نقد کوتاه Crash Bandicoot N. Sane Trilogy؛ عنوانی قدیمی در پوسته‌ای جدید

نقد کوتاه Crash Bandicoot N. Sane Trilogy؛ عنوانی قدیمی در پوسته‌ای جدید

(به قلم حسن نصرالهی)

اکتیویژن بعد از کلی آزمون و خطا که روی فرانچایز جذاب Crash Bandicoot انجام داد و بعد از آنکه تمام ایده‌هایش با شکست مواجه شد، اکنون تصمیم گرفته است پشت نقاب شاهکار “ناتی داگ” مخفی شود و با رنگ و لعاب بخشیدن به عنوان محبوب “پلی استیشن” جان دوباره‌ای به این سری ببخشد.

بازی Crash Bandicoot یک بازی بسیار زیبا و قابل احترام برای اولین کنسول پلی استیشن بود که در هیاهوی بازی‌های سکوبازی نینتندو در دهه‌ی نود، توانست به خوبی خود را نشان دهد و به یکی از نمادهای سونی تبدبل شود. اکنون و بعد از گذشت بیش از 2 دهه، وقتی سه گانه‌ی شاهکار ناتی داگ توسط اکتیویژن بازسازی شده، باید این سوال مطرح شود که آیا استاندارهای آن زمان همچنان می‌توانند کارایی لازم را از خود نشان دهند؟

شاید برای بازی‌بازهای کم سن و سال‌تر که این عنوان را تجربه نکرده‌اند، بازسازی Crash Bandicoot کم و بیش رضایت بخش باشد اما برای آن دسته از بازی‌بازانی که ساعت‌های متوالی پای شاهکار پلی استیشن وقت گذرانده‌اند این بازسازی چیز زیادی برای عرضه ندارد.

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy بدون هیچ تغییر خاصی و تنها با گرافیکی امروزی و چشم نواز مهمان کنسول‌های نسل هشتم شده و همه‌ی آن ویژگی‌های ممتازش اکنون تاریخ مصرف گذشته شده‌اند. سازندگان بدون تغییر خاصی در روند بازی آن را بازنمایی کرده‌اند. غافل از اینکه عناصر سرگرم کننده در بازی بسیار گذرا شده‌اند نه صرفاً برای اینکه سن و سالی از ما گذشته بلکه این غافله‌ی عقب ماندگی خیلی زود خودش را در بازی نشان می‌دهد.

در Crash Bandicoot N. Sane Trilogy که سه گانه‌ی کراش درون آن قرار گرفته‌اند، شاید بیشترین تغییرات مربوط به شماره‌ی نخست این مجموعه باشد. با توجه به اینکه اولین نسخه‌ از کراش سخت‌ترین بازی در سری است، اکنون جذابیت بالاتری نسبت به دو نسخه‌ی بعدی دارد. این در حالی است که در گذشته این نکته کاملاً بر عکس حال بود!

در هر صورت بازی و آن سکوبازی لذت‌بخشش و آن تنوع فوق‌العاده در روندش، که یک زمانی از آن بسیار بهره می‌بُرد اکنون گذرا و فراموش شدنی‌تر از آن هستند که بتوانند دوباره نام این موجود خنگ و دوست داشتنی را بر سر زبان‌ها بی اندازد!

نقد کوتاه Crash Bandicoot N. Sane Trilogy؛ عنوانی قدیمی در پوسته‌ای جدید

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy همچنان می‌تواند انتخابی مناسب برای بازی کردن باشد. خصوصاً برای آن‌هایی که سه گانه‌ی شاهکار ناتی داگ را تجربه نکرده‌اند. به هرحال Crash Bandicoot در گذشته جایگاه ارزشمندی برای بازی‌بازها داشته است و همین نکته می‌تواند تجربه‌ی دوباره‌ی آن را لذت‌بخش کند. از طرفی گرافیک و جلوه‌های دیداری بازی کاملاً زیبا و به روز شده‌اند تا بازی‌بازهای قدیمی نیز مجاب شوند دوباره خاطراتشان را بازپروری کنند. حتی اگر چیزی زیادی به تجربه‌شان اضافه نشود.

امتیاز ساویس‌گیم: 6 از 10

 

FINAL VERDICT

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy can still be a good choice to play. Especially for those who have not experienced the Naughty Dog masterpiece trilogy. However, Crash Bandicoot has had a valuable place for gamers in the past, and that can make the experience enjoyable again. On the other hand, the graphics and visual effects of the game have been completely beautiful and updated so that even old players can be persuaded to relive their memories. Even if not much is added to their experience

SavisGame Score: 6 out of 10

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

Avatar for حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها