بازیمقالات بازی

مصاحبه‌ی Suda51 درباره‌ی Twin Peaks، نینتندو سوییچ 2 و فرهنگ غربی

مصاحبه‌ی Suda51 درباره‌ی Twin Peaks، نینتندو سوییچ 2 و فرهنگ غربی؛ رئیس Grasshopper همچنین در مورد تمایل خود برای بازسازی تعداد بیشتری از بازی‌های خود صحبت می‌کند.

وقتی صحبت از Suda51 باشد، همیشه می‌توان انتظار یک مقاله‌ی جالب را داشت. بنیانگذار و مدیر عامل Grasshopper Manufacture اخیراً در MomoCon مصاحبه‌ای داشت و ما آن را برای شما آماده کرده‌ایم.

کمتر از یک سال از بازدید از مقر جدید Grasshopper در توکیو می‌گذرد، جایی که عمدتاً در مورد خرید استودیو توسط NetEase و پروژه‌های آینده آن پس از پایان سری No More Heroes بحث می‌کردیم.

پس این بار، در حالی که هنوز می‌خواستیم در مورد عناوین آینده بحث کنیم، تصمیم گرفتیم که این فرصت خوبی برای گسترش موضوعات و تنوع بیشتر باشد.

گیم پلی بازی HOTEL BARCELONA مبارزه با نوزاد غول پیکر

آخرین باری که صحبت کردیم در ژوئیه 2023 بود، زمانی که از دفتر Grasshopper در Bunkyō بازدید کردیم. در آن زمان شما از پاسخ به سوال ما در مورد ساخت هتل بارسلونا با Swery65 طفره رفتید، و پس از آن که دو ماه بعد رونمایی شد، متوجه شدیم که چرا!

حالا که خبر رسمی شد، می‌توانید کمی بیشتر درباره مدت زمان ساخت آن و میزان مشارکت خودتان در آن توضیح دهید؟

این در واقع White Owls است که تمام توسعه هتل بارسلونا را انجام می‌دهد، بنابراین باید از Swery بپرسید – من دوست دارم آن مصاحبه را بخوانم!

من به ارائه ایده و نوشتن برخی از موارد سناریو کمک کردم، اما سوئری و تیمش توسعه واقعی را انجام می‌دهند و اساساً همه چیزهای دیگر را مدیریت می‌کنند.

این بازی به‌عنوان تقلیدی از فیلم‌های اسلشر توصیف می‌شود (اگرچه Swery-san از آن زمان گفته است که تعدادی مکانیک ژانر ترسناک در آن وجود دارد). بدیهی است که بازی‌های Grasshopper مملو از ارجاعات به فرهنگ عامه هستند، اما فیلم‌های اسلشر شاید به اندازه چیزهای دیگر، مانند موسیقی یا کشتی کج، برجسته نشده باشند. کدام فیلم‌های ترسناک – و به‌ویژه کدام فیلم‌های اسلشر – را به عنوان فیلم‌های مورد علاقه شخصی خود در نظر می‌گیرید؟

سوئری در رابطه با هتل بارسلونا خیلی بیشتر از من در مورد این چیزها می‌داند. در مورد خودم، من از بچگی فیلم‌های ترسناک و اسلشر تماشا می‌کردم.

Scream و I Know What You Did Last Summer را یکی از عناوین مورد علاقه‌ام می‌دانم، و یکی از مواردی که اخیراً تماشا کردم و خیلی دوستش داشتم روز مرگت مبارک Happy Death Day بود.

اگرچه ممکن است در هتل بارسلونا چندان واضح نباشد، اما مشخص است که سوئری سان عشق زیادی به Twin Peaks دارد (همانطور که در بازی‌های Deadly Premonition او دیده می‌شود). هنگامی که در جولای گذشته از دفتر جدید Grasshopper بازدید کردیم، عشق شما به Twin Peaks نیز مشخص بود، به خصوص در قسمت پذیرش.

من می‌دانم که تویین پیکس در زمان پخش اولیه در ژاپن بسیار محبوب بود – فکر می کنید چه چیزی در آن سریال به طور خاص روی هر دوی شما تأثیر گذاشته است؟ و در مورد بازگشت آن در سال 2017 چه فکر می‌کنید؟

من همیشه عاشق فیلم های دیوید لینچ بوده‌ام، به خصوص مخمل آبی Blue Velvet.

قبل از اینکه برنامه‌های تلویزیونی به طور گسترده‌تری برای اجاره در VHS در ژاپن در دسترس قرار گیرند، برنامه‌های غربی همیشه برای پخش در اینجا بسیار با تأخیر عرضه می‌شدند، و بسیاری از آنها اصلاً در اینجا پخش نمی‌شدند و فقط در VHS قابل مشاهده بودند، بنابراین گاهی اوقات برای دیدن یک فیلم و سریال خارجی سال‌ها صبر می‌کردیم.

آخر هفته‌ها برنامه ای بود به نام Showbiz Today، و یادم می‌آید یک روز آن را تماشا کردم و آن‌ها اعلام کردند که سریال جدید دیوید لینچ منتشر خواهد شد.

صحنه‌هایی را دیدم که کوپر کاغذ کوچکی را با حرف B روی آن زیر ناخن لورا پالمر پیدا می‌کرد و از شخصیت و حضور کایل مک لاکلن غافلگیر شدم و گفتم: «من باید این سریال را ببینم! من از آن زمان عاشق Twin Peaks شدم.

من برای اجاره آن به فروشگاه ویدیو می‌رفتم و ساعت‌ها آنجا می‌نشستم تا نسخه‌ای را که می‌خواستم توسط مشتری قبلی برگردانده شود.

در مورد بازگشت سریال توئین پیکس در سال 2017، این یک نمونه ناب بود از اینکه لینچ به قول خود (لورا) مبنی بر «25 سال دیگر می بینمت.» عمل کرد و من احساس می‌کنم او سریال و داستان را کاملاً به پایان رساند و واقعاً به قول خود به طرفدارانش عمل کرد. برخی از جلوه‌های بصری سریال جدید واقعاً شگفت انگیز بودند. من هر دو سری سریال (قدیمی و جدید) را دوست دارم.

مرتبطمعرفی بزرگان: سودا ۵۱، آقای خاص دنیای بازی‌

اتاق انتظار در مقر جدید Grasshopper از «اتاق قرمز» Twin Peaks الهام گرفته شده است.
اتاق انتظار در مقر جدید Grasshopper از «اتاق قرمز» Twin Peaks الهام گرفته شده است.

شما همچنین Shadows of the Damned: Hella Remastered را دارید که پاییز عرضه می‌شود. وقتی بازی کالتی مانند Shadows of the Damned ریمستر دریافت می‌کند، آیا تعادل سختی بین راضی نگه داشتن طرفداران بازی اصلی وجود دارد – شاید با دادن چیزی اضافه به آن‌ها که قبلاً ندیده‌اند – و در عین حال آیا بازآفرینی معتبری از بازی را ارائه می‌کند؟ مخصوصاََ برای افرادی که برای اولین بار آن را کشف می‌کنند؟

این یک ریمستر ساده است. هیچ چیز بزرگی به بازی اصلی اضافه نشده است. یکی از دلایلی که ما تصمیم به انتشار آن گرفتیم، کمک به زنده نگه داشتن بازی و به طور کلی کل کاتالوگ GhM بود تا مطمئن شویم که مردم همچنان می‌توانند آن را بازی کنند.

البته ما چند چیز اضافی به آن اضافه کرده‌ایم، اما عمدتاً می‌خواستیم بازی را برای بازیکنان نسل فعلی قابل بازی نگه داریم، و می‌خواهیم این کار را با تعداد بیشتری از عناوین قبلی نیز ادامه دهیم.

واضح است که Shadows of the Damned توسط Mikami-san تولید شده است و اخیراً اعلام شد که مایکروسافت استودیوی سابق ایشان Tango Gameworks را تعطیل می‌کند. این تنها آخرین مورد از مجموعه عظیمی از تعطیلی استودیوها و اخراج‌های گسترده است – نظر شما در مورد وضعیت صنعت بازی چیست؟

نظر من در مورد وضعیت صنعت بازی این است که واقعاً نسبت به قبل تغییر زیادی نکرده است.

به عنوان مثال، 20 سال پیش مایکروسافت اقدام به اخراج دسته جمعی کرد، و این اتفاق نادری نیست. من احساس می‌کنم که این فقط صنعتی است که به طور معمول عمل می‌کند.

مایکروسافت با تعطیل کردن تانگو نشان می‌دهد که هیچ استودیویی واقعاً امن نیست، مهم نیست بازی‌هایش چقدر چشمگیر هستند. بدیهی است که Grasshopper قبلاً متعلق به GungHo بود و اکنون متعلق به NetEase است – آیا تا به حال نگران این بوده‌اید که تحت مالکیت یک شرکت بزرگتر بودن به این معنی است که گرسهاپر در هر زمانی ممکن است توسط نیروهای خارج از کنترل شما بسته شود؟

آیا با دانستن اینکه در جایی ارقام فروش در حال تجزیه و تحلیل هستند، حس کرده‌اید که برای ارائه هر پروژه جدید فشار بیشتری وجود دارد؟

خوب، ما به گروه NetEase پیوستیم زیرا به NetEase اعتماد داریم. من قبلاً به این موضوع اشاره کرده‌ام، می‌خواهم برای مدت طولانی به ساخت بازی با آنها ادامه دهم – حداقل ده سال، شاید حتی 20 یا بیشتر.

NetEase از تلاش‌های ما بسیار حمایت می‌کند و آنها همچنین در تلاش هستند تا به ما کمک کنند تا پیشرفت کنیم، بنابراین صادقانه بگویم که من نگران کار به عنوان بخشی از گروه آنها نیستم.

کاور بازی Shadows of the Damned Hella Remastered شینجی میکامی خالق رزیدنت اویل و اویل ویتین استودیوی جدیدی تأسیس کرد
Shadows of the Damned: Hella Remastered اواخر امسال منتشر خواهد شد.

به نظر می‌رسد که علیرغم پیشرفت تکنولوژی، ساخت بازی گران‌تر می‌شود و در نتیجه بازی‌ها باید نسخه‌های بیشتری بفروشند تا سودآور در نظر گرفته شوند. آیا فکر می‌کنید به نقطه‌ای خواهیم رسید که استودیوها و ناشران توافق کنند که بودجه‌ها باید دوباره به خاطر صنعت کاهش یابد، یا فشار زیادی از سوی بازیکنان برای ادامه ساختن بازی‌های بزرگ‌تر و از نظر بصری تاثیرگذارتر وجود دارد تا این اتفاق بیفتد؟

مردم سال هاست که این را می گویند. هر نسل متوالی سخت‌افزار برتر را بهبود بخشیده است و هر نسل به توسعه فناوری‌ها برای مقابله با مسائلی که شما مطرح می‌کنید ادامه می‌دهد. ما در گروه NetEase در حال فکر کردن و بررسی این موارد بوده‌ایم.

شما اخیراً در MomoCon شرکت کرده‌اید و در طول حرفه خود بارها به غرب آمده‌اید، بدیهی است که ژاپن و ایالات متحده از بسیاری جهات از نظر فرهنگی بسیار متفاوت هستند، هر زمان که به غرب سفر می‌کنید چقدر راحت هستید؟ شما عشق آشکاری به فرهنگ غربی دارید – آیا یک عمر قرار گرفتن در معرض آن بازدید از ایالات متحده و اروپا را آسان‌تر می‌کند؟

من تمام زندگی‌ام را در ژاپن زندگی کرده‌ام و از جوانی عاشق فرهنگ آمریکا/اروپا بوده‌ام، بنابراین در معرض بسیاری از آن‌ها بوده‌ام، اما نمی‌توانم انگلیسی صحبت کنم و تنهایی به خارج از کشور بروم. بنابراین همیشه جیمز [Mountain، مدیر جامعه طرفداران] یا یکی دیگر از کارکنان انگلیسی زبان را با خودم می‌آورم.

همچنین – و متأسفم برای پاسخ نه چندان جالب، اما – من عاشق این هستم که بتوانم برای کار به خارج از کشور بروم و همیشه منتظر سفر بعدی هستم. بیشتر از گشت و گذار، من در واقع عاشق رفتن به خارج از کشور برای کار هستم، و همچنین عاشق خوردن غذا و نوشیدنی خوب هستم.

مرتبط: نگاهی دوباره به بازی شاهکار Killer 7 در آستانه‌ی ۲۰ سالگی

نگاهی دوباره به بازی شاهکار Killer 7 در آستانه‌ی 20 سالگی کاور بازی شخصیت های کیلر 7

در طول سال‌ها، آیا تفاوتی بین نحوه برخورد رسانه‌ها و بازیکنان ژاپنی با بازی‌هایتان با رفتاری که با آنها در آمریکای شمالی و اروپا می‌شود، تجربه کرده‌اید؟ آیا بازی‌های Grasshopper خاصی در یک منطقه خاص کم و بیش از سایرین محبوب هستند، و اگر چنین است، فکر می کنید چرا این محبوبیت وجود دارد؟

این چیزی است که ما گاهی اوقات پس از انتشار به آن پی می‌بریم. No More Heroes ،Killer7 ،Lollipop Chainsaw… بسیاری از بازی‌های ما ناشران مختلفی در مناطق مختلف دارند، و گاهی اوقات مدت‌ها پس از انتشار چنین خواهیم گفت: «وای، این بازی اینجا (در این منطقه خاص) محبوب است؟!»

قبلاً چندین بار این اتفاق افتاده است، اما صادقانه بگویم، در حال حاضر یادم نمی‌آید با کدام عناوین اتفاق افتاده است.

حضور شما در MomoCon امسال اولین حضور شما نبود. در نمایشگاه 2018، شما نسخه PC بازی Killer7 را معرفی کردید. اگر چه الآن 6 سال از آن اتفاق گذشته، اما آیا شما علاقه‌ای به انتشار پورت کنسولی HD بازی دارید؟ این یکی از بهترین عناوین Grasshopper است و حیف است که بازیکنان روی پلتفرم‌های مدرن نمی‌توانند آن را روی سوییچ، PS5 یا Xbox تجربه کنند. آیا این واقعیت که بازی توسط Capcom منتشر شده است، گرفتن چراغ سبز برای انتشار پورت را دشوارتر می‌کند؟

برای Killer7، شرکت Capcom فقط پورت نسخه‌ی PC را تأیید کرد. ما دوست داریم آن را روی کنسول‌های نسل فعلی نیز عرضه کنیم، اما برای انجام این کار به اجازه Capcom نیاز داریم. من واقعاً امیدوارم که روزی آن را انجام دهم.

مدت‌ها قبل که در رسانه‌ی دیگری فعالیت داشتم، با شما مصاحبه کردم و پرسیدم: «اگر شما را به جزیره‌ای دورافتاده می‌فرستادند و فقط می‌توانستید پنج آلبوم موسیقی با خود بیاورید، کدام پنج آلبوم بود؟ پاسخ شما 5 آلبوم مختلف از اسمیتز The Smiths بود.

اگر قرار باشد همه آلبوم‌های اسمیتز در جهان ناگهان ناپدید شوند، یعنی شما نتوانید آنها را انتخاب کنید، به جای آن کدام پنج آلبوم را انتخاب می‌کنید؟

  • Joy Division – Closer
  • New Order – Music Complete
  • David Sylvian – Brilliant Trees
  • Morrissey – Viva Hate
  • Sakanaction – Sakanaction

تقريباََ برای همه روشن و شناخته شده است که فعالیت حرفه ای شما در Human Entertainment که در آن در مجموعه Super Fire Pro Wrestling کار می‌کردید، شروع شد. حالا که در گراس‌هاپر کارهای زیادی انجام داده‌اید، آیا این روزها وقت دارید که کشتی کج حرفه‌ای را تماشا کنید یا اکنون فرصت آن را ندارید؟ اگر هنوز کشتی را تماشا می‌کنید، مشاهدات فعلی شما چیست؟

من در واقع هیچ چیز جدیدی را تماشا نکرده‌ام، عمدتاً هر آنچه را که در تایملاین توییتر/X من ظاهر می‌شود را بررسی می‌کنم (بیشتر ویدیوهای مربوط به آن روز، از ایالات متحده و ژاپن در دهه‌های 70/80، مسابقات افرادی مانند ریک فلیر، هالک هوگان و غیره).

دوست دارم وقتی وقت دارم آن مسابقات قدیمی را تماشا کنم. این به من احساس فوق العاده نوستالژیک می‌دهد، مانند گوش دادن به آهنگ‌های قدیمی مورد علاقه‌ام.

گیم پلی بازی کشتی کج Super Fire Pro Wrestling III: Final Bout
اولین فعالیت حرفه‌ای سودا، نگارش سناریو در Super Fire Pro Wrestling III: Final Bout در Super Famicom بود.

در نهایت، نینتندو به تازگی اعلام کرده است که جانشین سوییچ زمانی قبل از پایان مارس 2025 رونمایی خواهد شد. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، آیا ویژگی‌هایی وجود دارد که بخواهید در سیستم بعدی مشاهده کنید که در حال حاضر در سوئیچ فعلی وجود ندارد یا به اندازه کافی خوب نیست؟

درست مثل بقیه، من نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد. اما من واقعاً هم به عنوان یک گیمر و هم به عنوان توسعه دهنده مشتاقانه منتظرم ببینم که آنها چه چیزی را ارائه می‌دهند.

Switch یک پلتفرم واقعاً موفق و همه جانبه عالی است، بنابراین من به سختی بتوانم بخش‌هایی از آن را پیدا کنم که «به اندازه کافی خوب» نیستند، و به‌ویژه برای بازی‌های مستقل کارهای بزرگی انجام داده است. من فکر می‌کنم سوئیچ نه تنها برای همه بازیکنان، بلکه برای توسعه‌دهندگان از همه نوع، به‌ویژه توسعه‌دهندگان مستقل عالی است.

حتی در حال حاضر، من هنوز فکر میکنم که این یک پلتفرم شگفت انگیز است. من هیچ چیز خاصی ندارم که بتوانم در مورد ویژگی‌های جدیدی که می‌خواهم در نسخه بعدی نسل بعدی آن ببینم بازگو کنم، اما واقعاً مشتاقانه منتظرم تا ببینم نینتندو با آن چه می‌کند. آنها همیشه کارهای انقلابی برای نرم افزار و صنعت بازی‌های ویدیویی به طور کلی انجام داده‌اند.

من برای کنسول بعدی بسیار هیجان زده هستم، به خصوص اینکه ما قطعاً برای آن بازی خواهیم ساخت.

شما طرفدار سودا 51 و بازی‌های فوق‌العاده‌ی او هستید؟

بیشتر بخوانید:

4 1 رای
امتیاز بده:

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، سابقه‌ی نوشتن بیش از 3000 مطلب گیمینگ و نویسندگی در بزرگ‌ترین سایت‌های ایران. بازی‌های مورد علاقه: Metal Gear Solid 3، سری Devil May Cry، فرنچایز Yakuza: Like a Dragon و Gravity Rush. ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا