قابلیت Quick Resume کنسول‌های Xbox Series X/S کماکان به بهینه شدن نیاز دارد!

ایکس‌باکس مایکروسافت

به گزارش ساویس‌گیم، آقای جیسون رونالد از ایکس‌باکس به تازگی در خصوص مشکلات قابلیت Quick Resume اشاره کرده است. این قابلیت به بهبود و بهینه شدن ادامه خواهد داد. در همین راستا نظرات و بازخوردهای کاربران نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وقتی صحبت از کنسول‌های نسل جدید به میان آید. هم سونی و هم مایکروسافت دست پر به میدان آمده‌اند، به خصوص سونی. کنسول‌های جدید قابلیت‌های جدیدی نیز به همراه دارند. اگر ویدئوهای مقایسه‌ای زمان‌های بارگذاری را دیده باشید، بدون شک به تفاوت محسوس در این بین توجه کرده‌اید. جدای از گذر از HDD به SSD، کنسول‌های مایکروسافت قابلیت ویژه‌ای به نام Quick Resume نیز دارند.

این قابلیت از آن دسته قابلیت‌هایی هست که تا آن را تجربه نکرده باشید به کاربرد آن پی نخواهید برد. به خصوص در زمینه‌ی بازی‌های گیم‌پس. اما به مانند اکثر فناوری‌های جدید، این قابلیت نیز در ابتدای کار دچار مشکل شده است. به همین منظور برخی از عناوين Quick Resume را نخواهند داشت. مایکروسافت نیز به این مشکل واقف است و در صدد رفع آن برآمده.

جیسون رونالد مدیر برنامه‌ریزی ایکس‌باکس به تازگی و در صحبت با آقای میجور نلسون به Quick Resume پرداخته است. طبق گفته‌های جیسون این قابلیت در حال پیشرفت و بهبود است. مشکل تعدادی از عناوین با این قابلیت برطرف شده است. برای بهبودهای آینده آقای جیسون رونالد به بازخوردهای طرفداران امیدوار است.

بدون شک قابلیت Quick Resume یک چیز بکر و منحصر به فرد است. در حال حاضر قابلیت مشابهی در پلی‌استیشن 5 وجود ندارد. البته سرعت SSDها به قدری بالاست که شاید حتی به این قابلیت نیازی نخواهید داشت. زمان‌های بارگذاری به قدری کوتاه شده‌اند که شاید حتی متوجه آن‌ها نشوید. نمونه‌ی بارز آن عنوان جدید Spider Man Miles Morales می‌باشد. باید منتظر ماند و دید عاقبت چه ویژگی‌هایی به این قابلیت اضافه خواهد شد.

خب دوستان نظرتان چیست؟ این قابلیت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

4 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها