بهترین مکان برای فارکرای بعدی

بهترین مکان برای فارکرای بعدی

یوبیسافت امروزه برای ساخت بازی‌های جهان‌باز معروف و محبوب شده است. با این‌که گل سر سبد آن‌ها Assassin’s Creed است ولی Far Cry نیز دست کمی از آن ندارد. سال 2012 بود که یوبیسافت با Far Cry 3 این فرانچایز را در کانون توجهات قرار داد. و از آن پس هر شماره ما را به قلمروهای عجیبی برده است. در این مقاله به بهترین مکان برای فارکرای بعدی خواهیم پرداخت.

آخرین نسخه‌ی فارکرای چندی پیش عرضه شد. فارکرای 6 با استقبال خوبی مواجه‌ شد و جذابیت اصلی آن بی شک جزیره‌ی خیالی Yara مقتبس از کوبا می‌باشد. با توجه به موفقیت‌های پیاپی عناوین فارکرای، قطعاً نسخه‌ی جدید سری در دست ساخت قرار دارد. این‌که نسخه‌ی در حال ساخت عنوانی اصلی همچون Far Cry 6 باشد یا عنوانی فرعی به مانند Far Cry: Primal، مشخص نیست. ما در ادامه به محیط‌های جذاب و مناسب این سری می‌پردازیم.

نوشتار مرتبط:  آفریقا در تصرف اشرار؛ چرا Far Cry 2 بهترین بازی در سری فارکرای است؟ 

فارکرای 7

شمالگان

شماره‌های اخیر فارکرای میزبان مناطق سرد و برفی بوده‌اند، ولی هيچکدام استفاده لازم را از آن نداشته‌اند. بدون شک میزبانی از سرزمین‌های شمالگان می‌تواند یک چالش اساسی برای بازی‌بازان پدید آورد و این بار به جای این‌که جنگ سالاران دردسر اصلی باشند، محیط سرسخت و خشن بازی‌باز را به چالش خواهد کشید.

سرزمین‌های برفی و یخ‌بندان می‌توانند گیم پلی بازی را دستخوش تغییر دهند. به عنوان مثال نفوذ به پایگاه دشمن به صورت مخفیانه به کمک برف و بوران. و یا تجربه‌ی یک مبارزه‌ی نفس‌گیر با نیروهای دشمن در کولاک شدید. امکان ارتقاء وسایل و تجهیزات برای شرایط آب و هوایی سخت و کلی جزئیات دیگر از جمله شفق قطبی چشم‌نواز.

نوشتار مرتبط:  30 بازی جهان‌باز برتر که باید تجربه کنید 

بهترین مکان برای فارکرای بعدی Far Cry 7

مصر

یوبیسافت با سرزمین فراعنه و اهرام ثلاثه‌ی مصر بيگانه نیست. آن‌ها در سال 2017 با Assassin’s Creed Origins فرانچایز را به جهان‌باز نقش‌آفرینی بدل کردند و موفقیت چشمگیری به دست آوردند. حیف است که فقط یک بار از سرزمین زیبای مصر دیدن کنیم. چه فارکرای بعدی در مصر باستان جریان داشته باشد و چه در دوران مدرن، هر 2 حالت خوشایند است.

برای این‌که جذابیت کار بیشتر شود سازندگان می‌توانند به جهان یکپارچه‌ی یوبیسافت در این نسخه بپردازند. البته نیازی نیست که حتماً تأثیر مستقیم داشته باشد، همین که در حد یک ایستر اگ باشد کافی است. همچنین مشابه شمالگان چالش‌های محیطی در مصر نیز می‌توانند به کار روند. به عنوان مثال گرمای شدید، طوفان‌های شن و چیزهایی از این دست.

نوشتار مرتبط:  SJW؛ سرطانی که به جان هنرصنعت بازی‌های ویدئویی افتاده است 

فارکرای 7

جنگل‌های بارانی آمازون

فارکرای 3 در زمان خودش یک شاهکار بصری بود. منطقه‌ی گرمسیری و استوایی که داستان در آن جریان داشت فوق‌العاده چشم‌نواز بود. فارکرای 6 همین کار را یک دهه بعد و روی سخت‌افزار جدید انجام داد. قطعاً به کار گیری دوباره‌ی محیط‌های جنگلی با توجه به پیشرفت روز افزون سخت‌افزارها می‌تواند کماکان چشم‌نواز و لذت‌بخش باشد.

در این بین حتماً با بنده هم عقیده هستید که بزرگ‌تر و دلفریب‌تر از جنگل‌های بارانی آمازون نداریم. فارکرای جدید می‌تواند با بهره‌گیری از این محیط یک تجربه‌ی جادویی و چشم‌نواز همچون آنچارتد 4 و Red Dead Redemption 2 ارائه دهد. همانطور که مستحضرید این عناوین محیط‌های جنگلی را به بهترین شکل ممکن و نزدیک به واقعیت شبیه‌سازی کرده‌اند. فارکرای بعدی می‌تواند با ارائه‌ی جنگل‌های متراکم و مرداب‌های عمیق یک گیم پلی مخفی‌کاری دلچسب ارائه دهد.

نوشتار مرتبط:  همه‌ی آن‌چه که باید درباره‌ی Farcry 6 بدانید 

بهترین مکان برای فارکرای بعدی Far Cry 7

فضا

قبول دارم این ایده شاید کمی عجیب و غریب باشد. ولی فارکرای با ایده‌های عجیب و غریب بیگانه نیست. به عنوان مثال DLC فارکرای 5 که در مریخ جریان داشت. و یا Far Cry 3: Blood Dragon که ادای دین نئونی به فیلم‌های اکشن دهه‌ی 80 میلادی بود. اما با توجه به این‌که شماره‌های اصلی فارکرای یک استاندارد واقعگرایی را رعایت می‌کنند. بنابراین فارکرای در فضا بهتر است به عنوان یک دنباله‌ی فرعی عرضه شود. مثل Far Cry: Primal که در دوران ماقبل تاریخ جریان داشت.

با در نظر گرفتن سابقه‌ی یوبیسافت، آن‌ها معمولاً یکی در میان دنباله‌های فرعی عجیب ارائه می‌دهند. ما پرایمال را پس از فارکرای 4 داشتیم، New Dawn ادامه دهنده‌ی فارکرای 5 بود و حال که فارکرای 6 عرضه شده، خیلی عجیب نیست که شاهد رویکرد مشابهی باشیم. پیش‌بینی شما چیست؟ بهترین مکان برای فارکرای بعدی کجاست؟ مصر، شمالگان یا فضا؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها