جیم رایان: ریخت و پاش پول موفقیت به بار نخواهد آورد

جیم رایان: ریخت و پاش پول موفقیت به بار نخواهد آورد

به گزارش ساویس‌گیم، جیم رایان در جدیدترین مصاحبه‌ی خود صحبت‌های جالبی ارائه داده است. صحبت‌های اخیر رئیس پلی استیشن را از دست ندهید.

کنسول PS5 از نظر فروش شروع قدرتمندی داشته است به گونه‌ای که کنسول‌های رقیب را به طور کلی کنار زده است. طراحی جذاب، فناوری شگفت‌انگیز و بازی‌های هنگام عرضه‌ی بهتر از جمله دلایل برتری کنسول جدید سونی به شمار می‌روند.

اما در این بین کاستی‌هایی نیز وجود دارد. از جمله این‌که برخی سیاست‌های اخیر شرکت را نمی‌پسندند. به عنوان مثال بین نسلی شدن Horizon Forbidden West و Gran Turismo 7 به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد.

جیم رایان:

کنسول PS4 بازی‌های فوق‌العاده‌ای را ارائه کرد. اما اکثر آن‌ها در نیمه‌ی دوم عمر این کنسول عرضه شدند. در حالی که PS5 از همین ابتدا قدرتمند ظاهر شده است. ما عناوین بزرگی عرضه کرده‌ایم و عناوين بیش‌تری در شرف عرضه داریم.

من مشتاق هستم که عملکرد بازی‌های آینده را ببینم. در عرض 6 ماه ما عناوینی همچون Spider-Man: Miles Morales, Returnal و Ratchet & Clank: Rift Apart را داشتیم. تصور کنید در 2 تا 3 سال آینده ما چه عناوین شگفت‌انگیزی را عرضه خواهیم کرد.

مقایسه‌ی بازی‌های سال اول PS4 با PS5 کار چندان دشواری نیست. PS4 میزبان عناوینی Killzone: Shadow Fall, Knack, InFamous Second Son, Driveclub و The Last of Us Remastered بود. همه‌ی این عناوین انحصاری بودند. در برابر PS5 میزبان Demon’s Souls, Spider-Man: Miles Morales, Sackboy: A Big Adventure, Returnal, Ratchet & Clank: Rift Apart و به احتمال زیاد Horizon Forbidden West خواهد بود. شما بگوئید کدام کنسول عملکرد بهتری در سال نخست داشته است.

بتزدا در ادامه‌ی مصاحبه جیم رایان کنایه‌ای به مایکروسافت زد و گفت: ارائه‌ی عناوین موفق مستلزم ارائه‌ی آزادی خلاقیت است نه ریخت و پاش پول…

بهره‌برداری از ایده‌های بکر و خلاق به سادگی ریخت و پاش پول پای آن‌ها نیست. لازمه‌ی موفقیت اجازه‌ دادن به سازندگان در امر ساخت بازی و خلاقیت است. نگاهی به بازی Ghost of Tsushima بیاندازید، این آن بازی نبود که ما در نظر داشتیم ولی سازندگان با تغییرات مد نظر خودشان منجر به خلق شاهکار جدیدی شدند. ما به بازی‌سازان اجازه‌ی خطر کردن و جسارت می‌دهیم.

نظر شما در خصوص بازی‌های PS5 چیست؟ به نظر شما سونی اجازه‌ی خلاقیت به استودیوهای خود خواهد داد تا شاهد عملکرد خیره‌کننده‌ی انحصاری‌های PS4 باشیم؟

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها