سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 10 سلاح برتر Doom Eternal

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 10 سلاح برتر Doom Eternal

10 سلاح برتر Doom Eternal

(گردآوری و ترجمه: حسن نصرالهی)

بازی Doom Eternal تلاش بی وقفه‌ی Doom Slayer برای رهایی جهان از شر شیاطین جهنمی را به تصویر می‌کشد و تنها بهترین سلاح‌ها می‌توانند به او در این راه کمک کنند. Doom Eternal عنوانی است که می‌توان در آن شیاطین را از راه‌های خلاقانه‌ای از میان برداشت. در واقع هیچ دو قتلی به یکدیگر شباهت ندارند. همین باعث شده گیم پلی به شدت لذت بخش شود.

در این راستا راه‌هایی که برای از بین بردن دشمنان وجود دارد بسیار سرگرم کننده از کار درآمده‌اند. نکته‌ای که باعث شده سلاح‌های موجود در Doom Eternal فراتر از ابزاری معمولی باشند. در واقع آن‌ها آثار هنری هستند! هر یک متفاوت از دیگری که به روش‌های مختلفی می‌توان از آن‌ها بهره مند شد. از طرفی سلاح‌ها مدام ارتقاء می‌یابند تا بسیار پویاتر شوند. به هر حال تمام سلاح‌های این بازی عالی و بسیار خوش دست هستند. اما در این مقاله ما 10 سلاح برتر Doom Eternal را انتخاب کرده‌ایم.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 10 سلاح برتر Doom Eternal

Combat Shotgun

کامبت شاتگان اولین سلاح Doom Slayer است که با آن کار خود را آغاز می‌کند. Combat Shotgun سلاحی مطمئن برای شروع است. زیرا مقدار قابل توجهی آسیب می‌رساند. متاسفانه در ادامه‌ی بازی، Combat Shotgun کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این بدان معنا نیست که از تأثیر کمتری برخوردار می‌شود. بازی‌بازان ابتدا باید قابلیت بمب چسبنده‌ی این سلاح را انتخاب کنند. این قابلیت در برابر شیاطینی مانند Revenant و Arachnotron بسیار عالی و کاربردی است.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 10 سلاح برتر Doom Eternal

Heavy Canon

سلاح Heavy Canon یک سلاح کاملاً هجومی است. در حالت استاندارد این سلاح صدماتی قابل قبول را وارد می‌کند. اما وقتی به قابلیت‌های این سلاح افزوده می‌شود، کارایی فوق العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. Precision Bolt و Micro Missiles از جمله‌ی این قابلیت‌ها به شمار می‌روند. هر کدام از این قابلیت‌ها در شرایطی خاص، حسابی می‌توانند چاره ساز باشند.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 10 سلاح برتر Doom Eternal

Plasma Rifle

سلاح پلاسما به دلیل تعداد انگشت شماری شیاطین خاص، سلاح بسیار مهمی در بازی به شمار می‌رود. Doom Hunter  Carcass و Shield Soldiers دارای سپرهایی هستند که صرفا با این سلاح می‌توان با آن‌ها مقابله کرد. قابلیت Heat Blast نیز گزینه‌ی بسیار خوبی برای باز‌ی‌بازان است. این قابلیت گرمای حاصل از شلیک را ذخیره می‌کند و سپس می‌تواند با انفجاری کوتاه برد آن را پخش کند.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 10 سلاح برتر Doom Eternal

Chaingun

اگر می‌خواهید شیاطین کوچک را قلع و قمع کنید یا دشمنی بزرگ را از پای در آورید، chaingun سلاحی مطمئن برای انجام این کار است! chaingun مهمات زیادی در خود جای داده و می‌تواند به سرعت خسارات زیادی را وارد کند. قابلیت Mobile Turret این سلاح در برابر غولاخرهایی که به مقدار زیادی مهمات احتیاج دارند بسیار مناسب است. البته توجه به این نکته ضروری است که chaingun مهمات مشترکی با Heavy Canon دارد. بنابراین باید عاقلانه عمل کنید. از سویی دیگر، بازی‌بازان می‌توانند با قابلیت Shield در این سلاح، از شلیک سلاح‌های دشمن تا مدتی کوتاه در امان بمانند.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 10 سلاح برتر Doom Eternal

 Ballista

سلاح Ballista یکی از سلاح‌های دست کم گرفته شده در Doom Eternal است. با اینکه Ballista سرعت پایینی دارد اما میزان خسارت آن قابل توجه است. Ballista آسیب بیشتری به شیاطین در حال پرواز وارد می‌کند، اما در هر شرایطی می‌تواند مثمر ثمر باشد. این سلاح از دو قابلیت بهرمنده است: Arbalest و Destroyer Blade.

قابلیت Destroyer Blade ضرباتی افقی را وارد می‌کند که برای شیاطین کوچک بسیار عالیست. در واقع این قابلیت می‌تواند آن‌ها را در کسری از ثانیه محو کند! در حالی که قابلیت arbalest تیری چسبناک شلیک می‌کند که چند ثانیه بعد منفجر می‌شود.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 10 سلاح برتر Doom Eternal

Super Shotgun

همانطور که گفته شد Combat Shotgun سلاحی بسیار خوب به شمار می‌رود اما Super Shotgun پسر عموی بهتر آن است! در واقع در Doom Eternal این سلاح نمادین با اصلاحاتی فوق العاده روبرو شده است. این سلاح اکنون به قلابی مجهز شده که قادر است Doom Slayer را در یک چشم به هم زدن به شیاطین نزدیک کند. بدون شک Super Shotgun سلاحی عالی و قدرتمند در Doom Eternal است. به علاوه Doom Slayer این سلاح را از یکی از شیاطین پس می‌گیرد که حس و حالی منحصر به فرد به بازی‌باز می‌دهد!

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 10 سلاح برتر Doom Eternal

Rocket Launcher

راکت انداز همیشه سلاح فوق العاده قدرتمندی بوده و این اصل در بازی Doom Eternal نیز کاملاً رعایت شده است. راکت انداز در Doom Eternal دقیقاً مانند نسخه‌ی Doom 2016 با طراحی فوق العاده‌ای همراه بوده و به همان اندازه نیز قدرتمند است. از طرفی دو حالت برای پرتاب موشک در نظر گرفته شده است. Remote Detonation و Lock On Burst از جمله این قابلیت‌ها هستند. این قابلیت‌ها هر کدام‌شان می‌توانند به سرعت مبارزات را به سود بازی‌باز تغییر دهند و در مبارزه با غولاخرها نیز حسابی چاره ساز هستند.

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 10 سلاح برتر Doom Eternal

Chainsaw

اره برقی یکی از نمادین‌ترین سلاح‌های فرانچایز Doom است. با قطعه قطعه کردن شیاطین، می‌توانید غرش رضایت بخشی را ایجاد کنید! در واقع این اره برقی کلاسیک بسیار سودمند و به درد بخور است. از طرفی به وفور گاز آن در محیط یافت می‌شود و گزینه‌ای عالی برای جمع آوری مهمات هم به شمار می‌رود. هنگامی که با اره برقی، دشمنان نگون بخت را به دو نیم تقسیم می‌کنید می‌توانید مهمات را از آن‌ها استخراج کنید! این نکته ای بسیار مهم خصوصاً برای مبارزه با غولاخرهای هیجان انگیز این بازی است. این اره برقی دوست داشتنی سلاحیست که همواره می ‌توانید به آن اعتماد کنید!

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 10 سلاح برتر Doom Eternal

BFG 9000

اسلحه‌ی BFG 9000 بسیار قدرتمند است و یک شلیک از آن می‌تواند تمام شیاطین را یک جا نابود سازد و خسارات زیادی هم به غولاخرهای بازی وارد کند. از خوبی های دیگر BFG 9000 این است که به شلیک مستقیم نیاز ندارد. در واقع انرژی آن می‌تواند از فواصل مختلف به دشمنان برسد و آن‌ها را از بین ببرد. این سلاح واقعاً یک اسلحه‌ی بزرگ و در نوع خودش برگ برنده‌ای ویرانگر است!

سلاح‌های بی جان و جاودان؛ 10 سلاح برتر Doom Eternal

The Crucible

این سلاح در بازی Doom 2016 معرفی شده بود اما هرگز در گیم پلی استفاده نشد. با این حال در Doom Eternal اوضاع کاملاً تفاوت دارد. بازی‌باز قادر خواهد بود به این سلاح دسترسی داشته باشد و از قدرت بی مثال آن بهره مند شود. برای استفاده از این سلاح، شما باید نشان شمشیر قرمز را پیدا کنید. در مجموع می‌توانید هم زمان به 3 تای آن‌ها دسترسی داشته باشید. پس از استفاده، این شمشیر می‌تواند به جز Marauder (که یکی از سخت‌ترین دشمنان در Doom Eternal است)، هر دشمن دیگری را تنها با یک ضربه از میان بردارد.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

Avatar for حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها