رزیدنت ایول: آنچه باید در مورد انگل Plaga بدانید

رزیدنت ایول: آنچه باید در مورد انگل Plaga بدانید

آنچه باید در مورد انگل Plaga بدانید

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

شاهکار Resident Evil 4 مجدداً شخصیت لیان کندی را در رأس قرار می‌دهد. و همچنین یک بیماری جدید تحت عنوان پلاگا را معرفی می‌کند. این انگل بیش‌تر از ویروس T بر انسان اثر می‌گذارد.

فرانچایز رزیدنت ایول خطرات بیوترور که به سطح فوق‌العاده ویژه‌ای رسیده است را نشان می‌دهد. در ابتدا ویروس T به بازی‌بازها نشان داد که یک ویروس زامبی چگونه می‌تواند مرده را زنده کند و باعث جهش بافت زنده در انسان‌ها و حیوانات شود. این ویروس همانگونه که غیر قابل پیش بینی است، کشنده نیز می‌باشد. اما پس از سه قسمت، اکنون نوبت ایجاد تغییر در این روند است. اینجا جایی بود که عنوان رزیدنت ایول 4 انگل Plaga را معرفی کرد.

رزیدنت ایول: آنچه باید در مورد انگل Plaga بدانید

نام این انگل از  “Las Plagas” گرفته شده که در زبان اسپانیایی به معنی “طاعون” است. با اینکه قرن‌ها از وجود پلاگا می‌گذرد اما این انگل بیش‌تر این زمان را به صورت نهفته سپری کرده است. با این حال شخصی به نام Osmund Saddler یکی از فرزندان افراد محافظت کننده از انگل‌های نهفته را متقاعد می‌کند تا آن‌ها را آزاد کند. پس از انجام مطالعات بیش‌تر، فرقه Los Iluminados سه گونه‌ی جدید از انگل پلاگا را ایجاد می‌کنند که با عنوان پلاگای‌ مغلوب شناخته می‌شدند. این گونه انگل‌ها نه تنها بسیار سخت‌تر از میزبان خود جدا می‌شدند بلکه از پلاگای غالب هم فرمان می‌گرفتند.

هنگامی که پلاگا میزبان خود را پیدا کند، خود را بین قلب و ریه‌های او متصل می‌کند. میزبان که Ganados نامیده می‌شود، بدترین علائم بیماری در فرانچایز رزیدنت ایول را تجربه می‌کند. این علائم شامل خون ریزی داخلی، تورم رگ‌های خونی، تشنج و توهم می‌شدند. از آن‌جایی که آن‌ها به سیستم عصبی مرکزی متصل می‌شدند، قربانیان کنترل و اختیار خود را از دست می‌دادند و در عوض دستورات را از پلاگای غالب دریافت می‌کردند. اکثر کودکان از این عفونت جان سالم به در نمی‌برند. اما بزرگسالانی که توانایی‌های غیر انسانی از این انگل به دست می‌آورند، در چرخه‌ی زندگی خشونت بار این انگل قرار می‌گیرند.

رزیدنت ایول: آنچه باید در مورد انگل Plaga بدانید

هنگامی که بازی‌باز به سر گانادوس شلیک می‌کند، شاخک‌هایی از محل شکافتگی خارج می‌شود. این مورد Palga A نام دارد و اولین مرحله از چرخه‌ی زندگی این انگل محسوب می‌شود. به طور معمول این شاخک‌ها انتهای تیز دارند که می‌توانند به عنوان سلاح مورد استفاده قرار بگیرند. این مرحله از بیماری در گونه‌های دیگر مانند سگ نیز دیده شده است.

و اما در ادامه به Plaga B می‌رسیم. Plaga B حتی کشنده‌تر از نوع قبلی است. در این مرحله شاخک‌ها از بین می‌روند و ظاهری شبیه به دست پیدا می‌کنند. با این حال به جای صورت، یک دهان بزرگ در سر انسان جای می‌گیرد. وقتی این‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، پاهای پلاگا می‌تواند قربانی را به سمت خود کشیده و آن را ببلعد.

در آخر Plaga C خشن‌ترین و وحشتناک‌ترین مرحله از چرخه‌ی زندگی انگلی است. در حالی که این نوع از انگل همچنان می‌تواند از سر قربانی خارج شود، در صورتی که تهدیدی را احساس کند می‌تواند بدن او را نیز ترک کند. اندام آن‌ها بسیار نازک‌تر و شبیه عنکبوت است. دامنه‌ی آن‌ها وسیع‌تر و کشتن آن‌ها دشوارتر از گونه‌های قبلی است.

رزیدنت ایول: آنچه باید در مورد انگل Plaga بدانید

علی‌رغم سخت بودن شکست دادن این انگل‌ها، پلاگا نقطه ضعف خود را نیز دارد. از این موارد می‌توان به امواج فرابنفش، روشنایی روز، نارنجک نورزا و تشعشعات رادیو اکتیو یا مسمومیت پرتوی اشاره کرد. یعنی مواردی که بیش‌ترین تاثیر را در مقابل جانورانی که از تخم در می‌آیند، دارند. همچنین تخم‌ این انگل را می‌توان به وسیله‌ی داروهای خاص سرکوب کرد یا از بین برد. با این حال پلاگای مغلوب که میزبان را دچار افسردگی می‌کند باید از طریق از بین بردن سیستم عصبی مرکزی کشته شود.

انگل پلاگا بعدها به سه نوع دیگر تبدیل شد که نوع دوم آن در Resident Evil 5 نشان داده شد. و میزبانان آن حتی شاخک‌ها کشنده‌تری دارند و تکامل انگلی خطرناک‌تری محسوب می‌شوند. در مقابل تمام دشمنان این سری بازی، انگل پلاگا حتی با داشتن ضعف در مقابل نور خورشید، بیش‌ترین دوام را از خود نشان می‌دهند. علاوه بر این، پس از زنده ماندن بعد از گذشت قرن‌ها و دخالت شرکت‌های دارویی، این انگل یکی از بیماری‌های بسیار تطبیق‌پذیر و خطرناک در کل این فرانچایز به حساب می‌آید.

 

4.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها