سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Final Fantasy VII Remake Intergrade

16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

(گردآوری و ترجمه: حسن نصرالهی)

در مجموع 24 سلاح در فاینال فانتزی 7 ریمیک وجود دارد. به این معنی که 6 سلاح برای کلود، تیفا، Barret و اریس در دسترس است. گرچه به نظر نمی‌رسد روی کاغذ چیز زیادی باشد اما هر سلاح با توانایی‌های منحصر به فرد و مواردی که ارتقاء می‌یابند، شخصیت‌ها را در مبارزات بسیار ترسناک‌تر می‌کند.

هر سلاح دارای توانایی خاص خود است که بازی‌بازان می‌توانند در مبارزات از آن‌ها بهره‌مند شوند. علاوه بر این، هر سلاح شخصیت‌ها را به نوعی تقویت می‌کند که این امر می‌تواند با پیشرفت در بازی آن‌ها را تقریباً غیرقابل توقف کند. برای پاکسازی مراحل خصوصاٌ در حالت سخت، کارایی سلاح‌ها بسیار حائز اهمیت خواهد بود تا بتوان  تمام غنائم را به دست آورد. حال بیایید به 16 مورد از بهترین سلاح‌های Final Fantasy 7 Remake نگاهی بیندازیم.

در واقع وقتی صحبت از سلاح‌های Final Fantasy VII Remake به میان می‌آید، هیچ گزینه‌ی بدی وجود ندارد. هرکدام توانایی، نقاط ضعف و قوت خود را دارند که پس از تسلط، می‌توان به طور دلخواه از آن‌ها استفاده کرد. بدین ترتیب، جمع آوری و استفاده از همه‌ی آن‌ها اکیداً توصیه می‌شود.

برخی از سلاح‌ها نیز مزایای ویژه‌ای دارند. مانند بازیابی مجدد که فوق العاده مفید است. این نکته اجازه می‌دهد تا شخصیت پس از دریافت ضربه‌ای مرگبار، در هر صورت یک بار احیا شود. این خود برای برخی از مبارزات چالش برانگیز این بازی، یک ضرورت است. بسته به نحوه‌ی بازی شما و دشمنانی که در مقابل آن‌ها قرار دارید، در طول بازی بهترین سلاح شما ممکن است تغییر کند. اگر چه وقتی شرایط عادی می‌شود نیز این سلاح‌ها باید به خوبی به شما خدمت کنند.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Buster Sword

اولین سلاح Cloud نه تنها به طرز باورنکردنی نمادین است بلکه متعادل‌ترین سلاح او در هنگام پایان دادن به محتوای بازی می‌باشد. به محض اینکه قابلیت‌های آن در دسترس واقع شد، گزینه‌ای خوب برای کسانی است که می‌خواهند از ضربه‌های فیزیکی و جادویی به طور هم‌زمان بهره ببرند.

شاید Buster Sword بهترین مزایا را نداشته باشد اما همه کاره بودن آن می‌تواند فوق العاده مفید واقع شود. بزرگ‌ترین مسئله با شمشیر باستر این است که در ابتدا قدرت آن در مقایسه با برخی دیگر از سلاح‌های Cloud نسبتاً کم است. به این معنی که بازی‌بازان باید مدتی صبر کنند تا بتوانند از آن بیش‌ترین بهره را ببرند. اما تا زمانی که استفاده از Twin Stinger فرا برسد، این سلاح گزینه‌ای کاملاٌ مناسب برای حملات جادویی و فیزیکی خواهد بود.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Wrecking Ball

این که بتوانید دشمنان را از فاصله‌ی دور مورد عنایت قرار دهید می‌تواند فوق العاده مفید باشد اما گاهی اوقات خوب است که از نزدیک دمار از روزگار آن‌ها درآوردید. حال چه اسلحه‌ای بهتر از Wrecking Ball را برای این کار سراغ دارید؟ سلاح ذکر شده یکی از جالب‌ترین سلاح‌های بازی است. و بلافاصله با قدرتی مناسب تیره و تار کردن روزگار دشمنان را شروع می‌کند.

اگر ماموریت فرعی زیرزمینی در فصل چهاردهم، که توسط Wymer به شما داده می‌شود را تکمیل کنید، این اسلحه به شما تعلق می‌گیرد که از همان ابتدا قدرت حمله‌ی 65 را خواهد داشت و در نهایت به 117 افزایش می‌یابد. چنین نکاتی این سلاح را به  قدرتمندترین سلاح Barret در هنگام مبارزات تبدیل می‌کند. اما اینکه این سلاح ارزش از دست دادن حملات گسترده را دارد یا نه به خود بازی‌باز و نوع دشمنانی که در مقابل او هستند بستگی خواهد داشت.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Mythril Claws

اگر برای اکثر مبارزات، می‌خواهید Tifa تا حد امکان به دشمنان آسیب فیزیکی وارد کند، در این صورت بهتر است کاملاً از چنگال‌های Mythril دور شوید. با این حال چند جنگ در طول بازی وجود دارند که Tifa ممکن است برای جادوها مفیدتر باشد، خصوصاً در مناطقی که دشمنان پرنده حضور دارند. شما بعد از غلبه بر Experiment Boss این سلاح را به دست می‌آورید. هرچند که قدرت اولیه‌ی آن ممکن است چندان راضی کننده نباشد.

اما بعد از باز کردن مهارت‌های Mythril Claws، این سلاح به بهترین سلاح Tifa برای آسیب‌های جادویی بدل می‌شود. با این حال ممکن است وضعیت متغیر باشد اما در چند مکان، خصوصاً زمانی که در درجه‌ی سختی Hard مشغول بازی کردن هستید، این سلاح می‌تواند فوق العاده مفید واقع شود.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Reinforced Staff

آخرین سلاحی که بازی‌بازان برای Aerith باز می‌کنند، یکی از بهترین سلاح‌های او در بحث صدمات فیزیکی است. اگرچه اکثر ضربه‌های او از جادوها حاصل می‌شود، اما صدمات فیزیکی که هنگام شارژ کردن نوار ATB به او وارد شده، می‌تواند به سرعت در خلال نبردهای طولانی جبران شود.

همچنین 13 دفاع جادویی اضافی ارائه شده توسط این سلاح نیز می‌تواند مفید باشد. در حالی که از دست دادن این سلاح از نظر فنی امکان پذیر است اما گذشتن از آن به دلیل خصوصیات برجسته‌ای که دارد، کاری بسیار دشوار است. این سلاح در صندوقچه‌ای پنهان قرار دارد که در ابتدای فصل هفدهم مستقیماً از کنار آن عبور خواهید کرد. در این مرحله از بازی، شما از قبل به مقدار کافی SP برای Aerith به دست آورده‌اید، بنابراین افزایش آمار آن تا سطح قابل استفاده، نباید مساله‌ای جدی باشد.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Hardedge

این سلاح برای Cloud است که می‌توان آن را با خرید از فروشگاه اسلحه سازی در فصل نهم تهیه کرد. Hardedge برای بازی‌بازانی طراحی شده است که می خواهند Cloud را به یک جنگنده‌ی ویرانگر تبدیل کنند.

قدرت حمله‌ی پایه این سلاح 57 است که بسیار خوب به نظر می‌رسد اما وقتی کاملاً ارتقا یابد، قدرت حمله‌ی آن به 137 خواهد رسید. Hardedge بالاترین آسیب حمله‌ی فیزیکی را دارد و Cloud را به یک جانور مطلق در میدان نبرد تبدیل خواهد کرد!

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Gatling Gun

اکثر بازی‌بازان سریعاً می‌خواهند سلاح آغازین Barret را تعویض کنند، اما حتماً آن را زیر نظر داشته باشید. چرا که گروه شما را قدرتمندتر می‌کند. آمار اولیه‌ی آن ممکن است چیز خاصی نباشد، اما همانطور که برای این مرد تنومند SP بدست می‌آورید، این آمار به سرعت شروع به افزایش می‌کند.

در نتیجه، Gatling Gun سلاحی عالی برای مراحل پایانی بازی است. وقتی صحبت از حملات فیزیکی و جادویی می‌شود، این سلاح بهترین‌ها را از هر دو ارائه می‌دهد و به دلیل توانایی حمله از راه دور، کاملاً مناسب Barret است. مانند کلود، Barret هم به لطف قابلیت‌های متعادل، می‌تواند یک مهاجم تلفیقی عالی باشد. اگر چه ممکن است برای به حداکثر رساندن پتانسیل خود، به چند متریا هم نیاز داشته باشد.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Metal Knuckles

شما در بازی به طور منصفانه‌ای به Metal Knuckles که متعلق به تیفاست، دسترسی خواهید داشت. اما همانند Buster Sword کلود، ممکن است مدتی طول بکشد تا واقعاً بتوانید از آن بیشترین بهره را ببرید. این سلاح در فصل پنجم پس از غلبه بر Crab Warden (یکی از غولآخرهای بازی) به دست می‌آید و با توان حمله‌ی 54 شروع می‌شود.

این توان برای مراحل اولیه‌ی بازی خیلی هم بد نیست اما در ادامه واقعاً به اوج خود می‌رسد. با باز شدن قفل همه‌ی قدرت‌ها، این سلاح به توان حمله‌ی 164 می‌رسد که آن را به بهترین سلاح Tifa برای ضربات فیزیکی بدل می‌کند. با توجه به اینکه مهارت‌های جنگی Tifa بیش از سحر و جادو، به جنگ تن به تن و مشت‌زنی بر می‌گردد، Metal Knuckles بهترین سلاح برای تعریف و تمجید از توانایی‌های ذاتی او تلقی می‌شود.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Arcane Scepter

عصای Arcane اسلحه‌ای برای Aerith است که با تکمیل یکی از دو ماموریت‌های جانبی Shesrs Counter Attack یا Dynamite Body در دسترس او قرار می‌گیرد. حتی اگر Arcane Scepter دومین آمار پایین Magic Attack برای سلاح‌های اریس باشد، قدرت واقعی‌اش در مزایای آن نهفته است.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Mythril Saber

سلاح Mythril Saber برای بازی‌بازانی که می‌خواهند Cloud را به یکی از افراد قدرتمند در استفاده از جادو تبدیل کنند، بسیار مناسب است. در مقابل Hardedge، این سلاح کمترین پتانسیل آسیب فیزیکی در بازی را دارد اما در عوض بالاترین توان حمله‌ی جادویی را با حداکثر 138 در اختیار دارد. این سلاح را می‌توان در فصل چهاردهم از فروشگاه اسلحه در Wall Market تهیه کرد. علاوه بر این، Mythril Sabre توانایی حمله‌ی Blade Burst را دارد که بسیار موثر است.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Big Bertha

سلاح Big Bertha سلاحی برای Barret است که از فروشنده‌ی اسلحه در Sector6 و در فصل سیزدهم در دسترس واقع می‌شود. با این حال، اگر در این فصل آن را از دست داده باشید در فصل چهاردهم نیز می‌توان آن را خریداری کرد. این سلاح متعادل است و در عین حال بالاترین توان حمله ی خود را در بازی با حداکثر 93 به Barret می‌دهد. علاوه بر این، با این سلاح گزینه‌های بسیاری برای ارتقاء سلامتی در دسترس بازی‌بازان است که می‌توانند او را به یکی از قدرتمندترین شخصیت‌ها در میدان جنگ تبدیل کنند.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Feathered Gloves

این سلاح برای Tifa است که می‌توانید آن را در فصل دهم به دست آورید. سلاح فوق را می‌توان در یک صندوقچه در طبقه‌ی زیرین یافت. این سلاح، Tifa را با افزایش باور نکردنی سرعت همراه می‌کند و حداکثر قدرت حمله‌ی 120 را دارد. علاوه بر این، دستکش‌های فوق دارای قدرت جادوی 80 می‌باشند که به Tifa حملات جادویی مناسبی می‌بخشند.

توانایی حمله Starshower نیز که این سلاح از آن بهره می‌برد، یکی از بهترین قابلیت‌های بازی است. از نظر قدرت، حمله و سرعت، این دستکش‌ها بهترین سلاح تیفا محسوب می‌شوند. با این حال بزرگ‌ترین اشکال این سلاح این است که برای افزایش طبیعی سلامتی تیفا، کار زیادی انجام نمی‌دهد.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Silver Staff

این سلاح در دسترس Aerith است و در تجارت با Moogle در فصل هشتم به دست می‌آید. در حداکثر سطح خود، Silver Staff یک حمله‌ی جادویی 120 دارد و به عنوان یک سلاح تهاجمی عالی در خدمت اریس است. علاوه بر این، این سلاح دارای بهترین بازسازی MP در بین تمام سلاح‌های او با بیش از 50 درصد است. این سلاح با توانایی Sorcerous Storm همراه است که باعث حمله‌ای گسترده می‌شود و خسارات زیادی را وارد می‌سازد.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Twin Stinger

سلاح Twin Stinger بهترین سلاح Cloud و متعادل‌ترین سلاح اوست و حتی بدون استفاده از متریا، به حداکثر ظرفیت خود می‌رسد. به علاوه، این سلاح به توانایی Counterstance مجهز شده است که به Cloud امکان می‌دهد، حمله‌ای ویرانگر را تدارک ببیند. سلاح ذکر شده حداکثر قدرت حمله را داراست و قدرت جادویی آن هم 73 است که در بحث تنوع و انعطاف پذیری هم، شرایط بهتری را برای Cloud فراهم می‌کند. با این حال، ارتقاء آن باعث افزایش قدرت و MP می‌شود که در صورت تکامل، قدرت و مهارت وی را در استفاده از جادوها نیز افزایش خواهد داد.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

EKG Cannon

سلاح EKG Cannon سلاحی برای Barret است که در فصل شانزدهم در دسترس قرار می‌گیرد. این اسلحه دارای قدرت حمله‌ی نسبتاً کم 54 است. اما قدرت حمله‌‌ی جادویی آن حداکثر 105 است که Barret را به یک شخصیت پشتیبانی قدرتمند تبدیل می‌کند. این سلاح جادوی بالا و متناسب را برای Barret فراهم می‌کند که کاملاٌ مناسب یک جنگجوی دور برد است. علاوه بر این، توانایی‌های دفاعی Barret را نیز افزایش می‌دهد و او را در استفاده از جادوها نیز بسیار توانمند می‌سازد.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Purple Pain

سلاح Purple Pain سلاحی برای تیفاست که وقتی بازی‌بازان کنترل Tifa را در دست دارند، می‌توانند آن را در فصل شانزدهم به دست بیاورند. قدرت حمله‌ی این سلاح 82 و حمله جادویی آن نیز 66 است. با این حال، ضربات متوالی او به طور قابل توجهی میزان آسیب رسانی Tifa را در جنگ افزایش می‌دهند و میزان سلامتی او را نیز تقویت می‌کنند تا بزرگ‌ترین نقص او بی اثر شود.

علاوه بر این، این سلاح توانایی True Strike را داراست که آسیب بسیاری را وارد می‌کند. همچنین آسیب Limit Break تیفا را هم افزایش می‌دهد و زمانی که این اسلحه به سطح 6 برسد، اجازه‌ی استفاده از توانایی Reprieve را هم فراهم می‌کند که به تیفا اجازه می‌دهد یک بار پس از مرگ به زندگی بازگردد.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 16 سلاح برتر Final Fantasy 7 Remake

Mythril Rod

بدون شک Mythril Rod بهترین سلاح Aerith در بازی است و می‌توان آن را در فصل یازدهم به دست آورد. این سلاح بالاترین آمار آسیب جادویی را با قدرت 164 دارد و حتی آمار پایه‌ی آن 92 است که می‌تواند Aerith را به یک جادوگر ویژه تبدیل کند.

علاوه بر این، Mythril Rod با توانایی Ray of Judgment همراه است که قدرتمندترین حمله‌ی جادویی اریس است. Mythril Rod در مقایسه با Silver Staff چندان در افزایش سرعت بازسازی MP مناسب نیست، اما بازی‌بازان با متریاها می‌توانند سرعت بازیابی MP آن را بسیار بهبود ببخشند.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها