نقد و بررسی بازی Forza Horizon 4؛ فتح قله‌ی موفقیت

نقد و بررسی بازی Forza Horizon 4؛ فتح قله‌ی موفقیت

(به قلم حسن نصرالهی)

فرانچایز فورزا هورایزون، اکنون محبوبیتی عظیم را به دست آورده است. نکته‌ی جالب توجه در مورد فورزا هورایزون این است که در هر نسخه از لحاظ کیفیت سیر صعودی را تجربه کرده است. این فرانچایز فوق العاده از سال 2012 کار خود را آغاز نمود و از آن زمان به بعد، همواره از عناوین شاخص کنسول‌های مایکروسافت به شمار می‌رود. به گونه‌ای که هواداران برای هر نسخه از آن لحظه شماری می‌کنند. پلی گراند گیمز با هوشمندی عناصر شبیه ساز و آرکید را در این سری تلفیق نمود و از این فرمول جادویی بهره‌های فراوانی برد. فورزا هورایزون 4 نیز همان روند صعودی بازی‌های قبل را ادامه داده است و اکنون سر فصلی جدید در بازی‌های ریسینگ می‌باشد.

نبوغ خالقان به عناصر آشنای ژانر رنگ و بوی دیگری داده است. این بازی را هر چقدر بیش‌تر تجربه کنید به عمق آن بیشتر پی خواهید برد. گویا سرگرمی و محتوا در یک بازی ریسینگ به مرحله‌ای تازه رسیده است. فناوری در اوج قرار دارد و توجه به مخاطب مثل همیشه در کانون توجه خالقان بوده است.

نقد و بررسی بازی Forza Horizon 4؛ فتح قله‌ی موفقیت پلی گراند گیمز

در سال‌های اخیر کمتر استودیویی را می‌توان سراغ داشت که چنین مخاطب را بشناسد و طیف وسیعی از کاربران سخت پسند را راضی نگه دارد. اما استودیو‌ی خوش ذوق و قابل احترام پلی گراند گیمز این خط مشی را سال‌هاست که ادامه داده و در هر نسخه آن را تقویت کرده است. خالقان این بار بریتانیا را برای مسابقات لذت بخش این بازی برگزیده‌اند. و مسابقات نیز بسیار فراوان و متنوع هستند. در حقیقت بازی‌باز می‌تواند با انواع و اقسام مسابقات سرگرم شود.

پلی گراند گیمز بیش از 450 ماشین از کلاس‌های مختلفی چون کلاسیک، اسپرت، مدرن و غیره را در بازی گنجانده است. تعداد قابل توجهی که بعید می‌دانم کسی از آن ناراضی باشد. هر ماشین هم در مسیری خاص عملکرد بهتری دارد و این نکته در بازی کاملاً ملموس است. به طور مثال نمی‌توان با ماشین‌های لوکس و مدرن در مسیر گل و لای به نتیجه‌ی دلخواه رسید یا با ماشین‌های غول پیکر Ford نمی‌شود خیابان‌های بریتانیا را در نوردید. پلی گراند گیمز تا حد امکان این مناسبات را فراهم کرده که بازی‌باز با انواع و اقسام ماشین‌ها مسابقات را پشت سر بگذارد.

نقد و بررسی بازی Forza Horizon 4؛ فتح قله‌ی موفقیت فورزا هورایزون 4

به لطف مسابقات متنوع و فراوان می‌توان با ماشین‌های بسیاری به رانندگی پرداخت. مثل همیشه هم می‌توانید اتومبیل‌ها را به صورت دستی و خودکار ارتقاء دهید. نکته‌ای که همواره از عوامل برجسته‌ی این سری فوق العاده بوده است.

از طرفی نقشه‌ی فورزا هورایزون 4 بسیار وسیع می‌باشد. بازی‌باز آزاد است تا هر آنچه که می‌خواهد در دنیای خارق العاده‌ی بازی انجام دهد. فعالیت‌های بسیاری وجود دارند که همگی ذوق و شوق بازی‌باز را برای جهان گردی افزایش می‌دهند. اما نکته‌ای که بسیار قابل تحسین می‌باشد، در هم تنیدگی بخش آنلاین و آفلاین است.

قبل از هر مسابقه تنظیمات و انتخابات بسیاری وجود دارد که می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. انتخاب به شما سپرده می‌شود. می‌توانید با دوستانتان مسابقات را برگذار کنید یا با درایوتارها (هوش مصنوعی بازی) به رقابت بپردازید. حتی می‌شود مسیر مسابقات را بسازید و آن‌ها را به اشترک بگذارید تا مسابقاتی مهیج را تدارک ببینید.

نقد و بررسی بازی Forza Horizon 4؛ فتح قله‌ی موفقیت فورزا

در بخش داستانی نیز که با مأموریت‌های متنوعی همراه شده، تاریخچه‌ی مختصری از ماشین‌ها برای بازی‌باز مطرح می‌شود. این مأموریت‌ها و مسابقات بسیار متنوع می‌باشند. از تاکسیرانی و دریفت گرفته تا رانندگی با سرعتی مشخص، همگی به نیازهای بازی‌باز پاسخ مثبت می‌دهند. این بخش‌ها با ماشین‌های مختلفی پی‌گیری می‌شوند و به تنوع هر چه بیشتر بازی کمک شایانی می‌کنند. در این میان مسابقات Showcase هم مانند گذشته بسیار زیبا و سرگرم کننده هستند. مسابقاتی خارج از عرف که شما را وارد رقابتهایی دلچسب و هیجان انگیز می‌کنند.

برای آنکه همه چیز بی کم و کاست باشد، بخش شخصی سازی حساب شده‌ای نیز در دسترس قرار گرفته است. در این بخش سازندگان سنگ تمام گذاشته‌اند و به صورت تمام و کمال می‌توانید به شخصی سازی ماشین‌ها بپردازید. حتی انتخاب راننده و شخصی سازی آن‌ها نیز در بازی وجود دارد. هر چند در این قسمت نباید توقع یک بازی نقش آفرینی را داشته باشید اما خالقان برای ژانر مسابقه‌ای کاری فراتر از انتظار را ارائه داده‌اند.

نقد و بررسی بازی Forza Horizon 4؛ فتح قله‌ی موفقیت فورزا هورایزون 4 ایکس باکس وان

برای آنکه شخصی سازی رانندگان خیلی هم بیهوده نباشد، بخش ویژه‌ای تحت نام Beauty Spot در بازی وجود دارد که مکان‌های تاریخی و دیدنی بریتانیا را شامل می‌شود. در این لحظه‌ها ضمن آنکه کار ارزشمند پلی گراند گیمز را تحسین می‌کنید، می‌توانید پیاده شدن راننده را هم نظاره‌گر باشید. البته در پایان مسابقات، راننده‌ی برگزیده‌تان قابل رویت است تا حرکات موزونی که برای او انتخاب کرده‌اید را تماشا کنید!

فورزا هورایزون 4 نکات مثبت بسیاری دارد. کیفیت مسابقات عالی و هیجان انگیز می‌باشند. گاه با کوچک‌ترین غفلتی ممکن است غافله را به حریفان واگذار کنید. هر چند سیستم Rewind مانند گذشته این اجازه را می‌دهد که اشتباهتان را جبران نمایید. اما بدون شک برگ برنده‌ی اصلی بازی تغییرات فصلی است که دستاوردی بزرگ و بی همتا به شمار می‌رود. چهار فصل Forza Horizon 4 نه تنها با جلوه‌های گرافیکی بی مانند، نفس را در سینه حبس می‌کنند بلکه به طور کلی شرایط گیم پلی را هم تغییر می‌دهند. اینکه بازی‌باز در زمستان و در میان درختان پوشیده از برف و زمین لغزنده به رقابت بپردازد به کلی با حال و هوای تابستانی و پاییزی متفاوت است.

نقد و بررسی بازی Forza Horizon 4؛ فتح قله‌ی موفقیت فصل‌های فورزا هورایزون 4

شرایط آب و هوایی و گردش شبانه روز نیز با کیفیتی خارق العاده به نمایش در می‌آیند تا لحظاتی دل پسند خلق شوند. در حقیقت این بازی‌باز است که تصمیم می‌گیرد چگونه بازی را پیش ببرد. در شب می‌توان با موسیقی دلخواه به رانندگی پرداخت و لحظاتی متفاوت را تجربه کرد. می‌توان با ماشین‌های پیشرفته خیابان‌های بریتانیا را در نوردید و مدام با فعالیت‌های مختلف سرگرم شد. به طبیعت خیره کننده‌ی بازی می‌شود ساعت‌ها چشم دوخت و عبور از مرزهای فناوری را شاهد بود. ختم کلام با یکی از بهترین ریسینگ‌های تاریخ می‌توان زندگی کرد و لحظات فوق العاده‌ای را به ثبت رساند.

همچنین در هر لحظه از بازی می‌شود با حرکات نمایشی و خطرناک، امتیاز به دست آورد و مهارت‌های ماشین‌ها را ارتقاء داد. مدل سازی ماشین‌ها نیز به معنای واقعی کلمه عالی است. بی اغراق می‌توان گفت که خالقان در بخش صوتی و بصری سنگ تمام گذاشته‌اند. شما هرگز مناظر حیرت انگیز و جزئیات باورنکردنی این بازی را فراموش نخواهید کرد. بریتانیا در یک کلام دل ربایی می‌کند و موسیقی هم مانند گذشته سبک‌های مختلفی را پوشش می‌دهد. از موسیقی کلاسیک مانند ویوالدی، موتزارت و بتهوون گرفته تا دیگر سبک‌های موجود. در همین راستا هر شخصی می‌تواند با بازی ارتباط برقرار کند.

در واقع Forza Horizon 4 پکیجی ارزشمند از بهترین عناصر ژانر مسابقه‌ای می‌باشد. فراتر از استانداردهای معمول، پر محتوا، غنی، عمیق و بسیار رضایت بخش. فورزا هورایزون 4 شاهکاری عجیب است که هرکسی باید آن را تجربه کند.

امتیاز ساویس‌گیم: 10 از 10

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Forza Horizon 5

نقد و بررسی بازی Forza Horizon 4؛ فتح قله‌ی موفقیت والپیپر فورزا هورایزون 4

FINAL VERDICT

In fact, Forza Horizon 4 is a valuable package of the best elements of the racing genre. Beyond the usual standards, full of content, rich, deep and very satisfying. Forza Horizon 4 is a strange masterpiece that everyone should experience

SavisGame Score: 10 out of 10

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها