معرفی استودیوهای بازی‌سازی: راکستدی

معرفی استودیوهای بازی‌سازی: راکستدی

استودیوی بازی‌سازی راکستدی (Rocksteady Studios Ltd) واقع در لندن است. این استودیو در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۰۴ توسط سفتون هیل (Sefton Hill) و جیمی واکر (Jamie Walker) بنا نهاده شده است. از جمله نخستین بازی‌هایی که استودیوی راکستدی روی آن‌ها کار کرده است، می‌شود به Urban Chaos: Riot Response در سال ۲۰۰۶ و بازی Batman: Arkham Asylum در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد.

راکستدی در شمال لندن واقع شده است. توسعه‌دهندگان این استودیو فوق‌العاده با استعداد هستند. با این حال نخستین بازی آن‌ها با استقبال چندانی مواجه نشد. بازی Urban Chaos: Riot Response نمرات متوسط رو به پایینی دریافت کرد. آن‌ها در ادامه با خلق Batman: Arkham Asylum همه را شگفت‌زده کردند. این بازی در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و با استقبال گسترده‌ای مواجه شد. ۲ سال بعد هم شاهد Batman: Arkham City بودیم که اثر درجه یکی بود و نام استودیو را سر زبان‌ها انداخت.

معرفی استودیوهای بازی‌سازی: راکستدی سفتون هیل (Sefton Hill) و جیمی واکر (Jamie Walker)

راکستدی را سفتون هیل و جیمی واکر، توسعه دهندگان با سابقه‌ی هنرصنعت در سال ۲۰۰۴ بنا نهادند. تنها ۲ سال بعد آن‌ها توانستند بازی Urban Chaos: Riot Response را روانه‌ی بازار کنند. وظيفه‌ی نشر بازی بر عهده‌ی Eidos Interactive بود و بازی برای پلی استیشن 2 و ایکس‌ باکس اورجینال عرضه شد. انتقادات نسبت به این بازی زیاد بود. منتقدان از ساختار تکراری این شوتر اول شخص گله‌مند بودند. به عقیده‌ی آن‌ها بازی مذکور چیزی را به این زیرسبک اضافه نکرده است.

راکستدی برای بازی بعدی خود تصمیم گرفت به سراغ شخصیت فوق محبوب بتمن برود. با توجه به حق امتیازی که از دی سی کمیک به دست آورده بودند، تصمیم بر این شد که سراغ خلق داستان برای بزرگ‌ترین کارآگاه جهان بروند! اما به دلیل وضعیت مالی بد Eidos در آن مقطع زمانی، توجهات کمی به این بازی می‌شد و رسانه‌ها آن را جدی نمی‌گرفتند. با این حال مقاله‌ی گیم اینفورمر کمک کرد که اوضاع تبلیغاتی بازی حسابی داغ شود و اسکرین شات‌های بازی جدید بتمن مخاطبان را کنجکاو کرده بود. هرچه به تاریخ عرضه‌ی بازی نزدیک می‌شدیم، اطلاعات در خصوص آن توسط راکستدی به صورت قطره چکانی به اشتراک گذاشته می‌شد.

در ادامه به صورت غیرمنتظره‌ای خبر خریداری شدن Eidos Interactive توسط Square Enix در اوایل سال ۲۰۰۹ اوضاع را کمی پیچیده کرد. با این حال راکستدی به طرفداران اطمینان می‌داد که بازی برای عرضه در ژوئن ۲۰۰۹ آماده است و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. اما چنین نشد. چرا که در E3 همان سال خبر تأخیر بازی Batman: Arkham Asylum تا آگوست اطلاع‌رسانی شد.

معرفی استودیوهای بازی‌سازی: راکستدی بتمن تیمارستان آرخام

بالأخره بازی عرضه شد و با استقبال گسترده‌ای مواجه شد. خیلی‌ها راکستدی را عامل احیای مجدد بتمن در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی می‌دانند، همان‌طور که کریستوفر نولان همین کار را در سینما برای بتمن انجام داد.

دسامبر ۲۰۰۹ و در خلال مراسم Spike Video Game Awards تیزر بازی Batman: Arkham City به نمایش در آمد. تیزری که طرفداران را فوق‌العاده هیجان‌زده کرد و نوید حضور شخصیت‌های کلاسیک مجموعه را می‌داد. راکستدی در همین مراسم توانست جایزه‌ی بهترین استودیوی سال را از آن خود کند.

موفقیت شگفت‌انگیز این استودیوی بازی‌سازی منجر به این شد که شرکت برادران وارنر در سال ۲۰۱۰ آن‌ها را خریداری کند. راکستدی توانست مجموعه‌ی بتمن را در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی احیا کند. آن‌ها در ادامه Batman: Arkham City و بازی Batman Arkham Knight را عرضه کردند. در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله نیز بیش از ۲۵۰ توسعه دهنده در این استودیو مشغول کار روی پروژه‌های آینده هستند.

نوشتار مرتبط:  10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران 

پوستر رسمی بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

Suicide Squad: Kill the Justice League

جدیدترین ساخته‌ی استودیوی راکستدی که برای عرضه در بهار ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده است، Suicide Squad: Kill the Justice League نام دارد. این بازی قرار است برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و کامپیوتر عرضه شود. بنا بر گفته‌ی سازندگان این بازی به نوعی پنجمین دنباله‌ی مجموعه‌ی بتمن آرخام به شمار می‌رود. با این تفاوت که خبری از بتمن در آن نیست، و یا حداقل این‌که نخستین بار است که وی شخصیت اصلی نخواهد بود.

داستان این بازی اکشن-ماجراجویی به دارودسته‌ی شرورها مرتبط است که توسط آماندا والر مأمور شده‌اند تا با هجوم بیگانگان مقابله کنند. جوخه‌ی انتحار می‌بایست ضمن جلوگیری از حمله‌ی Brainiac، اعضای لیگ عدالت که توسط این شخصیت شستشوی مغزی شده‌اند را نیز به قتل برسانند.

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League یک اکشن-ماجراجویی جهان‌باز است که در شهر خیالی متروپلیس جریان دارد. شما در این بازی قابلیت کنترل کاپیتان بومرنگ، ددشات، هارلی کویین و کینگ شارک را خواهید داشت. اگر به صورت تک‌نفره بازی را تجربه کنید، امکان جابه‌جایی بین شخصیت‌ها را خواهید داشت و باقی اعضا توسط هوش مصنوعی کنترل خواهند شد. البته بازی قابلیت co-op چهار نفره هم دارد. انتخاب با خودتان است.

هارلی کویین سوپرمن ددشات در جوخه ی انتحار

داستان این بازی پس از ماجراهای Batman: Arkham Knight تعریف می‌شود. خلافکاران سابق گاتهام جمع‌آوری شده‌اند تا در متروپلیس با هجوم بیگانگان مبارزه کنند. دشمن اصلی بازی Brainiac ساکنین شهر از جمله اعضای لیگ عدالت را شستشوی مغزی داده است. افرادی همچون سوپرمن، فلش و گرین لنترن. در این میان واندر وومن تنها شخصیتی است که تحت تأثیر شستشوی مغزی Brainiac قرار نگرفته. بد نیست اشاره کنیم که پیش از این شایعه شده بود که بازی بعدی راکستدی با محوریت سوپرمن خواهد بود. اما بعدها مشخص شد که چنین نیست و بازی جدید آن‌ها همین Suicide Squad: Kill the Justice League است.

باید دید عاقبت چه خواهد شد و سرنوشت بازی جدید استودیوی راکستدی چه خواهد بود. نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ نمایش‌های Suicide Squad: Kill the Justice League توجه شما را جلب کرده‌اند؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها