حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

بنده مدت قابل توجهی را روی کنسول استریم می‌کردم. البته استریم که چه عرض کنم، بیش‌تر ویدئوی آموزشی و گیم پلی خام ضبط می‌کردم. ولی واقعاً این را می‌خواستم که به حوزه‌ی استریم روی کامپیوتر نقل مکان کنم. با کلی بازی که برای استریم وجود دارد و آزادی عمل بیشتر طبیعتاً حرکت منطقی و به جایی به نظر می‌رسید مگر نه؟

اما فقط یک مشکل وجود داشت! من سیستم مورد نیاز برای استریم را نداشتم. پس باید یکی برای خودم جور می‌کردم. آن هم با قیمتی پائین، منظورم از پائین واقعاً پائین است. اما حقيقتاً حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم در توییچ یا هر جهنم دره‌ی دیگری چیست!؟ من رفتم که تحقیق کنم…

ببخشید جناب، حداقل خصوصیات یک سیستم مناسب استریم چیست؟ حداقل سیستم برای استریم بستگی به کیفیت تصویری دارد که می‌خواهید در آن استریم کنید عزیز جان. برای کیفیت 1080p، من یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای، 16 گيگابايت حافظه‌ی رَم و یک کارت گرافیک AMD RX 570 را پیشنهاد می‌کنم.

خب حالا شما یک دید نسبی از حداقل سیستم برای استریم و بازی دارید. البته که این سیستم برای گروه خونی بنده مناسب نیست ولی چه می‌شود کرد! خب قدم بعدی این است که وارد جزئیات شویم و به سیستم مورد نیاز برای کیفیت استریم شما بپردازیم. سپس ما به تک تک قطعات مورد نیاز خواهیم پرداخت. این‌گونه شما دید واضح و وسیعی از ابزار مورد نیازتان برای آغاز تبديل شدن به یک استریمر موفق خواهید داشت. زمانی که معروف شدید ساویس‌گیم را فراموش نکنید دوستان.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

حداقل سیستم بستگی به کیفیت تصویر یا رزولوشن استریم شما دارد

همانطور که قبلاً نیز گفتیم حداقل سیستم برای استریم در توییچ بستگی به کیفیت تصویر شما دارد. کیفیت‌هایی که می‌توانید از آن‌ها انتخاب کنید شامل:

  • 720p @ 30fps
  • 720p @ 60fps
  • 1080p @ 30fps
  • 1080p @ 60fps
  • 2K @ 30fps
  • 2K @ 60fps
  • 4K @ 30fps
  • 4k @ 60fps

به طور کلی هر چه کیفیت و نرخ فریم بالاتر باشد، سیستم بهتری نیز نیاز خواهید داشت. هر چقدر پول بدهید آش می‌خورید. اگر شما یک سیستم ضعیف داشته باشید با مشکلاتی از جمله موارد زیر روبه‌رو خواهید شد:

  • گوستینگ
  • ٱفت نرخ فریم
  • پیکسل شدگی
  • کیفیت‌ صدای پائین
  • کیفیت تصویر پائین
  • تکه تکه شدن

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

حداقل نیاز استریم در توییچ یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای و 4 گیگابایت حافظه‌ی رَم می‌باشد. اما یک مشکلی وجود دارد! این مشخصات فقط برای خود استریم کردن هستند و مشخصات موردنیاز بازی را در نظر نگرفته‌اند. برای این‌که دید واقعی از حداقل سیستم مورد نیاز داشته باشید باید سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی مورد نظرتان را نیز لحاظ کنید. به عنوان مثال سیستم مناسب برای فورتنایت به علاوه‌ی حداقل مشخصات برای استریم.

توجه داشته باشید که نباید از تنظیمات پائین برای اجرای بازی و استریم استفاده کنید چرا که شما نمی‌خواهید با کیفیت تصویر پائین و جلوه‌ی بد بازی را استریم کنید. بگذارید این موضوع را با یک مثال شرح دهم، با فرض این‌که ما می‌خواهیم بازی را 1080p اجرا کنیم. سیستم پیشنهادی برای فورتنایت در این وضوح تصویر به شرح زیر است:

CPU – 2.8Ghz Core i5

RAM – 8GB DDR3 RAM

Graphics Card – GTX 660 یا AMD 7870 یا higher with 2GB Video Ram

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

این سیستم برای اجرای بازی در وضوح 1080 و 60 فریم مناسب است ولی توجه کنید که وقتی استریم می‌کنید قطعات درگیری بیشتری پیدا خواهند کرد و شاهد افت فریم خواهید شد. پس چاره چیست؟ باید سیستم را اندکی قوی‌تر انتخاب کنید که هم از پس اجرای بازی برآید و هم استریم:

CPU – AMD Ryzen 5 3600 – 6 cores:  دو هسته‌ی شما همیشه به استریم تعلق خواهند داشت.

RAM – 16GB DDR4 RAM – هر چه رَم بیشتری استفاده کنید نرخ فریم بهتر و بازی روان‌تری را تجربه خواهید کرد.

Graphics card – AMD RX 570 – این کارت گرافیک به روز و توانا تجربه‌ی گیم‌پلی بهتری را برایتان به ارمغان خواهد داشت.

این سیستم برای بازی کردن فورتنایت و استریم کردن آن از عالی هم عالی‌تر خواهد بود منتهی توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید با نرخ فریم بالاتری استریم کنید باز هم مشخصات بهتری نیاز خواهید داشت.

خب حال که سیستم پیشنهادی را ارائه کردیم، اجازه دهید وارد جزئیات تک تک قطعات شویم.

در بخش قبلی از حداقلی‌ها برای سیستم استریمینگ حرف زدیم و اهمیت پردازنده و رَم را با شما برشمردیم. حال در این بخش قرار است به دیگر قطعات حیاتی بپردازیم با ساویس‌گیم همراه باشید.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

برای یک کامپیوتر استریمینگ اقتصادی چه کارت گرافیکی استفاده کنم؟

وقتی پای استریم به میان آید (نام ساویس‌گیم می‌درخشد!) کارت گرافیک چندان اهمیتی ندارد دوستان چرا که در امر کدگذاری دخیل نیست. اما به هرحال کارت گرافیک برای اجرای بازی‌ها در وضوح تصویر و نرخ فریم پایدار حیاتی می‌باشد.

به عبارتی برای بازی کردن بدون شک کارت گرافیک مهم‌ترین بخش کامپیوتر شماست. اما مشکل کارت گرافیک‌ها این است که غالباً قیمت بالایی دارند. به عنوان مثال کارت انویدیا 2080Ti که یک غول گرافیکی بی شاخ و دُم است برچسب قیمتی بالای 1000 دلاری را به خود می‌بیند.

خوشبختانه از آن‌جایی که هدف ما یک کامپیوتر برای استریم در 1080p و 60 فریم می‌باشد می‌توانیم به کارت‌های خوش قیمت‌تری رجوع کنیم. و خوشبختانه‌تر این‌که کارت‌های میان‌رده‌ی زیادی در بازار موجودند که قیمت خوبی دارند.

به عنوان مثال AMD RX 570 8GB یک کارت فوق‌العاده برای بازی در این مشخصات است. حافظه‌ی 8 گیگابایتی این کارت کاملاً برای اجرای بازی‌ها با بالاترین تنظیمات و کیفیت 1080p مناسب است. دیگر مشخصات سخت‌افزاری این کارت نیز عالی است به عنوان مثال قدرت گرافیکی و پردازشی این کارت 5.1 ترافلاپس می‌باشد یعنی بیش از 2 برابر یک PS4!

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

چه هارد درایوی برای استریم مورد نیاز است؟

کامپیوتر نمی‌تواند بدون یک فضای ذخیره‌سازی که برنامه‌ها در آن قرار می‌گیرند فعالیت کند. اینجاست که هارد درایو وارد عمل می‌شود. هارد درایو به مانند یک کتابخانه است. تمام کتاب‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید با نظم و ترتيب (یک جا نشسته!) ویژه و بهینه آن‌جا هستند، هر موقع نیاز داشتید کتابی را بخوانید آن را جستجو می‌کنید و می‌خوانید. هارد درایو نیز چنین کارکردی دارد.

هارد درایوها اطلاعات زیادی را تا موقع احتیاج در خود ذخیره می‌کنند. هارد درایوها انواع مختلفی دارند، هارد درایوهای سنتی که یک دیسک چرخان مغناطیسی دارند و به هارد دیسک معروفند و SSDها که آن‌ها نیز نوعی هارد درایو هستند. اما مزیت SSD این است که به واسطه‌ی تراشه‌ای که دارند حتی در صورت خاموش شدن دستگاه نیز آخرین فرآیند را بخاطر خواهند سپرد.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

خب این‌ها چه ارتباطی به استریمینگ دارد؟ آیا به هارد درایو نیاز است؟

شما به هارد درایو نیاز دارید حتی اگر کارکرد شما فقط نصب ویندوز و بازی باشد. اما اگر هدف شما فقط استریمینگ باشد بخت با شما یار است چرا که به هارد خیلی پرسرعتی نیاز ندارید. می‌پرسید چرا؟ زیرا که در حال استریم شما فایلی را ذخیره نمی‌کنید ویدئویی شما در لحظه توسط پردازنده‌ی مرکزی کدگذاری شده و در بستر اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود.

اما در برخی مواقع به هارد درایو نیاز خواهید داشت، مواقعی که هدف شما ساخت ویدئوهای یوتیوبی باشد، در آن صورت به هارد درایو با فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارید. با توجه به حجم‌گیر بودن ویدئوها توصیه‌ی ما خرید یک هارد 4 ترابایتی می‌باشد تا خیالتان برای مدتی هرچند اندک راحت باشد.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

چه سخت‌افزارهای دیگری را باید مد نظر قرار دهم؟

خب وقتی صحبت از کامپیوتر باشد. یک کامپیوتر فقط از پردازنده، کارت گرافیک، رَم و هارد درایو تشکیل نشده است. اجزای خیلی بیشتری وجود دارد.

ما باقی موارد مورد نیاز برای یک کامپیوتر استریمینگ را به طور خلاصه بیان خواهیم کرد.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

مادربرد

مادربرد، قطعه‌ای حیاتی است که تمام قطعات پیشین به آن وصل خواهند شد، بدون مادربرد کامپیوتری نخواهید داشت. مادربردها معمولاً مختص به تراشه‌ها هستند. و بسته به نوع AMD یا اینتل بودن متفاوتند و تنوع زیادی دارند. وقتی مادربرد می‌خرید حواستان باشد که با پردازنده‌ی مرکزی شما هماهنگ باشد، به عنوان مثال برای پردازنده‌ی ما که AMD Ryzen 5 3600 می‌باشد، مادربرد ما باید از سوکت AM4 پشتیبانی کند.

سوکت محلی است که پردازنده در آن قرار می‌گیرد. و شکل منحصر به فردی دارد. از این رو انتخاب مدل مادربرد اهمیت دارد و باید دقت ویژه‌ای به خرج دهید. اگر به دنبال یک مادربرد خوش قیمت برای AMD Ryzen 5 3600 می‌باشید ما ASRock MicroATX را پیشنهاد می‌دهیم که ویژگی‌های خوبی دارد.

اول از همه این‌که اندازه‌ی کوچکی دارد بنابراین در هر کیسی جا می‌شود. نکته‌ی بعدی اینکه 4 اسلات برای رَم دارد که کار شما را برای ارتقاء رَم آسان کرده است. و در نهایت این‌که 2 اسلات کارت گرافیک دارد و زمانی که کارتان در استریمینگ گرفت می‌توانید یک کارت گرافیک دوم بخرید و اضافه کنید.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

پاور

پاور وظيفه‌ی برق‌رسانی به تمام قطعات را دارد. بدون پاور خاموشی مطلق است، هیچ چیز کار نمی‌کند. خرید پاور یک بخش مهم از سرهم‌بندی هر کامپیوتری است چه برسد به کامپیوتر استریمینگ. اما همه‌ی پاورها با هم برابر نیستند. 2 نکته‌ی خیلی مهم را باید موقع خرید پاور مد نظر قرار دهید:

  • توان خروجی
  • درصد بهینه بودن

توان خروجی نهایت قدرت برق رسانی پاور را به نمایش می‌گذارد. به صورت کلی کارت گرافیک بیش‌ترین توان را به خودش اختصاص می‌دهد و پر مصرف می‌باشد. کامپیوترهای امروزه حداقل به یک پاور 500 وات نیاز دارند. توان مورد نیاز RX 570 چيزی در حدود 450 وات می‌باشد. ولی همیشه توصیه می‌شود که توان پاور اندکی بیشتر از توان مورد نیاز سیستم باشد بنابراین ما همان پاور 500 وات را پیشنهاد می‌دهیم.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

در بخش قبلی به صورت کُلی به معرفی ویژگی‌های یک سیستم استریمینگ پرداختیم و حداقل‌ها را برایتان بر شمردیم در این بخش قرار است وارد جزئیات شویم و تک تک قطعات را مورد بررسی قرار دهیم. با ساویس‌گیم همراه باشید.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

برای یک سیستم استریمینگ حداقل چه پردازنده‌ای مناسب است؟

پردازنده‌ی مرکزی (CPU) قلب هر کامپیوتر گیمینگی می‌باشد. اگر شما پردازنده‌ی مناسبی نداشته باشید بازی‌هایتان از افت فریم، نرخ فریم پائین و مسائل بدتر رنج خواهند دید.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

اما پردازنده‌ی مرکزی چرا اینقدر برای استریمینگ مهم است؟

پردازنده‌ وظيفه‌ی پردازش در لحظه‌ی ویدئویی را خواهد داشت که شما استریم می‌کنید. منظور من از پردازش ویدئو چیست؟ منظور من این است که پردازنده همه‌ی صداها و تصاویر و حرکات صفحه‌ی شما را پردازش و کد گذاری می‌کند، سپس آن را به یک فایل ویدئویی فشرده تبدیل می‌کند و در بستر اینترنت منتشر می‌کند.

در آن سمت، تلویزیون، کامپیوتر یا موبایل بیننده‌های شما ویدئویی کدگذاری شده‌ی شما را دریافت می‌کنند از کدگذاری خارجش می‌کنند و پخش می‌کنند. همه‌ی این‌ها در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد و این‌ها همه به لطف پردازنده‌هاست.

مشکل اصلی اینجاست که این فرایند کدگذاری یک امر پرمصرف است که توان پردازشی را می‌بلعد. به عنوان مثال کدگذاری یک ویدئوی 1080p با نرخ فریم 60 در یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای بیش از 90% از توان پردازشی را به خودش اختصاص خواهد داد. بنابراین وقتی به فکر سر هم کردن یک سیستم استریمینگ هستید باید پردازنده‌ای انتخاب کنید که هم از پس اجرای بازی مورد نظرتان برآید و هم عمل استریم را در لحظه انجام دهد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

برای شروع و یک سیستم حداقلی ما پردازنده‌ی AMD Ryzen 5 3600 را پیشنهاد می‌کنیم. این پردازنده‌ شش هسته دارد و در کلاس میان رده از بهترین‌های بازار به شمار می‌رود. توان پردازشی زیادی در AMD Ryzen 5 3600 قرار دارد و از پس بازی‌های روز بر خواهد آمد و همزمان استریمینگ را هم به راحتی انجام خواهد داد.

اگر قصد سرهم‌بندی یک سیستم گیمینگ/استریمینگ دارید این پردازنده از خوب‌های بازار است. لازم نیست فقط به حرف ما اتکا کنید کافی است نگاهی به نقد و بررسی‌های این پردازنده بیاندازید و امتیازات 5 ستاره‌ی آن را بشمارید.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

چه نوع حافظه‌ی رَم مورد نیاز است و چه مقدار؟

برای کارکرد روان یک کامپیوتر به میزان زیادی رَم نیاز دارد و این رَم باید پرسرعت باشد. این یک اصل کلی است.

اما رَم چیست و چرا اینقدر مهم است؟ به عبارت ساده و دم دستی رَم کارگاه کامپیوتر شما به حساب می‌آید. کامپیوتر خودتان را یک نجاری فرض کنید و برنامه‌های کامپیوتر را ابزار نجاری. خب حالا شما باید همه‌ی ابزارها و چوب‌هایتان را در یک جا نگهداری کنید. این محل هارد درایو یا محل ذخیره‌ی شماست. شما فضای زیادی دارید و این فضا پر است از ابزار و قفسه‌های گوناگون.

اما مشکل اینجاست که هر بار شما به ابزاری نیاز دارید باید به انباری و فضای ذخیره‌ی خودتان بروید آن ابزار را پیدا کنید و کارتان را انجام دهید و دوباره سرجایش قرار دهید. این فرایند خیلی کند و طاقت فرسا خواهد بود.

رَم اینجا به کار می‌آید و حکم یک کارگاه اصلی و جعبه ابزاری را خواهد داشت که پراستفاده‌ترین ابزار شما در آن است و آن‌ها همیشه آماده‌ی استفاده شدن هستند. دیگر نیازی نیست به انباری بروید و کلی وقت هدر دهید. رَم همچین بسیار کاربردی است، همه‌ی برنامه‌ها و بازی‌های در حال اجرا روی رَم بارگذاری می‌شوند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

اما مشکل رَم‌ها این است:

۱.به نسبت هارد درایو یا فضای ذخیره‌سازی گران هستند

۲.شما نمی‌توانید نامحدود از آن را داشته باشید

اما به هر حال باید یک مقداری از آن را داشته باشید. به اندازه‌ای که برنامه‌ها و بازی‌هایتان روان اجرا شوند. بنابراين پیشنهاد ما حداقل 16 گيگابايت رَم می‌باشد. از نوع DDR4 و برند Corsair چرا که هماهنگی خوبی با پردازنده‌ی ما که Ryzen 5 3600 می‌باشد دارند.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

در این بخش قرار است به مانیتور مناسب برای استریم در وضوح تصویر 1080p بپردازیم. با ساویس‌گیم همراه باشید. مانیتور وسیله‌ای است که صحنه‌های جذاب بازی را در آن تماشا می‌کنید، منطقی است که باید یک مانیتور مناسب تهیه کنید. با توجه به اینکه ما برای استریمینگ با کیفیت 1080p هدف‌گذاری کرده‌ایم، طبیعتاً قیمت مناسب‌تری را شاهد خواهیم بود به نسبت یک مانیتور 4K.

برای یک مانیتور گیمینگ به نظر مهم‌ترین شاخص اندازه‌ی آن است، هر چه بزرگ‌تر بهتر. یک مانیتور 27 اینچی فوق‌العاده به نظر می‌رسد هم دید خوبی به شما می‌دهد و هم بیش از اندازه بزرگ نیست.

به جز بحث اندازه‌ مشخصاتی همچون زمان تأخیر و نرخ تازه‌سازی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. 2 چیزی که شما لازم نیست در این رنج قیمتی نگرانش باشید یکی کیفیت 4K و دیگری نرخ تازه‌سازی بسیار بالا 144 هرتز می‌باشد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

بگذارید توضیحی به شما در خصوص کیفیت 4K و مانیتورهایی که این کیفیت را ارائه می‌دهند بدهم. علیرغم تبلیغات گسترده برای مانیتورهای 4K، شما نمی‌توانید تفاوت بین کیفیت 4K و 1080p را در هنگام بازی تشخیص دهید.

این چیزی است که متخصصان زیادی آن را آزمایش و تصدیق کرده‌اند. در فاصله‌ی استاندارد وقتی دو مانیتور فول اچ‌دی و 4K را کنار هم قرار دهید و به انجام بازی بپردازید، هر دو مشابه به نظر می‌رسند. به علاوه‌ی این‌که کیفیت 4K خیلی پرمصرف نیز هست. به عنوان مثال با تنظیمات و نرخ فریم مشابه شما به 4 برابر قدرت گرافیکی بیشتر در مقایسه با فول اچ دی نیاز خواهید داشت و این یعنی خرید کارتی با قیمت 4 تا 6 برابر بیشتر.

برای یک سیستم استریمینگ حداقلی این کیفیت یعنی 4K غیر منطقی به نظر می‌رسد. اما در خصوص نرخ فریم، حقیقتاً اکثر مردم حتی نمی‌توانند تفاوتی بین نرخ فریم 60 و 120 را پیدا کنند و این طبیعی است. این نکته را در نظر داشته باشید که بالأخره مسئولان تبلیغات و بازاریابی باید به یک شکلی سخت‌افزار جدیدشان را به فروش برسانند و یکی از ترفندهای آن‌ها نیز این است که به شما قالب کنند اگر از مانیتور 4K و 144هرتز استفاده نکنید مثل این است که در عصر حجر زندگی می‌کنید و یک بازنده هستید!

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

پیشنهاد ما مانیتور 27 اینچ فیلیپس با اسم رمز 276E9QDSB و نام تجاری HA! می‌باشد! بی شوخی مسئول نامگذاری این محصولات کیست!؟

برای هدف شما این مانیتور عالی می‌باشد، رنگ و نرخ تازه‌سازی خوب و همچنين زمان تأخیر عالی، در این اندازه قیمت بهتری پیدا نخواهید کرد.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

خنک کننده

خنک کنندگی از جمله مهم‌ترین کارهایی است که باید برای سلامت کامپیوترتان انجام دهید. در غیر اینصورت سیستم شما بیش از حد گرم و به اصطلاح ٱورهیت خواهد شد و کرَش خواهد کرد یا در بدترین حالت ممکن خود تخریبی خواهد کرد. خوشبختانه Ryzen 5 3600 یک خنک‌کننده به همراه دارد و پردازنده‌ی گرافیکی هم که به طور خودکار یک خنک‌کننده در بر دارد. بنابراین از خرید یک قطعه‌ی گران برای کامپیوتر استریمینگ خودتان معاف شدید. (حال بروید و دعا به جان ما کنید)

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

کیس

کیس قطعه‌ای است که تمام اجازه‌ی کامپیوترتان را در بر خواهد گرفت. با توجه به مادربرد و قطعات انتخابی شما به یک کیس سایز متوسط نیاز خواهید داشت. ما کیس Master Tech Ventus را پیشنهاد می‌دهیم که ضمن زیبایی و جذابیت قیمت مناسبی نیز دارد.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

نتیجه‌گیری و پایان‌بندی

در پایان برای یادآوری سیستم پیشنهادی حداقلی برای استریم را به شما معرفی می‌کنیم:

CPU – AMD Ryzen 5 3600 – 6 cores:  دو هسته‌ی شما همیشه به استریم تعلق خواهند داشت.

RAM – 16GB DDR4 RAM – هر چه رَم بیشتری استفاده کنید نرخ فریم بهتر و بازی روان‌تری را تجربه خواهید کرد.

Graphics card – AMD RX 570 – این کارت گرافیک به روز و توانا تجربه‌ی گیم‌ پلی بهتری را برایتان به ارمغان خواهد داشت.

ما در بخش‌های قبلی تک به تک این قطعات و بیشتر را با هم بررسی کردیم. اما همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین بخش کامپیوتر استریمینگ پردازنده‌ی مرکزی (CPU) می‌باشد. بنابراین توصیه‌ی ما این است که در این زمینه دقت ویژه‌ای به خرج دهید و همین پردازنده‌ی پیشنهادی AMD Ryzen را تهیه کنید. اگر در سرهم‌بندی کامپیوترتان دقت کنید تا مدت‌ها خیالتان راحت است و تجربه‌ی گیمینگ روان و دلچسبی را تجربه خواهید کرد.

 

حداقل سیستم مورد نیاز برای استریم کردن چه خصوصیاتی دارد؟

سؤالات مرتبط

حداقل سرعت اینترنت برای استریم چند است؟ 5Mbs سرعت پیشنهادی برای استریم می‌باشد. اما چنانچه قصد تجربه‌ی بازی‌ها به صورت آنلاين را دارید احتمالاً این حداقل سرعت ناکافی باشد.

گفتید از چه پردازنده‌ای استفاده کنیم؟ AMD Ryzen 5 3600 پردازنده‌ی پیشنهادی ماست.

چه نرم‌افزاری برای استریم کردن نیاز است؟ برای استریم کردن می‌توانید از کلاینت توییچ استفاده کنید. اما پیشنهاد می‌شود که حتماً در کنار آن از دیگر برنامه‌های تخصصی استریم استفاده کنید.

اميدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد لطفاً قسمت‌های آینده را از دست ندهید.

لطفاً نظرات و پیشنهادات را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها