بررسی بازی Gotham Knights

بررسی بازی Gotham Knights شوالیه‌های گاتهام بت گرل

سر زدن دوباره به شهر گاتهام اتفاق میمونی است، هر چند که این بار شوالیه تاریکی ما را همراهی نمی‌کند و تیمی متشکل از قهرمانان دی سی تحت عنوان شوالیه‌های گاتهام نقش اصلی را بر عهده گرفته‌اند. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی بازی Gotham Knights بپردازیم.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز شوالیه‌های گاتهام 

بازی Gotham Knights قبل از انتشار جنجال زیادی برانگیخت و بحث و جدل پیرامون آن حتی پس از عرضه نیز ادامه یافت. دلیل سروصدا محتوا و گیم پلی آن است و ما اینجاییم تا همه جنبه‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم.

داستان زمانی شروع می‌شود که بروس وین یا بتمن پیامی را خطاب به شوالیه‌های گاتهام فاش می‌کند. جایی که او به آن‌ها می‌گوید که مشاهده این پیام توسط آن‌ها به معنای مرگ او و پایان دوره او است، دوره‌ای که دهه‌ها طول کشیده. در این بازی ماجراجویی گروه با جستجو و تحقیق درباره قاتل و دلیل کشته شدن بتمن آغاز می‌شود.

داستان اصلی به صورت موارد شماره‌گذاری شده است که بازیکن باید آن‌ها را حل کند و اسرار آن‌ها را دنبال کند، همچنین اتفاقات برای رسیدن به فراتر از شخصیت بتمن منشعب می‌شوند. شوالیه‌های گاتهام نیز باید کاری را انجام دهند که بتمن انجام می‌داد: محافظت از شهر و تعقیب جنایتکاران و متوقف کردن آن‌ها.

هارلی کویین مستر فریز کلی بتمن

چیزی که نظر من را در مورد بازی جلب کرد تنوع مأموریت‌ها بود، راستش انتظار داشتم بعد از ساعت‌ها گشت و گذار در جهان بازی خسته شوم، اما بدون ذره‌ای ملالت بازی را به پایان رساندم. دلیل آن نیز تنوع مأموریت‌ها، باس‌ها و دشمنان بازی بود، به علاوه تمرکز روی شخصیت و قوی‌تر کردن تجهیزات.

بازی از سیستم ارتقاء خوبی برخوردار است، هر سطحی که به آن می‌رسید توانایی‌های شخصیت‌ها را افزایش می‌دهد و همچنین تجهیزات جدید و مهارت‌های قوی‌تری را برای آن‌ها باز می‌کند. این امر با توسعه قدرت دشمنان همراه است که بازیکن را مجبور می‌کند تا سطح خود را ارتقاء دهد و تجهیزات خود از جمله لباس‌هایی که در بازی به وفور یافت می‌شود را تقویت نماید.

گیم پلی بازی از برخی جهات خوب و از برخی جهات بد است به عنوان مثال نحوه حرکت بازیکن بین ساختمان‌ها با «قلاب». تیم توسعه WB Montreal نتوانسته است بر این مکانیسم مسلط شود، در طول تجربه بازی بارها با عملکرد اشتباه آن مواجه شدم که حس خوشایندی نبود.

شخصیت های شوالیه های گاتهام رابین نایت وینگ بت گرل رد هود

بازی به شما این امکان را می‌دهد که از بین ۴ شخصیت یعنی رابین، بت گرل، رد هود و در نهایت نایت وینگ یکی را انتخاب کنید. هر کدام از آن‌ها توانایی‌های خاص خود را دارند و می‌توان در هر لحظه و در هر مأموریتی به راحتی بین آن‌ها سوئیچ کرد. البته این به بازیکن بستگی دارد که شخصیت مناسب را برای کار مناسب انتخاب کند.

به عنوان مثال، هنگام رویارویی با مستر فریز که یکی از باس‌ها است، بازیکن باید از بین چهار شخصیت، شخصیتی را انتخاب کند که دارای توانایی‌های آتش باشد. به این دلیل که باس فوق قدرت یخی دارد و اگر انتخاب اشتباهی داشته باشید موفق به سرنگونی او نخواهید شد.

شخصیت را می‌توان سفارشی کرد و علاوه بر مهارت‌های به دست آمده از طریق ارتقاء سطح، بازیکنان فناوری‌های خاصی را دریافت خواهند کرد که می‌توانند به لباس‌ها متصل شوند. مانند تقویت سلامتی یا افزایش قابلیت‌های سلاح‌ها و غیره.

رابین بررسی بازی Gotham Knights

بازی Gotham Knights همچنین چالش‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که وقتی آن‌ها را با موفقیت به پایان برسانید، یکی از ۴ توانایی ویژه را باز خواهید کرد. این توانایی‌ها را بازیکن می‌تواند به طور موثر در هنگام رویارویی با گروه بزرگی از دشمنان به طور همزمان استفاده کند.

هر شخصیت دارای ضربه‌های سریع برد کوتاهی است که با فشار دادن دکمه مربع فعال می‌شود و ضربات دوربردی وجود دارد که با فشار دادن دکمه مثلث می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. هر کاراکتر ضربات مخصوص به خود را دارد که با دیگری متفاوت است، به علاوه دکمه دایره برای جلوگیری از ضربه.

علاوه بر این ضربات، برخی حرکات دیگر را می‌توان به صورت مخفیانه انجام داد، مانند پریدن روی دشمنان یا ترور آن‌ها از پشت سر. همچنین یک شمارنده ضربات ویژه وجود دارد که زمانی که با فشار دادن دکمه دایره از حملات دشمن اجتناب می‌کنید پر می‌شود، این شمارنده به شما این توانایی را می‌دهد که با فشار دادن دکمه مثلث و R۱ یک ضربه متمایز انجام دهید.

موتور بتمن بت گرل بررسی بازی Gotham Knights

برای حرکت سریع می‌توانید از موتوری که می‌بایست با استفاده از فلش‌ها احضار کنید استفاده کنید. با این حال، هیچ راه دیگری برای حرکت سریعتر از یک مکان به مکان دیگر وجود ندارد، به خصوص که نقشه بازی Gotham Knights نسبتاََ بزرگ است. منطقه گاتهام بر اساس دشمنان به مناطق جنوبی، شمالی، شرقی و غربی تقسیم شده است.

تیم سازنده مانند بازی‌های قبلی بتمن محیط تاریک و ماجراجویی در شب را ارائه می‌دهد، اما این محیط فقط برای خود بتمن مناسب است. از طرفی بهینه‌سازی جهان بازی هم خوب نیست و مشکلات افت فریم روی پلی استیشن 5 واقعاً تعجب‌آور است.

چیزی که باعث نارضایتی من شد مکانیسم فعال‌سازی مأموریت‌های اصلی است، به عنوان مثال بازی شما را مجبور می‌کند تا برای یافتن مجرمان در نقشه بزرگ بازی پرسه بزنید. وقتی آن‌ها را پیدا کردید، باید آن‌ها را بازجویی کنید تا اطلاعاتی به شما بدهند که به فعال کردن مأموریت اصلی کمک کند. این مکانیک بسیار خسته کننده است و فقط برای طولانی‌تر کردن بازی وجود دارد.

مردی با کت و شلوار ماسک جغد

تنوع مأموریت‌های بازی بسیار زیاد است، به عنوان مثال، مأموریت‌هایی برای جلوگیری از سرقت، محافظت از مردم، تعقیب وسایل نقلیه و موارد دیگر وجود دارد. این مأموریت‌ها به شما امتیاز XP بیشتری می‌دهند که به نوبه خود امکانی برای باز کردن مهارت به شما می‌دهد. بازی تیمی بسیار عالی تعبیه شده است، اما پیدا کردن بازیکن دشوار است. ایده پیدا کردن کسی که به شما در انجام مأموریت‌های سخت کمک کند، به عنوان یک ایده با درون مایه نقش آفرینی و جهان باز عالی و خوب کار شده است.

در مورد گرافیک، قطعاً با گرافیک نسل جدید طرف نیستند. از نظر من بازی قدیمی Batman Arkham Knight هم از نظر گرافیکی هم از نظر اجرا و هم از نظر گیم پلی بهتر از گاتهام نایتس است. من نمی‌دانم که تیم سازنده به چه امیدی این بازی را انحصاری نسل جدید کرده است و نسخه نسل قبل را لغو کرد!

موسیقی پس زمینه بازی، به خصوص موسیقی که ابتدای هر نبرد شروع می‌شود، بسیار انرژی‌زا است. همچنین یک موسیقی سینمایی شگفت‌انگیز وجود دارد که باعث می‌شود احساس کنید در حال تماشای فیلم هستید.

نوشتار مرتبط:  سیستم مورد نیاز جوخه انتحار: لیگ عدالت را بکش 

بازی Gotham Knights خیلی من را ناامید کرد، عنوانی که قرار بود سفر بتمن را مانند بازی‌های قبلی‌اش کامل کند، اما در عوض پر از باگ و مشکلات فنی، گیم پلی متوسط، گرافیک ضعیف و همچنین افت فریم شدید بود، قطعاً با بازی بی نقصی طرف نیستیم. بازی در حد عناوین نسل 9 نیست و نبود بتمن به عنوان شخصیت قابل بازی و کلیدی بدون شک حس می‌شود.

نقاط مثبت

  • تنوع بالای مأموریت‌های اصلی و جانبی
  • آزادی جابجایی بین شخصیت‌ها در هر زمان
  • مهارت‌های عالی هر شخصیت باعث می‌شود بازیکن احساس کند چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد
  • لباس‌های متعدد برای هر شخصیت و توانایی‌های آن‌ها

نقاط منفی

  • داستان اصلی بسیار کوتاه است
  • گیم پلی اکشن محدود
  • مشکل در مسیریابی از یک منطقه به منطقه دیگر در نقشه
  • نبود ویژگی ناوبری سریع
  • سختی فعال‌سازی مأموریت‌های اصلی و مجبور کردن بازیکن به جستجو و تکمیل مأموریت‌های عادی برای یافتن مأموریت اصلی
  • گرافیک متوسط
  • صداگذاری بد
  • افت فریم شدید
  • باگ و مشکلات فنی فراوان

امتیاز ساویس‌گیم: 7.5 از 10

نوشتار مرتبط:  7 بازی فوق العاده که به شما حس ابرقهرمان بودن را می‌دهند 

بازبینی تصویری

رابین شوالیه های گاتهام

گرافیک بازی در حد نسل 9 نیست

 

هارلی کویین نایت وینگ

مراحل بازی تنوع خوبی دارند

 

باس های شوالیه های گاتهام مستر فریز هارلی کویین بررسی بازی Gotham Knights

باس فایت‌های جذاب

نوشتار مرتبط:  معرفی استودیو بازیسازی راکستدی 

FINAL VERDICT

Gotham Knights disappointed me a lot, a title that was supposed to complete Batman’s journey like the previous games, but instead it was full of bugs and technical problems, mediocre gameplay, poor graphics and also severe frame drops. and the absence of Batman as a playable and key character is undoubtedly felt

:Pros

  • High variety of main and side missions
  • Freedom to switch between characters at any time
  • Multiple abilities and costumes for each character

:Cons

  • The main story is very short
  • Many bugs and technical problems
  • mediocre graphics

SavisGame Score: 7.5 out of 10

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها