بررسی بازی Armored Core 6

بررسی بازی Armored Core 6 آرمورد کور 6 Armored Core vi Fires of Rubicon

استودیو فرام سافتور پیش از این تصمیم جدید خود مبنی بر انتشار عناوین خود در فواصل زمانی کوتاه به لطف ایجاد تنوع در «کارگردانان» با توجه به بازی، را اعلام کرده بود. حال بازی Armored Core VI به کارگردانی «یاسامو مامامورا» از راه رسیده است تا طرفداران بازی‌های مکا (مبارزات ربات‌های غول‌پیکر) را سرگرم کند. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی بازی Armored Core 6 بپردازیم.

از آنجایی که انتشار سالیانه بازی‌ها کار دشواری است و این احتمال وجود دارد که فداکاری‌های زیادی را به همراه داشته باشد، در این نقد و بررسی خواهیم پرداخت که آیا آرمورد کور 6 از این موضوع لطمه خورده است یا خیر.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز Armored Core 6 Fires of Rubicon 

در سیاره «روبیکون ۳» منبع جدیدی از انرژی به نام Coral کشف شد که در حادثه‌ای به نام Fires of Ibis سیاره و ستاره‌های اطراف را در شعله‌های آتش فرو برد. چندین تیم از مزدوران به سمت سیاره حرکت کردند تا انرژی Coral باقی مانده را بدست آورند! شما نقش یک کاپیتان با کد شماره «۶۲۱» را بر عهده می‌گیرید که رباتی به نام Raven را به سمت چندین مأموریت برای مقابله با جبهه‌های متخاصم در سیاره «روبیکون ۳» هدایت می‌کند تا از گرفتن انرژی توسط آن‌ها جلوگیری کند. بازی Armored Core 6 اگرچه جهت گیری روایی دارد و در قالب فصول مختلف ارائه می‌شود، اما تمرکز زیادی روی آن ندارد و آن را راهی برای معرفی «گیم پلی» در نظر می‌گیرد. در نتیجه بازی در ارائه داستان که مملو از رخدادهای تصادفی است، تعادلی ندارد!

بازی Armored Core 6 از شیوه داستان سرایی معمول عناوین سولزبورن استفاده نمی‌کند. در عوض، روش معمول روایت در فواصل و مراحل مختلف را پی می‌گیرد که به نوبه خود نیز نمی‌تواند مبانی خود را به درستی ارائه دهد.ارائه داستان متکی بر دیالوگ‌های «شنیداری» بین شخصیت‌هایی است که به جز نام گوینده، «ظاهر» واضحی ندارند. البته هر از گاهی با صحنه‌های کوتاه سینمایی که اندکی به داستانشان می‌افزاید داستان عمق می‌یابد. بنابراین شما باید برای گوش دادن به تعداد زیادی دیالوگ آماده شوید و سعی کنید از تخیل خود برای اتصال رویدادهای تصادفی استفاده نمایید!

در برخی از مأموریت‌ها، ممکن است با شخصیت‌های جدیدی روبرو شوید که قبلاً هرگز آن‌ها را ندیده و آشنا نشده‌اید، برخی از آن‌ها به شما کمک می‌کنند و برخی دیگر سلاح‌های خود را به سمت شما نشانه می‌گیرند و دیالوگ‌های تصادفی و اتفاقات نامفهوم را منجر می‌شوند. این باعث می‌شود تلاش مضاعفی انجام دهید تا رویدادها را به هم متصل کنید یا تا زمانی که داستان واضح‌تر شود به بازی ادامه دهید. حتی با اتکای شدید به ارائه داستان از طریق دیالوگ‌ها متوجه خواهید شد که صداگذاری کیفیت ضعیفی دارد و فاقد اثرگذاری لازم برای درک بهتر احساسات شخصیت‌ها است.

ربات غول پیکر سیاه نزدیک پل در شب Armored Core VI

کارگردان معروف و خالق Soulslike، هیدتاکا میازاکی، به توسعه اولیه پروژه Armored Core VI کمک کرد و در ادامه آن را به طور کامل به کارگردان دیگری به نام یاسامو مامامورا واگذار کرد. ایشان پیش از این سابقه کار به عنوان طراح عمومی را برای بازی Sekiro: Shadows Die Twice داشت و سپس به جایگاه کارگردان اصلی رسید تا اولین کار خود را با احیای سری باستانی Armored Core ارائه کند.

چشم‌انداز کارگردان یاسامو مامامورا این بود که استفاده از درونمایه Soulslike را در طراحی سیستم مبارزات Armored Core VI محدود کند و با برخی نکات اضافی از جهت گیری اصلی بهره‌مند شود. بنابراین اگر انتظار دارید ترکیبی از عناصر سولزبورن در Armored Core VI وجود داشته باشد، باید برای مدتی از این ایده دور شوید تا بتوانید تجربه متفاوتی را که Armored Core را متمایز می‌کند، بپذیرید.

چیزی که عناوین FromSoftware را بیشتر متمایز می‌کند، سبک مبارزه منحصر به فردی است که با هر عنوانی که دارد به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال، Sekiro برای جلوگیری از ضربات به روش Deflect با شمشیر متکی است، در حالی که Bloodborne روش Parry را با سلاح گرم برای برهم زدن تعادل دشمن انجام می‌دهد. با این حال، تمایز واقعی در به کارگیری خوب این قابلیت‌ها در برابر حملات با قدرت و سرعت متفاوت نهفته است. بازی Armored Core 6 Fires of Rubicon سبک مبارزه جدیدی را معرفی کرد که این بار مبتنی بر «گریز» است و اساس آن به اجرای مانورهای استراتژیک در برابر حملات و سپس یافتن فرصت مناسب برای حمله بستگی دارد.

مبارزه ربات های غول پیکر جنگی Armored Core VI بررسی بازی Armored Core 6

اصول اولیه گیم پلی ساده و عادت کردن به آن آسان است و تنها عمق آن در ایجاد تعادل در ساخت ربات خوب در حین سفارشی کردن سلاح‌های شما نهفته است. با گزینه‌های بسیار زیادی که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، محدودیتی برای تعداد ابزارهایی که می‌توانید تجهیز کنید وجود دارد. آن‌ها از وزن سلاح تا حجم انرژی مصرف شده توسط برخی از بخش‌های ساختار ربات متغیر هستند. در این شرایط، اگر از حد توان و وزن در دسترس خود فراتر بروید، وزن بدنه ربات شما افزایش می‌یابد. بنابراین، از شروع یک مأموریت جدید محروم خواهید شد.

۳ استراتژی اصلی وجود دارد که Armored Core VI در سفارشی‌سازی ربات دنبال می‌کند: سلاح‌های برد نزدیک، میان برد و دوربرد. علاوه بر این، برخی از سلاح‌ها مزیت قابل توجهی نسبت به سایرین ارائه می‌دهند که تعادل آزادی عمل در سفارشی کردن ربات را به هم می‌زند.

بازی Armored Core VI در ارائه داستان خود از رویکرد فصل‌ها استفاده می‌کند که در مأموریت‌های دوره‌ای توزیع می‌شود و در طول بازی با سرعت یکسانی دنبال می‌شود. یعنی: شروع از پایگاه برای انجام یک مأموریت، سپس بازگشت دوباره و آماده شدن برای مأموریت بعدی و غیره. در هر مأموریت، شما به یک منطقه جدید که با قسمت قبلی متفاوت است و در یک دنیای خطی نیمه باز پیش‌روی می‌کنید. هر منطقه محیط وسیعی را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد آزادانه در آن پرسه بزنید. متأسفانه تنوع کلی مراحل اندک است و تکراری شدن آن در ادامه آزاردهنده می‌شود.

تصاویری از بازی Armored Core VI

تیمی که مسئولیت توسعه سری Armored Core را بر عهده داشت، نتوانست پیشرفت زیادی در طراحی دنیای خود داشته باشد. با تکرار نکات منفی که بیشتر از جنبه‌های مثبت آن است، متوجه خواهید شد که تیمی که روی مجموعه Armored Core کار می‌کند، به سختی به انتقاداتی که قبلاً از طرف طرفداران ارائه شده توجه کرده است.

کیفیت طراحی و جهان سازی بازی منسوخ و گویی متعلق به 2 نسل پیش است. با توجه به این‌که هیدتاکا میازاکی روی بازی کار کرده است، انتظار می‌رفت در این زمینه شاهد پیشرفت باشیم. اما متأسفانه چنین نیست و باز همان مشکلات همیشگی پابرجا است. علاوه بر فقدان شدید عناصر سرزندگی در جهان بازی که پویا بودن آن را به نمایش بگذارند، شما چیزی برای تعامل پیدا نمی‌کنید به جز مناطق تعیین شده برای عبور یا پناه گرفتن در پشت آن، جهان بازی کاملاً عاری از عناصر اکتشافی است! 

بازی Armored Core 6 در کل همان تجربه تکراری و ضعیف بازی‌های گذشته مجموعه را یدک می‌کشد. با این حال باس فایت‌های جذاب بازی می‌تواند شما را تا انتها سرگرم کند و باعث شود نکات منفی آن را تا حدودی نادیده بگیرید.

نقاط مثبت

  • باس فایت‌های جذاب
  • گیم پلی سرگرم کننده و هیجان‌انگیز

نقاط منفی

  • تکراری شدن مراحل بازی
  • گرافیک فنی ضعیف و منسوخ شده
  • داستان سطحی با روایت خسته کننده

امتیاز ساویس‌گیم: 7 از 10

بازبینی تصویری

مبارزه 2 ربات کوچک با ربات غول پیکر جنگی Armored Core VI بررسی بازی Armored Core 6

گرافیک بازی منسوخ شده و به شدت قدیمی است

نوشتار مرتبط:  به نظر می‌رسد میازاکی وجود الدن رینگ 2 را تأیید کرده است 

باس فایت ربات مار مانند Armored Core VI بررسی بازی Armored Core 6

باس فایت‌های جذاب شاید تنها نکته مثبت بازی باشند

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی الدن رینگ 

داستان بازی آرمورد کور 6

داستان ضعیف و روایت سطحی آن واقعاً حرفی برای گفتن ندارد

FINAL VERDICT

Armored Core 6 carries the same repetitive and weak experience as the previous games in the series. However, the attractive boss fights of the game can entertain you until the end and make you ignore its negative points to some extent

:Pros

  • Exciting boss fights
  • Fun and exciting gameplay

:Cons

  • Repetition of game missions
  • Weak and outdated technical graphics
  • Superficial story with boring narration

SavisGame Score: 7 out of 10

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها