سونی چرا بانجی را خرید؟

سونی چرا بانجی را خرید؟

وقتی خبر تصاحب بانجی توسط سونی با مبلغ 3.6 میلیارد دلار اعلام شد، شگفت‌زده شدم. و زمانی که جزئیات خبر و اطلاعیه‌ی بانجی را خواندم کمی گیج شدم. جزئیات از این قرار بود که بانجی مستقل خواهد ماند و دستینی 2 نیز کماکان روی پلتفرم‌های مختلف عرضه و پشتیبانی خواهد شد. همچنین بازی‌های آینده‌ی بانجی روی PC، Xbox و حتی استادیا نیز منتشر خواهند شد. خیلی عجیب است، اگر عناوین بانجی انحصاری پلی استیشن نمی‌شوند پس اساساً سونی چرا بانجی را خرید؟

یکی از موارد اصلی این است که سونی برنامه دارد آی‌پی‌های خود را گسترش دهد. آن‌ها معتقدند هنرصنعت بازی تنها آغاز ماجراست و آی‌پی‌های پلی استیشن پتانسیل بالایی برای ورود به دیگر مدیوم‌ها را دارند. از طرفی سونی برخلافِ مایکروسافت یک غول سرگرمی است. آن‌ها در حوزه‌ی موسیقی، تصویر و سینما دستی بر آتش دارند و بهترین استودیوهای فیلم‌سازی را در اختیار گرفته‌اند.

سونی چرا بانجی را خرید؟

بانجی نیز خالق یکی از پرطرفدارترین عناوین علمی-تخیلی جهان است. دستینی در محبوب‌ترین وضعیت خود قرار دارد و آماده‌ی بهره‌برداری و ورود به سایر مدیوم‌هاست. این موضوع را اضافه کنید به موفقیت چشم‌گیر اقتباس تلویزیونی ویچر، Arcane و Castlevania. سریال هیلو نیز در شرف پخش قرار دارد و اخیراً شاهد نمایش جدید آن بودیم.

البته که پروژه‌های اينچنينی سال‌ها به طول خواهند انجامید. ولی بانجی دست خالی نیست و پیش از این مقدمات را فراهم آورده‌اند. سال گذشته بود که آن‌ها فهرست شغلی جدید را ارائه دادند و اعلام کردند که قصد ورود به حوزه‌ی سینما، تلویزیون، کتاب و سایر رسانه‌ها را دارند.

نوشتار مرتبط:  نگاهی به بازی‌ها و استودیوهای پلی استیشن پس از تصاحب بانجی 

پلی استیشن بانجی

ماورای Destiny

یعنی سونی 3.6 میلیارد دلار را صرفاً برای دستینی هزینه کرده است؟ خیر، بانجی بیش از 700 کارمند دارد و آن‌ها سال 2019 اعلام کردند که در حال ساخت بازی‌های جدید هستند. حداقل یکی از این بازی‌ها قبل از 2025 عرضه خواهد شد. بانجی متخصص خلق جهان‌های شگفت‌انگیز و عمیق است. آن‌ها با دستینی میلیون‌ها کاربر و طرفدار جذب کرده‌اند. البته که از خالقان ابرفرانچایز هیلو کم‌تر از این هم انتظار نمی‌رود.

از طرفی سونی با خرید بانجی به تمام فناوری‌ها و دانش بالای تیم توسعه‌ی دستینی دست پیدا خواهد کرد. عرضه و فروش بازی‌های بانجی روی سایر پلتفرم‌ها نزدیک به 70% از فروش را به جیب تیم پلی استیشن سرازیر خواهد کرد.

نوشتار مرتبط:  قول مولتی پلتفرم ماندن بانجی به نفع ایکس باکس خواهد بود 

بازی های پلی استیشن

جهان‌های مشترک خانواده‌ی پلی استیشن

اکنون که بانجی و جهان عظیم دستینی به کتابخانه‌ی شگرف پلی استیشن افزوده شده، می‌توان شاهد خلق جهان‌های مشترک و متمرکز بین آی‌پی‌های مختلف پلی استیشن باشیم. استودیوهای اینسومنیاک گیمز، ناتی داگ و سانتامونیکا می‌توانند با همکاری بانجی یک ابر بازی را خلق کنند. استودیوهای داخلی پلی استیشن پیش از این نیز سابقه‌ی همکاری با یکدیگر را داشته‌اند و حاصل آن پیشرفت و گسترش پلی استیشن بوده است.

در برابر سونی می‌تواند به بانجی کمک کند تا از مرزهای هنرصنعت خارج شوند و به مدیوم‌های دیگر وارد آیند. این‌که صرفاً به آی‌پی‌ها توجه شود کوته‌فکری است. بانجی تیم با استعداد و شگفت‌انگیزی دارد. آن‌ها هیلو و دستینی را در کارنامه دارند.

سونی چرا بانجی را خرید؟

فراموش نکنید که در سال 2018 شرکت بزرگ NetEase با سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری قصد کمک به بانجی برای ساخت جهان‌های جدید را داشت. حال متوجه می‌شویم که آن رقم ناچیز بوده است.

نظر شما در این‌باره چیست؟ سونی چرا بانجی را خرید؟ استراتژی آینده‌ی آن‌ها را پیش‌بینی کنید. اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها