نبردهای حماسی؛ 10 غولآخر برتر Shadow of the Colossus

نبردهای حماسی؛ 10 غولآخر برتر Shadow of the Colossus

10 غولآخر برتر Shadow of the Colossus

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

وقتی که Shadow of the Colossus برای پلی استیشن 2 منتشر شد، از نخستین دفعاتی بود که خیل عظیمی از مردم خواستار “هنر” قلمداد کردن بازی‌های ویدیویی شدند. جهانی که در Shadow of the Colossus خلق شده است، در عین حال که زیباست، ناراحت کننده نیز هست.

شما اغلب زمان‌تان را به تنهایی سفر خواهید کرد. از میان زمین‌ها، جنگل‌ها و بیابان‌ها خواهید گذشت تا با کلوسوس‌ها روبرو شوید. هر یک از کلوسوس‌ها، تجربه‌ی منحصر به فردی به شما ارائه می‌دهند. آن‌ها در اندازه‌ها، چهره‌ها و عادت‌های مختلفی ظاهر می‌شوند. با اینکه همه‌ی کلوسوس‌ها خیره کننده هستند، اما برخی از بقیه بهتر جلوه می‌کنند. برای آشنایی با موجوداتی که در راهِ نجات دخترکی درد دیده از میان بر می‌دارید، لیستی 10 تایی از بهترین کلوسوس‌های Shadow of the Colossus را آماده کرده‌ایم.

نبردهای حماسی؛ 10 غولآخر برتر Shadow of the Colossus

Valus​

درست است که Valus چندان در مبارزه جالب به نظر نمی‌رسد، اما اولین کلوسوسی است که با او روبرو می‌شوید. 16 سال پیش که این بازی منتشر شد، دیدن موجودی که 3 برابر از صفحه نمایشگر بزرگ‌تر است، ثابت می‌کرد که بازی‌های ویدیویی وارد سطح جدیدی شده‌اند.

Valus نخستین غولآخر Shadow of the Colossus به شمار می‌رود و مبارزه با او نیز ساده است. شما می‌توانید با شلیک تیر به سمت او، توجهش را جلب کنید یا با پرتاب تیری به پشت پای‌اش، جلوی نزدیک‌تر شدنش را بگیرید. در همین موقع از پای‌اش بالا رفته و به سرش می‌رسید. سپس چند ضربه وارد می‌کنید تا به زمین بیفتد.

Phaedra​

فائدرا را می‌توانید در محوطه‌ای با پوشش گیاهی فراوان بیابید. جایی که پر است از تونل‌هایی که اطرافتان را گرفته‌اند. فائدرا یک موجود چهارپای عجیب، شبیهِ گوزن یا زرافه است. برای جلب توجه‌اش تیری به سمت سرش پرتاب کنید. سپس وارد یکی از تونل‌ها شده و منتظر بمانید. وقتی نزدیک شد از خروجیِ دیگر تونل بیرون آمده و از دُمِ او بالا بروید. نقطه ضعف او در گردنش نهفته است. همان جا را بزنید تا سرش را پایین بیاورد. سپس ضربه‌ی نهایی را وارد کنید.

نبردهای حماسی؛ 10 غولآخر برتر Shadow of the Colossus

Kuromori​

پس از یک اسب سواری در میان کوهستان‌ها و دشت‌ها، راه به یک معبد بزرگ ختم می‌شود. به هنگام ورود، معبد شبیه مکانی باستانی است. مکانی که انگار قبلا خانه‌ی قومی بوده است. بالاخره Kuromori را می‌یابید. آن هم در جایی که چندین ورودی مختلف دارد. به نظر می‌رسد اینجا زمانی یک زمین بازی و سرگرمی بوده است. Koromori از کلوسوس‌های کوچک است. او از دیوار بالا می‌رود تا شما تیری به سمت پایش شلیک کنید و به زمین بیفتد. حال باید پایین بیایید و جایی که سقوط کرده را پیدا کنید. سپس به نقطه ضعف‌اش حمله برده و آنقدر بزنید تا نابود شود.

نبردهای حماسی؛ 10 غولآخر برتر Shadow of the Colossus

Dirge​

با اسب سواری در مسیری ممتد در دشتی شروع می‌کنید تا اینکه خودتان را در میان 2 صخره پیدا می‌کنید. سپس تونلی مشاهده خواهید کرد که انگار ساخت دست بشر است. داخل که بروید، غاری است با سقفی باز و ستون‌هایی که اطراف‌تان را محاصره کرده‌‌اند. وقتی به مرکز غار می‌رسید، Dirge خودش را آشکار می‌کند.

او موجودی مار مانند است که از زیر شن بیرون می‌آید. باید کاری کنید که شما را تعقیب کند و چشمان‌اش را در معرض تماشا قرار دهد. در همین لحظه باید به سمتش شلیک کنید و چشمانش را کور کنید. سپس باید او را به سمت دیواری ببرید تا با آن برخورد کند. با این کار او ناتوان می‌شود. آن وقت فرصت دارید به نقطه ضعف‌اش حمله کنید.

نبردهای حماسی؛ 10 غولآخر برتر Shadow of the Colossus

Pelagia​

آغاز کارتان این گونه است که از معبری که قبلاً هم بارها از آن عبور کرده‌اید رد می‌شوید. اما این بار از روی پُلی متفاوت که در انتها به محوطه‌ای پر از درخت ختم می‌شود. این منطقه سنگین‌ترین و تنش زاترین منطقه‌ی Shadow of the Colossus است. چرا که درخت‌ها شما را محاصره کرده‌اند و در سایه غرق شده‌اید. سپس راهی پیدا می‌کنید که آبشاری بزرگ آنجاست.

به آرامی کنار ستون‌ها حرکت می‌کنید و وارد جسمی از آب می‌شوید. آنجاست که Pelagia منتظرتان می‌باشد. پس از شنا در پشت سر Plagi، می‌توانید پشت‌اش سوار شوید و با ضربه‌ای به جسم دندان مانندِ پشتش، وی را به سمت یکی از جزیره‌ها هدایت کنید. سرانجام در یکی از همین جزیره‌ها Plagia خودش را رها می‌کند و نقطه ضعفش نیز بر روی شکمش ظاهر می‌گردد.

نبردهای حماسی؛ 10 غولآخر برتر Shadow of the Colossus

Hydrus

پس از عبور از سرزمینی پر از شن، پلی را پیدا می‌کنید که روی حجم زیادی از آب ساخته شده است. پس از اینکه به داخل آب شیرجه می‌زنید، حس ترس شدیدی وجودتان را خواهد گرفت. چرا که موجودی بزرگ آن زیر منتظر شماست. حس تنهایی و سکوتی که در فضاست، این ترس را بیش از پیش می‌کند. پس از اینکه کمی در همان اطراف شنا می‌کنید Hydrus نمایان می‌شود. او موجودی شبیه مارماهی است و خارهایی الکتریکی بر پشت خود دارد. پس از اینکه نزدیک او شنا می‌کنید، باید به او بچسبید و سوار بر پشتش به سمت سرش حرکت کنید. جایی که نقطه ضعفش آشکار می‌شود.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Shadow of the Colossus

نبردهای حماسی؛ 10 غولآخر برتر Shadow of the Colossus

Phalanx​

پس از عبور از جنگلی پر از درخت، به راهی می‌رسید که توسط شن‌ها پوشیده شده و ورودی‌ای برای گذرتان است. سپس بنایی باستانی می‌بینید که انگار صدها سال پیش متروکه شده است. طوفان شن قدرتمندی شروع به وزیدن می‌کند و جلوی دیدتان را می‌‌گیرد.

پس از یافتن سکویی در مرکز دره، Phalanx نمایان می‌شود و به هوا در می‌آید. او یکی از جذاب‌ترین غولآخرهای Shadow of the Colossus است؛ موجودی بسیار بزرگ با بال‌هایی طویل که شکمش نیز با بالون‌هایی زرد رنگ منشعب شده است. اول باید با تیر آتشین به شکمش حمله کنید تا ارتفاعش را کم کند. سپس با “اگرو” به سمتش بتازید و بر روی بالش بپرید. در نهایت از بدنش بالا رفته و نقطه ضعفش را که در پشتش قرار گرفته بیابید.

نبردهای حماسی؛ 10 غولآخر برتر Shadow of the Colossus

Malus

در جریان Shadow of the Colossus دورمین شما را کلوسوس به کلوسوس راهنمایی می‌کند. گرچه او تنها در معبد زبان می‌گشاید و سخن می‌گوید. اما حضورش در تمام لحظات بازی احساس می‌شود و انگار که در سرزمین ممنوعه، تمام مدت در حال نظارت بر شماست. این ماجرا پیش از رسیدن به Malus بیش از همیشه صدق می‌کند. Malus بزرگترین کلوسوس است. او تیرهایی آتشین به سمت واندر پرتاب می‌کند و شما نیز باید جاخالی بدهید. در عین حال طوفانی مهیب نیز در حال روی دادن است. رسیدن به او چندان کار آسانی نیست. اما وقتی موفق به این کار شوید، می‌توانید به سادگی روی دستش بنشینید و نابودش کنید.

نبردهای حماسی؛ 10 غولآخر برتر Shadow of the Colossus

Gaius

در Shadow of the Colossus پیدا کردن هر کلوسوس، همانند مبارزه با او لذت بخش است. قبل از یافتن Galus، شما به محلی می‌رسید و سکویی پیدا می‌کنید که توسط ستون‌هایی احاطه شده و در آب است. همان جا سکوی دیگری نیز هست که به بالا می‌رود و شما را به آسمان می‌رساند. گویی که در هوا در حال چرخش است. Galus بیدار می‌شود و با سنگی که شبیه به شمشیر است به شما یورش می‌آورد.

یک سکوی سنگی نیز وجود دارد که اگر Galus به آن ضربه بزند، زره‌اش دچار آسیب می‌شود. پس از، از کار انداختن زره‌اش، کاری کنید که شمشیرش را به پایین بیاورد و در زمین گیر کند. سپس می‌توانید با بالا رفتن از شمشیرش، نقطه ضعفش را نیز پیدا کنید.

نبردهای حماسی؛ 10 غولآخر برتر Shadow of the Colossus

Avion

Avion یکی از متفاوت‌ترین غولآخرهای Shadow of the Colossus است. این کلوسوس در مکانی پیدا می‌شود که با آب پوشیده شده و انگار قبلاً شهری بر فرازش ساخته شده است. ستون‌های زیادی دیده می‌شوند که Avion روی بلندترین آن‌ها نشسته است. شما باید با شلیک تیر به سمتش، کاری کنید که به سمت شما پرواز کند. اگر زمان‌بندی درستی داشته باشید، می‌توانید با پریدن و چسبیدن به بالش، همراه او بر فراز آب پرواز کنید.

احساس سرعت و ارتفاع، با یکدیگر به شما فشار می‌آورند. باید آن‌ها را تحمل کنید. نقاط ضعف Avion بر روی بال‌ها و دمش هستند. البته رسیدن به آنها با توجه به اینکه کلوسوس بال می‌زند و می‌چرخد چندان کار آسانی نخواهد بود.

بازی Shadow of the Colossus را تجربه کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین غولآخر Shadow of the Colossus کدام است؟

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها