازی توسط Ubisoft Montreal ساخته و در آوریل 2008 توسط یوبیسافت منتشر شد.

داستان بازی پیرامون درگیری بین تمپلارها و اسسین‌هاست که هر دو خواهان دستیابی به صلح هستند. اما در خصوص دستیابی به این هدف، نظر کاملاً متفاوتی با یکدیگر دارند. این بازی اکشن ماجرایی پس از انتشار نظرات مثبت منتقدان را به خود جلب کرد. و در E3 سال 2006 نیز چندین جایزه هنرصنعت بازیسازی را از آن خود کرد. منتقدان جلوه‌ها‌ی بصری، روایت داستان، طراحی هنری و اصالت بازی را تحسین کرده بودند.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Odyssey؛ در مسیر موفقیت

سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin's Creed

7. Assassin’s Creed Odyssey

اساسینز کرید ادیسه یازدهمین عنوان اصلی از این مجموعه است اما در کل این سری، بیست و یکمین بازی است که منتشر شده است. این بار بازی در سال 431 قبل از میلاد جریان دارد و جزییات تاریخ اساطیری نبرد پلوپنزی بین آتنی‌ها و اسپارت را روایت می‌کند. شما در اساسین کرید ادیسه تصمیم می‌گیرید که به عنوان یک مزدور مرد یا زن بازی کنید و باید برای هر دو طرف جبهه مبارزه کنید تا دوباره خانواده خود را متحد کنید.

Assassin’s Creed Odyssey در 5 اکتبر 2018 برای کامپیوتر، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در سراسر جهان منتشر شد و به طور کلی با نظرات مثبت منتقدان روبرو شد. اساسین کرید ادیسه پس از انتشار نامزد چندین جایزه در هنرصنعت بازی‌سازی شد و جایزه “بهترین طراحی هنری” را در Titanium Awards 2018 کسب کرد.

متأسفانه طرفداران این سری احساس می‌کردند که این عنوان شبیه به یک بازی اساسینز کرید نیست که آن‌ها پیش از این آن را دوست داشتند و دنبال می‌کردند. از آن جایی که این بازی واقعاً شبیه به یک بازی واقعی اساسین کرید نبود بنابراین در این لیست در رتبه 7 قرار می‌گیرد.

 

سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin's Creed

6. Assassin’s Creed III

Assassin’s Creed III توسط Ubisoft Montreal ساخته و توسط یوبیسافت برای پلتفرم‌های Wii U، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و کامپیوتر در سال 2012 منتشر شد.

اساسین کرید 3 پنجمین قسمت اصلی از این مجموعه است که داستان نزاع بین اساسین‌ها و تمپلارها را دنبال می‌کند. در این قسمت برادر ناتنی دزموند مایلز یعنی Ratonhnhaké:ton یا به اختصار کانر، سعی می‌کند تمپلارها را شکست دهد تا در حین و پس از انقلاب آمریکا، بر مستعمرات قدرت یابد.

همانند عناوین قبلی این سری، Assassin’s Creed III نیز در محیطی باز و از نمای سوم شخص دنیال می‌شود. در این بازی حالت تک نفره و چند نفره وجود دارد. این بازی توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند و با فروش بیش از 12 میلیون نسخه در سراسر جهان، یک موفقیت تجاری محسوب شود. اساسینز کرید 3 نامزد چندین جایزه در هنرصنعت بازی شد. و توانست جایزه‌ی بازی سال را از Game Trailer در سال 2012 از آن خود کند.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Valhalla؛ وایکینگ‌های مهربان!

سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin's Creed

5. Assassin’s Creed: Revelations

عنوان بعدی این لیست، Assassin’s Creed: Revelations است که در سال 2011 منتشر شده. این عنوان توسط یوبیسافت مونترال ساخته و توسط یوبیسافت برای پلتفرم‌های پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و کامپیوتر منتشر شد. بازی از طرحی مشابه با عنوان اصلی پیروی می‌کند و یک تاریخ خیالی را در دل رویدادهای واقعی روایت می‌کند.

در این عنوان که مبارزه‌ی تاریخی تمپلارها و اساسین‌ها را دنبال می‌کند، پروتاگونیست این سری یعنی دزموند مایلز سعی می‌کند راهی برای زنده نگه داشتن خاطرات اجداد خود پیدا کند تا از آخرالزمانی که در پیش است جلوگیری کرده باشد. اساسین کرید رولیشن نیز در یک جهان باز جریان دارد و دارای دوربین سوم شخص است. همچنین بازی دارای دو حالت تک نفره و چند نفره است.

اساسینز کرید: افشاگری‌ها به طور کلی نظرات مثبت منتقدان را به خود جلب کرد و به دلیل طراحی دقیق محیط‌ها، شخصیت‌های خوب داستانی و داستان بازی مورد تحسین قرار گرفت.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed: Origins؛ مصر باستان تو را فرا می‌خواند

سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin's Creed

4. Assassin’s Creed Origins

دهمین قسمت اصلی سری اساسینز کرید و چهارمین بازی برتر این سری در تمام دوران، Assassin’s Creed Origins است. این عنوان که توسط یوبیسافت خلق شد، دنباله‌ی Assassin’s Creed Syndicate است که در سال 2015 منتشر شده بود. اساسین کرید اوریجینز در اکتبر 2017 برای پلتفرم‌های کامپیوتر، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شده است.

اساسینز کرید ریشه‌ها در مصر باستان و در اواخر دوره‌ی بطلمیوس جریان دارد. و به ارائه برخی داستان‌های اسرارآمیز و تخیلی از رویدادهای واقعی جهان می‌پردازد. داستان بازی در مورد شخصیت بایک، که یک مدجی یا جنگجوی حرفه‌ای مصری است می‌باشد. او می‌خواهد به مبارزه بین انجمن برادری اساسین‌ها و گروه باستانی پایان دهد.

اساسین کرید اوریجینز نامزد چندین جایزه در هنرصنعت بازی‌سازی شد و توانست جایزه‌ی “بهترین بازی کنسول” (پلی استیشن 4) در Gamescom 2017 و جایزه‌ی “جلوه‌های بصری برجسته در یک پروژه هم‌زمان” را در سال 2018 و در جریان شانزدهمین همایش Visual Effects Society Awards از آن خود کند.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Assassin’s Creed Valhalla به علاوه‌ی آموزش

سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin's Creed

3. Assassin’s Creed: Brotherhood

اساسین کرید برادرهود که در سال 2010 منتشر شده است، توسط یوبیسافت مونترال ساخته شده و توسط یوبیسافت انتشار یافت. این عنوان سومین قسمت اصلی این سری بازی محسوب می‌شود.

اساسینز کرید: برادری در دسامبر 2010 روی پلتفرم‌های پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 منتشر شد. و در سال 2011 نیز در دسترس کاربران کامپیوترهای شخصی قرار گرفت. داستان بازی دقیقاً پس از Assassin’s Creed II جریان دارد و در محیطی جهان باز و از دید سوم شخص دنبال می‌شود. این بازی به دلیل محتوا، گیم پلی و حالت چند نفره‌ای که ارائه می‌داد مورد توجه منتقدان قرار گرفت. اساسین برادرهود توانست چندین جایزه‌ی هنرصنعت بازی‌سازی از جمله جایزه‌ی BAFTA برای “بهترین بازی اکشن” را از آن خود کند.

Assassin’s Creed: Brotherhood موفق شد در کمتر از یک هفته از مرز فروش یک میلیون نسخه عبور کند و به عنوان پرفروش ترین عنوان اروپایی یوبیسافت مطرح شود.

نوشتار مرتبط: سفری ناب و به یاد ماندنی؛ چرا Assassins Creed: Black Flag یکی از بهترین عناوین این سری است؟

سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin's Creed

2. Assassin’s Creed IV: Black Flag

Assassin’s Creed IV: Black Flag دومین بازی برتر سری اساسینز کرید است. اساسین کرید بلک فلگ که ششمین عنوان از این سری محسوب می‌شود در سال 2013 روی پلتفرم‌های پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، Wii U، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی عرضه شده بود.

اساسینز کرید ۴: درفش سیاه که توسط یوبیسافت مونترال ساخته شده است، در قرن 18 میلادی در دریای کارائیب و در عصر طلایی دزدان دریایی جریان دارد. در این بازی داستان ادوارد کنوی، دزد دریایی ولزی و پدربزرگ قهرمان اصلی Assassin’s Creed III یعنی Ratonhnhaké: ton و پدر هیثم کنوی روایت می‌شود. اساسین کرید 4 بر کاوش در دریاهای وسیع با کشتی دزدان دریایی تمرکز دارد.

Assassin’s Creed IV: Black Flag که از دید سوم شخص دنبال می‌شود، اکثر مناطق هند غربی از جمله هاوانا، ناسائو و کینگستون را در بر می‌گیرد. اساسین کرید بلک فلگ پس از انتشار با نظر مثبت منتقدان روبرو شد و توانست به فروش بیش از 15 میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند. این عنوان یکی از پر فروش‌ترین بازی‌های سال 2013 بوده است.

 

سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin's Creed

1. Assassin’s Creed II

بهترین بازی اساسینز کرید در تمام دوران، دومین قسمت اصلی این سری یعنی Assassin’s Creed II است. اساسین کرید 2 توسط یوبیسافت مونترال ساخته شده است و توسط یوبیسافت در نوامبر 2009 روی پلتفرم‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد. یک سال بعد نیز مخاطبان ویندوز و Mac OS X توانستند این عنوان را تجربه کنند.

یک بخش از Assassin’s Creed II در قرن 21 اتفاق می‌افتد و داستان‌های دزموند مایلز را روایت می‌کند. او در جریان این بازی خاطرات جدش Ezio Auditore da Firenze را دنبال می‌کند. اما بخش اصلی و تاریخی بازی در دوره‌ی رنسانس و در کشور ایتالیا در میانه‌ی قرن 15 و اوایل قرن 16 رخ می‌دهد. بازی‌بازان می‌توانند کنترل اتزیو را که در تلاش برای گرفتن انتقام است در دست بگیرند. و شهرهای تاریخی فلورانس، توسکانی، ونیز و فورلی را کاوش کنند.

سرآمد آدم‌کشان؛ 10 بازی برتر سری Assassin's Creed

از نظر بسیاری از افراد، اساسینز کرید 2 یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ است. این بازی از زمان انتشار تا کنون با فروش قابل توجه بیش از 9 میلیون نسخه‌ای روبرو بوده است. Assassin’s Creed II در سال 2009 از طرف GamePro، Eurogamer و The New York Times به عنوان بازی سال انتخاب شده است.

امیدواریم از لیست 10 بازی برتر سری اساسینز کرید لذت برده باشید. هر عنوان از این سری ساعت‌های بی شماری از گیم پلی و سرگرمی را برای مخاطبان خود به ارمغان می‌آورد. با این حال اگر بخواهیم تنها یک عنوان را به عنوان بهترین نسخه انتخاب کنیم، Assassin’s Creed II برای همیشه بهترین خواهد بود. پس از آن نیز برادرهود و بلک فلگ قرار دارند. نظر شما در این مورد چیست؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

1 1 رای
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها