نقد و بررسی بازی Judgment

نقد و بررسی بازی Judgment کاور بازی جاجمنت

یاکوزا، فرانچایز پرطرفداری که در طی سال‌های گذشته پرچمدار عناوین سگا بوده است و نام این شرکت خاطره‌ساز را زنده نگه داشته. برای سال‌ها ما شاهد داستان‌های جذاب یاکوزایی از جانب سگا بودیم، تا این‌که در سال 2019 با عرضه‌ی Judgment سازندگان تصمیم به ایجاد تنوعی ویژه گرفتند. و ما شاهد یک عنوان کارآگاهی از جانب سگا بودیم. با نقد و بررسی بازی Judgment همراه ساویس‌گیم شوید.

بازی Judgment دنباله‌ی فرعی فرانچایز یاکوزا به شمار می‌رود. در این بازی برخلافِ عناوین اصلی یاکوزا خبری از جهان زیرزمینی و سران یاکوزایی نیست. یا اگر هم باشیم در کانون قرار ندارند. شخصیت اصلی Judgment وکیل سابق و کارآگاه تازه‌کار‌ی به نام Takayuki Yagami می‌باشد. یاگامی پس از این‌که متهمی را از اتهام قتل نجات داد و در ادامه این اتفاق منجر به قتل نامزد این متهم و آتش زدن خانه‌اش شد، برای همیشه وکالت را کنار گذاشت. و تصمیم گرفت کارآگاه شود.

ما در نقش Takayuki Yagami بازی می‌کنیم که یک آژانس کارآگاه خصوصی راه‌اندازی کرده و به همراه دوستش که یک یاکوزای سابق است به حل پرونده‌های گوناگون می‌پردازند. این پرونده‌ها متنوع هستند از کیس‌های پیش پا افتاده‌ای چون پیدا کردن گربه‌‌ای گم شده تا حل مشکلات خانوادگی و تعقیب افراد و مسائل پیچیده‌تر.

نقد و بررسی بازی Judgment

کارآگاه تازه‌کار یاگامی به سختی در Kamurocho گذران زندگی می‌کند و غرق در بدهی است تا این‌که یک پرونده‌ی قتل به تورش می‌خورد. پرونده در ظاهر ساده است، اثبات بی‌گناهی یاکوزایی به نام Kiyohi Hamura که متهم به قتل شده است. اما این پرونده‌ی به ظاهر ساده در ادامه سرنخی می‌شود برای پرونده‌ی قتل‌های زنجیره‌ای و یک قاتل سریالی بی‌رحم.

بازی Judgment از موتور بازی‌سازی Dragon Engine استفاده می‌کند. همان موتوری که عناوین اخیر یاکوزا را با آن ساخته‌اند. از لحاظ فنی با عنوان خوبی طرف هستیم و سازندگان به بهترین نحو کار را ارائه داده‌اند.

ما در Judgment با موضوعات مختلفی برخورد خواهیم داشت. گیم پلی بازی تغییراتی به خود دیده است. عناصر کارآگاهی و مخفی‌کاری به بازی اضافه شده‌اند. به عنوان مثال ما شاهد مکانیک‌های باز کردن قفل، تعقیب و گریز، عکس‌برداری با دوربین گوشی یا Drone و همچنين بازپرسی از افراد هستیم. البته عناصر کارآگاهی و مخفی‌کاری Judgment چندان عمیق نیستند و سازندگان خیلی سطحی از آن‌ها استفاده کرده‌اند. در مجموع طرفداران یاکوزا هنگام تجربه‌ی این بازی احساس غریبی نخواهند کرد.

نقد و بررسی بازی Judgment

سبک مبارزات بازی به نسبت یاکوزا 6 پیشرفت شگرفی کرده است. ما شاهد 2 سبک متفاوت در Judgment هستیم که هر کدام چندضرب‌های مخصوص به خود را دارند. و در مجموع مبارزات فوق‌العاده لذت‌بخش‌اند. شما به راحتی و با فشردن تنها یک کلید می‌توانید بین سبک مبارزه جابه‌جا شوید و در ادامه با ارتقاء مهارت‌ها بر عمق مبارزات بیافزایید.

ارتقاء و پیشرفت در این بازی به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی شده است. واقعاً بهترین سیستم ارتقاء در بین عناوین مختلف یاکوزا متعلق به Judgment است. باز کردن مهارت و حرکت‌های جدید را لذت‌بخش‌تر از این نمی‌شد تعبیه کرد. و کار سازندگان جای تحسین فراوانی دارد.

مبارزات در Judgment ضرباهنگ سریع‌تر و زنده‌تری دارند. و البته کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسند ولی همین نکته آن را جذاب کرده است. حرکات تمام کننده‌ی بازی تنوع بالایی دارند و سازندگان فکر همه‌ی موقعیت‌ها را کرده‌اند!

بازی judgment

بازی Judgment برای من حس و حال فیلم‌های جکی چان را داشت! میان‌پرده‌ها، داستان، دیالوگ‌ها، مبارزات و حس شوخ طبعی موجود در آن‌ها همگی مشابه فیلم‌های جکی چان می‌باشند. داستان بازی همیشه حرفی برای گفتن دارد و شما را تا پایان مشتاق نگه می‌دارد. واقعاً تجربه‌ای به این روانی و جذابی را سراغ ندارم. علیرغم علاقه‌ی فراوانی که به بازی‌های یاکوزا دارم ولی هیچ گاه خودم را ملزم به 100% کردن آن‌ها نکرده بودم. Judgment برای من یک استثناء بود، نمی‌دانم چه جادویی در آن به کار برده‌اند که تا لحظه‌ی آخر ذره‌ای از جذابیتش کاسته نمی‌شود.

تمام 50 تا Friend Quest و 50 تا Side Case را با لذت تمام به پایان رساندم. سازندگان به شکل نبوغ‌آمیزی فعالیت‌های جانبی را به مراحل فرعی گره زده‌اند و شما را به انجام آن‌ها ترغیب می‌کنند. در نهایت نیز پاداش شما را با ارائه‌ی محتوای جدید داستانی به صورت تمام و کمال می‌دهند. عجیب است که این سیستم بی عیب و نقص در Yakuza 7 پیاده‌سازی نشد!

بازی Judgment عنوانی فوق‌العاده ارزشمند و یک شاهکار است. مبارزات لذت‌بخش و داستان درگیرکننده و جذاب تا آخرین لحظه همراه شما خواهند بود و درست زمانی که فکر می‌کنید دیگر چیزی برای ارائه وجود ندارد، شگفت‌زده خواهید شد. تجربه‌ی Judgment برای طرفداران فرانچایز محبوب Yakuza واجب و برای عاشقان عناوین داستان‌محور اجتناب‌ناپذیر است. نکته‌ی مثبت Judgment اینجاست که حتی اگر با فرانچایز یاکوزا آشنایی نداشته باشید هم از آن لذت خواهید برد. و الزامی به تجربه‌ی عناوین اصلی وجود ندارد. چرا که داستان و جهان متفاوتی دارد.

امتیاز ساویس‌گیم: 10 از 10

نوشتار مرتبط:  چرا Lost Judgment یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 است؟ 

بازی judgment

FINAL VERDICT

Judgment is an extremely valuable title and a masterpiece. Enjoyable fights and engaging storytelling will stay with you until the last minute, and right when you think there is nothing left to offer, you will be amazed. The Judgment experience is a must for fans of the popular Yakuza franchise and is inevitable for fans of story-driven titles. The good thing about Judgment is that you will enjoy it even if you are not familiar with the Yakuza franchise. And there is no need to experience the main titles. Because it has a different story and world

SavisGame Score: 10 out of 10

 

4.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها