تراوشات ذهن پدرخوانده؛ 5 موجود وحشتناک‌ سری The Evil Within

تراوشات ذهن پدرخوانده؛ 5 موجود وحشتناک‌ سری The Evil Within

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

The Evil Within محصول مغز متفکر فرانچایز Resident Evil یعنی استاد شینجی میکامی است که دارای برخی از وحشتناک‌ترین طراحی‌های هیولا در بازی‌های ویدیویی می‌باشد.

بازی The Evil Within میراث‌دار وحشتی است که پیش از این استاد شینجی میکامی آن‌ها را در مجموعه‌های Resident Evil و Dino Crisis به کار برده بود. میکامی پس از ترک شرکت کپکام و اندکی ماجراجویی در سال 2010، استودیوی Tango Gameworks را تاسیس کرد. و در آنجا عنوان The Evil Within را خلق کرد.

با چنین تعاریفی، اصلاً جای تعجب نیست که جهان STEM بازی مملو از موجودات نفرت انگیز و کابوس‌واری است که بازی‌بازها را بی خواب می‌کنند. در واقع این مجموعه برخی از وحشتناک‌ترین موجودات خلق شده در آثار میکامی تا به امروز را در خود جای داده است. و این 5 موردی که در این مقاله معرفی می‌شوند، در بالاترین جایگاه قرار می‌گیرند. امیدوارم بتزدا بتواند این فرانچایز را دوباره احیا کند تا کابوس‌های وحشتناک‌تری آفریده شوند.

 نوشتار مرتبط: کنکاش ذهن با پدرخوانده: تحلیل داستان بازی The Evil Within

تراوشات ذهن پدرخوانده؛ 5 موجود وحشتناک‌ سری The Evil Within

5. The GuardianThe Evil Within 2

Guardian در عنوان The Evil Within 2 ساخته‌ی هنرمند عجیب و غریب، Stefano است. Stefano Valentini “آثار هنری” متعدد خود را با استفاده از اجساد بی شمار زنان کشته شده خلق کرده است و وسواس زیادی نیز برای ثبت لحظه‌ی دقیق مرگ آن‌ها با دوربین به خرج داده است. هنگامی که استفانو وارد استم می‌شود، دنیایی را می‌یابد که در آن آزاد است. و در آرامش کامل می‌تواند کارهای خود را انجام دهد. گاردین از چندین زن تشکیل شده است که توسط استفانو کشته شد‌ه‌اند و در خدمتکار چندش آور او ترکیب شدند.

گاردین دائماً در حال خندیدن است. از هنگامی که قربانی خود را پیدا می‌کند و با دست‌های اره مانندش دنبالش می‌رود، به شکل دیوانه واری می‌خندد. بازی‌باز برای اولین بار در ابتدای فصل دوم با گاردین روبرو می‌شود. او در آنجا غیرقابل کشتن است و بازی‌باز مجبور است از چنگالش بگریزد. او یکی از دشمنانی است که نقطه ضعف خاصی ندارد و همین موضوع باعث می‌شود هولناک‌تر و خطرناک‌تر به نظر برسد.

نوشتار مرتبط: برای گذشته گریه نکن: یادداشتی بر عنوان The Evil Within 2

تراوشات ذهن پدرخوانده؛ 5 موجود وحشتناک‌ سری The Evil Within

4. The KeeperThe Evil Within

جهان استم توسط Ruben Victoriano معروف به Ruvik پس از انجام آزمایش‌های پیچیده روی مغز انسان طراحی شد. وقتی که روویک تبدیل به رکن اساسی استم شد، ذهن او به نیرویی تبدیل شد که بر همه چیز در جهان تاثیر می‌گذارد؛ به این معنی که استم پر از موجوداتی ساخته‌ی ذهن خودش شد. کیپر یکی از این هیولاهاست که نشان دهنده‌ی خشم سرکوب شده روویک و جنایات گذشته‌ی اوست که به شدت تلاش می‌کرد تا آن را از دنیای خارج مخفی نگه دارد. این موجود همچنین یادآور کله هرمی Silent Hill 2 نیز می‌باشد.

کیپر یک موجود قدرتمند و بی‌رحم است که یک چکش خونین و یک گونی پر از سرهای بریده شده قربانیان به همراه دارد. او در داخل مخفی گاه خود چیزی جز گوشت تپنده مخفی نمی‌کند. کیپر چندین بار در طول بازی به عنوان باس یا مینی باس ظاهر می‌شود. این هیولا در مسیر بازی‌باز تله‌های سیم خاردار می‌گذارد تا بتواند بازی‌باز را پیش از اینکه مهارت آن‌ها را به چالش بکشد از بین ببرد. همچنین می‌تواند خود را به هر کدام از مخفی‌گاه‌هایی که در کف لانه‌ای قرار دارند تله پورت کند.

نوشتار مرتبط: شیطان درون استاد میکامی است و بس؛ چرایی ساخت The Evil Within 3

تراوشات ذهن پدرخوانده؛ 5 موجود وحشتناک‌ سری The Evil Within

3. LauraThe Evil Within

Laura یک موجود پیچیده خلق شده از خواهر روویک است که از خاطرات دردناک مرگ وی به دنیا آمده. هنگامی که روویک تنها یک کودک بود، خواهرش لورا به شکل غم انگیزی در آتش سوزی جان باخت. او خود را فدا کرد و به برادر دلبندش کمک کرد تا از انباری که هر دو در آن گرفتار شده بودند فرار کند. این موجود وحشتناک که دائماً فریاد می‌زند و پوستی سوخته دارد، مستقیماً از آخرین خاطره روویک از خواهرش آمده است.

لورا قادر است از هر جنازه‌ای دوباره خود را احیا کند و از حوضچه‌ی خون بیرون بکشد. همچنین می‌تواند مسافت‌های کوتاه را تله پورت کند و فاصله‌ی بین خود و بازی‌باز را بپوشاند. مبارزه با این موجود اغلب چیزی جز خودکشی نیست اما نقطه ضعف این موجود استفاده از آتش است زیرا لورا واقعی نیز جان خود را در آتش از دست داده بود. آتش زدن این موجود تنها راه مطمئن برای شکست دادنش است.

نوشتار مرتبط: بانوی پر رمز و راز پدرخوانده: تحلیل شخصیت جولی کیدمن

تراوشات ذهن پدرخوانده؛ 5 موجود وحشتناک‌ سری The Evil Within

2. ObscuraThe Evil Within 2

Obscura یکی دیگر از مخلوقات استفانو می‌باشد و البته باز هم موجودی تشکیل شده از اجساد زنان قربانی شده. وی درست همانند سازنده‌ی خود در استم، قادر است زمان را با فلش‌های دوربین متوقف کند. Obscura با ارزش‌ترین ساخته‌ی استفانو محسوب می‌شود. این موجود در حین حرکت صداهای وحشتناکی از خود ایجاد می‌کند و با تعقیب بازی‌باز سریع‌تر، بلندتر و دیوانه کننده‌تر می‌شود. این شاید نشان دهنده چیزی است که استفانو در هنگام ساخت اثر “هنری” خود می‌شنود؛ شنیدن صدایی لذت بخش به جای شنیدن صدای عذاب کشیدن قربانیان.

Obscura یک موجود مرگبار و حیله‌گر است که می‌تواند بازی‌باز را فلج کند و با زائده‌های تیز خود او را زمین‌گیر کند. هنگامی که آسیب ببیند عقب نشینی کرده و خود را از سقف آویزان می‌کند تا در کمین بازی‌باز بنشیند. بازی‌باز باید بتواند با چابکی و قدرت Obscura روبرو شده و او را شکست دهد.

نوشتار مرتبط: از آهسته رفتن نترس، از بی حركت ايستادن بترس؛ 10 بازی ترسناک ژاپنی که نباید آن‌ها را به تنهایی بازی کنید

تراوشات ذهن پدرخوانده؛ 5 موجود وحشتناک‌ سری The Evil Within

1. AnimaThe Evil Within 2

انیما تجلی سلطه‌ی استم بر ذهن است. در مورد شخصیت اصلی یعنی سباستین باید گفت، انیما نشان دهنده‌ی آسیب او در طول بازی نخست است. برخورد با این هیولا به نوعی اختیاری است و به صورت تصادفی در سراسر شهر Union در استم ظاهر می‌شود. انیما هنگامی که به دنبال بازی‌باز است به شکل وحشتناکی آهنگ Clair De Lune را می‌خواند. این آهنگ معمولاً در اتاق‌های امن The Evil Within پخش می‌شد.

انیما به طور کلی غیر قابل کشتن است و به همین دلیل هر گاه به طور ناخواسته ظاهر شود باید از درگیری با او اجتناب کرد. این سکانس‌ها با لایه‌هایی از مه و کاهش دما همراه هستند. انیما می‌تواند از درها و دیوارها عبور کند و حتی اشیاء را بدون لمس کردن به سمت بازی‌باز پرتاب کند. شکست دادن انیما تنها با کشتن گذشته‌ی سباستین امکان پذیر است. که این نشان دهنده پیروزی نهایی وی بر آسیب و تجربیات تلخ گذشته می‌باشد.

وحشتناک‌ترین موجود از نظر شما کدام است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها