نقد و بررسی بازی Gravity Rush 2؛ شاهکار رنگارنگ

نقد و بررسی بازی Gravity Rush 2؛ شاهکار رنگارنگ

سونی سال 2017 را با یک عنوان شگفت‌انگیز آغاز کرد. یک انحصاری جذاب که نقاط قوت نسخه‌ی قبل را چندبرابر کرده بود و تجربه‌ای منحصر به فردتر از گذشته را ارائه می‌داد.

سرانجام Keiichiro Toyama بازی‌ساز افسانه‌ای و صاحب سبک که شاهکار Gravity Rush را در سال 2012 برای PS Vita عرضه کرده بود، دنباله‌ی آن اثر بی بدیل را به عاشقان هنر هشتم هدیه کرد و عجب دنباله‌ای!

احتمالاً Kat را به یاد داشته باشید شخصیت اصلی بازی نخست که قدرت‌های کنترل و دستکاری جاذبه را به لطف گربه‌ای به نام Dusty در اختیار داشت. در آغاز Gravity Rush 2 که دنباله‌ی مستقیم نسخه‌ی نخست است ما Kat را می‌بینیم که در روستای دور افتاده‌ای گرفتار شده و قدرت‌های خود را از دست داده است!

نقد و بررسی بازی Gravity Rush 2؛ شاهکار رنگارنگ

حال قهرمان داستان باید ابتدا قدرت‌های خود را بازپس‌گیری کند و در ادامه با امپراطوری عظیمی که مردم را به بردگی گرفته است مبارزه کند. حقیقتاً داستان این شماره فوق‌العاده جذاب و چندین برابر عظیم‌تر از نسخه‌ی قبل شده است. در ادامه‌ی ماجرا هم ما شاهد پیچش‌های داستانی فراوانی هستیم که ماجرا را از اینی که هست هم عجیب‌تر می‌کند.

با توجه به این‌که Gravity Rush 2 دنباله‌ی مستقیم شماره‌ی نخست است بهتر است برای درک بهتر داستان شماره‌ی قبل را بازی کرده باشید. در غیر این صورت احتمالاً حسابی گیج خواهید شد.

همان‌طور که اشاره کردم Keiichiro Toyama بازی‌ساز افسانه‌ای ژاپنی در این نسخه همه چیز را چند برابر بهتر کرده است. فراموش نکنید که بازی نخست در اصل برای کنسول دستی PS Vita توسعه یافته بود و محدودیت‌های ساخت بازی برای کنسول دستی بر همگان مشخص است. البته شماره‌ی نخست Gravity Rush هم انصافاً فراتر از عناوین کنسول‌های دستی بود و در نقد و بررسی بازی هم به آن اشاره کرده بودم.

نقد و بررسی بازی Gravity Rush 2؛ شاهکار رنگارنگ

با توجه به این‌که Gravity Rush 2 انحصاری PS4 است و خبری از نسخه‌ی کنسول دستی نیست، این تغییرات صورت گرفته شما را شگفت‌زده خواهند کرد. تمام نقشه‌ی Hekseville در شماره‌ی نخست تنها به اندازه‌ی بخش کوچکی از نقشه‌ی محیرالعقول شماره‌ی دوم می‌باشد!

ما در Gravity Rush 2 شاهد چندین و چند شهر و منطقه‌ی مختلف هستیم که هر کدام با دیگری تفاوت‌های اساسی دارند. از منطقه‌ی نظامی گرفته تا منطقه‌ی پولدار نشین، فقیر نشین، منطقه‌ی زیر زمینی و کلی منطقه‌ی منحصر به فرد که هر کدام مراحل مخصوص به خود و طراحی بکر و جذابی دارند.

با وجود بزرگ‌تر شدن مناطق اما شما کار چندان دشواری برای جابه‌جایی بین آن‌ها ندارید، که این موضوع نشأت گرفته از طراحی هوشمندانه‌ی سازندگان می‌باشد. مناطق غالباً در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته‌اند و لازم نیست برای رفتن به یک منطقه‌ی خاص چندین دقیقه پرواز کنید.

نقد و بررسی بازی Gravity Rush 2؛ شاهکار رنگارنگ

گیم پلی بازی در Gravity Rush 2 بهبودهای فراوانی به خود دیده است و جذاب‌تر از گذشته می‌نماید. Gravity Kick کماکان حرکت اصلی شما خواهد بود و جابه‌جایی وسایل و پرت کردن آن‌ها نیز لذت وصف ناشدنی را به همراه آورده است. ارتقاء توانایی‌های جدید نیز منجر به کسب قدرت‌های بهتر و قوی‌تر می‌شود و این موضوع تا پایان جذابیت بازی را حفظ خواهد کرد.

علیرغم بهبودهای فراوان یک نقطه ضعف هم در این بازی پدیدار شده است. این نقطه ضعف به دوربین بازی برمی‌گردد. با توجه به چندبرابر شدن محیط‌های بازی و افزایش سرعت پرواز کردن Kat، دوربین دچار مشکلاتی شده است. و این مشکلات هنگام مبارزات هوایی بیش‌تر خود را نشان می‌دهند. البته این ایراد جزئی آن‌قدرها هم دردسر ساز نیست و قابل چشم‌پوشی است.

یک ایراد جزئی دیگر به برخی مناطق بازی مربوط می‌شود که Kat هنگام پرواز بین ساختمان‌ها چند بار بین آن‌ها گیر می‌کند. اتفاقی که به دلیل طراحی اشتباه آن مناطق می‌باشد. در نهایت علیرغم این مشکلات Gravity Rush 2 عنوان کاملی به نظر می‌رسد.

نقد و بررسی بازی Gravity Rush 2؛ شاهکار رنگارنگ

بازی بخش داستانی کاملی را ارائه می‌دهد که تا چندین ساعت شما را سرگرم خواهد کرد. از طرفی مراحل فرعی نیز افزایش پیدا کرده‌اند و چندین مینی گیم جذاب به بازی افزوده شده است.

گرافیک، موسیقی و صداگذاری بازی همانند شماره‌ی نخست در سطح ایده‌آلی قرار دارند. گرافیک بازی کماکان چشم‌نواز است و به لطف توان بیش‌تر PS4 درخشان‌تر از گذشته رخ‌نمایی می‌کند. طراحی هنری هم که جای حرفی باقی نمی‌گذارد و تنوع در این بازی بی‌داد می‌کند. موسیقی و صداگذاری به مانند قبل لذت‌بخش است و افزایش شخصیت‌های اصلی نیز بر کیفیت صداگذاری تأثیر منفی نگذاشته است.

در پایان Gravity Rush 2 دلنشین است چرا که به مانند نسیم تازه‌ای می‌ماند. از طرفی گیم پلی فوق‌العاده در کنار گرافیک چشم‌نواز سرگرمی را معنایی دوباره بخشیده‌اند. با این‌که دوربین بازی اندک مشکلاتی دارد ولی در برابر انبوه بهبودها قابل چشم‌پوشی است و پس از مدتی به آن عادت خواهید کرد. اگر PS4 دارید و دنبال تجربه‌ی متفاوتی می‌گردید، Gravity Rush 2 را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

امتیاز ساویس‌گیم: 10 از 10

 

نقد و بررسی بازی Gravity Rush 2؛ شاهکار رنگارنگ

FINAL VERDICT

In the end, Gravity Rush 2 is awesome because it feels like a fresh breeze. Stunning gameplay along with eye-catching graphics have given the entertainment a new meaning. The game camera has a few problems, but in the face of a lot of improvements, it can be ignored and you will get used to it after a while. If you have a PS4 and you are looking for a different experience, Gravity Rush 2 is your game

SavisGame Score: 10 out of 10

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها