چرا Lost Judgment یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 است؟

چرا Lost Judgment یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 است؟

امسال شرایط برای هنرصنعت بازی‌های ویدئویی سخت بود. عناوین زیادی به دلیل مشکلات همه‌گیری جهانی ویروس و معضلات ناشی از آن تأخیر خوردند. عناوینی چون Gotham Knights، Warhammer 40,000: Darktide، Gran Turismo 7، GhostWire: Tokyo، Horizon Forbidden West و God of War Ragnarok. اما خبر خوش این‌که حداقل در اواخر پائیز می‌توانیم شاهد عرضه‌ی بازی Halo Infinite باشیم.

متأسفانه سال 2021 شاهد فشار حداکثری انجمن‌های پست و فرومایه به هنرصنعت بازی‌های ویدئویی بودیم. Activision/Blizzard با هجمه‌ی سنگین مواجه شد و عناوين شاخصی چون Call of Duty: Vanguard و Diablo 2 Resurrected علیرغم شایستگی احتمالاً با مشکل مواجه خواهند شد. این موضوع احتمالاً فضا را برای Battlefield 2042 باز کند تا درخشش بیش‌تری از خود نشان دهد.

چرا Lost Judgment یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 است؟

همه‌ی این عناوینی که نام بردیم طرفداران خاص خود را دارند و بعید است هنگام عرضه‌ با مشکل جدی مواجه شوند. اما امسال شاهد عرضه‌ی یک عنوان شاخص دیگر نیز هستیم، بازی جدید Ryu ga Gotoku Studio یعنی Lost Judgment که هم‌اکنون برای Xbox One, Xbox Series X/S, PS4 و PS5 در دسترس است. این بازی شایسته‌ی توجه بیش‌تری است. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چرا Lost Judgment یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 است.

استودیوی RGG در طول سالیان اخیر موفقیت‌های زیادی را به دست آورده است. از خیزش فرانچایز یاکوزا گرفته تا انفجار محبوبیت Yakuza 0 در بازار غرب و چرخش به سمت نقش‌آفرینی در Yakuza: Like a Dragon. علیرغم تمام این‌ها هنوز هم این استودیوی خوش ذوق آن‌طور که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد. فقط کافی است یکی از عناوین RGG Studio را تجربه کنید تا به هنر ناب نویسندگی و طراحی آن‌ها ایمان بیاورید.

نویسندگی و طراحی مرحله در بازی Judgment محصول سال 2019 به اوج خود رسیده بود. این بازی در اصل دنباله‌ی فرعی فرانچایز Yakuza به شمار می‌رود و ما را با شخصیت جدیدی به نام Takayuki Yagami آشنا کرد. بازی علیرغم حفظ فضای طنزآمیز روی تاریک Kamurocho را به مخاطب نشان می‌داد.

چرا Lost Judgment یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 است؟

با توجه به این‌که فرانچایز Yakuza به گیم پلی نقش‌آفرینی نوبتی کوچ کرده است، Judgment می‌تواند دنباله‌ی معنوی عناوین نخست باشد. چرا که گیم پلی beat ’em up عناوین نخست را ارائه می‌دهد. این سری پتانسیل زیادی دارد که به عنوان فرانچایز پرچم‌دار سگا تبدیل شود اما دعوای حقوقی سگا بر سر بازیگر اصلی مجموعه احتمالاً مانع تحقق این موضوع شود. Lost Judgment احتمالاً آخرین نسخه از این سری فرعی باشد، از این رو RGG Studio تمام تلاش خود را انجام داد تا بهترین بازی ممکن را ارائه دهد.

بازی Judgment داستان جدی و تاریکی را ارائه می‌داد، حال Lost Judgment بر همین ویژگی چنگ زده است. ما از همان ابتدا با یک پرونده‌ی قتل روبه‌رو هستیم و کارآگاه یاگامی به سرعت به منطقه گسیل می‌شود. متهم ردیف اول که از قضا یک پرونده‌ی آزار و اذیت نیز در کارنامه دارد این بار یک عذر موجهی در چنته دارد و از اتهام مبرا می‌شود. اما ماجرا بزرگ‌تر از این حرف‌هاست.

چرا Lost Judgment یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 است؟

شما در Lost Judgment با گروه‌های مختلف خلافکاری مواجه می‌شوید و شخصیت‌های پیچیده‌ای را ملاقات خواهید کرد. برای حل پرونده مجبور به حضور و شرکت در کلاس‌های خصوصی خواهید شد و با نوجوانان به تمرین مشغول خواهید شد تا پرده از رازی تاریک بردارید. همچنین می‌توانید در کلاس‌های رباتیک شرکت کنید و ربات شخصی‌سازی شده‌ی خودتان را بسازید و یا این‌که به باشگاه مشت‌زنی ملحق شوید و در مبارزات جذاب آن‌ها شرکت کنید. اگر هم حوصله‌تان سر رفت به انجمن موتورسواران کاموروچو و حومه بپیوندید و دل را به جاده بزنید.

اگر تصور کردید فهرست فعالیت‌های جانبی بازی Lost Judgment فقط همین‌ها بود، سخت در اشتباهید. باشگاه عکاسی مدلینگ، گیم‌نت، اسکیت سواری، واقعیت مجازی، دارت، باشگاه بیس‌بال و کلی فعالیت ریز و درشت دیگر. عناوین جهان‌باز پرمدعایی چون جی تی ای و Watch Dogs حتی خواب این تنوع مراحل را نمی‌بینند. جای تعجب است که چرا آثار RGG Studio آن‌طور که شایسته است مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

چرا Lost Judgment یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 است؟

بازی Lost Judgment گیم پلی کارآگاهی خود را نیز نسبت به بازی قبلی بهبود بخشیده است. یاگامی دستگاه کشف دوربین مخفی و هک کردن گوشی را در اختیار دارد تا به شبکه‌های اجتماعی شهروندان نفوذ کند و پرونده‌های جنایی را حل و فصل نماید. همچنین ما در بازی شاهد فصول تعقیب و گریز جذابی نیز هستیم و بررسی صحنه‌ی جرم مثل همیشه بالاترین اهمیت را خواهد داشت.

بررسی صحنه و عکس‌برداری از آن منجر به کشف سرنخ‌های جدید خواهد شد. پارکوربازی نیز به Lost Judgment اضافه شده است و ما شاهد یک سگ کارآگاه نیز هستیم. این سگ شما را در کشف موارد مختلف یاری می‌کند و می‌توانید او را همراه خودتان به اسکیت سواری و گردش ببرید. و یا اینکه هنگام مبارزات از او کمک بگیرید.

چرا Lost Judgment یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های 2021 است؟

همه‌ی این‌ها را گفتیم ولی به بحث اصلی یعنی مبارزات نپرداختیم. مبارزات در Lost Judgment گسترش یافته‌اند و حرکات جدیدی به بازی اضافه شده است. سگا بازی‌بازان قدیمی و وفادار را نیز فراموش نکرده است، فهرست بازی‌های کلاسیک سگا در Lost Judgment افزایش پیدا کرده است. حال امکان تجربه‌ی Sonic the Fighters و دیگر عناوین خاطره‌انگیز را خواهید داشت.

دوستان اگر بخواهم فهرست تمام فعالیت‌های جانبی و مراحل Lost Judgment را بنویسم احتمالاً چندین مقاله هم کفاف آن را ندهد. ارائه‌ی این حجم از کمیت و کیفیت فقط از سگا و Ryu ga Gotoku Studio بر می‌آید.

قبول دارم که عناوین نخست ضعف‌هایی داشته‌اند ولی نسخه‌های اخیر از جمله Yakuza 0 و حتی Yakuza: Like a Dragon با برطرف کردن تمام نقاط ضعف یک محصول کامل را در کنار داستانی بی همتا ارائه می‌دهند. Lost Judgment نیز ضمن افزایش ابعاد بازی و تنوع بخشیدن به مراحل یک تجربه‌ی ناب را ارائه می‌دهد. تلفیقی از یک گیم پلی مفرح، جذاب و متنوع در کنار داستانی درگیر کننده، تاریک با رگه‌های از طنز.

وقتی تنها صحبت کردن از تنوع مراحل بازی این‌قدر جذاب است، تصور کنید تجربه‌ی آن‌ها چقدر فوق‌العاده خواهد بود. خودتان را از تجربه‌ی یکی از بزرگ‌ترین و بهترین بازی‌های 2021 محروم نکنید دوستان.

نظر شما در خصوص ابرفرانچایز Yakuza چیست دوستان؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها