نقد و بررسی بازی Samurai Warriors 5، سرگذشت Oda Nobunaga

Samurai Warriors 5

مجموعه‌ی Samurai Warriors به ایستگاه پنجم رسید. Samurai Warriors 5 جدیدترین نسخه از این فرانچایز باسابقه است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مجموعه‌ی Samurai Warriors در دسته‌ی Musou طبقه‌بندی می‌شوند. یعنی عناوینی که شما را در برابر صدها و هزارها دشمن قرار می‌دهند و شخصیت شما در چشم به هم زدنی آن‌ها را قلع و قمع می‌کند. اگر سریال‌های اکشن تاریخی کره‌ای را دیده باشید، احتمالاً با این فضاسازی آشنا خواهید بود. البته این مجموعه به تاریخ ژاپن می‌پردازد و به گفته‌ی سازندگان رویدادهای داخل بازی همگی حقیقی هستند.

در Samurai Warriors 5 ما در نقش Oda Nobunaga قرار می‌گیریم که به نوعی قهرمان باستانی ژاپنی‌ها به شمار می‌رود.

نقد و بررسی بازی Samurai Warriors 5، سرگذشت Oda Nobunaga

اگر طرفدار بازی‌های Musou باشید ارتباط خوبی با Samurai Warriors 5 برقرار خواهید کرد. چرا که این سبک بازی‌ها در طول تاریخ تغییرات چندانی به خود ندیده‌اند و هنوز اصول اولیه را حفظ کرده‌اند. شاید تنها اندکی در جزئیات تفاوت داشته باشند.

گیم پلی در این بازی همانند گذشته شامل مبارزه با صدها و هزارها دشمن در نقشه‌ای نسبتاََ بزرگ است. چندضرب‌های ساده از خصوصیات بارز این سبک بازی‌ها می‌باشد که به خوبی با ذات آن‌ها هماهنگی دارد. در این بین البته ویژگی‌های شاخص شخصیت‌های مختلف به Samurai Warriors 5 تنوع می‌بخشد. هر شخصیت دارای hyper-attack، Ultimate Skill و چندضرب مخصوص به خود می‌باشد.

نقد و بررسی بازی Samurai Warriors 5، سرگذشت Oda Nobunaga

hyper-attack کاربردی‌ترین ویژگی بازی است که به شما کمک می‌کند مسافت‌های طولانی را با اسب طی کنید و در طول مسیر دمار از روزگار دشمنان درآورید. در درجه‌ی بعدی Ultimate Skill قرار دارد که 4 سطح را شامل می‌شود و تنوع گیم پلی Samurai Warriors 5 را افزایش داده است.

یکی از نکات بازی این است که اسب‌ها در آن کاربرد چندانی ندارند. درست است که طی مسافت را راحت‌تر می‌کنند ولی واقعاً نیازی به آن‌ها احساس نمی‌شود. و بارها پیش می‌آید که برای وارد شدن به مبارزات اسب خود را ترک کنید و به دل خطر بزنید.

بازی Samurai Warriors 5 دارای 2 بخش اصلی می‌باشد. بخش Musou که داستان Oda Nobunaga را بازگو می‌کند و انصافاً هم جذابیت کافی را دارد. و دیگری بخشی است که در آن قصر خود را بازسازی می‌کنید. که برای این منظور می‌بایست چالش‌های مختلف را به سرانجام رسانید.

نقد و بررسی بازی Samurai Warriors 5، سرگذشت Oda Nobunaga

در خصوص داستان Samurai Warriors 5 ذکر این نکته حیاتی است که علیرغم این‌که به گفته‌ی سازندگان رویدادها حقیقی می‌باشند و ریشه در تاریخ ژاپن دارند، ولی شیوه‌ی روایت فوق‌العاده اغراق‌آمیز است. این ویژگی البته نمک بازی‌های Musou به حساب می‌آید و طرفداران این سبک به خوبی با آن آشنا هستند.

در نهایت این سبک بازی‌ها برای فواصل کوتاه و ایجاد تنوع سرگرم‌کننده هستند و ارزش وقت گذاشتن را دارند.

بخش ساختن قصر که از طریق انجام چالش‌های مختلف پیش می‌رود چندان جذاب نیست. حالت خطی و ساده‌ی آن به سرعت رنگ می‌بازد و تکراری می‌شود. اما بخش داستانی جذابیت خود را تا انتها حفظ می‌نماید.

نقد و بررسی بازی Samurai Warriors 5، سرگذشت Oda Nobunaga

از منظر گرافیک Samurai Warriors 5 بهترین ساخته‌ی Omega Force به شمار می‌رود. کیفیت بازی حتی زمانی که 400 دشمن در لحظه حضور دارند نیز حفظ می‌شود و از زیبایی و روان بودن آن کاسته نمی‌شود. البته این سطح گرافیک برای کنسول‌های نسل جدید چندان چشم‌گیر نیست. شاید بد نباشد که سازندگان در ادامه به‌روزرسانی‌ ویژه‌ای برای نسل جدید عرضه کنند.

در نهایت بازی Samurai Warriors 5 یک تجربه‌ی Musou استاندارد است. سازندگان به ترکیب تیم برنده دست نزده‌اند و همان فرمول موفقیت را تکرار کرده‌اند. این موضوع هم می‌تواند یک نکته‌ی مثبت باشد و هم یک نکته‌ی منفی، بستگی به این دارد که شما چقدر طرفدار این سبک و عناوين قبلی این مجموعه بوده باشید.

اگر طرفدار بازی‌های اکشن با گیم پلی ساده ولی جذاب هستید، بدون شک Samurai Warriors 5 می‌تواند نظر شما را جلب کند. بخش داستانی درگیر کننده و مبارزات اعتیادآور به راحتی می‌توانند برای ساعت‌های متمادی شما را سرگرم کنند.

امتیاز ساویس‌گیم: 8 از 10

نقد و بررسی بازی Samurai Warriors 5، سرگذشت Oda Nobunaga

FINAL VERDICT

At the end, Samurai Warriors 5 is a standard Musou experience. The creators did not change the composition of the winning team and repeated the same formula for success. This can be both a positive and a negative point, depending on how much you have been a fan of this genre and previous titles in the series

If you are a fan of action games with simple but attractive gameplay, Samurai Warriors 5 can definitely attract your attention. Engaging storytelling and addictive battle system can easily keep you entertained for hours

SavisGame Score: 8 out of 10

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها