فورتنایت چگونه محبوب‌تر از پابجی شد و به یک بازی جهانی مبدل گشت

فورتنایت چگونه محبوب‌تر از پابجی شد و به یک بازی جهانی مبدل گشت

حتماً شما هم چند تایی استریم از افراد معروف و شناخته شده دیده‌اید که دسته جمعی فورتنایت بازی می‌کنند و این استریم‌ها به سرعت در فضای مجازی پخش می‌شوند و به اصطلاح وایرال می‌شوند. اما چرا فورتنایت؟ چرا این افراد بازی‌های سالانه‌ی ورزشی یا شوترهای سالانه‌ی EA را برای استریم انتخاب نکردند. بازی‌هایی که شرکت‌های بزرگ برای تبلیغ کردنشان مبالغ هنگفتی را به افراد مشهور پرداخت می‌کنند.

 

فورتنایت چگونه محبوب‌تر از پابجی شد و به یک بازی جهانی مبدل گشت

به راستی کدام بهتر است؟ Fortnite Battle Royale یا PlayerUnknown’s Battlegrounds؟

اندکی قبل از عرضه هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که فورتنایت به جایگاهی که الآن دارد برسد. در حقیقت خیلی‌ها حتی تصور می‌کردند بازی لغو شده است، چرا که از زمان معرفی در 2011 خبر چندانی از آن نبود. بازی وقتی در دسترسی زود هنگام قرار گرفت نیز با اقبال آنچنانی مواجه نشد و همه فکر می‌کردند به سرنوشت بازی استودیوی گیرباکس یعنی بتل بورن دچار شود. عنوانی که به طور کامل کنار گذاشته شده است.

سپس ما در 2017 شاهد معرفی شدن حالت بتل رویال توسط اپیک گیمز برای فورتنایت بودیم. دقیقاً بعد از اوج گرفتن بازی پابجی که این سبک را سر زبان‌ها انداخته بود. از آن پس فورتنایت بسیار محبوب گشت و به پر بیننده‌ترین بازی در توییچ مبدل گشت و نسخه‌ی ios بازی نیز در 13 کشور رتبه‌ی نخست را در اپ استور به خود اختصاص داد.

فورتنایت چگونه محبوب‌تر از پابجی شد و به یک بازی جهانی مبدل گشت

با توجه به این حجم از موفقیت و معروفیت فورتنایت، طبیعی بود که افراد مشهور نیز سوار این موج شوند و تب فورتنایت آن‌ها را نیز بگیرد تا جایی که فوتبالیست مشهوری چون آنتوان گریزمان نیز خوشحالی بعد از گُلش را از حرکات فورتنایت تقلید کرده بود.

چیزی که فورتنایت را به این موفقیت رساند توجه سازندگان بازی به درخواست طرفداران و بازی‌بازان بود. در حقیقت آن‌ها به پیشنهادات بازی‌بازان اهمیت قائل می‌شدند و بازی را به عنوان یک سرویس یا خدمت می‌دیدند که می‌شود تغییرش داد و حالت‌های جدید مطابق خواست بازی‌بازان را به آن اضافه کرد، برخلافِ بازی‌های سنتی.

فورتنایت چگونه محبوب‌تر از پابجی شد و به یک بازی جهانی مبدل گشت

این بازی برگرفته از سبک محبوب سال 2011 یعنی دفاع از قلعه و ساخت و ساز می‌باشد که دگرگون شده است و با بتل‌رویال که سبک محبوب امروزه است در آمیخته. بازی فورتنایت ابتدا مخصوص کامپیوتر ساخته شده بود اما اپیک به سرعت و با هوشمندی تمام بازی را برای موبایل و کنسول‌های بازی نیز عرضه کرد و قابلیت بازی بین پلتفرمی را نیز به آن افزود. اتفاقی که پابجی خیلی دیر به آن دست یافت و نتوانستند بازی را به سرعت روی دیگر دستگاه‌ها عرضه کنند.

نکته‌ی مهم بعدی در محبوبیت فورتنایت بدون شک این است که بازی از ابتدا رایگان و به اصطلاح فری تو پلی بود و این موضوع به آن کمک کرد که مخاطبان بیشتری به نسبت H1Z1 و پابجی به دست آورد. اپیک همچنين پس از دیدن این‌که افراد مشهور جذب بازی شده‌اند ترتیب یک مسابقه بین آن‌ها و حرفه‌ای‌های فورتنایت را داد. در حقیقت آن‌ها همیشه جلوتر از جریان حرکت می‌کردند.

یک مزیت دیگر برمی‌گردد به ظاهر کارتونی و رنگارنگ فورتنایت که آن را برای افراد بیشتری خوشایند می‌کند. خصوصاً افرادی که با بازی‌های کامپیوتری آشنا نیستند و به بازی‌های نظامی جدی به مانند پابجی علاقه‌ای ندارند.

فورتنایت چگونه محبوب‌تر از پابجی شد و به یک بازی جهانی مبدل گشت

فورتنایت با ارائه‌ی یک دنیای کارتونی و رنگارنگ افراد از طیف‌های مختلف را به خود جذب کرده است. موفقیت بالای فورتنایت به معنای بهتر بودن از سایر بازی‌ها نیست بلکه به این معناست که اپیک گیمز توانسته است مفهوم یک بازی را از حالت صرف و سنتی به یک سرویس و بازی خدمات محور تبديل کند که دائماً در حال تغییر و بهتر شدن است و به مخاطبانش احترام می‌گذارد.

نظر شما چیست؟ آیا عوامل دیگری را در موفقیت این بازی دخیل می‌دانید؟ با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. همچنين اینکه فراموش نکنید که ما پیش از این در ساویس‌گیم به معرفی حداقل سیستم برای اجرای فورتنایت پرداخته بودیم، چنانچه علاقمند به نصب و اجرای این بازی هستید به بخش حداقل سیستم مورد نیاز نگاهی بیاندازید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها