راهنمای استریم گیم از طریق یوتیوب در ایران

راهنمای استریم گیم از طریق یوتیوب در ایران

قبل از هر چیز برای استریم کردن شما به یک سیستم حداقلی برای استریم نیاز خواهید داشت. خوشبختانه ما در ساویس‌گیم پیش از این در این‌باره مطالب کامل و جامعی نوشته‌ایم که می‌توانید از بخش مقالات به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

سپس شما به یک نرم‌افزار مخصوص استریم نیاز خواهید داشت که از قضا ما در این خصوص نیز مقاله‌ی خوبی آماده کرده‌ایم. در درجه‌ی بعدی شما به میکروفون و وب‌کم نیاز خواهید داشت که صدا و تصویر با کیفیتی از خودتان ارائه دهید و با بینندگان خودتان تعامل داشته باشید.

همچنین شما به یک کارت کپچر نیز نیاز خواهید داشت، به خصوص اگر قصد استریم به وسیله‌ی Xbox One یا PS4 را داشته باشید. همانطور که می‌دانید وظيفه‌ی کارت کپچر ضبط اتفاقات درون نمایشگر با کیفیت بالا می‌باشد.

در پائین توضیحات مختصری در خصوص وسیله‌های جانبی مورد نیاز برای استریم به شما خواهیم داد.

 

راهنمای استریم گیم از طریق یوتیوب در ایران

میکروفون

شاید برای چت‌های درون بازی یک میکروفون ساده و یا حتی میکروفون هد‌ست‌تان نیز جوابگو باشد، ولی بدون شک برای تهیه‌ی ویدئوهای حرفه‌ای یوتیوب باید یک میکروفون با کیفیت تهیه کنید. شما برای این منظور به یک میکروفون نیاز خواهید داشت که حجم صدا را کنترل کند و بتوانید به راحتی صدا را کم و زیاد کنید و یا کلاََ قطع نمائید. بهترین میکروفون‌ها آن‌هایی هستند که با کابل USB به کامپیوتر وصل می‌شوند و نیاز به نرم‌افزار اضافه‌ای هم ندارند.

 

راهنمای استریم گیم از طریق یوتیوب در ایران

وب کم

درباره‌ی صدا صحبت کردیم حال به بحث مهم تصویر می‌رسیم، داشتن یک وب کم مناسب برای ارائه‌ی یک تصویر با کیفیت قطعاً تأثیر به‌سزایی در رضایتمندی مخاطبانتان خواهد داشت.

خوشبختانه دوربین‌های DSLR را می‌توان به وسیله‌ی USB به کامپیوتر وصل کرد و از آن‌ها به عنوان وب کم استفاده کرد و از آن جایی که این دوربین‌ها کیفیت بالایی دارند بسیار مناسب هستند. بنابراین اگر از این دوربین‌ها دارید نیازی به هزینه‌ی اضافه نخواهید داشت.

خب، اگر دوربین DSLR ندارید، بایستی یک وب کم تهیه کنید، می‌توانید از خیل عظیم آن‌ها در بازار یکی را انتخاب کنید، پیشنهاد ما انتخاب یک وب کم حداقل با کیفیت 1080p می‌باشد، همچنین اگر این وب کم نور LED برای بالاتر بردن کیفیت چهره‌ی شما هم داشته باشد که چه بهتر.

 

راهنمای استریم گیم از طریق یوتیوب در ایران

کارت کپچر

حال که وسیله‌های مورد نیاز را تهیه کرده‌ایم، می‌رسیم به کارت کپچر. اگر با کامپیوتر بازی می‌کنید که کارتان راحت است و نیازی به این کارت ندارید. ولی اگر با کنسول بازی می‌کنید حتماً نیاز به یک کارت کپچر خواهید داشت. ما دو نوع کارت کپچر داریم، کارت کپچر اینترنال و کارت کپچر اکسترنال. کارت کپچر اینترنال همانطور که از اسمش مشخص است در درون کامپیوترتان قرار می‌گیرد. و کارت کپچر اکسترنال نیز به وسیله‌ی کابل HDMI به کامپیوتر و کنسولتان وصل خواهد شد.

 

راهنمای استریم گیم از طریق یوتیوب در ایران

کارت کپچر اینترنال

ما پیش از این گفتیم برای استریم از طريق کامپیوتر نیازی به کارت کپچر نخواهید داشت. اما در حقیقت کارت کپچر اینترنال یک خوبی دارد. و آن هم این است که بخشی از وظيفه‌ی پردازش استریم را بر عهده می‌گیرد. و این‌گونه توان پردازشی کامپیوترتان کمتر درگیر پردازش استریم می‌شود.

کارت کپچری مناسب شماست که حداقل کیفیت 1080p  را ارائه دهد. و یک ورودی و خروجی HDMI نیز داشته باشد. برخی کارت‌های کپچر دارای دکمه‌ی ویژه‌ای هستند که حتی اگر در جریان بازی باشید نیز می‌توانید با زدن آن استریم را شروع کنید. همچنين برخی چراغ LED نیز دارند. که در هنگام پخش زنده به شما اطلاع می‌دهند.

 

راهنمای استریم گیم از طریق یوتیوب در ایران

کارت کپچر اکسترنال

اگر از لپ‌تاپ برای استریم استفاده می‌کنید، به کارت کپچر اکسترنال نیاز خواهید داشت. که به وسیله‌ی کابل HDMI متصل می‌شوند و برخی از آن‌ها USB تایپ C نیز دارند. توجه داشته باشید که حداقل قابلیت ضبط با کیفیت 1080p و 60 فریم را داشته باشند. و همچنين زمان تأخیر پائینی داشته باشند.

در نهایت شما به نرم‌افزار مخصوص استریم نیاز خواهید داشت. که از اینجا می‌توانید راهنمای آن را مطالعه کنید.

در پایان اگر پیشنهاد و انتقادی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها