نارضایتی گیمرها از خریدهای درون برنامه‌ای Dragon’s Dogma 2

نارضایتی گیمرها از خریدهای درون برنامه‌ای Dragon's Dogma 2 تصویری از خریدهای درون برنامه ای بازی دراگونز دوگما 2 در استیم

بازی Dragon’s Dogma 2 روی استیم با نارضایتی شدید گیمرها مواجه شده است. خریدهای درون برنامه‌ای (microtransactions)، خون طرفداران را به جوش آورده‌اند.

گیمرها اخیراََ متوجه شدند که بازی 21 بسته الحاقی (DLC) در زمان عرضه دارد! نکته عجیب اینجا است که بیشتر این دی ال سی‌ها برای مکانیک‌ها و قابلیت‌هایی است که به طور معمول باید به صورت رایگان و به راحتی در خود بازی در دسترس می‌بودند. یکی از دی ال سی‌هایی که نقل محافل شده است، Art of Metamorphosis نام دارد که به شما اجازه می‌دهد ظاهر شخصیت و مدل موی آن را تغییر دهید.

البته برخلاف ادعای تعدادی از منتقدان، Art of Metamorphosis یک آیتم تماماً پولی نیست و شما می‌توانید آن را در بازی هم پیدا کنید. اما پیدا کردن آن خیلی نادر و سخت است و افرادی که می‌خواهند از همان ابتدا آن را داشته باشند باید آن را به مبلغ 2 دلار بخرند.

آیتم دیگری که مورد بحث است، Wakestones نام دارد که می‌تواند در نبردهای طولانی شانس مجددی به شما بدهد و شما را از برگشتن به چک پوینت و save قبلی بی‌نیاز کند. همچنين این آیتم برای احیای NPCهای مرده نیز کاربرد دارد. آیتم Wakestones نیز به شدت در بازی نایاب است، گیمرها می‌توانند تا 5 عدد از این آیتم را به قیمت هر کدام یک دلار بخرند.

دی ال سی‌ها و استفاده از قفل نرم‌افزاری بحث برانگیز Denuvo که گیمرها معتقدند اثر منفی روی عملکرد بازی می‌گذارد، باعث شده تا Dragon’s Dogma 2 امتیاز کاربری mostly negative را دریافت کند، البته این امتیاز کمی تعدیل شده و به mixed تغییر یافته است.

بازیکنانی که نسخه Deluxe Edition را خریده‌اند، دی ال سی A Boon for Adventurers: New Journey Pack را دریافت می‌کنند که 9 تا از 21 دی ال سی روز نخست را در بر دارد. البته بازیکنان می‌توانند همین را هم به قیمت 15 دلار تهیه کنند. افرادی که بخواهند A Boon for Adventurers و سایر دی ال سی‌ها را تهیه کنند، باید مبلغ 39 دلار را علاوه بر 70 دلار قیمت بازی اصلی پرداخت نمایند.

بازی Dragon’s Dogma 2، نخستین عنوان 70 دلاری کپکام است و این شرکت اعلام کرد که با توجه به بالا رفتن هزینه ساخت بازی‌ها، بازی‌های بعدی نیز احتمالاً همین برچسب قیمتی را خواهند داشت. شایان ذکر است که سایر ناشرین، سال‌ها پیش قیمت بازی‌های خود را به 70 دلار افزایش داده بودند.

اخیراََ اعلام شده است که بازی‌های Capcom بالاترین امتیاز را در سال 2023 در متاکریتیک کسب کرده‌اند.

نظر شما در خصوص سیاست‌های کپکام در قبال بازی Dragon’s Dogma 2 چیست؟ مهم‌ترین اخبار بازی را از ساویس‌گیم دنبال کنید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها