معرفی استودیوهای بازیسازی: تورن 10

معرفی استودیوهای بازیسازی: تورن 10 استودیو Turn 10 Studios

ردموند، واشنگتن، در یک مجتمع اداری نسبتاً ناشناس که حدوداً 30 دقیقه از مرکز شهر سیاتل فاصله دارد، یک دفتر مرکزی به وضوح از همسایگان خود متمایز است. نماهای اجتناب ناپذیری از تاریخچه صنعت خودروسازی به ویژه پرچم‌های مازراتی، لوتوس و مرسدس بنز که از پنجره‌ها آویزان شده‌اند، و پارکینگ اختصاصی حاوی تعداد قابل توجهی از اتومبیل‌های جالب توجه بیش از حد انتظار در این مکان به چشم می‌خورند. ظریف است، اما برای معرفت‌شناسان این سیگنال را می‌دهد که «اتفاقات جالب مربوط به خودرو در اینجا جریان دارند». به تورن 10 (Turn 10 Studios) خوش آمدید. در ادامه به معرفی خالقان فورزا موتور اسپورت (Forza Motorsport) می‌پردازیم.

اگر ویژگی‌های بیرونی به کارکرد داخل اشاره داشته باشند، قسمت پذیرش هدف این دفتر را فریاد می‌زند. آن ماشین نارنجی متالیک سوخته مک لارن P1 نیست که کنار میز جلو قرار گرفته است؟ این نسخه‌ای از خودرویی بود که برای Forza Motorsport 5 نقش ستاره روی جلد را بازی می‌کرد، اگرچه خودرویی که در اینجا به عنوان محافظ دروازه ایفای نقش می‌کرد، متأسفانه یک ماکت غیرقابل رانندگی بود و نه یک ابرماشین هیبریدی هیولا با قدرت 900 اسب بخار. با وجود این واقعیت، هنوز هم بیش از 300,000 دلار هزینه در بر داشته است! به نظر می‌رسد که بدنه فیبر کربن ارزان نبوده است.

صندلی ریسینگ استودیو تورن 10

تعداد زیادی از رانندگان مسابقه در آنجا نشسته‌اند و به طراحی و تنظیم Forza کمک می‌کنند

وندل، یکی از مدیران ارشد تورن 10 حرف جالبی می‌زند، او اشاره کرد که «موضوع دیگر در مورد چند ضلعی‌ها نیست.» با توجه به اینکه کنسول‌های نسل فعلی قادر به نمایش جزئیات بسیاری هستند، اکنون هدف ایجاد جو با شبیه سازی همان عیوبی است که در دنیای واقعی مشاهده می‌شود. او به‌خصوص به خراش‌های دستی که روی سطح برخی از چرخ‌های آلیاژی دیده می‌شد و اثر پوست پرتقال  که حتی گران‌ترین خودروها نیز با آن کارخانه را ترک می‌کنند، افتخار می‌کرد. وندل گفت بدون این نواقص اضافی ماشین‌های دیجیتال خیلی خوب به نظر می‌رسند و شروع به نمایش جلوه‌های uncanny valley شبیه آنچه در انسان‌های دیجیتال دیده می‌شود، می‌کنند.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های ایکس‌ باکس سری ایکس 

لوگو استودیو تورن 10

اسم استودیو برگفته از چیست؟

«تورن 10» معمولاََ آخرین پیچ مسیر مسابقه است. حتی اگر آخرین هم نباشد، معمولاََ شناخته شده‌ترین پیچ مسیر است، به عنوان مثال در Sebring یا Road Atlanta. وندل می‌گوید که این اسم به یک باره به ذهنشان خطور کرده و به واسطه حس بازی گونه‌‌ای که دارد و همچنین هم‌آوایی آن با عناوین Turn Base انتخاب شد.

در یک طرف اتاق یک تخته تایم آزمایشی وجود دارد که برای هر کسی که Top Gear را تماشا می‌کند آشناست، یادآور همکاری خلاقانه بین Turn 10 و برنامه سرگرمی بسیار محبوب تاپ گیر

در یک طرف اتاق یک تخته تایم آزمایشی وجود دارد که برای هر کسی که Top Gear را تماشا می‌کند آشناست، یادآور همکاری خلاقانه بین Turn 10 و برنامه سرگرمی بسیار محبوب تاپ گیر.

بالای یک دیوار، چراغ‌های جلو آئودی R8 و دسته‌های چراغ ترمز به عنوان گران‌ترین چراغ‌های نشانگر سرور تولیدی جهان عمل می‌کنند و وضعیت فعلی تجربه آنلاین  Forza را به وضوح نشان می‌دهند. این چراغ‌های جلوی به کار رفته قبل از معرفی فناوری پرتو لیزری آئودی هستند، که احتمالاً خبر خوبی برای بینایی هر کسی است که جلوی آن‌ها می‌نشیند!

بالای یک دیوار، چراغ‌های جلو آئودی R8 و دسته‌های چراغ ترمز به عنوان گران‌ترین چراغ‌های نشانگر سرور تولیدی جهان عمل می‌کنند و وضعیت فعلی تجربه آنلاین  Forza را به وضوح نشان می‌دهند. این چراغ‌های جلوی به کار رفته قبل از معرفی فناوری پرتو لیزری آئودی هستند، که احتمالاً خبر خوبی برای بینایی هر کسی است که جلوی آن‌ها می‌نشیند!

خوره‌های ماشین زیادی در تورن 10 کار می‌کنند. تعداد زیادی تفنگ Nerf وجود دارد که در هنگام استراحت استودیو را به آشوب می‌کشانند. وسایل مرتبط با اتومبیل زیادی در دفتر استودیو وجود دارند، از جمله تایر مسابقه‌ای عجیب و غریب و بیش از چند اتومبیل (بسیار پیچیده) مدل کاغذی که به نظر می‌رسد در نسخه‌های قبلی (به ویژه Forza Motorsport 3) استفاده شده‌اند.

دفتر استودیو خانه بسیاری از خرده فرهنگ‌های مختلف است که با هم بازی و همچنین کار می‌کنند. رزمی‌کارانی که همه با هم تمرین می‌کنند، گروه D&D، بسکتبالیست‌ها، و جمعیت روز پیست همگی در میان کارمندان قرار دارند. علیرغم علایق مختلف، مدیر استودیو می‌گوید که همه در تورن 10 به کاربر نهایی اهمیت می‌دهند.

وقتی از مدیر استودیو در یکی از مصاحبه‌ها پرسیده شد که چرا دوست دارد در Turn 10 کار کند، او با کمال تعجب گفت:

 «بازی‌های مسابقه‌ای حتی سبک مورد علاقه من نیستند». همانطور که گفته شد، کار روی یک بازی که ماشین‌ها را با تکنولوژی ترکیب می‌کند و شاید تبدیل آن به یک پدیده فرهنگی جذابیت زیادی دارد. همچنین عاشق طنز و فضای دوستانه این مکان هستم، به علاوه کار با افراد بسیار باهوشی که می‌توانند با انواع مختلف گیمر همدلی کنند لذت بخش است.

فورزا موتور اسپورت جدید

وقتی Turn 10 در سال 2001 ایجاد شد، مدیر استودیو گفت که کارمندان عمدتاً افرادی بودند که در انتشار عناوینی مانند Project Gotham Racing و Golf 4.0 تجربه داشتند، نه افرادی با تجربه توسعه، طراحی و کدنویسی مستقیم. حال با گذشت همه این سال‌ها تورن 10 به استودیو شماره یک بازی‌های مسابقه‌ای تبدیل شده است. استودیوای که با سخت کوشی رقبا را کنار زده و مورد احترام گیمرهاست.

نظر شما در خصوص استودیو سازنده فورزا موتور اسپورت چيست؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها